bizz Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Witajcie, szukam żonie Scenika, zwykły, nie Grand, na dojazdy do pracy 15 km dziennie, zakupy, wożenie dziecka do żłoba i takie tam, plus do tego dwa razy w roku wakacje po jakieś 5000 km max. Ładować się w diesla, czy 1.6 benzynka? Diesli jest więcej, szczególnie w 1.9 dci można przebierać, ale boję się kosztów serwisowania... W sumie tylko przez opowieści znajomych się boję, sam miałem 1.5 dci w Clio i bezawaryjny silnik. Co poradzicie? Rocznik 2003-2004, cena do 15 kpln. Oglądałem już 4 w cenie 12500-14000, dzisiaj nawet takiego 1.9 dci, 2004 rok, 13900 do dogadania, powiem, że stan z obmacania i jazdy próbnej świetny - oczywiście opinia laika... Przebieg 187 tysi, wnętrze kompletnie nie zniszczone, co szokuje w Scenicu, bo pozostałe 3 były mocno dojechane... Ale co z tym silnikiem... brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 dla tych warunków, najrozsądniejszy będzie 1.6. bardzo szybko się nagrzewa, większość problematycznych rozwiązań dla tego silnika jest łatwo i nie tak drogo do rozwiązania (KZFR i Cewki) - poza tym jest to bezawaryjny silnik. Co prawda rozpędzać się to będzie powyżej 12.5 sek do 100km/h ale kto kupuje vana do ścigania się.... z tym silnikiem jest szansa na znalezienie krajowego, zadbanego egzemplarza. Osobiście szukałbym jeszcze 2.0 bo ma 6-cio biegową skrzynię, której mi mocno brakuje w 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Do turlanie się po miescie to chyba 1.6 będzie OK. Sam mam 2.0 16V (chciałem Turbo ale nie było takiego akurat) i jestem zadowolony. Spalanie w mieście 13 (LPG). Skrzynia 6 fajna ale strasznie krótka na miasto OK w trasie troche brakuje 7ki W Diesla bym się nie pachał. Kup beznyne z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Do miejskiej jazdy - to albo 1,6 benzynka albo 1,5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > ma 6-cio > biegową skrzynię, której mi mocno brakuje w 1.6 dramatyzujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Do miejskiej jazdy - to albo 1,6 benzynka albo 1,5 dci Tyle, że właśnie największy wybór jest wśród 1.9 dci. Jakieś opinie? Ile pali, co może się zepsuć i ile kosztuje naprawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Tyle, że właśnie największy wybór jest wśród 1.9 dci. > Jakieś opinie? Ile pali, co może się zepsuć i ile kosztuje naprawa? Mogą sie obrócic panewki, może paść turbo, wtryski, egr. A do tego wcale w miescie mało nie spali. Znajomym w Częstochowie wersja grand pali od 8 do ponad 9 litrów ropy. Nie chcesz drogich problemów kup benzynowca, a 1,6 spokojnie wystarczy do miasta. W trase lepiej 2,0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > dramatyzujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Quote: Mogą sie obrócic panewki, może paść turbo, wtryski, egr. A do tego wcale w miescie mało nie spali. Trzeba wymieniać olej co 10 tys. i minimalizujesz mozliwosć obrócenia panewek,. EGR - od razu do zaslepienia Turbo - jak wszedzie moze pasc Quote: > Znajomym w Częstochowie wersja grand pali od 8 do ponad 9 litrów ropy. > Nie chcesz drogich problemów kup benzynowca, a 1,6 spokojnie wystarczy do miasta. W trase lepiej > 2,0. fakt, w mieście pali sporo ale w trasie - można nawet zejsc do 5 l /100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Quote: > Mogą sie obrócic panewki, może paść turbo, wtryski, egr. A do tego wcale w miescie mało nie spali. > Trzeba wymieniać olej co 10 tys. i minimalizujesz mozliwosć obrócenia panewek,. > EGR - od razu do zaslepienia > Turbo - jak wszedzie moze pasc > Quote: > fakt, w mieście pali sporo ale w trasie - można nawet zejsc do 5 l /100km 5L czego? bo chyba nie benzyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > 5L czego? bo chyba nie benzyny... piszemy o 1.9 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > piszemy o 1.9 dci a to przepraszam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > 5L czego? bo chyba nie benzyny... oczywiscie ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > oczywiscie ON a jak padnie coś w silniku (a to jest więcej niż pewne) to wszystkie oszczędności pójdą się paść. Już na MK opisywałem jakie Kolega miał przygody ze swoim 1.9dCi... nikomu nie życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > a jak padnie coś w silniku (a to jest więcej niż pewne) to wszystkie oszczędności pójdą się paść. > Już na MK opisywałem jakie Kolega miał przygody ze swoim 1.9dCi... nikomu nie życzę. Kolega Lysy też miał przejścia z całkiem młodym i z pewnego źródła 1.5 dci w lekkim clio. Też bym nie brał diesla pod uwagę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Kolega Lysy też miał przejścia z całkiem młodym i z pewnego źródła 1.5 dci w lekkim clio. Też bym > nie brał diesla pod uwagę... Mój kolega ma thalię z 1,5 dci i już go nawet nie pytam ile kasy utopił. Auto od nowości, przebieg 180kkm, dwa razy wtryski, pompa, egr i jakieś inne cuda. Leje tylko na Orlenie. Dziękuję za diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Kolega Lysy też miał przejścia z całkiem młodym i z pewnego źródła 1.5 dci w lekkim clio. Też bym > nie brał diesla pod uwagę... Diesel do miasta jest zupełnie bezsensowny. Miałem Diesla i jak sobie usiadlem z kalkulatorem to mi wyszło że LPG wychodzi sporo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Diesel do miasta jest zupełnie bezsensowny. Miałem Diesla i jak sobie usiadlem z kalkulatorem to mi > wyszło że LPG wychodzi sporo taniej. 4 lata jeździłem fabią z TDIkeim i strasznie ciężko było mi zejść poniżej 7L/100km w mieście - więc zysku tu praktycznie nie ma w porównaniu z np benzyną 1.4 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 No mi w Passacie 1.9 TDI wychodziło w mieście 8-8.5. Za to w trasie w granicach 5l spalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klufa Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 zdecydowanie polecam BENZINKĘ ponieważ preferencje jezdne mamy podobne więc w tym temacie mogę obiektywnie się wypowiedzieć ja mam benzyna+gaz 1,6 16V 113KM i jestem mega zadowolony, spalanie po mieście koło 11 trasa 9. mam go juz 8 miesięcy i nawet raz nie byłem u mechanika po za oczywiście oleje płyny i filtry co 15 tys km. Szczerze polecam jako ktoś kto użytkuje na codzien taki wóz a nie teoretyzuje zza fotela:) disle może i też są fajne tylko znlaeźć jakiegoś w tych pieniądzach co chcesz przeznaczyć w normalnym stanie to jest niemożliwe(przebieg powyżej 200tys turbo do roboty wtryski i wiele wiele innych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 8 miesięcy bez wizyty u mechanik to żaden wyczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klufa Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > 8 miesięcy bez wizyty u mechanik to żaden wyczyn że niby tez ci się tak udaje ze swoim autkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > że niby tez ci się tak udaje ze swoim autkiem? ja dobijam do 6 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > 8 miesięcy bez wizyty u mechanik to żaden wyczyn znam jednego gościa który też nie jeździł do mechanika ......... byłem też przy sprzedaży tego samochodu - sprawdzanko u mechanika - i .................. kur .......... byłem przerażony jak można było taką kupą złomu jeździć ........ ale ................. do mechanika nie jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 pisałem raczej o tym, że w naszych francuzikach lubi się coś raz na jakiś czas sypnąć: KZFR, cewki, czujniki ciśnienia, HF... ale 8 miesięcy to bez nieplanowanej wizyty to żaden wyczyn zaimponowałby mi jakby napisał, że od 3 lat i 80kkm wymieniał w SC tylko olej i filtry i ciągle wszystko ma sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > zaimponowałby mi jakby napisał, że od 3 lat i 80kkm wymieniał w SC tylko olej i filtry i ciągle > wszystko ma sprawne W SC? żaden problem ( o ile o tym samym myślimy pisząc SC ) Co prawda w owym SC które ja mam na myśli trzeba było jeszcze czyścić zaciski hamulców, ale spokojnie przez 3 lata nie trzeba było nic robić, tylko lać, zmieniać olej, lać, zmieniać opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > W SC? żaden problem ( o ile o tym samym myślimy pisząc SC ) > Co prawda w owym SC które ja mam na myśli trzeba było jeszcze czyścić zaciski hamulców, ale czyli jednak... wyszło na moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > czyli jednak... > wyszło na moje Może to wina przemęczenia ale nie łapię dowcipu. Czyszczenie jarzm to normalna czynność obsługowa, tak jak wspomniana wymiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > zaimponowałby mi jakby napisał, że od 3 lat i 80kkm wymieniał w SC tylko olej i filtry i ciągle > wszystko ma sprawne Mój poprzedni SC I - tak się sprawował - tyle że przejachane było 60 tys w 4 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Mój poprzedni SC I - tak się sprawował - tyle że przejachane było 60 tys w 4 lata megane/scenic I w porównaniu do II jest zdecydowanie bardziej trwały/mniej awaryjny - takie mam obserwacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > megane/scenic I w porównaniu do II jest zdecydowanie bardziej trwały/mniej awaryjny - takie mam > obserwacje też tak uważam, ale to jak większość samochodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > a jak padnie coś w silniku (a to jest więcej niż pewne) to wszystkie oszczędności pójdą się paść. To prawda ! Miałem 1.9 TDI. W trasie palił 5,3-5,5 l/100km przy prędkościach do 120 km/h. W mieście 7-8 brał spokojnie (zimą więcej). Ja p...ła turbina (2100 pln wyjąłem z kieszeni) to wszystkie oszczędności poszły się .......... Z diesła (używanego) wyleczyłem się na całe życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.