piotr1982 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Witam, Czy można prosić o obiektywną ocenę hamulców. Wzrokowo obie strony wyglądają podobnie Zastanawiają mnie te przebarwienia oraz krawędzie tarcz. Ale proszę o Wasze opinie... można jeszcze pojeździć czy wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 jak nie biją, i grubość powyżej normy to po co zmieniać chyba, że jeździsz szybko i się przegrzewają, w fabii I hamulce bardzo szybko tracą skuteczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 ranty tarczy obić jeśli są duże i śmigać dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > ranty tarczy obić jeśli są duże i śmigać dalej tak zwyczajnie młotkiem czy są do tego jakieś fachowe narzędzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > tak zwyczajnie młotkiem czy są do tego jakieś fachowe narzędzia Tylko szlifierką kątową! Stawiasz auto jednym kołem do góry, odkręcasz koło, zapinasz trójkę na jałowych i jedziesz kątówką po rancie aż zniknie. Jak tego nie ogarniesz, to kup nowe tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > jak nie biją, i grubość powyżej normy to po co zmieniać chyba, że jeździsz szybko i się > przegrzewają, w fabii I hamulce bardzo szybko tracą skuteczność A to nie Polo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > A to nie Polo? a widzisz jakąś różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 rant masz duży, sprawdź grubość tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Zastanawiają mnie te przebarwienia oraz krawędzie tarcz. > Ale proszę o Wasze opinie... można jeszcze pojeździć czy wymieniać. Jeśli z hamulcami jest wszystko OK to dojeździj klocki (prawie) do końca i wymień koniecznie razem z tarczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > tak zwyczajnie młotkiem czy są do tego jakieś fachowe narzędzia ja to robiłem tylko za pomocą młotka, ale miałem jeszcze większe ranty ,jeśli nie będzie chciał rant się wykruszać poprzez opukiwanie młotkiem to potraktuj go szlifierka, ja myślę że owe tarcze wytrzymają jeszcze spokojnie następny komplet klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > ja to robiłem tylko za pomocą młotka, ale miałem jeszcze większe ranty ,jeśli nie będzie chciał > rant się wykruszać poprzez opukiwanie młotkiem to potraktuj go szlifierka, ja myślę że owe > tarcze wytrzymają jeszcze spokojnie następny komplet klocków A minimalną deklarowaną przez producenta grubość tarcz to zmierzył kolega na podstawie zdjęcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Ja to bym te tarcze zdjął, opukał delikatnie i dopiero zeszlifował, ale na stole. Szlifowanie na samochodzie jest dość niebezpieczne. Wewnętrzny rant bym zostawił, a delikatnie podciął klocki. Jak się klocki skończą wymienił bym komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Ja to bym te tarcze zdjął, opukał delikatnie i dopiero zeszlifował, ale na stole. > Szlifowanie na samochodzie jest dość niebezpieczne. Wewnętrzny rant bym zostawił, a delikatnie > podciął klocki. Jak się klocki skończą wymienił bym komplet. Po co szlifować rant i podcinać klocki? Wygląda na to że te klocki nie są nowe i pracowały już z tymi tarczami więc są wzajemnie dopasowane. Jeździć do końca klocków i wymienić cały komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Opukać młotkiem rant tarczy, żeby luźną rdzę odbić, zmierzyć grubość tarczy (oczywiście tam, gdzie pracuje, a nie rantu ) i jeżeli jest jeszcze w normie, to dojeździć ten komplet klocków i wymienić potem cały komplet - tj. tarcze i klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Wszystkim dziękuje za cenne porady a w kwestii pytań dodatkowych: czy stosuje się coś takiego jak konserwacja zacisków? Cały komplet (tak jak widać na załączonych zdjęciach) ma przejechane prawie 70 tys km. Warto przy następnym przeglądzie (75tys km) dać to wyczyścić/przesmarować czy puki działa nie ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Cały komplet (tak jak widać na załączonych zdjęciach) ma przejechane prawie 70 tys km. Warto przy następnym przeglądzie (75tys km) dać to wyczyścić/przesmarować czy puki działa nie ruszać. Można tłoczki wyciągnąć, sprawdzić stan gładzi - jeżeli nie są skorodowane, to przesmarować smarem do układów hamulcowych, wymienić uszczelniacze, jeżeli ich stan to zasugeruje i prowadniki przesmarować. Lepiej o hamulce zadbać, niż się potem nieprzyjemnie zdziwić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Po co szlifować rant i podcinać klocki? Wygląda na to że te klocki nie są nowe i pracowały już z > tymi tarczami więc są wzajemnie dopasowane. Jeździć do końca klocków i wymienić cały komplet. Bliżej piasty klocki cały czas trą o tarczę, stąd ten fiolet. Sfazowanie klocków wyeliminuje to tarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > A minimalną deklarowaną przez producenta grubość tarcz to zmierzył kolega na podstawie zdjęcia? mam wprawne oko , chyba kolega jeszcze nie widział zużytych tarcz, tarcze owe mniemają głębokich bruzd i widać że maja sporo jeszcze tz mięsa , przy spokojnej jeździe to jeszcze ohoho albo i dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.