Skocz do zawartości

[F] Check engine


matia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejdę do sedna, silnik nie daje się uruchomić, rozrusznik kręci, iskara jest, pali się kontrolka check engine (a dotychczas gasła po chwili). Chciałem wymrugać błędy, ale gdy zwarłem piny 5 i 6 to nic się nie dzieje (choc kiedyś mrugało) a check engine gaśnie. Natomiast gdy wyjmuje "drucik" z pinu 5 i 6 i przekręce kluczyk check engine świeci się i nie gaśnie.

Może ktoś z Was miał podobny przypadek i się podzieli wiedzą co się popsuło.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przejdę do sedna, silnik nie daje się uruchomić, rozrusznik kręci, iskara jest, pali się kontrolka

> check engine (a dotychczas gasła po chwili). Chciałem wymrugać błędy, ale gdy zwarłem piny 5 i

> 6 to nic się nie dzieje (choc kiedyś mrugało) a check engine gaśnie. Natomiast gdy wyjmuje

> "drucik" z pinu 5 i 6 i przekręce kluczyk check engine świeci się i nie gaśnie.

> Może ktoś z Was miał podobny przypadek i się podzieli wiedzą co się popsuło.

> Pozdr.

odłącz mu klemę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to sprawdzić?

Najlepiej to połączyć się z modułem immo za pomocą laptopa i interfejsu, sprawdzić, czy w ogóle działa, odczytać ew. błędy itd.

Jeśli nie masz ww. sprzętu, to jesli tylko moduł nie działa z powodu braku zasilania, to sprawdzić, czy dochodzą do niego wszystkie stałe napięcia oraz masa, spr. bezpieczniki itp.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź, czy na plaku odpali.

Już dzisiaj tego nie sprawdzę

Za to sprawdziłem wszystkie możliwe czujniki, spryskałem wtyczki kontaktem, sprawdziłem rozrząd i nadal nie chce odpalić.

Spostrzeżenia: paliwo zalega w kolektorze ssącym, świece pomimo pożadnej iskry nie chcą zapalić mieszanki, wtryskiwacz rozpyla (szału nie ma, ale ciurkiem nie leci). Jedyny progres to to, że kontrolka check engin zaczęła mrugać i wygląda to tak: 10-1-2-10---10-1-2-10 itd czyli żadnych błędów

Już mi ręce opadają niewiem.gif stało się to z dnia na dzień bez żadnych niepokojących obiawów

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyzby?

> Quote:

> 0120 Czujnik położenia przepustnicy

> Pozdroofka

A to nie jest rozpoczęcie procedury odczytu pamieci usterek?

Wygląda na to że masz rację gapiłem się nie na tą tabelkę z kodami co trzeba

Gdy sprawdzałem ten czujnik opór między stykiem b-c (przepustnica zamknięta był powyżej normy, wiec może to to.

A i B - oporność wymagana 4000-9000 Ohm zmierzona ~5700

B i C - Przepustnica zamknięta 1000-3000 zmierzona ~4500

B i C - Przepustnica całkowicie otwarta 5000-10000 zmierzone nie pamietam ale było na pewno ponad 5000 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kody 4-cyfrowe, czyli tak jak lelek napisał.

Rano spróbuj odpalić. Jak nie zagada za drugim razem, to wykręć świece. Jeśli są mokre, sprawdź opór czujnika temp. Jeśli zgadza się z temp. rzeczywistą, odłącz pompę paliwa i zobacz, czy ruszy na plaku, albo sprawdź jak długą iskrę zdołasz uzyskać.

Czujnik przepustnicy sprawdź napięciowo. Ma być 5V, poniżej 1V i poniżej 100mV. Wbij się szpilką od tyłu wtyczki, nie odłączaj czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano spróbuj odpalić. Jak nie zagada za drugim razem, to wykręć świece. Jeśli są mokre, sprawdź

> opór czujnika temp. Jeśli zgadza się z temp. rzeczywistą, odłącz pompę paliwa i zobacz, czy

> ruszy na plaku, albo sprawdź jak długą iskrę zdołasz uzyskać.

Silnik nie odpalił a świece były mokre oslabiony.gif

Zastosowałem plak i silnik ożył (mały szczegół: dopiero przy otwartej przepustnicy), oczywiście przy wyjętym bezpieczniku pompy paliwa.

Następnie próba na paliwie, no i sukces.

Orochimaru, czy mogłbyś mnie oświecić o co chodzi z tym plakiem i jaka była przyczyna awarii, ponieważ nie wiemi czy mogę się spodziewać kolejnej takiej sytuacji i czy mam wozić ze soba plak smile.gif

W każdym bądz razie wielkie wielkie dzięki i piwo.gif

> Czujnik przepustnicy sprawdź napięciowo. Ma być 5V, poniżej 1V i poniżej 100mV. Wbij się szpilką od

> tyłu wtyczki, nie odłączaj czujnika.

Co do czujnika - to moje pomiary

- napiecie miedzy przewodem niebieski i brązowym

- zamknięta przepustnica 0,51V (gdzieś czytałem że, powinno być 0,7 min. niewiem.gif)

- otwarta przepustnica 4,43V

- napiecie miedzy przewodem czarnym i masą 4,98V

Natomiast jeśli chodzi o check nadal mruga 0120 mimo zdjecia klemy na 1min. może za krótko.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodając plaka wykluczyłeś usterkę zapłonu. A ponieważ silnik odpalił, wykluczyłeś też czujnik obrotów wału. Zostają dwie rzeczy: czujnik temp. i wtryskiwacz.

Co dokładnie to nie wiem, ale mogę Ci powiedzieć, że miałem identyczną sytuację i winny był wtryskiwacz. Trzymał ciśnienie, otwierał się impulsami, ale widać było od razu, że leje za dużo paliwa. Po odłączeniu pompy zagadał na paliwie, które zostało w kolektorze. Podpiąłem z powrotem i odpalił od strzała. Pompę paliwa możemy wykluczyć, bo regulator ciśnienia jest tak zbudowany, że nie jest możliwe, żeby zaciął się w pozycji zamkniętej = za duże ciśnienie w układzie.

Co do czujnika, masz dwie możliwości.

Albo sygnał nie dochodzi do sterownika (niebieskim kabelkiem na pin A8, lub D5 ECU, zależnie od tego, która część z podpisu przeważa wink.gif).

Albo sam czujnik jest uszkodzony.

Napięcia mierzone masz ok. Ale problem z multimetrem jest taki, że odświeżanie jest zbyt wolne. A ECU wykrywa nawet bardzo krótkie braki w sygnale. Możesz jeszcze podłączyć miernik do niebieskiego kabelka i delikatnie, dosłownie o pół milimetra otwierać przepustnicę i obserwować w tym czasie wskazania miernika. Albo otwierać ją szeroko i puszczać, żeby zamknęła się sama. Często czujnik zużywa się w miejscu zamkniętej przepustnicy i wystarczy, że silnik zadrży i już masz brak sygnału.

Do szczęścia warto byłoby zrobić pomiary map sensora, bo te czujniki nawzajem się uzupełniają i kontrolują. Ale bez pompki podciśnienia będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując "pacjent" zreanimowany ale nie wyleczony.

Mam jescze jedno pytanie dotyczące silniczka krokowego, który w momencie zwarcia styku 5 i 6 i mrugającym check wydawał regularne dzwieki, coś w rodzaju trzeszczenia. Czy to normalne?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.