Skocz do zawartości

Honda FR-V


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM?

Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo.

Jakieś bolączki?

Na razie widzę tylko dwie:

-części nie ma

-jak są to są cholernie drogie

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można jej zarzucić technicznie, to potworna podsterowność. Jak w CR-V. W końcu to te same podwozie. ESP łagodzi to na tyle, że może nie przeszkadzać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM?

> Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo.

> Jakieś bolączki?

> Na razie widzę tylko dwie:

> -części nie ma

> -jak są to są cholernie drogie

Co rozumiesz przez częsci? Eksploatacja czy blachy?

Technicznie to zlepek Civica, Accorda i CRV wiec nie powinno byc wiekszych problemow z dostepnoscia

Sam kiedys upatrywalem w nim idealnego autka dla rodziny smile.gif bo mozna bajtla posadzic w srodku smile.gif

Ale bajtla na razie nie ma wiec i FRV na razie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co rozumiesz przez częsci? Eksploatacja czy blachy?

> Technicznie to zlepek Civica, Accorda i CRV wiec nie powinno byc wiekszych problemow z dostepnoscia

> Sam kiedys upatrywalem w nim idealnego autka dla rodziny bo mozna bajtla posadzic w srodku

> Ale bajtla na razie nie ma wiec i FRV na razie

Spojrzałem orientacyjnie na Allegro (części praktycznie brak), 4cars (np. jedyne dostępne sprzęgło 1160zł, brak np. amortyzatora na przód) i InterCars (np. amortyzator przód 388zł). Czysto eksploatacyjne filtry, gumki, paski i inne drobiazgi - raczej bez bólu. Na blachy nie patrzę.

Nie planowałem w ogóle takiego samochodu, ale trafił się jeden do obejrzenia i jeżeli jest taki jak twierdzi właściciel to jutro go kupię grinser006.gif

Ten 2-litrowy silnik jest na łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza blachami i wnętrzem to praktycznie wszystkie części są wymienne z innymi modelami Hondy. Trzeba wiedzieć czego i gdzie szukać, ale z dostępnością i cenami nie ma problemu.

Awaryjność tych samochodów jest znikoma.

W tym wątku możesz poczytać opinie innych ujeżdżających FR-V:

http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=11272&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kupiona zlosnik.gif

Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i zobaczymy jak się będzie sprawowało.

Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze?

Co ile się robi łańcuch rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Co ile się robi łańcuch rozrządu?

W CR-V z tym silnikiem przez 315kkm nigdy nie był ruszany i mimo katowania służbówki do odcięcia w ogóle nic nigdy nie udało się zepsuć.

Po 240kkm pociekł jeden amortyzator a po 300kkm zużyły się krzyżaki na wale.

FR-V jest na tym samym podwoziu, więc pewnie także nie do zajeżdżenia?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i kupiona

> Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i

> zobaczymy jak się będzie sprawowało.

> Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze?

> Co ile się robi łańcuch rozrządu?

graty 20.GIF

dobrze, ze nie fiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze jedną zagwozdkę Jaki olej jest do tego silnika?

> Nie wiem co lał poprzedni właściciel.

> 0W-20, 5W-20, 5W-30, 5W-40

> ?

0w30

5w30

5w40

10w60

pelny syntetyk

amnsoil, fush, motul, valvoline, gulf, milers

tu masz 350 stron o oleju do tego m. in. silnika

http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic...1a55cac8#542895

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i kupiona

> Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i

> zobaczymy jak się będzie sprawowało.

> Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze?

> Co ile się robi łańcuch rozrządu?

olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko na hondowski a nie jakis hipole itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko

> na hondowski a nie jakis hipole itp.

A pokaz mi w instrukcji wpis o nakazie wymiany oleju palacz.gif

Zgadza sie, nalezy lac tylko oem.choc ludzie jezdza na zamiennikach i tez nic sie nie dzieje. Oem tani jest i wchodzi tylko 1,9 litra chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko

> na hondowski a nie jakis hipole itp.

Nie pomyliłeś z tylnym dyfrem w CR-V? Tam rzeczywiście warto to robić ze względu na sprzęgło międzyosiowe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0w30

> 5w30

> 5w40

> 10w60

> pelny syntetyk

> amnsoil, fush, motul, valvoline, gulf, milers

Do poprzednich samochodów zawsze lałem Midland Avanza 5W-40.

Rozumiem, że jak tutaj wleję jakiś Motul 5W30 to powinno być ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko

> na hondowski a nie jakis hipole itp.

Nie co 80, a co 120kkm. I nie kaza a zalecaja. Oczywiscie rekomenduja tylko swoj MTF3, co nie znaczy, ze nie mozna zalac czegos o podobnych parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do poprzednich samochodów zawsze lałem Midland Avanza 5W-40.

> Rozumiem, że jak tutaj wleję jakiś Motul 5W30 to powinno być ok?

ja lalem 0w30 valvo a od kilku wymian latam na 5w40 motula

w aso zalecaja 0w30/5w30 bo pewnie to akurat maja na stanie

ile osob tyle opinii, aby nie lac tylko taniego szitu

oleum w skrzyni tez wymienilem ale raczej z nudow niz z przymusu

koszt to chyba niecale 100pln

wymiana nie moze byc prostsza, pol godziny i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM?

> Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo.

> Jakieś bolączki?

> Na razie widzę tylko dwie:

> -części nie ma

> -jak są to są cholernie drogie

części? Np. Sagaauto,mają niezły wybór....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zapominajmy, ze to H i czesci zamienne sa niepotrzebne.

> Zawiech i heble w cenie podobnej co w reszcie smietnikow na rynku.

Pytanie za 100pkt - jest sens ładować drogie (dobre?) części?

Filtr powietrza kabinowy VALEO - 65.10zł

Filtr oleju MANN-FILTER - 33.10zł

Filtr powietrza MANN-FILTER - 51.70zł

Olej skrzyni biegów Honda MTF (2x0,946l.) - 127zł

Olej silnikowy MOTUL 8100 Eco-nergy (5l.) - 197.40zł

Kasa tak na prawdę nie jest wyznacznikiem, ceny podałem przykładowo. Pytam raczej o sens.

Na częściach Filtron, Ashika, Champion, JPN i oleju np. Valvoline - ceny spadają o jakieś 40-50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kasa tak na prawdę nie jest wyznacznikiem, ceny podałem przykładowo. Pytam raczej o sens.

> Na częściach Filtron, Ashika, Champion, JPN i oleju np. Valvoline - ceny spadają o jakieś 40-50%.

Za niektore nijak nie warto przeplacac - np. filtr kabinowy.

Ale juz filtr oleju to bym kupil OEM. A jesli zamienisz Motula 8100 Eco na klasyczny 8100 X-Cess 5W40 to z miejsca oszczedzisz 50PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za niektore nijak nie warto przeplacac - np. filtr kabinowy.

> Ale juz filtr oleju to bym kupil OEM. A jesli zamienisz Motula 8100 Eco na klasyczny 8100 X-Cess

> 5W40 to z miejsca oszczedzisz 50PLN.

Z tymi OEM'ami to jest tak, że jako laik nie mam pojęcia co jest 'oryginalne' a co nie.

Np. olej MTF

jdmshop.eu

haparts.pl

Niby to samo a flaszka inna. Fakt, jedno to MTF-3 a drugie - nie wiadomo co.

Poza tym, nie mogę znaleźć jednego ogarniętego sklepu, a zamawianie filtrów w różnych, to lekkie nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymi OEM'ami to jest tak, że jako laik nie mam pojęcia co jest 'oryginalne' a co nie.

> Np. olej MTF

> jdmshop.eu

> haparts.pl

> Niby to samo a flaszka inna. Fakt, jedno to MTF-3 a drugie - nie wiadomo co.

> Poza tym, nie mogę znaleźć jednego ogarniętego sklepu, a zamawianie filtrów w różnych, to lekkie

> nieporozumienie.

Idzie sie do Hondy i kupuje filtr oleju smile.gif Ostatnio kupowalem do S2000 i cena mnie pozytywnie zaskoczyla. A te filtry sa inne i drozsze niz do reszty Hond.

Obecnie obowiazujacym oficjalnie olejem do skrzyn jest MTF3. Jesli ktos sprzedaje co innego to raczej moga byc jakies stare zapasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie za 100pkt - jest sens ładować drogie (dobre?) części?

Masz na myśli materiały eksploatacyjne? Części nie będą Ci raczej potrzebne.

Jeździłem służbowymi Hondami, więc wymiany zawsze w ASO ale widziałem, że nawet tam nie zawsze szły oryginalne materiały.

Nie zauważyłem nigdy żadnych problemów.

Te auta są nie do zabicia. Cokolwiek zgodnego z normą stosować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idzie sie do Hondy i kupuje filtr oleju Ostatnio kupowalem do S2000 i cena mnie pozytywnie

> zaskoczyla. A te filtry sa inne i drozsze niz do reszty Hond.

> Obecnie obowiazujacym oficjalnie olejem do skrzyn jest MTF3. Jesli ktos sprzedaje co innego to

> raczej moga byc jakies stare zapasy.

I tego nalezy sie trzymac.

Nawet podkladke pod korek kupuje w aso. Choc tak im dam zarobic palacz.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie co 80, a co 120kkm. I nie kaza a zalecaja. Oczywiscie rekomenduja tylko swoj MTF3, co nie

> znaczy, ze nie mozna zalac czegos o podobnych parametrach.

A sa zamienniki, bo tego co pamietam zamiennie zamiast mtf- a mozna wlac silnikowy olej przynajmniej takie porady sa w knidze Sam naprawiam civa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sa zamienniki, bo tego co pamietam zamiennie zamiast mtf- a mozna wlac silnikowy olej

> przynajmniej takie porady sa w knidze Sam naprawiam civa.

Moc to oczywiscie mozna. Ale 2 butelki MTF (czyli tyle co potrzebujesz na wymiane) beda kosztowac kolo 120-130PLN. Chyba raz na 120kkm mozna poniesc taki wydatek, a nie oszczedzic 40-50PLN kupujac jakis tani silnikowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tego nalezy sie trzymac.

> Nawet podkladke pod korek kupuje w aso. Choc tak im dam zarobic

Odkad weszlo to unijne prawo o mozliwosci stosowania zamiennikow bez utraty gwarancji to ceny czesci OEM w ASO spadly, niektorych produktow nawet znaczaco. Naprawde warto podjechac do Hondy i popytac o ceny, mozna sie milo zaskoczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moc to oczywiscie mozna. Ale 2 butelki MTF (czyli tyle co potrzebujesz na wymiane) beda kosztowac

> kolo 120-130PLN. Chyba raz na 120kkm mozna poniesc taki wydatek, a nie oszczedzic 40-50PLN

> kupujac jakis tani silnikowy.

Soko, 7 lat temu jak kupilem moja crv to jak pamietam za 4 litry mnie w aso skasowali bo most byl plukana bo tak przewiduje procedura serwisow, ale nie zaluje i kazdemu polecam oryginaly hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Soko, 7 lat temu jak kupilem moja crv to jak pamietam za 4 litry mnie w aso skasowali bo most byl

> plukana bo tak przewiduje procedura serwisow, ale nie zaluje i kazdemu polecam oryginaly

> hondy.

Olej do dyfra to chyba jeszcze inny niz MTF. Na pewno inny jest w S2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

W związku z doprowadzaniem samochodu do zadowalającego mnie stanu, odgrzebię temat z kilkoma pytaniami grinser006.gif

Pacjent: Honda FR-V 2.0 i-VTEC

- Silnik -czasem brzmi jak odkurzacz. Tzn. nie "warczy/mruczy" tylko "wyje/świszczy". Raczej w dolnym zakresie obrotów (1-3k), później jest chyba ok. Działa równo, przyśpiesza normalnie, wycieków brak. TTTM czy szukać przyczyny?

- Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy jest to jakoś zunifikowane?

- Akumulator/rozruch - czasem, raz na nigdy, mam problem z odpaleniem samochodu. Tzn odpala, ale nie na "dotyk" tylko trzeba go chwilę pokręcić (jakieś 3 sek.) i dać w pedał. Teraz to nie problem, ale nie wiem jak będzie zimą. Poprzedni właściciel wstawił nowy akumulator przed sprzedażą. Stwierdziłbym, że to wina zbyt małej pojemności (45Ah), ale taka jest zalecana/fabryczna. Ładowanie podczas jazdy 14.1-14.2, na wyłączonym silniku jest 12.2-12.8. Świece/przewody? Coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CR-V mi zawsze od nowości długo kręcił a co do brzemienia silnika to może być rezonans osłon wydechu. Po kilku latach blachy się luzują i brzęczą lekko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z doprowadzaniem samochodu do zadowalającego mnie stanu, odgrzebię temat z kilkoma

> pytaniami

> Pacjent: Honda FR-V 2.0 i-VTEC

> - Silnik -czasem brzmi jak odkurzacz. Tzn. nie "warczy/mruczy" tylko "wyje/świszczy". Raczej w

> dolnym zakresie obrotów (1-3k), później jest chyba ok. Działa równo, przyśpiesza normalnie,

> wycieków brak. TTTM czy szukać przyczyny?

K20 czy R20? Jesli K20 to zdecydowanie TTTM, w innych modelach jest tak samo.

> - Akumulator/rozruch - czasem, raz na nigdy, mam problem z odpaleniem samochodu. Tzn odpala, ale

> nie na "dotyk" tylko trzeba go chwilę pokręcić (jakieś 3 sek.) i dać w pedał. Teraz to nie

> problem, ale nie wiem jak będzie zimą. Poprzedni właściciel wstawił nowy akumulator przed

> sprzedażą. Stwierdziłbym, że to wina zbyt małej pojemności (45Ah), ale taka jest

> zalecana/fabryczna. Ładowanie podczas jazdy 14.1-14.2, na wyłączonym silniku jest 12.2-12.8.

> Świece/przewody? Coś innego?

Czujnik temperatury w dolocie? Jesli kreci to nie wina aku. Jesli musisz nacisnac pedal zeby odpalil to obstawialbym jednak wariacje ktoregos czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> - Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę

> takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy

> jest to jakoś zunifikowane?

Podbiję sobie jeszcze temat grinser006.gif dobrze widzę, że wpinka tylnego środkowego pasa to nr. 18 na tym schemacie?

Pytanie pomocnicze: robił ktoś zakupy na amayama.com? Znalazłem powyższy element za 37.85 USD (jeszcze nie wiem ile transport).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Po raz kolejny, żeby nie zakładać wątków bez sensu i zachować ew. info w jednym miejscu dla potomnych zlosnik.gif

Honda jeździ, psuć się nie chce, postanowiłem zrobić jej dobrze i wymienić płyn w układzie wspomagania.

Pytanie: jaki?

2013-09-22-17.13.jpg

tak, tak... Honda Genuine Power Steering Fluid zlosnik.gifcoś takiego ? Ile wchodzi w układ? ew. allegro 73zł/1l

Chociaż patrząc na zdjęcia z allegro to chyba wolę kupić w ASO hehe.gif

Przypominając: silnik 2.0 i-vtec, 150k km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie: jaki?

> tak, tak... Honda Genuine Power Steering Fluid coś takiego ?

Dokladnie taki. Kupowalem w tym sklepie ktory podales. Mi do Preludy jedna ta mala buteleczka nie starczyla - bylo troche mniej niz minimum i musialem druga dokupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę

> takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy

> jest to jakoś zunifikowane?

Kolejna rzecz z głowy zlosnik.gif Po dwóch miesiącach wysyłania maili i dzwonienia po sklepach/szrotach/sprzedawcach indywidualnych, nieudanych przymiarkach z innych modeli, zamówiłem zatrzask w ASO zlosnik.gif

Cena używanej części do każdej innej Hondy - około 10-40zł, cena nowej do FR-V w ASO - 209zł.

Jak bym wiedział, zamówiłbym wcześniej. W życiu tam nikt nie siedział, ale jakoś mnie wkurzało, że nie działa.

Został mi jeszcze poluzowany guzik do podnoszenia szyb i można sprzedawać hehe.gif Ale 1200zł chyba nie przełknę za taką pierdołę.

Za to byłem ostatnio w serwisie na darmowym przeglądzie (bezpieczne drogi) i poza jakąś pierdołą którą tego samego dnia zweryfikowałem u swojego mechanika - wszystko jest cacy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Kolejna rzecz z głowy Po dwóch miesiącach wysyłania maili i dzwonienia po

> sklepach/szrotach/sprzedawcach indywidualnych, nieudanych przymiarkach z innych modeli,

> zamówiłem zatrzask w ASO

> Cena używanej części do każdej innej Hondy - około 10-40zł, cena nowej do FR-V w ASO - 209zł.

> Jak bym wiedział, zamówiłbym wcześniej. W życiu tam nikt nie siedział, ale jakoś mnie wkurzało, że

> nie działa.

> Został mi jeszcze poluzowany guzik do podnoszenia szyb i można sprzedawać Ale 1200zł chyba nie

> przełknę za taką pierdołę.

> Za to byłem ostatnio w serwisie na darmowym przeglądzie (bezpieczne drogi) i poza jakąś pierdołą

> którą tego samego dnia zweryfikowałem u swojego mechanika - wszystko jest cacy

jak masz numer katalogowy (11 znaków) tego przycisku to podeślij na priv, sprawdzę za ile można go wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz numer katalogowy (11 znaków) tego przycisku to podeślij na priv, sprawdzę za ile można go

> wyrwać.

Dzięki, kupiłem już zatrzask w ASO wink.gif cena standard 209zł, mnie się udało trochę taniej.

wg strony którą podałem wyżej numer to 82495-SJD-J01ZA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Podepnę się pod temat Kolegi :-)

Dzisiaj oglądałem FR-V z 2004 roku, 2.0 150KM z niespełna 180kkm na blacie.

Troszkę Kolega Camel podpowiedział mi na co zwrócić uwagę i rady były cenne.

To co rzuciło mi się w oczy (i uszy) w oglądanym egzemplarzu i co trochę zastanawia mnie:

1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest hydrauliczne? Co może być przyczyną?

2. Silnik po uruchomieniu dość długo nabierał temperatury. Nie wiem, mam wrażenie że mondeo mk3 2.0 benzyniak szybciej nagrzewa mi się... Wiadomo, w trakcie jazdy jeszcze szybciej.

3. Miałem wrażenie, że auto jest głośne na wolnych obrotach - głośniejsze od Mondka którego praktycznie nie słychać... czyżby któryś wydech rozszczelniał się... (nie oglądałem podwozia, nie miałem jak).

Tłumik do tego auta na allegro, w IC i iparts.pl nie występuje, zostaje ASO?

4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może cykać? :-)

5. Plastiki... ogólnie w tym egzemplarzu były podniszczone, w 16 letnim Fiacie wnętrze jest mniej porysowane... taka jakość czy ewidentnie kwestia wożenia cegieł w aucie...?

6. Chromowana listwa tylnej klapy nie jest idealnie gładka tylko jakby chropowata, standard?

7. Sprzęgło chodzi stosunkowo ciężko, zapewne zbliża się do wymiany.

8. Hamulce dość gumowate, przy drugim wciśnięciu pedału hamulce biorą wyżej niż przy pierwszym - jakby zapowietrzone... Porównując do Mondeo Honda wypadła w tym przypadku "tak sobie" - nie wiem czy to kwestia poprawnego odpowietrzenia układu, czy może zużytych tarcz/klocków.

Silnik ciągnie w miarę dobrze, brzmi dość specyficznie ale za mało przejechałem żeby móc to określić...

Lakier w 90% oryginał (60-140um), poza tylną klapą gdzie było 250-300um.

I na koniec dostępność części... nic praktycznie do tego auta nie ma. Pisaliście, że pasują z innych modeli. Tylko przykładowo takie amortyzatory czy sprężyny zawieszenia które praktycznie nie występują w zamiennikach do FR-V pewnie od innych modeli pasować nie będą. ASO za komplet sprężyn i amorków P+T życzy sobie 4kPLN, więc kosmos.

Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób?

Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne, mimo wnętrza w średnim stanie. Prowadzi się fajnie, pozycja bardziej jak w busiku. Lewarek zmiany biegów precyzyjny, fajnie umiejscowiony. Silnik fajnie budzi się od ~4kRPM, aż chce się go kręcić :-)

Wnęka na koło zapasowe niewielka, stąd butla LPG też duża nie wejdzie (auto docelowo miałoby zostać "strute" gazem) zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób?

FR-V jest oparty na CR-V II a ten na CIVIC-ku VII...

> 1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze

> występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest

> hydrauliczne? Co może być przyczyną?

W CR-V z tym samym silnikiem było słychać pompę od nowości, mocniej w skrajnych położeniach. Do 315kkm jeździłem bezawaryjnie.

> 4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może

> cykać? :-)

W CR-V tez cykał od nowości jakby zawory ale mimo katowania nie udało się zajeździć. Regulacja luzu na każdym przeglądzie, który tego wymagał, ale i tak cykało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> FR-V jest oparty na CR-V II a ten na CIVIC-ku VII...

Jest jakiś internetowy katalog części do Hondy, coś jak eLearn do Fiata lub toyotowski toyoDIY?

> W CR-V z tym samym silnikiem było słychać pompę od nowości, mocniej w skrajnych położeniach. Do

> 315kkm jeździłem bezawaryjnie.

Jeszcze kwestia jak bardzo było słychać, w tym co jeździłem odgłos buczenia wręcz dominował nad odgłosem z silnika...

> W CR-V tez cykał od nowości jakby zawory ale mimo katowania nie udało się zajeździć. Regulacja luzu

> na każdym przeglądzie, który tego wymagał, ale i tak cykało.

W Accordzie CL7 z początku produkcji były jakieś problemy z wałkiem rozrządu, FR-V idzie od 2004 więc może ten temat nie dotyczy jej.

EDIT: mam katalog, lekko po hebrajsku ale daję radę: http://www.japancars.ru/cat/honda/ zlosnik.gif

Amorki i sprężyny w CR-V i FR-V są inne. Pewnie reszta też zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Jeszcze kwestia jak bardzo było słychać, w tym co jeździłem odgłos buczenia wręcz dominował nad

> odgłosem z silnika...

Na postoju i manewrowaniu było słychać wyraźnie. Nawet się też zastanawiałem czy wszystko jest OK. W czasie jazdy nic a nic.

> W Accordzie CL7 z początku produkcji były jakieś problemy z wałkiem rozrządu, FR-V idzie od 2004

> więc może ten temat nie dotyczy jej.

Mi też ASO po roku wmówiło wżery na krzywkach. To była służbówka, więc pozwoliłem wymienić na gwarancji. Było mi wszystko jedno. Po wymianie pokazałem te wałki znajomemu mechanikowi i powiedział, że nic na nich nie ma. Były gładkie jak pupcia niemowlaka.

Moim zdaniem to była ściema a ASO chciało zarobić. Z resztą: "przejechali się na tym". Kto wie? Może zarobili jeszcze więcej? Źle poskładali rozrząd i później na swój koszt trzy razy zmieniali olej i robili płukankę, po tym jak luźny łańcuch zdarł trochę opiłków, które ciągle zatykały czujniki VTEC-a. wink.gif

Po wymianie jak cykało tak cykało nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze

> występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest

> hydrauliczne? Co może być przyczyną?

Tak jak pisałem - u mnie też wyje.

> 2. Silnik po uruchomieniu dość długo nabierał temperatury. Nie wiem, mam wrażenie że mondeo mk3 2.0

> benzyniak szybciej nagrzewa mi się... Wiadomo, w trakcie jazdy jeszcze szybciej.

U mnie podczas jazdy, przy powiedzmy zerowej temp. na zewnątrz, silnik rozgrzewa się do standardowej wartości po powiedzmy 2-3km (sprawdziłem na mapie swoją standardową trasę do pracy). Nie wiem czy olej ma coś do sprawy (zalałem Motul 8100 eco-nergy 5W30) czy to co jest w chłodnicy albo wydajność np. termostatu.

> 3. Miałem wrażenie, że auto jest głośne na wolnych obrotach - głośniejsze od Mondka którego

> praktycznie nie słychać... czyżby któryś wydech rozszczelniał się... (nie oglądałem podwozia,

> nie miałem jak). Tłumik do tego auta na allegro, w IC i iparts.pl nie występuje, zostaje ASO?

Tak jak pisałem - u mnie na biegu jałowym, silnika w kabinie nie słychać praktycznie w ogóle.

> 4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może

> cykać? :-)

Nie zauważyłem.

> 5. Plastiki... ogólnie w tym egzemplarzu były podniszczone, w 16 letnim Fiacie wnętrze jest mniej

> porysowane... taka jakość czy ewidentnie kwestia wożenia cegieł w aucie...?

Raczej cegły. U mnie wyglądają jak nowe, a samochód kupiłem od firmy - i raczej się z nim nie cackali bo po niektórych elementach widać twardą rękę (połamana popielniczka, jeden z uchwytów na kubki, guzik od podnoszenia szyb).

> 6. Chromowana listwa tylnej klapy nie jest idealnie gładka tylko jakby chropowata, standard?

Chyba tak, jutro sprawdzę.

> 7. Sprzęgło chodzi stosunkowo ciężko, zapewne zbliża się do wymiany.

Może trzeba podregulować. U mnie chodzi ...normalnie.

> 8. Hamulce dość gumowate, przy drugim wciśnięciu pedału hamulce biorą wyżej niż przy pierwszym -

> jakby zapowietrzone... Porównując do Mondeo Honda wypadła w tym przypadku "tak sobie" - nie

> wiem czy to kwestia poprawnego odpowietrzenia układu, czy może zużytych tarcz/klocków.

Coś jest nie tak. Ja bym stwierdził, że ABS reaguje czasem nawet zbyt szybko. Same hamulce są -powiedzmy- skuteczne.

> Silnik ciągnie w miarę dobrze, brzmi dość specyficznie ale za mało przejechałem żeby móc to

> określić...

> Lakier w 90% oryginał (60-140um), poza tylną klapą gdzie było 250-300um.

Coś było robione, u mnie jest 250 dookoła, ale wiem, że auto było lakierowane.

> I na koniec dostępność części... nic praktycznie do tego auta nie ma. Pisaliście, że pasują z

> innych modeli. Tylko przykładowo takie amortyzatory czy sprężyny zawieszenia które praktycznie

> nie występują w zamiennikach do FR-V pewnie od innych modeli pasować nie będą. ASO za komplet

> sprężyn i amorków P+T życzy sobie 4kPLN, więc kosmos.

> Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób?

Na razie z rzeczy dedykowanych (czyli nie liczę opon, oleju, serwisu klimatyzacji, etc) kupowałem tylko standard eksploatacyjny (filtry i... kurde, chyba tylko filtry hehe.gif) - dostępność bezproblemowa. Z rzeczy niedostępnych poza ASO na razie trafiłem na żarówkę oświetlenia wnętrza (12V8W - 16zł) i wpięcie tylnego środkowego pasa (185zł). Ale dowiadywałem się jeszcze o wspomnianą wyżej - popielniczkę (~400zł), uchwyt na kubki (800zł) i panel sterowania szybami (1200zł) zlosnik.gif

> Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne, mimo wnętrza w średnim stanie. Prowadzi się fajnie, pozycja

> bardziej jak w busiku. Lewarek zmiany biegów precyzyjny, fajnie umiejscowiony. Silnik fajnie

> budzi się od ~4kRPM, aż chce się go kręcić :-)

> Wnęka na koło zapasowe niewielka, stąd butla LPG też duża nie wejdzie (auto docelowo miałoby

> zostać "strute" gazem)

tak wiem... miałem sprawdzić grinser006.gif ale przez całe święta mnie wożono a później wypadło mi głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.