Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Focus prowadzi się najfajniej ale benzyna nie jest wg mnie dobrym rozwiązaniem, 30 tyś/rok spalanie > diesla w tdi 6l/100km (i to bez oszczędzania) przy tym samym obciążeniu i prędkościach taki > focus spali 8-9l/100km. > różnica 3300-4950zł rocznie na samym paliwie-wg mnie daje do myślenia. no z klima i dynamicznie to bardziej 7 takie tdi. jezeli bys nic nie robil przy takim tdi to masz racje. ale biorac pod uwage przebieg i tego ze popdzedni wlasciciel raczej nie zrobi ci prezentu to jak dodasz np. wtryski, sprezarke i dwumas to w tych 4 zysku ledwo sie zmiescisz. Po za tym znalzeienie focusa abh mial z 150-200 tys jest imo realne. kilka m-cy temu kipowalem z kumplem i mial 130 tys. A Octe znajdziesz < 300 tys km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Osprzęt rozrządu pasuje...tam były silniki w słabszej wersji D4192T4 w mocniejszej D4192T3 poczytaj > sobie czy to te same. tak, te same, T3 od T4 różni się w zasadzie tylko sprężarką. T4 ma zmienną geometrię łopatek a T3 nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > A to az taki duzy problem jest? nie, żaden, pytanie było po za konkursem > Dwumasa do takiej Octavii kosztuje pewnie tyle co komplet opon, wymienisz raz i masz z glowy na > lata... ano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 wygląda na to, że albo foka albo octa... tylko, że nie widać nic sensownego w ogłoszeniach. Z drugiej strony czego się spodziewać po 10letnim aucie? nawet w weekend byłem na giełdzie, zatrzęsienie B5FL w tdiku od dziadka wiadomego pochodzenia. Ja się pytam gdzie są krajowe auta skoro 90% ogłoszeń to sprowadzaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Osobiście wybrał bym V40... ale w benzynie 2.0 tylko nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI i wstawionym gazem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Osobiście wybrał bym V40... ale w benzynie 2.0 tylko nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI i > wstawionym gazem... czym uzasadnisz wybór volvo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > no z klima i dynamicznie to bardziej 7 takie tdi. Miałeś że tak mówisz?Miałem 4 TDI oct 90KM, A4-115KM,Passat B6-105KM, Passat 110KM, po znajomych jeździ kilka-7 litrów to w Wawie w korkachna krótkich odcinkach z klimą, w trasie okolice 5litrów na klimie przy jeździe do 130. W warunkach w których octavia będzie spalała 7 focusowi trzeba liczyć ponad 10litrów i to tak realnie. Więc te moje spostrzeżenia nie są takie z palucha wyssane. Z wszystkich które miałem, octa kombi 90KM paliła najmniej, w trasie jadąc z rodzinką bez pośpiechu 100-110 schodzenie poniżej 5l/100 nie było dla tego auta żadnym wyczynem, przy mojej jeździe, bo żona delikatniej operuje gazem, ja na zasadzie-mam miejsce to wyprzedzam, żona bardziej płynniej-spokojniej jeździ. > jezeli bys nic nie robil przy takim tdi to masz racje. > ale biorac pod uwage przebieg i tego ze popdzedni wlasciciel raczej nie zrobi ci prezentu to jak > dodasz np. wtryski, sprezarke i dwumas to w tych 4 zysku ledwo sie zmiescisz. Po 1 to nie jest żaden zysk, a oszczędność jedynie...Po drugie, w żadnym z tdików, które miałem nie robiłem turbo, ani wtrysków-one wytrzymują po 500tyś bez większego zmęczenia, chyba, że ktoś im się przysłużył, dwumas zmieniany był tylko w B6 przy przebiegu ok 180 tyś, więc standardowo dla nowszego typu aut. Dwumasy w tych dieslach są , ale tak jak by ich nie było, nie znam nikogo co zmieniał w takim aucie, a znam jak pisałem z przebiegami ponad 400 tyś...Turbo jest albo proste bez zmiennej geo, albo ze zmienną geo, ale nie ma bolączek żadnych, więc założenie że trzeba będzie to wymienić w najbliższych 100 tysiach jest błędne, jeśli prawdziwe, to trzeba też założyć, że w benzyniaku zmienimy cały układ paliwowy, z wszystkimi lambdami etc, bo przecież nikt prezentu nie zrobi i nie powymienia...Nie rozumiem o jakich prezentach mówimy, na logikę-coś jest w aucie do wymiany-zamierzam jeździć-robię, sprzedaję-daję cenę niższą i niech kolejny sobie zrobi, przecież dwumas nie psuje się z dnia na dzień, 40 tyś zrobiłem od momentu gdy zaczęło być go słychać, wtryski czy turbo jak są trefne to widać przy oględzinach, więc wg mnie to puste gadanie, tym bardziej że założyciel zdecydowany jest na diesla. > Po za tym > znalzeienie focusa abh mial z 150-200 tys jest imo realne. kilka m-cy temu kipowalem z kumplem > i mial 130 tys. A Octe znajdziesz < 300 tys km? Znajdę taką z przebiegiem poniżej 200 tyś (oryginalnym) wyłóż tylko normalne pieniądze za takie auto, czyli cenowo będzie z tych wyższych z danego rocznika, sugerując się polskimi ogłoszeniami, które nijak mają się do portali skąd te auta do nas zjeżdżają. Samochody w normalnym handlu (pomijam wałki których u nas jest pełno) cenią się wg przebiegu i napraw blacharskich, jeśli komuś nie przeszkadza że auto kilka elementów ma m alowanych (niekoniecznie oznacza to wielkie wypadki, większość aut poleasingowych ma lakierowane elementy, bo np jest obcierka-wstawiają do ASO i robią, jest wgniotka-to samo, w dużych firmach leasingowych nie klepią trupów jak te ściągane na lawetach do kraju), ma jakieś odpryski lakieru, jest brudne w środku, czasami coś mechanicznego do naprawy i takie auto trafia na aukcję leasingową i tak np focusa w dieslu z 2009r, biały, z jakimiś defektamiw skrzyni (podejrzewam dwumas), do kompletnego prania w środku z przebiegiem 200 tyś można kupić za ok 16 tyś, tylko trzeba 3 tyś dołożyć i w okolicach 20 tyś można mieć sprawne, młode auto, ale sąsiada w oczy kłuć nie będzie, bo białe kombi niespełna 4ro letnie a już ponad 200tyś, jak on ma 15 latka w dieslu i 180 tyś...Kwestia wyboru i rozumu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > tak, te same, T3 od T4 różni się w zasadzie tylko sprężarką. T4 ma zmienną geometrię łopatek a T3 > nie... Chodziło mi czy te same są w lagunach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Ja się pytam gdzie są krajowe auta skoro 90% ogłoszeń to sprowadzaki. Takich aut krajowych praktycznie nie ma, jak są to schodzą po znajomych jak coś pewnego. W tamtym roku miałem octavię kombi 2005r 225 000 w sumie do końca udokumentowane, bezwypadek, każda blacha ori, w szarym metaliku, z klimą manual, poszła z bólem za 19700 bo każdy marudził "a co taki duży przebieg" ludzie są wolą żyć złudzeniami w głębi ducha wiedząc, że zostali przewaleni niż kupić coś prawdziwego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Chodziło mi czy te same są w lagunach a to ja się pytam, ponoć są takie same ale głowy nie dam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Takich aut krajowych praktycznie nie ma, jak są to schodzą po znajomych jak coś pewnego. W tamtym > roku miałem octavię kombi 2005r 225 000 w sumie do końca udokumentowane, bezwypadek, każda > blacha ori, w szarym metaliku, z klimą manual, poszła z bólem za 19700 bo każdy marudził "a co > taki duży przebieg" ludzie są wolą żyć złudzeniami w głębi ducha wiedząc, że zostali > przewaleni niż kupić coś prawdziwego. o taką łykam w ciemno w tej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > o taką łykam w ciemno w tej chwili A może A4 w kombi chcesz?Tylko że 2000r i pewnie po zarejestrowaniu z 14,5-15 Cię wyniesie, niespełna 220 tyś oryg, silnik 115KM 1.9 TDI, bezwypadek, z klimatronikiem, kolor ciemny granat, aluminiowe relingi i chromowane ramki wokół okien. Kpl kwitów i stanu technicznego. To nie moje auto,ale jak zechcesz namiar to uderz na priv-nabity w butelkę nie będziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > A może A4 w kombi chcesz?Tylko że 2000r i pewnie po zarejestrowaniu z 14,5-15 Cię wyniesie, > niespełna 220 tyś oryg, silnik 115KM 1.9 TDI, bezwypadek, z klimatronikiem, kolor ciemny > granat, aluminiowe relingi i chromowane ramki wokół okien. Kpl kwitów i stanu technicznego. To > nie moje auto,ale jak zechcesz namiar to uderz na priv-nabity w butelkę nie będziesz. dzięki za info rozważę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > czym uzasadnisz wybór volvo? Sentymentem do tej marki jako jej były pracownik V40 jest ciasnawa w środku i nie ma tych walorów co Skoda / bagażnik - ale jest o wiele lepiej wykończona i lepiej wyciszona a z dobrym silnikiem benzynowym dostarcza mnóstwo przyjemności z jazdy... ja miałem swego czasu okazję pomykać 200 KM i prawie kupiłem V40 ... ale fatum Fiata mnie dopadło bo ktoś ubiegł mnie i wybrałem Stilo na pewno nie kupował bym Diesla... a i stronił bym od silnika GDI z Mitsubishi... Celował bym w modele po FL ... ładniejsze w środku i konsola nowocześniejsza z pokrętłami... mocne wersje silnikowe w benzynie zazwyczaj były świetnie wyposażone ale zawsze można wybrać 1,6 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Miałeś że tak mówisz?Miałem 4 TDI oct 90KM, A4-115KM,Passat B6-105KM, Passat 110KM, po znajomych > jeździ kilka-7 litrów to w Wawie w korkachna krótkich odcinkach z klimą, Jeżdziłem i tankowałem pod korek. Umiem podzielić km przez litry. Golf 4 ALH wychodził 6 [bez klimy - miasto długie odcinki] Octa 1 ASV + program 7-8 litrów z klimą po mieście w trasie okolice > 5litrów na klimie przy jeździe do 130. W trasie w/w Octa 3.7 litra w nocy 90 km/h W warunkach w których octavia będzie spalała 7 focusowi > trzeba liczyć ponad 10litrów i to tak realnie. Więc te moje spostrzeżenia nie są takie z > palucha wyssane. Nie negowałem. > Po 1 to nie jest żaden zysk, a oszczędność jedynie... Porównałeś koszty 2 aut. To co zaoszczędzisz na tym drugim to zysk Po drugie, w żadnym z tdików, które miałem nie > robiłem turbo, ani wtrysków-one wytrzymują po 500tyś bez większego zmęczenia, Myśle, że śnisz. Po 4 wł. z których każdy dbał i gasił jak wystygło ? chyba, że ktoś > im się przysłużył, Wystarczy, że nie dbał, lał byle jaki olej, przeciągał przeglady. itd. dwumas zmieniany był tylko w B6 przy przebiegu ok 180 tyś, więc standardowo > dla nowszego typu aut. Dwumasy w tych dieslach są , ale tak jak by ich nie było, nie znam > nikogo co zmieniał w takim aucie, a znam jak pisałem z przebiegami ponad 400 tyś... Ale jak zmieniasz to 2 tys idą papa Albo konwersja na jednomas. >Turbo jest > albo proste bez zmiennej geo Realnie tylko AGR >, albo ze zmienną geo, Wszystkie inne >ale nie ma bolączek żadnych, więc założenie > że trzeba będzie to wymienić w najbliższych 100 tysiach jest błędne, jeśli prawdziwe, to > trzeba też założyć, że w benzyniaku zmienimy cały układ paliwowy, z wszystkimi lambdami etc, Nigdy nie słyszałem, zeby ktoś wymieniał. Po za tym zapominasz, że w/w benzyniak bedzie maił ~1/2 przebiegu vs. w/w Octa To po co ma wymieniać? > bo przecież nikt prezentu nie zrobi i nie powymienia...Nie rozumiem o jakich prezentach > mówimy, na logikę-coś jest w aucie do wymiany-zamierzam jeździć-robię, sprzedaję-daję cenę > niższą i niech kolejny sobie zrobi, ty chyba w PL dawno nie byłeś? >przecież dwumas nie psuje się z dnia na dzień, Byś się zdziwił >40 tyś > zrobiłem od momentu gdy zaczęło być go słychać, wtryski czy turbo jak są trefne to widać przy > oględzinach, A jak po ? To co nie zrobisz? > Znajdę taką z przebiegiem poniżej 200 tyś (oryginalnym) wyłóż tylko normalne pieniądze za takie > auto, czyli cenowo będzie z tych wyższych z danego rocznika, sugerując się polskimi Znajdziesz 10 letnią Octe < 200kkm przebiegu za <15 tys ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Forda bym nie polecił. O Volvo niestety nic nie wiem, poza tym że ceny niektórych części które nie występują w zamiennikach zabijają. Wybrałbym Octavię. Czemu? Wybór częsci zamiennych ogromny, nowe oryginały i zamienniki, używki do wyboru do koloru, każdy mechanik ją ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Ja się pytam gdzie są krajowe auta skoro 90% ogłoszeń to sprowadzaki. Rozchodzą się wśród znajomych, rodziny. Dopóki nie przejechałem przez niemcy i holandię nie zdawałem sobie sprawy jak duży przebieg można zrobić dziennie. Zrobienie 300-700 km nie jest żadnym problemem. dojazd do pracy 100km w jedną stronę to luzik. To licząc, że 200 zrobisz dziennie z palcem w wydechu to zrobienie w 3 lata 250 tys to jest standard. Więc w 10 latku to ja się nawet nie pytam. 700 tys ? Oglądałem raz takie audi co kumpel przywiózł i maił chyba 4 lata i 600 coś tys km. To zaczyna być realne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jeżdziłem i tankowałem pod korek. Super. > Umiem podzielić km przez litry. I co Ci tam wychodziło? Bo ja zawsze robię odwrotnie...dzielę litry przez kilometry mnożąc x 100 wychodzi mi spalanie na setkę, a u Ciebie? > Golf 4 ALH wychodził 6 [bez klimy - miasto długie odcinki] > Octa 1 ASV + program 7-8 litrów z klimą po mieście > w trasie okolice > W trasie w/w Octa 3.7 litra w nocy 90 km/h Więc teraz odnieś się do foki i zobaczysz, że różnice są takie jak pisałem powyżej. > Myśle, że śnisz. Po 4 wł. z których każdy dbał i gasił jak wystygło ? Myślę, że nie śnię. Skąd wziąłeś ilość właścicieli?To raz, dwa-że przecież auto sprawdzasz przed zakupem, wydając 200zł masz takiego tedeika przeoranego wzdłuż i wszerz, łącznie z ciśnieniami wtrysków, ciśnieniem turbiny, zawiechy,komputerem itd. Więc to chyba Ty jeszcze się nie obudziłeś...(daruj sobie takie tekściki). > Wystarczy, że nie dbał, lał byle jaki olej, przeciągał przeglady. > itd. Co znaczy byle jaki olej w odniesieniu do 90 lub 110KM TDI?Trzeba być niepełnosprytnym by spierniczyć ten silnik przy pomocy oleju... > dwumas zmieniany był tylko w B6 przy przebiegu ok 180 tyś, więc standardowo > Ale jak zmieniasz to 2 tys idą papa Teraz podaj mi co ile tyś zmienia się dwumas w tych silnikach, bo ja nie znam nikogo co zmieniał, a miał auto z pewnym przebiegiem. Gdzie tak jak napisałem w autach nowożytnych powiedzmy gdzie silniki weszły po 2004-5r to standardem jest do 180 tyś. > Albo konwersja na jednomas. Jedne pieniądze a po co zmieniać fabrykę jak to starcza na te 180 tyś czy więcej...dla przeciętnego zjadacza chleba to tyle km że nie zrobi tym autem tyle. > Realnie tylko AGR ALH > Po za tym zapominasz, że w/w benzyniak bedzie maił ~1/2 przebiegu vs. w/w Octa > To po co ma wymieniać? No skoro może go to czekać w dieslu to w benie też, niby bena mniejszy przebieg o połowę, za to diesel przystosowany jest do wyższych przebiegów-poddałem tu tylko pod wątpliwość racjonalność Twojej wypowiedzi. Sprawdzając auto przed zakupem można wiele wyeliminować i nie martwić się, że jutro wstanę i będzie zepsuty wtrysk (mowa o tdi cały czas, bo tdci może tak być lub inny CR). > ty chyba w PL dawno nie byłeś? Druciarstwo można wyczuć z daleka, jeszcze raz piszę-kupując auto się je ogląda a nie kupuje drogą wysyłkową. > Byś się zdziwił Nie zdziwiłbym się, wystarczy wiedzieć jaka jest budowa 2masu i na czym polega jego uszkodzenie by wiedzieć, że nie jest to popsucie w danej chwili tylko pewien proces zużywania, który postępuje. Pomijamy tu usterkę spowodowaną poluzowaniem się czegoś lub wadliwej części. > A jak po ? > To co nie zrobisz? Jeszcze raz-AUTO SPRAWDZA SIĘ PRZED ZAKUPEM, a jak coś padnie w nim jakiś czas po zakupie, to chyba z tym trzeba się liczyć kupując używkę za XX% jej wartości początkowej. > Znajdziesz 10 letnią Octe < 200kkm przebiegu za <15tyś Coś w tym dziwnego?Pakuję 4 litery, jadę, oglądam kilka i biorę najładniejszą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Sentymentem do tej marki jako jej były pracownik > V40 jest ciasnawa w środku i nie ma tych walorów co Skoda / bagażnik - ale jest o wiele lepiej > wykończona i lepiej wyciszona a z dobrym silnikiem benzynowym dostarcza mnóstwo przyjemności z > jazdy... ja miałem swego czasu okazję pomykać 200 KM i prawie kupiłem V40 ... ale fatum > Fiata mnie dopadło bo ktoś ubiegł mnie i wybrałem Stilo na pewno nie kupował bym Diesla... a > i stronił bym od silnika GDI z Mitsubishi... Celował bym w modele po FL ... ładniejsze w > środku i konsola nowocześniejsza z pokrętłami... mocne wersje silnikowe w benzynie zazwyczaj > były świetnie wyposażone ale zawsze można wybrać 1,6 ... wszystko fajnie ale... szukam diesla a nie rakiety w stylu T4, wnętrze, które wrzuciłeś wygląda ładnie ale.. jak podrzucić to: to teżnieźle wygląda. to ma być do pracy a nie na salony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > I co Ci tam wychodziło? Bo ja zawsze robię odwrotnie...dzielę litry przez kilometry mnożąc x 100 > wychodzi mi spalanie na setkę, a u Ciebie? Mi wychodzi, że jesteś agresywny broniąc auta marki, którą "kochasz" > Więc teraz odnieś się do foki i zobaczysz, że różnice są takie jak pisałem powyżej. Odnosiłem się, że mieście Octa spali 7 a Focus 1.6 spali 8. Czyli 1 litr różnicy. Zakładając 30.000 km to 300 setek po 1 litrze czyli 300x6 daje 1800 zł ? Oczywiście cały czas zakładając, że w Ocie nic sie nie zepsuje. > Myślę, że nie śnię. Skąd wziąłeś ilość właścicieli? Z karty pojazdu? >To raz, dwa-że przecież auto sprawdzasz przed > zakupem, wydając 200zł masz takiego tedeika przeoranego wzdłuż i wszerz, łącznie z ciśnieniami > wtrysków, ciśnieniem turbiny, zawiechy,komputerem itd. ok. a jak się zepsuje po ? To co? Dlaje pytam nie naprawiasz? Cały swój wywód opierasz na bezproblemowej Ocie w momencie zakupu. A ja na eksploatacji. > Co znaczy byle jaki olej w odniesieniu do 90 lub 110KM TDI?Trzeba być niepełnosprytnym by > spierniczyć ten silnik przy pomocy oleju... To był przykład. Każdy silnik można zajechać. Może jechał kiedyś bez płynu chłodzącego, może remont na sztukę zrobił Wiesz to? > Teraz podaj mi co ile tyś zmienia się dwumas w tych silnikach, bo ja nie znam nikogo co zmieniał, a > miał auto z pewnym przebiegiem. Gdzie tak jak napisałem w autach nowożytnych powiedzmy gdzie > silniki weszły po 2004-5r to standardem jest do 180 tyś. To teraz ja zapytam. A ty wiesz kiedy się zmienia? I co będzie jak się wykicha? Nie zmienisz? Zmienisz. Więc musisz brać pod uwagę, ze będziesz może musiał wydać kasę. To nie rozrząd, żeby wiedzieć kiedy był i będzie. > Jedne pieniądze a po co zmieniać fabrykę jak to starcza na te 180 tyś czy więcej...dla przeciętnego > zjadacza chleba to tyle km że nie zrobi tym autem tyle. Ale ty jesteś już 2/3/4 właścicielem - nie wiesz co było w aucie. > ALH Miał zmienną > No skoro może go to czekać w dieslu to w benie też, niby bena mniejszy przebieg o połowę, za to > diesel przystosowany jest do wyższych przebiegów Nie jesteś w stanie stwierdzić ile km wytrzyma dany silnik. Nie neguję, że zrobisz pewnie 500 tys bez niczego po autostradach w DE gdzie auto jedzie stałą prekościa. IMO nie zrobisz tego samego w polskim mieście. I nie mów, że po 500 tys wytryski turbo i tp. bedą jak nowe. -poddałem tu tylko pod wątpliwość racjonalność > Twojej wypowiedzi. Sprawdzając auto przed zakupem można wiele wyeliminować i nie martwić się, > że jutro wstanę i będzie zepsuty wtrysk Nie możesz być pewien. Możesz być pewien, że w momencie zakupu mechanik [ktoś wynajęty przez Ciebie] sprawdził dany element na tyle ile umiał i miał narzędzia. Co będzie w 20 sek / 1 dzień / 1 km/ dobę itd. później wie tylko Pan Bóg. >(mowa o tdi cały czas, bo tdci może tak być lub inny > CR). Dlatego proponowałem benzynę > Druciarstwo można wyczuć z daleka, Jaki drut ma zapach? >jeszcze raz piszę-kupując auto się je ogląda a nie kupuje drogą > wysyłkową. patrz wyżej > Nie zdziwiłbym się, wystarczy wiedzieć jaka jest budowa 2masu i na czym polega jego uszkodzenie by > wiedzieć, że nie jest to popsucie w danej chwili tylko pewien proces zużywania, który > postępuje. Pomijamy tu usterkę spowodowaną poluzowaniem się czegoś lub wadliwej części. Ale wiedza jak działa ani samo działanie dwumasu w trakcie sprawdzania nie gwarantuje, że w przyszłości [bliżeszj lub dalszej] skefi się on. > > Znajdziesz 10 letnią Octe < 200kkm przebiegu za Z tych ogłoszeń realne są 3. Reszta jest po wypadkach, zepsuta itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jeżdżąc każdym z tych autek powiedziałbym, że Focus ma najfajniejsze fotele + ogrzewana szyba przednia + prowadzenie. Octa ma wujowe fotele, gorsze materiały. Volvo jest ładne, najwięcej chyba miejsca z tyłu. Najładniejsza deska rozdzielcza. Jeżeli masz mieć to auto do pracy to wybrałbym Octe. Masz najwięcej tanich części i najmniejsze spalanie. Dużo zamienników, używek. W kombi chyba tez największy bagażnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Mi wychodzi, że jesteś agresywny broniąc auta marki, którą "kochasz" Kocham? Agresywny? Tobie kończą się racjonalne argumenty i zaczynasz wycieczki osobiste. Mając kilka aut ze zbliżonymi silnikami chyba nie można mówić o miłości a o doświadczeniu kolego...tdci tez miałem, 1.6 i 2.0 fordowskie też, z tym, że 1.6 EFI 105KM więc inna bajka trochę. Chciałeś pokazać, że umiesz wyliczyć spalanie, nie wyszło Ci, po wskazaniu błędu zaczynasz o tym, że ja jestem agresywny > Odnosiłem się, że mieście Octa spali 7 > a Focus 1.6 spali 8. > Czyli 1 litr różnicy. > Zakładając 30.000 km to 300 setek po 1 litrze czyli 300x6 daje 1800 zł ? Taaak litr różnicy....To o jaki zakład idziemy że to będzie więcej?Daj dobrą stawkę, a ja zorganizuję 2 auta-skodę w 90KM tdi i fokę 1.6 benzynę, pojedziemy na Wawę (miasto) Ty za kółkiem, testy porobimy dzień po dniu o tych samych godzinach po tych samych ulicach z podobną dynamiką, oba zatankuję na tej samej stacji... Nawet opierając się na wpisach ludzi co spisują sobie spalanie wychodzi zupełnie inaczej > Oczywiście cały czas zakładając, że w Ocie nic sie nie zepsuje. Albo zakładamy że się psują albo się nie psują, foka też nie będzie wiecznie jeździła bez dokładania. > Z karty pojazdu? > ok. a jak się zepsuje po ? > To co? > Dlaje pytam nie naprawiasz? Oczywiście że naprawię-prawdopodobieństwo zepsucia się oba mają jednakowe, oba będą miały po 10-12 lat, więc jak w piosence-wszystko może się zdarzyć i dlatego kosztuje 15 a nie 80 tysia z salonu, wystarczy mieć odrobinę między uszami by wiedzieć skąd to wynika... > Cały swój wywód opierasz na bezproblemowej Ocie w momencie zakupu. > A ja na eksploatacji. Napisałem Ci wyżej-albo zakładamy, że się nie psują albo zakładamy że się psują, oczywiście to 2gie jest rozsądniejsze dlatego możesz powertować ile np regeneracja pompy w octavii i na ile wystarczy, ile w focusie nowe wtryski i na ile wystarczą itd...A co do eksploatacji to Ci policzyłem koszty.Bijesz pianę 1 słowem. > To był przykład. > Każdy silnik można zajechać. > Może jechał kiedyś bez płynu chłodzącego, może remont na sztukę zrobił > Wiesz to? Czytaj powyżej-bez względu na markę i zasilanie silnika można kupić dobrze lub kiepsko.Ani octa ani focus tu lepszy nie jest-można domniemywać. > To teraz ja zapytam. > A ty wiesz kiedy się zmienia? > I co będzie jak się wykicha? > Nie zmienisz? > Zmienisz. > Więc musisz brać pod uwagę, ze będziesz może musiał wydać kasę. > To nie rozrząd, żeby wiedzieć kiedy był i będzie. Też nie wiesz na pewno czy był zmieniony... > Ale ty jesteś już 2/3/4 właścicielem - nie wiesz co było w aucie. Dlatego lepiej kupić drożej, ale od pierwszego, minimalizujesz ryzko, ale takie auto będzie droższe, więc jak już pewnie zauważyłeś z jakością (przebieg,stan) idzie cena w górę-mądrością jest znaleźć złoty środek (dla siebie). > Nie jesteś w stanie stwierdzić ile km wytrzyma dany silnik. No w końcu się z Tobą zgadzam. > Nie neguję, że zrobisz pewnie 500 tys bez niczego po autostradach w DE gdzie auto jedzie stałą > prekościa. > IMO nie zrobisz tego samego w polskim mieście. Zrobisz,ale zużycie będzie na innym poziomie i tego trzeba być świadomym, to chyba oczywiste?I to samo dotyczy się beny i diesla więc nie widzę związku. > I nie mów, że po 500 tys wytryski turbo i tp. bedą jak nowe. Kto powiedział jak nowe?Ale mogą być w stanie pozwalającym na dalsze użytkowanie bez obaw że coś padnie, no bo skoro działają właściwie to chyba nikt normalny nie obawia się że zaraz padnie...Inaczej kierowcy busów by się pochlastali patrząc w 3-4 latku jak na cyferblacie blisko bańka dochodzi...a są takie auta, koleś na jednym z for sprzedawał 3l vito 900tyś, 2 kierowców i traski non stop z pudełkami do Szwajcarii-wtryski i turbo ori, sprzęgło chyba też choć nie pamietam. > Nie możesz być pewien. Chcesz być pewien?Idź do salonu. Odbierzesz, wyjedziesz za bramę i...i już nie możesz być pewien. > Możesz być pewien, że w momencie zakupu mechanik [ktoś wynajęty przez Ciebie] > sprawdził dany element na tyle ile umiał i miał narzędzia. > Co będzie w 20 sek / 1 dzień / 1 km/ dobę itd. później wie tylko Pan Bóg. Ale że w sensie jak kupi fokę 1.6 to będzie mógł być pewien tak? > Dlatego proponowałem benzynę Jak wyżej. > Jaki drut ma zapach? Druciarstwo troszkę różni się od drutu, jak jeszcze troszkę pointeresujesz się motoryzacją, to będziesz wiedział jak pachnie, nie chcę Ci zdradzać szczegółów, będziesz szczęśliwszy jak sam to odkryjesz > Ale wiedza jak działa ani samo działanie dwumasu w trakcie sprawdzania nie gwarantuje, że w > przyszłości [bliżeszj lub dalszej] skefi się on. Załamujesz mnie powoli...przeczytaj jeszcze raz powoli i nie odkręcaj kota ogonem. Podaj przykłady ludzi, którym sypnął się dwumas z dnia na dzień i nie było to wadą fabryczną. > Z tych ogłoszeń realne są 3. > Reszta jest po wypadkach, zepsuta itp. To teraz wyciągnij wnioski-DA SIĘ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie chce mi się odpisywać na każde Twoje słówko, bo jak widzę lubisz łapać za każde. Byle byś postawił na swoim. Napisze krótko, bo może w zacietrzewieniu nie doczytałeś. Kupując Octe z przebiegiem 300kkm bo w te 3 jedyne na mobilede nie wierzę jakoś masz w takim aucie 3 rzeczy które się wyesploatowują. Turbo, wytryski, dwumas. tych 3 rzeczy nie ma [oprócz wtrysków ale tu działają jako ekspert motoryzacyjny przede wszystkim mniejsze ciśnienia jak i mniejszy przebieg] focus 1.6. I ma 200 tys mniej przebiegu. Jak dla mnie EOD z Tobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > wszystko fajnie ale... szukam diesla a nie rakiety w stylu T4, wnętrze, które wrzuciłeś wygląda > ładnie ale.. jak podrzucić to: > to teżnieźle wygląda. > to ma być do pracy a nie na salony OK ... więc proponuje V40 - silnik wolnossący ale w benzynie i pod gaz... ja taki chciałem kupić... nie T4 bo mi taka rakieta nie jest potrzebna do szczęścia i tak mam za dużo punktów na koncie Jeśli upierasz się przy Dieslu to tak jak pisałem odradzam Forda i Volvo ... tylko Skodę bym brał... Bardzo ekonomiczne auto z spalaniem na poziomie 5,2 litra/100 średnio i udanymi silnikami 1,9... ( o ile ktoś ich już nie zakatował ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Nie chce mi się odpisywać na każde Twoje słówko, bo jak widzę lubisz łapać za każde. Byle byś > postawił na swoim. > Napisze krótko, bo może w zacietrzewieniu nie doczytałeś. > Kupując Octe z przebiegiem 300kkm bo w te 3 jedyne na mobilede nie wierzę jakoś masz w takim aucie > 3 rzeczy które się wyesploatowują. Turbo, wytryski, dwumas. > tych 3 rzeczy nie ma [oprócz wtrysków ale tu działają jako ekspert motoryzacyjny przede wszystkim > mniejsze ciśnienia jak i mniejszy przebieg] focus 1.6. > I ma 200 tys mniej przebiegu. > Jak dla mnie EOD z Tobą. Cały czas piszesz o tym focusie tak jakby się nie psuł, a w octavii posypie się turbo,wtryski i dwumas, nie mając bladego pojęcia o tym co piszesz, co powyżej uargumentowałem. Nie wierzysz w spalanie octavii poniżej 6, ale wierzysz w 8 focusa w mieście na klimie. W 3 szt na mobile nie wierzysz, choć w 15 tyś pln spokojnie można by więcej znaleźć takich co ma poniżej 200 tyś ale Ty zakładasz min 300 tyś, choć i tak przebieg to żaden wyznacznik, bo focus co ma 200 tyś mniej może w krótkim czasie posypać się na tyle by przynieść dużo większe wydatki niż octa co ma 300 i na odwrót itd itd. Jesteś nieobiektywny w swoich opiniach, co kilkakrotnie powtarzałem, najpierw negowałeś spalanie, potem przebieg, że się nie da-jak dostajesz kawę na ławę to robisz EOT-nie pisz durnot i nie wprowadzaj ludzi w błąd to nie będziesz musiał być potem poprawiany. Wyłożyłeś się kilkukrotnie w tym wątku, że nie do końca masz pojęcie o czym piszesz, ale zaciekle bronisz swojego zdania, a czasami wystarczy odrobina logiki. Kupując auto, robisz mu porządną inspekcję, robisz najpotrzebniejsze wymiany i eksploatujesz, cyferki na blacie to tylko cyferki, focus 100 tysięczny jeżdżony tylko po mieście na krótkich odcinkach będzie w dużo gorszym stanie niż octavia 300 tyś co śmigała w trasach, patrząc na cyferki na liczniku ludzie robią sobie krzywdę i wypaczają się, odrzucając auto co ma 240 tyś udokumentowane, a biorą takie co ma 120 tyś licznikowe, potem wypisują jakie to złomy i jak to się sypią przy takich przebiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 No to może Corolla E12 przy tym budżecie 2002/2003 z 2.0 D4D bez dwumasy lub benzin 1.4? Sam się trochę zaczynam rozglądać za czymś takim, ale trochę młodszym Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > zapomnij o TDCI... Kolega z pracy taki kupił ostatnio - cieszył się przez całe 2 tys km, później > musiał zmienić silnik na TDDI. I ten silnik jest tak beznadziejny, że większość flotowych focusów go miała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > I ten silnik jest tak beznadziejny, że większość flotowych focusów go miała... silnik nie... wtryskiwacze - tak. Na początku były również problemy z pompami paliwa, z których opiłki były w całym układzie paliwowym i siały spustoszenie. No ale po tylu latach wszystkie felerne pompy zostały już wymienione Przypominam, że floty trzymają auto zwykle przez 3 lata tylko, a auto w pułapie cenowym preferowanym przez kolegę będzie "nieco" starsze. A wracając do wspaniałej rodziny silników TDCI... Kolega jeździł służbowym Transitem TDCI i jak myślisz, co w nim padło przy przebiegu poniżej 200tys? Tak, zgadłeś wtryskiwacze. W tym samym ASO, gdzie odstawiali Transita stało też Mondeo TDCI... Pisać z jakiego powodu? Ciekawa była też reakcja serwisantów... o TDCI... wtryski? Oczywiście można założyć, że to przypadki... tak jak przypadkami są pady silników 2.0TDI PS Mnie bardziej przekonuje inna sprawa... Ile po Polsce jeździ Transitów VI i VII generacji i dla porównania np. ile Ducato? Wiesz, że w tamtym czasie Transit był najtańszym dostawczakiem na rynku (nie licząc wynalazków typu Lublin, czy Gazela) a i tak nie cieszył się popularnością... A jak wciąż nie jesteś przekonany, to porównaj ceny Focusów I TDCI i TDDI... I dlaczego w ogłoszeniach tak podkreślane jest, że dane auto to Focus TDDI, mimo, że te wersje są słabsze i mają gorsze osiągi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Wszystko z silnikiem diesla. > Nadwozie typu kombi. > Lata 2002-2004. > Ma jeździć i łachy nie robić. > W focusie mówimy o silnikach 1.8 TDCI 100/115 KM, > octavia - nieśmiertelny 1.9 TDi - 90/110 KM > v40 - francowate 1.9 DCi, celuję w T3 lub T4 czyli 102/116 KM > Zauważyłem taką oto zależoność - fordy mają przebiegi w granicach 180 kkm, volvo 200-220 kkm, skody > - 250 kkm i wyzej. > Zależy mi na aucie, które odpowiednio doinwestowane - trochę posłuży, a lekko mieć nie będzie, > Planowane przebiegi około 30 kkm rocznie, > Co podpowiecie braci? których z tych trzech typów? > A może coś innego? > Aha, astry II nie chcę i co mi pan zrobi? Ja mam Focusa 1.8 TDci 100KM, mój ojciec v40 1.9 TD. Wyposażenie w obu prawie identyczne i oba z 2003 r. Z moich obserwacji: Volvo: +wygodniejsze wnętrze +ergonomia -ciasno -mały kufer z małym otworem załadunkowym -IMO gorzej sie prowadzi: przyśpieszenie, trzymanie na zakrętach itp. Focus: +dużo przestronniejsze wnętrze +subiektywnie 2x większy i bardziej ustawny bagażnik +kultura pracy silnika i osiągi +trakcja -może brzydsze wnętrze O Skodzie nic nie powiem, bo nie znam. ps. Jakbym patrzył na wygląd i tzw. pierwsze wrażenie to pewnie wybrałbym v40, ale po np. 2 godzinach jazdy testowej to na 100% wygrałaby Foka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > I ten silnik jest tak beznadziejny, że większość flotowych focusów go miała... jest o tyle beznadziejny, ze to konstrukcja sprzed kilkudziesieciu lat uzupelniona o turbo, CR, itp. dodatkowo kiedys jego problemem byla awaryjnosc, ktora co prawda z czasem sie poprawila, ale niesmak pozostal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.