Zibi122 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Hej Od niedawana jestem posiadaczem VFR 800 v-tec z 2005 r.. Motocykl z tego co widziałem przy zakupie żadnych poważniejszych spotkań z ziemią nie miał, jedzie prosto, przyspiesza dobrze.Opony Michelin Pilot w fabrycznym rozmiarze, przód już do zmiany ale to raczej nie powinno być problemem. A w czym jest problem a mianowicie w prowadzeniu po zakrętach. Muszę walczyć z motocyklem aby złożyć go do zakrętu, czy w zakręcie jechać na złożonym. Wszystko zależy jeszcze troszkę od prędkości ale Banditem jeździłem podobnie i problemów nie miałem. Wczoraj przejechałem się kolegi ZXR14 z 2010 r. to to w zakrętach prowadzi się jak po szynach, nie trzeba się siłować z kładzeniem moto do i w zakręcie, po prostu lekki przeciwskręt i już. Czy wiecie co może być przyczyną? Może VFR tak mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Cisnienie w przedniej oponie jest prawidlowe? Choc zazwyczaj mialem wrazenie, ze moto sie kladzie samo, jak mialem za malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Na początek to chyba ciśnienie w oponach sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekd Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Sprawdź ciśnienie w oponach i stan łożyska główki ramy. VFR nie prowadzi się źle. Na pewno trzeba trochę większej siły aby skręcić (w porównaniu do typowo sportowych motocykli), ale jest to bardzo poprawne prowadzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Witam. Cisnienie. Profil opony. Skoro przód mocno zużyty, zweryfikuj, czy zużycie jest równe, patrząc na przekrój. Może poprzedni właściciel jeździł tylko w pionie, bez składania się w zakręt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Cisnienie w przedniej oponie jest prawidlowe? > Choc zazwyczaj mialem wrazenie, ze moto sie kladzie samo, jak mialem za malo. dokładnie tak jak mówisz - za małe ciśnienie moto "wali" się w zakręt. Ale warto sprawdzić ciśnienie, potem jak pracuje łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Zibi wrzuć zdjęcie tylnej opony... może jest już kwadratowa dlatego tak męczysz się w zakrętach albo może za szeroka w stosunku do oryginału zmiana nawet o jeden wymiar może bardzo pogorszyć prowadzenie w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Zibi wrzuć zdjęcie tylnej opony... może jest już kwadratowa dlatego tak męczysz się w zakrętach > albo może za szeroka w stosunku do oryginału zmiana nawet o jeden wymiar może bardzo pogorszyć > prowadzenie w zakrętach Jak tylko będę miał chwilę czasu to zrobię fotki opon i wrzucę oraz sprawdzę ciśnienie choć tył nie wyglądaj na bardzo spłaszczoną. W Bandicie miałem bardziej i tam faktycznie był problem. Po zmianie na nową bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > prędkości ale Banditem jeździłem podobnie i problemów nie miałem. bandit w kategorii "łatwośc prowadzenia", według mnie jest w czołówce japońskich moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > bandit w kategorii "łatwośc prowadzenia", według mnie jest w czołówce japońskich moto hmm. Jeżdżę na codzien banditem. Ostatnio się karnąłem f4 i jest mega przepaść. Wiem ze to inna liga ale honda sama wjezdzala w zakręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > hmm. Jeżdżę na codzien banditem. Ostatnio się karnąłem f4 i jest mega przepaść. Wiem ze to inna > liga ale honda sama wjezdzala w zakręty Waga troche inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Waga troche inna to też. honda lekka jak piórko jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > hmm. Jeżdżę na codzien banditem. Ostatnio się karnąłem f4 i jest mega przepaść. Wiem ze to inna > liga ale honda sama wjezdzala w zakręty A co to jest f4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > A co to jest f4? stara CBR600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > stara CBR600 średnio 10 lat, wiec nie taka stara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > średnio 10 lat, wiec nie taka stara No nie wiem Poniżej lYtra dawno już nie jeździłem Ale bandyta 1,25 wspominam pozytywnie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Muszę walczyć z motocyklem aby > złożyć go do zakrętu, Na poczatek wymien opony, jak nie pomoze to wtedy sie bedziemy zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Na poczatek wymien opony, jak nie pomoze to wtedy sie bedziemy zastanawiac rada rodem z serwisu ASO wymieniaj aż przypadkiem usunie się usterkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > rada rodem z serwisu ASO wymieniaj aż przypadkiem usunie się usterkę opony i tak i tak musi przeciez wymienic - jesli jezdzi głownie prosto i mało ostro po zakretach to najpewniej srodek opony jest bardziej zuzyty niz boki co m.in powoduje kijowe prowadzenie w zakretach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Zdjęcia opon. Troszkę tył jest płaski i nierównomiernie zużyty. Zmienię i będę się dopiero zastanawiać jak będzie źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Zdjęcia opon. Troszkę tył jest płaski i nierównomiernie zużyty. Zmienię i będę się dopiero > zastanawiać jak będzie źle. Moim zdaniem tylny kapeć już lipny.Środek płasmi jak cholera.To jest MICHELIN MACCADAM czy jakoś tak.Miałem taki w R6 i doopy nie urywał.Ae to tylko moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 masz tył zuzyty nierowno, stad niepewne prowadzenie na winklach. Musisz czasem szybciej polatac po zakretach, albo zaloz jakas oponke dwu-mieszankową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 albo zaloz jakas oponke dwu-mieszankową O toto Ja miałem Pilot Power 2CT bardzo polecam.Ale znajomek lata na MICHELIN PURE czy jakoś tak,ona ma niby więcej tej miękkiej mieszanki po bokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Zdjęcia opon. Troszkę tył jest płaski i nierównomiernie zużyty. Zmienię i będę się dopiero > zastanawiać jak będzie źle. eeeenooo tył to masz płaski jak diabli... zmieniaj tylny lać a winkle znów będą przyjemnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 No więc będę zmieniać opony tylko co wybrać? Jazda wokoło komina + raz na jakiś czas dłuższe traska 200-300km W Bandicie miałem ContiRoadAtack2 i byłem zadowolony, mam możliwość kupienia Dunlop Sportmax Qualifier w dobrej cenie ale z 2011 r. Co wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Co wybrac Jak nie latasz mocno ostro to kup Metzelera MZ-6. Nie jest to high-tech wsrod opon, ale zato cena powinna byc przystepna. Zajezdzilem 3 komplety tych metzów i moge polecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Dziś problem rozwiązałem, podjechałem na stację sprawdzić ciśnienie w oponach. Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b. Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl. Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekd Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b. > Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl. > Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić. Najprostsze rozwiązania są często najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Dziś problem rozwiązałem, podjechałem na stację sprawdzić ciśnienie w oponach. > Wstyd się przyznać ale przód miał 1,7 b a tył 2.1 b. > Napompowałem tak jak podaje naklejka na wahaczu przód 2,5 tył 2,9 i nie ten motocykl. > Opony i tak pewnie zmienię ale nie aż tak szybko jak miałem to zrobić. Moja tylna opona też taka trochę płaska się wydaje. Od kiedy jednak pompuję wartości ciśnień przewidziane dla jazdy z pasażerem (lub ciężkim kierowcą) jest sporo lepiej. Opona nie wydaje się też tak płaska (może placebo?). Wcześniej to na małych rondach motocykl nie jedno krotnie walił się w zakręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.