Skocz do zawartości

kondycja przedniego układu hamulcowego


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy można prosić o obiektywną ocenę hamulców.

Wzrokowo obie strony wyglądają podobnie

Zastanawiają mnie te przebarwienia oraz krawędzie tarcz.

Ale proszę o Wasze opinie... można jeszcze pojeździć czy wymieniać.

67490b6ec5090181med.jpg

9ba5d030dbfa3a1dmed.jpg

455f451571baf5f2med.jpg

4025d772a029679emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak zwyczajnie młotkiem czy są do tego jakieś fachowe narzędzia

Tylko szlifierką kątową! Stawiasz auto jednym kołem do góry, odkręcasz koło, zapinasz trójkę na jałowych i jedziesz kątówką po rancie aż zniknie. Jak tego nie ogarniesz, to kup nowe tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie biją, i grubość powyżej normy to po co zmieniać chyba, że jeździsz szybko i się

> przegrzewają, w fabii I hamulce bardzo szybko tracą skuteczność

A to nie Polo? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiają mnie te przebarwienia oraz krawędzie tarcz.

> Ale proszę o Wasze opinie... można jeszcze pojeździć czy wymieniać.

Jeśli z hamulcami jest wszystko OK to dojeździj klocki (prawie) do końca i wymień koniecznie razem z tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak zwyczajnie młotkiem czy są do tego jakieś fachowe narzędzia

ja to robiłem tylko za pomocą młotka, ale miałem jeszcze większe ranty ,jeśli nie będzie chciał rant się wykruszać poprzez opukiwanie młotkiem to potraktuj go szlifierka, ja myślę że owe tarcze wytrzymają jeszcze spokojnie następny komplet klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to robiłem tylko za pomocą młotka, ale miałem jeszcze większe ranty ,jeśli nie będzie chciał

> rant się wykruszać poprzez opukiwanie młotkiem to potraktuj go szlifierka, ja myślę że owe

> tarcze wytrzymają jeszcze spokojnie następny komplet klocków

A minimalną deklarowaną przez producenta grubość tarcz to zmierzył kolega na podstawie zdjęcia? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym te tarcze zdjął, opukał delikatnie i dopiero zeszlifował, ale na stole.

Szlifowanie na samochodzie jest dość niebezpieczne. Wewnętrzny rant bym zostawił, a delikatnie podciął klocki. Jak się klocki skończą wymienił bym komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to bym te tarcze zdjął, opukał delikatnie i dopiero zeszlifował, ale na stole.

> Szlifowanie na samochodzie jest dość niebezpieczne. Wewnętrzny rant bym zostawił, a delikatnie

> podciął klocki. Jak się klocki skończą wymienił bym komplet.

Po co szlifować rant i podcinać klocki? Wygląda na to że te klocki nie są nowe i pracowały już z tymi tarczami więc są wzajemnie dopasowane. Jeździć do końca klocków i wymienić cały komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opukać młotkiem rant tarczy, żeby luźną rdzę odbić, zmierzyć grubość tarczy (oczywiście tam, gdzie pracuje, a nie rantu wink.gif ) i jeżeli jest jeszcze w normie, to dojeździć ten komplet klocków i wymienić potem cały komplet - tj. tarcze i klocki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim dziękuje za cenne porady 20.GIF

a w kwestii pytań dodatkowych:

czy stosuje się coś takiego jak konserwacja zacisków?

Cały komplet (tak jak widać na załączonych zdjęciach) ma przejechane prawie 70 tys km. Warto przy następnym przeglądzie (75tys km) dać to wyczyścić/przesmarować czy puki działa nie ruszać. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały komplet (tak jak widać na załączonych zdjęciach) ma przejechane prawie 70 tys km. Warto przy następnym przeglądzie (75tys km) dać to wyczyścić/przesmarować czy puki działa nie ruszać.

Można tłoczki wyciągnąć, sprawdzić stan gładzi - jeżeli nie są skorodowane, to przesmarować smarem do układów hamulcowych, wymienić uszczelniacze, jeżeli ich stan to zasugeruje i prowadniki przesmarować. Lepiej o hamulce zadbać, niż się potem nieprzyjemnie zdziwić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co szlifować rant i podcinać klocki? Wygląda na to że te klocki nie są nowe i pracowały już z

> tymi tarczami więc są wzajemnie dopasowane. Jeździć do końca klocków i wymienić cały komplet.

Bliżej piasty klocki cały czas trą o tarczę, stąd ten fiolet. Sfazowanie klocków wyeliminuje to tarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A minimalną deklarowaną przez producenta grubość tarcz to zmierzył kolega na podstawie zdjęcia?

mam wprawne oko zlosnik.gif, chyba kolega jeszcze nie widział zużytych tarcz, tarcze owe mniemają głębokich bruzd i widać że maja sporo jeszcze tz mięsa , przy spokojnej jeździe to jeszcze ohoho albo i dłużej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.