Skocz do zawartości

Dziwne prowadzenie VFR800 v-tec


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Od niedawana jestem posiadaczem VFR 800 v-tec z 2005 r..

Motocykl z tego co widziałem przy zakupie żadnych poważniejszych spotkań z ziemią nie miał, jedzie prosto, przyspiesza dobrze.Opony Michelin Pilot w fabrycznym rozmiarze, przód już do zmiany ale to raczej nie powinno być problemem.

A w czym jest problem a mianowicie w prowadzeniu po zakrętach. Muszę walczyć z motocyklem aby złożyć go do zakrętu, czy w zakręcie jechać na złożonym. Wszystko zależy jeszcze troszkę od prędkości ale Banditem jeździłem podobnie i problemów nie miałem.

Wczoraj przejechałem się kolegi ZXR14 z 2010 r. to to w zakrętach prowadzi się jak po szynach, nie trzeba się siłować z kładzeniem moto do i w zakręcie, po prostu lekki przeciwskręt i już.

Czy wiecie co może być przyczyną? Może VFR tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie w oponach i stan łożyska główki ramy.

VFR nie prowadzi się źle. Na pewno trzeba trochę większej siły aby skręcić (w porównaniu do typowo sportowych motocykli), ale jest to bardzo poprawne prowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cisnienie.

Profil opony. Skoro przód mocno zużyty, zweryfikuj, czy zużycie jest równe, patrząc na przekrój. Może poprzedni właściciel jeździł tylko w pionie, bez składania się w zakręt zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cisnienie w przedniej oponie jest prawidlowe?

> Choc zazwyczaj mialem wrazenie, ze moto sie kladzie samo, jak mialem za malo.

dokładnie tak jak mówisz - za małe ciśnienie moto "wali" się w zakręt.

Ale warto sprawdzić ciśnienie, potem jak pracuje łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zibi wrzuć zdjęcie tylnej opony... może jest już kwadratowa dlatego tak męczysz się w zakrętach

> albo może za szeroka w stosunku do oryginału zmiana nawet o jeden wymiar może bardzo pogorszyć

> prowadzenie w zakrętach

Jak tylko będę miał chwilę czasu to zrobię fotki opon i wrzucę oraz sprawdzę ciśnienie choć tył nie wyglądaj na bardzo spłaszczoną. W Bandicie miałem bardziej i tam faktycznie był problem. Po zmianie na nową bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bandit w kategorii "łatwośc prowadzenia", według mnie jest w czołówce japońskich moto

hmm. Jeżdżę na codzien banditem. Ostatnio się karnąłem f4 i jest mega przepaść. Wiem ze to inna liga ale honda sama wjezdzala w zakręty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rada rodem z serwisu ASO wymieniaj aż przypadkiem usunie się usterkę

opony i tak i tak musi przeciez wymienic - jesli jezdzi głownie prosto i mało ostro po zakretach to najpewniej srodek opony jest bardziej zuzyty niz boki co m.in powoduje kijowe prowadzenie w zakretach cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcia opon. Troszkę tył jest płaski i nierównomiernie zużyty. Zmienię i będę się dopiero

> zastanawiać jak będzie źle.

Moim zdaniem tylny kapeć już lipny.Środek płasmi jak cholera.To jest MICHELIN MACCADAM czy jakoś tak.Miałem taki w R6 i doopy nie urywał.Ae to tylko moje zdanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc będę zmieniać opony tylko co wybrać?

Jazda wokoło komina + raz na jakiś czas dłuższe traska 200-300km

W Bandicie miałem ContiRoadAtack2 i byłem zadowolony, mam możliwość kupienia Dunlop Sportmax Qualifier w dobrej cenie ale z 2011 r.

Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wybrac

Jak nie latasz mocno ostro to kup Metzelera MZ-6. Nie jest to high-tech wsrod opon, ale zato cena powinna byc przystepna. Zajezdzilem 3 komplety tych metzów i moge polecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś problem rozwiązałem, podjechałem na stację sprawdzić ciśnienie w oponach.

Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b.

Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl. drive.gif

Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b.

> Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl.

> Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić.

ok.gif

Najprostsze rozwiązania są często najlepsze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś problem rozwiązałem, podjechałem na stację sprawdzić ciśnienie w oponach.

> Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b.

> Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl.

> Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić.

Moja tylna opona też taka trochę płaska się wydaje.

Od kiedy jednak pompuję wartości ciśnień przewidziane dla jazdy z pasażerem (lub ciężkim kierowcą) jest sporo lepiej. Opona nie wydaje się też tak płaska (może placebo?).

Wcześniej to na małych rondach motocykl nie jedno krotnie walił się w zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.