Skocz do zawartości

Zamiana oleju 5W30 na 5W40


aviator

Rekomendowane odpowiedzi

> A jaki jest sens tego pytania? Masz jakieś problemy z silnikiem? Bierze za dużo oleju? Czy chodzi o

> koszta? Albo o....

Chodzi o ochronę silnika. Szkoły są różne, ale i jest taka która twierdzi, że 5W40 lepiej zabezpiecza silnik, a 5W30 to jest dla niższej emisji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o ochronę silnika. Szkoły są różne, ale i jest taka która twierdzi, że 5W40 lepiej

> zabezpiecza silnik, a 5W30 to jest dla niższej emisji...

ja teraz przeszedlem z 0w30 na 5w40

skutkow ubocznych nie widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię ekonomiki- mniejszego spalania na 5W30. Jest sens zmieniać na 5W40? Silnik VVT-i.

Jeśli silnik jest bez doładowania ani nie katujesz go zbyt mocno to proponuję pozostać przy 5W30. Staraj się tylko wybierać pełny syntetyk a nie "technologia syntetyczna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię ekonomiki- mniejszego spalania na 5W30. Jest sens zmieniać na 5W40? Silnik VVT-i.

Mobil 3000 5W30 kosztuje w Wawie ok 130zł za 4L, idzie wyżyć.

Można też zalać GM 5W30 dexos 2 za 92zł za 5L.

Mobil 3000 5W40 z beczki kosztuje 20zł za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli silnik jest bez doładowania ani nie katujesz go zbyt mocno to proponuję pozostać przy 5W30.

> Staraj się tylko wybierać pełny syntetyk a nie "technologia syntetyczna".

Syntetyk jak najbardziej. Ewentualnym argumentem za wymianą mogłoby być zasilanie LPG (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mobil 3000 5W30 kosztuje w Wawie ok 130zł za 4L, idzie wyżyć.

> Można też zalać GM 5W30 dexos 2 za 92zł za 5L.

> Mobil 3000 5W40 z beczki kosztuje 20zł za litr.

Oba te oleje Mobila to nie są pełne syntetyki nono.gif Dlatego ja polecam np. Shell Helix Ultra Extra 5W30 pełny syntetyka w detalu cena za 4L poniżej 150pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oba te oleje Mobila to nie są pełne syntetyki

No i?

Moja toyota na nim jeździ

Renówka też (10W40)

Oba odpalają, nie dławią się, nie grzeją, nie straciły mocy, spalanie bez zmian, zużycie oleju bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oba te oleje Mobila to nie są pełne syntetyki Dlatego ja polecam np. Shell Helix Ultra Extra 5W30

> pełny syntetyka w detalu cena za 4L poniżej 150pln.

Jeżdzę obecnie na Quaker State Horse Power 5w30 - też syntetyk ok 180 PLN za 3,8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i?

> Moja toyota na nim jeździ

> Renówka też (10W40)

> Oba odpalają, nie dławią się, nie grzeją, nie straciły mocy, spalanie bez zmian, zużycie oleju bez

> zmian.

Zalej najtańszy mineralny 15W40 i będzie podobnie. Jak ktoś chce kupować olej nie będący w pełni syntetykiem za cenę pełnego syntetyka to proszę bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oba te oleje Mobila to nie są pełne syntetyki Dlatego ja polecam np. Shell Helix Ultra Extra 5W30

> pełny syntetyka w detalu cena za 4L poniżej 150pln.

Dawno się tak nie uśmiałem - Shell Helix Ultra Extra i pełen syntetyk cfaniaczek.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego wprowadzasz zamieszanie?

> KLIK

Widzę, że zmienili formulacje, wpisa z najnowszego MSDS są z końca 2012 i początku 2013. MSDS podaje do 15% PAO, do 5% estrów i olej bazowy o podobnych właściwościach (zapewne HC) do 90%. Tak czy inaczej trochę tych PAO i estrów jest, więc idą w dobrą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że zmienili formulacje, wpisa z najnowszego MSDS są z końca 2012 i początku 2013. MSDS

> podaje do 15% PAO, do 5% estrów i olej bazowy o podobnych właściwościach (zapewne HC) do 90%.

> Tak czy inaczej trochę tych PAO i estrów jest, więc idą w dobrą stronę.

Zgadzam się całkowicie. Ten shell jak większość helixów nie jest pełnym syntetykiem

link do MSDS - sekcja 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie but.gif i nie spala go nadmiernie to sens jest tylko taki, że 5w30 to oleje w większości eco no.gif gorsza ochrona silnika, względem ekologii(bardzo hipotetycznie), życie paliwa to wink.gif

Dobrego, pewnego 5w30(np. valvo syn power) nie zamienił bym na 5w40 HC komercyjne.

Podobny dylemat miałem-zalałem 5w40 z racji but.gif i silnika N/A gdzie odcinka jest powyżej 8tys. wink.gif Oczywiście prawdziwy syntetyk

5w40 millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie i nie spala go nadmiernie to sens jest tylko taki, że 5w30 to oleje w większości eco

> gorsza ochrona silnika, względem ekologii(bardzo hipotetycznie), życie paliwa to

> Dobrego, pewnego 5w30(np. valvo syn power) nie zamienił bym na 5w40 HC komercyjne.

> Podobny dylemat miałem-zalałem 5w40 z racji i silnika N/A gdzie odcinka jest powyżej 8tys.

> Oczywiście prawdziwy syntetyk

> 5w40 millersa.

Czyli 5w40 lepiej chroni silnik niz 5w30?

Bo aktualnie mam honde,ktorej producent zaleca nawet 0w20.Od nowosci (5lat) zalewany w serwisie 5w30.

I teraz jakie jest wasze zdanie :

a)zostac przy 5w30

b)zmienic na 5w40

PS. dobrze rozumiem,5w40 silnik powinien mniej przepalac i lepiej chroni silnik przed wysoka temp. niz 5w30?

AHA silnik 2.2c-dti smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego go polecasz?

Z własnego doświadczenia a także na podstawie opinii Klientów naszego warsztatu (95% aut zalewamy Shell'em 5W40 albo 5W30) oraz na podstawie deklarowanych aprobat podanych na opakowaniu zweryfikowanych przeze mnie u źródła (Mercedes-Benz). Nie bez znaczenia jest też rozsądna cena i łatwa dostępność (w razie potrzeby każda stacja Shell).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 5w40 lepiej chroni silnik niz 5w30?

> Bo aktualnie mam honde,ktorej producent zaleca nawet 0w20.Od nowosci (5lat) zalewany w serwisie

> 5w30.

> I teraz jakie jest wasze zdanie :

> a)zostac przy 5w30

> b)zmienic na 5w40

> PS. dobrze rozumiem,5w40 silnik powinien mniej przepalac i lepiej chroni silnik przed wysoka temp.

> niz 5w30?

> AHA silnik 2.2c-dti

Zalej najlepiej 10w40, ponieważ za radą większości mechaników w tym kraju tylko taki olej się nadaje do aut z przebiegiem ponad sto k km. Nie ważne jak jest wysilony silnik, jakie uzyskuje obroty, jak jest spasowany i czy doładowany oraz jaki olej przewidział producent - to wszystko nie ma żadnego znaczenia, po magicznym przebiegu tylko 10w40 sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię ekonomiki- mniejszego spalania na 5W30. Jest sens zmieniać na 5W40? Silnik VVT-i.

Zadaj sobie pytanie, jaki jest sens używania oleju innego niż zaleca producent auta? Pomijam silniki modyfikowane przez pasjonatów i używane sportowo. Jeżeli silnik ma być smarowany olejem 5w30 to pewnie nie bez powodu. Zresztą klasa lepkości to nie wszytko. Dodatkowo olej powinien spełniać określone wymagania co do klas API i homologacji producenta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 5w40 lepiej chroni silnik niz 5w30?

> Bo aktualnie mam honde,ktorej producent zaleca nawet 0w20.Od nowosci (5lat) zalewany w serwisie

> 5w30.

Olej bardziej lepki lepiej chroni silnik niż mniej lepki, ale pod warunkiem, ze na oba jest zgoda producenta. Jeśli zalejesz zbyt lepki to zaszkodzisz, a nie pomożesz:

1.zwiększysz zużycie paliwa

2. silnik z racji pompowania gęstrzej cieczy będzie mieć większą temperaturę oleju, cylindry będą również mieć większą temperaturę (cieplejszy olej)

4. może i ciśnienie wzrośnie, ale przepływ już nie koniecznie

Reasumując po co zwiększać lepkość oleju, jeśli na obecnym jeździ dobrze

No chyba że do streetracingu drive.gif (ale i to nie zawsze jest na plus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z własnego doświadczenia a także na podstawie opinii Klientów naszego warsztatu (95% aut zalewamy

> Shell'em 5W40 albo 5W30) oraz na podstawie deklarowanych aprobat podanych na opakowaniu

> zweryfikowanych przeze mnie u źródła (Mercedes-Benz). Nie bez znaczenia jest też rozsądna cena

> i łatwa dostępność (w razie potrzeby każda stacja Shell).

Olej który poleciłeś uważam za całkiem przyzwoitą oliwę, główną bazę stanowią nowoczesne HC z kilkunastoprocentowym dodatkiem PAO i nawet kilka procent estrów. Natomiast nie zgadza mi się cena tego oleju na Alledrogo, jest za tani jak na olej o takim składzie. Cena jest porównywalna z olejami HC, które obok PAO nie stały na półce a etrów nie widziały na oczy. Na dobitkę w jednej z najtańszych propozycji możemy przeczytać - Nasze oleje są oryginalne, około 25% olejów na allegro jest podróbkami i na koniec - ze względu na internetowy charakter sprzedaży odbiór osobisty jest niemożliwy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 5w40 lepiej chroni silnik niz 5w30?

> Bo aktualnie mam honde,ktorej producent zaleca nawet 0w20.Od nowosci (5lat) zalewany w serwisie

> 5w30.

Kolego zrób eksperyment i zalej swoje auto przed sezonem zimowym olejem o lepkości 0w20 lub 5w20 - nalej to co dostaniesz najtaniej i spełnia aprobaty. Po sezonie zimowym podziel się z nami rzetelnie spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym opakowaniu tych olejów Shella jest napis "FULLY SYNTHETIC MOTOR OIL". Na każdej stronie i w każdej reklamie też potwierdzają że jest to pełny syntetyk. Wszędzie kłamią? Nie sądzę.

Niezłym źródłem info czy dany olej jest w pełni syntetyczny czy tylko HC jest katalog IC gdzie wszystkie oleje HC są opisane jako "technologia syntetyczna".

Odnośnie ceny to podałem cenę detal u jednego z oficjalnych dystrybutorów a nie z allegro. W życiu nie kupiłbym tam oleju silnikowego do swojego samochodu. Wolę zapłacić drożej i mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na każdym opakowaniu tych olejów Shella jest napis "FULLY SYNTHETIC MOTOR OIL". Na każdej stronie i

> w każdej reklamie też potwierdzają że jest to pełny syntetyk. Wszędzie kłamią? Nie sądzę.

A jednak.

Widziałeś linka do karty MSDS którą podałem? tam shell jakoś nie podaje 100% PAO, 100% estry tylko podaje, że w większości to bazy z ropy naftowej

> Niezłym źródłem info czy dany olej jest w pełni syntetyczny czy tylko HC jest katalog IC gdzie

> wszystkie oleje HC są opisane jako "technologia syntetyczna".

Katalog firmy sprzedającej "wszystko" uważasz za dobre źródło? facepalm%5B1%5D.gif

Nie zmuszaj, żebym powklejał linki do kart MSDS tych wszystkich syntetyków

Ale naprawdę nie wierzysz w informację z kart MSDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Katalog firmy sprzedającej "wszystko" uważasz za dobre źródło?

Uważam, bo sprawdziłem info tam zawarte, aczkolwiek pewnie i tam są jakieś błędy, ale jeśli chodzi o ten temat to jeszcze nie trafiłem.

> Ale naprawdę nie wierzysz w informację z kart MSDS?

Nie wierzę. Zazwyczaj są pisane na odwal, kopiowane z innych doków i błędnie tłumaczone. Jak zajrzysz do wersji tego samego doku w innym języku to często treść jest zupełnie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierzę. Zazwyczaj są pisane na odwal, kopiowane z innych doków i błędnie tłumaczone. Jak

Czyli katalog IC jest lepszym źródłem informacji niż sam producent...

Wiesz producent trochę odpowiada za karty bezpieczeństwa, a firma sprzedająca za stronę za informacje w broszurce już trochę mniej.

> zajrzysz do wersji tego samego doku w innym języku to często treść jest zupełnie inna.

W przypadku shella sprawdzałem w kilku językach i jakoś jest zawsze to samo.

Zresztą jak chcesz to spróbuj sam:

link do światowej bazy kart katalogowych i bezpieczeństwa shella

Zarówno helix ultra 5w40 jak i helix ultra extra 5w30 są z przeróbki ropy naftowej. Tak samo jak większość Castroli, elfów, totali i motuli hehe.gif itp

A czy przypadkiem nie wierzysz w to w co chcesz uwierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który parametr w 5W30 albo 5W40 mówi o lepkości?

oba

5W mówi o lepkości w niskich temperaturach (w/g normy klasę określa się na podtawie lepkości w temperaturze -17,8stC),

a to co jest po "W" czyli 30 lub 40 określa się na podstawie lepkości w temperaturze 98,9stC

Prościej mówiąc:

5W pokazuje jak olej zachowuje się w zimie

30 lub 40 jak olej zachowuje się w temperaturze pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma sensu dalej ciągnąć tego tematu skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tutaj Shell

> tłumaczy jakie są rodzaje olejów i pisze że oleje Shell Helix Ultra są w pełni syntetyczne.

No proszę Cię facepalm%5B1%5D.gif

To prawda, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu sciana.gif

Producent może lgalnie od roku 1999 (proces mobil przeciwko castrol) używać określenia syntetyczny na oleje grupy III a więc HC.

link do informacji na ten temat (strona Amsolia)

Dlatego na olejach masz napisane full syntetic itp, pomimo , ze w kartach masz dokładną informację co do składu. Dla producentów zapis:

"Mieszanka silnie uwodornionego gaczu parafinowego, poliolefin i dodatków Wysoko rafinowany olej mineralny"

nie zmienia nic, a w reklamach dalej piszą 100% syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to i-CDTi -jest seryjne,stale nie po autostradach, ma dpf to zostać przy 5w30

> Różnica między 5w30/w40 bardziej tyczy się benzyn i tam przy szczególnie lepiej chroni silnik.

DPFa nie ma.Ganiane tez nie jest.Na chwile obecna pelna seria.Moze w przyszlosci jakis program.

Z tego co widzialem na zawieszce to olej wlany ostatnio to shell 5w30.

Kupilem litrowa banke (ot tak na wszelki wypadek).Cena 58zl IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego zrób eksperyment i zalej swoje auto przed sezonem zimowym olejem o lepkości 0w20 lub 5w20 -

> nalej to co dostaniesz najtaniej i spełnia aprobaty. Po sezonie zimowym podziel się z nami

> rzetelnie spostrzeżeniami.

Nie chce eksperymentowac na swoim aucie.Przynajmniej nie na hondzie.Tutaj nie jest kwestia ceny oleju (bo samochod bedzie robil rocznie gdzies 10-12tys km,wiec nie o koszt oleju mi chodzi.

Poprostu jestem ciekaw,czy zmiana oleju,ktory byl zalewany od poczatku na ten 0w20 jest w jakis sposob uzasadniona.

Wiem,ze ty masz duza wiedze nt. olejow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica między 5w30/w40 bardziej tyczy się benzyn i tam przy szczególnie lepiej chroni silnik.

mam silnik 1.4 16V w seacie leonie. Aktualnie jeżdżę na Mobilu 5w30. Przebieg ponad 150 tys. z czego 120 tys. na LPG. Od wymiany do wymiany oleju (co 15 tys. km) dolewam 4l, czyli praktycznie wymiana. Chciałbym przejść na 5w40. Czy warto zmieniać? a jak zmieniać to na jaki? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam silnik 1.4 16V w seacie leonie. Aktualnie jeżdżę na Mobilu 5w30. Przebieg ponad 150 tys. z

> czego 120 tys. na LPG. Od wymiany do wymiany oleju (co 15 tys. km) dolewam 4l, czyli

> praktycznie wymiana. Chciałbym przejść na 5w40. Czy warto zmieniać? a jak zmieniać to na jaki?

jeśli pali 4l pomiędzy wymianami, to może lepiej od razu przejść na jakiś 5w50?

Mobil reklamuje teraz swój 5w50 jako olej do samochodów z większym przebiegiem, Kiedyś używałem go i spalanie oleju trochę spadło. Ale to było dwie wersje tego oleju do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam silnik 1.4 16V w seacie leonie. Aktualnie jeżdżę na Mobilu 5w30. Przebieg ponad 150 tys. z

> czego 120 tys. na LPG. Od wymiany do wymiany oleju (co 15 tys. km) dolewam 4l, czyli

> praktycznie wymiana. Chciałbym przejść na 5w40. Czy warto zmieniać? a jak zmieniać to na jaki?

Kolego, pierwsza sprawa to sprawdzenie stanu uszczelniaczy zaworowych - przyjrzyj się odpalaniu auta rano, w szczególności po kilku dniach postoju - jeśli zaobserwujesz dymek, to trafiony zatopiony. Kolejna sprawa to stan uszczelnień gumowych w silniku - wycieki. W przypadku negatywnych odpowiedzi na obie sugestie proponuję próbę olejową, dopiero potem możemy dociekać istoty problemu. Osobiście uważam, że przy takim zużyciu lepkość oleju ma marginalne znaczenie. Istnieje też niestety możliwość, że Mobil 5w30 jest olejem transformatorowym w bańce podobnej do oryginalnego Mobila, jednak jest to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to właśnie chodzi, że nie ma jednoznacznej definicji oleju w pełni syntetycznego!

W wielu kręgach rajdowych i pokrewnych olej 100% syntetyczny, to taki w którym całość bazy jest z grupy IV i/lub V a reszta to dodatki, mniej rygorystyczne podejście zakłada udział baz IV i/lub V grupy na poziomie 51% i ze względu na pewne wymagania współczesnych silników i łatwość tworzenia stabilnej mieszaniny pewnych niezbędnych dodatków z bazami HC lub HC/GTL, jestem w stanie tę drugą definicję zaakceptować i optuję za tym by tej definicji się trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wielu kręgach rajdowych i pokrewnych olej 100% syntetyczny, to taki w którym całość bazy jest z

> grupy IV i/lub V a reszta to dodatki, mniej rygorystyczne podejście zakłada udział baz IV

> i/lub V grupy na poziomie 51% i ze względu na pewne wymagania współczesnych silników i łatwość

> tworzenia stabilnej mieszaniny pewnych niezbędnych dodatków z bazami HC lub HC/GTL, jestem w

> stanie tę drugą definicję zaakceptować i optuję za tym by tej definicji się trzymać.

Czy dysponujesz jakimiś wiarygodnymi danymi na temat tej zawartości procentowej dla olejów oferowanych w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.