camel00 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM? Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo. Jakieś bolączki? Na razie widzę tylko dwie: -części nie ma -jak są to są cholernie drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Jedyne co można jej zarzucić technicznie, to potworna podsterowność. Jak w CR-V. W końcu to te same podwozie. ESP łagodzi to na tyle, że może nie przeszkadzać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM? > Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo. > Jakieś bolączki? > Na razie widzę tylko dwie: > -części nie ma > -jak są to są cholernie drogie Co rozumiesz przez częsci? Eksploatacja czy blachy? Technicznie to zlepek Civica, Accorda i CRV wiec nie powinno byc wiekszych problemow z dostepnoscia Sam kiedys upatrywalem w nim idealnego autka dla rodziny bo mozna bajtla posadzic w srodku Ale bajtla na razie nie ma wiec i FRV na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Co rozumiesz przez częsci? Eksploatacja czy blachy? > Technicznie to zlepek Civica, Accorda i CRV wiec nie powinno byc wiekszych problemow z dostepnoscia > Sam kiedys upatrywalem w nim idealnego autka dla rodziny bo mozna bajtla posadzic w srodku > Ale bajtla na razie nie ma wiec i FRV na razie Spojrzałem orientacyjnie na Allegro (części praktycznie brak), 4cars (np. jedyne dostępne sprzęgło 1160zł, brak np. amortyzatora na przód) i InterCars (np. amortyzator przód 388zł). Czysto eksploatacyjne filtry, gumki, paski i inne drobiazgi - raczej bez bólu. Na blachy nie patrzę. Nie planowałem w ogóle takiego samochodu, ale trafił się jeden do obejrzenia i jeżeli jest taki jak twierdzi właściciel to jutro go kupię Ten 2-litrowy silnik jest na łańcuchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 ... > Ten 2-litrowy silnik jest na łańcuchu? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MattiHC5d Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Poza blachami i wnętrzem to praktycznie wszystkie części są wymienne z innymi modelami Hondy. Trzeba wiedzieć czego i gdzie szukać, ale z dostępnością i cenami nie ma problemu. Awaryjność tych samochodów jest znikoma. W tym wątku możesz poczytać opinie innych ujeżdżających FR-V: http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=11272&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 No i kupiona Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i zobaczymy jak się będzie sprawowało. Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze? Co ile się robi łańcuch rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Co ile się robi łańcuch rozrządu? Nigdy sie nie robi. K-seria nie przewiduje wymiany tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > No i kupiona this tread is itd...... a zapakowales sie do pierwszego rzedu w 3 osoby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 ... > Co ile się robi łańcuch rozrządu? W CR-V z tym silnikiem przez 315kkm nigdy nie był ruszany i mimo katowania służbówki do odcięcia w ogóle nic nigdy nie udało się zepsuć. Po 240kkm pociekł jeden amortyzator a po 300kkm zużyły się krzyżaki na wale. FR-V jest na tym samym podwoziu, więc pewnie także nie do zajeżdżenia? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > No i kupiona > Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i > zobaczymy jak się będzie sprawowało. > Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze? > Co ile się robi łańcuch rozrządu? graty dobrze, ze nie fiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Nigdy sie nie robi. K-seria nie przewiduje wymiany tego elementu. Mam jeszcze jedną zagwozdkę Jaki olej jest do tego silnika? Nie wiem co lał poprzedni właściciel. 0W-20, 5W-20, 5W-30, 5W-40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Mam jeszcze jedną zagwozdkę Jaki olej jest do tego silnika? > Nie wiem co lał poprzedni właściciel. > 0W-20, 5W-20, 5W-30, 5W-40 > ? 0w30 5w30 5w40 10w60 pelny syntetyk amnsoil, fush, motul, valvoline, gulf, milers tu masz 350 stron o oleju do tego m. in. silnika http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic...1a55cac8#542895 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > No i kupiona > Teraz kilka podstawowych wymian eksploatacyjnych (filtry, oleje, etc), później leci do gazownika i > zobaczymy jak się będzie sprawowało. > Olej (jaki?), filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, serwis klimatyzacji - coś jeszcze? > Co ile się robi łańcuch rozrządu? olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko na hondowski a nie jakis hipole itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko > na hondowski a nie jakis hipole itp. A pokaz mi w instrukcji wpis o nakazie wymiany oleju Zgadza sie, nalezy lac tylko oem.choc ludzie jezdza na zamiennikach i tez nic sie nie dzieje. Oem tani jest i wchodzi tylko 1,9 litra chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > A pokaz mi w instrukcji wpis o nakazie wymiany oleju > Zgadza sie, nalezy lac tylko oem.choc ludzie jezdza na zamiennikach i tez nic sie nie dzieje. Oem > tani jest i wchodzi tylko 1,9 litra chyba. Czyli 2x Honda MTF ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko > na hondowski a nie jakis hipole itp. Nie pomyliłeś z tylnym dyfrem w CR-V? Tam rzeczywiście warto to robić ze względu na sprzęgło międzyosiowe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > 0w30 > 5w30 > 5w40 > 10w60 > pelny syntetyk > amnsoil, fush, motul, valvoline, gulf, milers Do poprzednich samochodów zawsze lałem Midland Avanza 5W-40. Rozumiem, że jak tutaj wleję jakiś Motul 5W30 to powinno być ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > olej w skrzyni, honda w przeciwienstwie do EU producentow kaze go wymieniac cos kolo 80 kkm i tylko > na hondowski a nie jakis hipole itp. Nie co 80, a co 120kkm. I nie kaza a zalecaja. Oczywiscie rekomenduja tylko swoj MTF3, co nie znaczy, ze nie mozna zalac czegos o podobnych parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Do poprzednich samochodów zawsze lałem Midland Avanza 5W-40. > Rozumiem, że jak tutaj wleję jakiś Motul 5W30 to powinno być ok? ja lalem 0w30 valvo a od kilku wymian latam na 5w40 motula w aso zalecaja 0w30/5w30 bo pewnie to akurat maja na stanie ile osob tyle opinii, aby nie lac tylko taniego szitu oleum w skrzyni tez wymienilem ale raczej z nudow niz z przymusu koszt to chyba niecale 100pln wymiana nie moze byc prostsza, pol godziny i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bemo Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Posiada ktoś takie cudo, lub przynajmniej wiedzę na jego temat? Silnik 2.0 i-VTEC ma 150 czy 155KM? > Opinie w Internecie raczej przychylne. Testy/Review na YouTuba nawet bardzo. > Jakieś bolączki? > Na razie widzę tylko dwie: > -części nie ma > -jak są to są cholernie drogie części? Np. Sagaauto,mają niezły wybór.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Nie zapominajmy, ze to H i czesci zamienne sa niepotrzebne. Zawiech i heble w cenie podobnej co w reszcie smietnikow na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Nie zapominajmy, ze to H i czesci zamienne sa niepotrzebne. > Zawiech i heble w cenie podobnej co w reszcie smietnikow na rynku. Pytanie za 100pkt - jest sens ładować drogie (dobre?) części? Filtr powietrza kabinowy VALEO - 65.10zł Filtr oleju MANN-FILTER - 33.10zł Filtr powietrza MANN-FILTER - 51.70zł Olej skrzyni biegów Honda MTF (2x0,946l.) - 127zł Olej silnikowy MOTUL 8100 Eco-nergy (5l.) - 197.40zł Kasa tak na prawdę nie jest wyznacznikiem, ceny podałem przykładowo. Pytam raczej o sens. Na częściach Filtron, Ashika, Champion, JPN i oleju np. Valvoline - ceny spadają o jakieś 40-50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Kasa tak na prawdę nie jest wyznacznikiem, ceny podałem przykładowo. Pytam raczej o sens. > Na częściach Filtron, Ashika, Champion, JPN i oleju np. Valvoline - ceny spadają o jakieś 40-50%. Za niektore nijak nie warto przeplacac - np. filtr kabinowy. Ale juz filtr oleju to bym kupil OEM. A jesli zamienisz Motula 8100 Eco na klasyczny 8100 X-Cess 5W40 to z miejsca oszczedzisz 50PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Za niektore nijak nie warto przeplacac - np. filtr kabinowy. > Ale juz filtr oleju to bym kupil OEM. A jesli zamienisz Motula 8100 Eco na klasyczny 8100 X-Cess > 5W40 to z miejsca oszczedzisz 50PLN. Z tymi OEM'ami to jest tak, że jako laik nie mam pojęcia co jest 'oryginalne' a co nie. Np. olej MTF jdmshop.eu haparts.pl Niby to samo a flaszka inna. Fakt, jedno to MTF-3 a drugie - nie wiadomo co. Poza tym, nie mogę znaleźć jednego ogarniętego sklepu, a zamawianie filtrów w różnych, to lekkie nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Z tymi OEM'ami to jest tak, że jako laik nie mam pojęcia co jest 'oryginalne' a co nie. > Np. olej MTF > jdmshop.eu > haparts.pl > Niby to samo a flaszka inna. Fakt, jedno to MTF-3 a drugie - nie wiadomo co. > Poza tym, nie mogę znaleźć jednego ogarniętego sklepu, a zamawianie filtrów w różnych, to lekkie > nieporozumienie. Idzie sie do Hondy i kupuje filtr oleju Ostatnio kupowalem do S2000 i cena mnie pozytywnie zaskoczyla. A te filtry sa inne i drozsze niz do reszty Hond. Obecnie obowiazujacym oficjalnie olejem do skrzyn jest MTF3. Jesli ktos sprzedaje co innego to raczej moga byc jakies stare zapasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Pytanie za 100pkt - jest sens ładować drogie (dobre?) części? Masz na myśli materiały eksploatacyjne? Części nie będą Ci raczej potrzebne. Jeździłem służbowymi Hondami, więc wymiany zawsze w ASO ale widziałem, że nawet tam nie zawsze szły oryginalne materiały. Nie zauważyłem nigdy żadnych problemów. Te auta są nie do zabicia. Cokolwiek zgodnego z normą stosować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Idzie sie do Hondy i kupuje filtr oleju Ostatnio kupowalem do S2000 i cena mnie pozytywnie > zaskoczyla. A te filtry sa inne i drozsze niz do reszty Hond. > Obecnie obowiazujacym oficjalnie olejem do skrzyn jest MTF3. Jesli ktos sprzedaje co innego to > raczej moga byc jakies stare zapasy. I tego nalezy sie trzymac. Nawet podkladke pod korek kupuje w aso. Choc tak im dam zarobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Nie pomyliłeś z tylnym dyfrem w CR-V? Tam rzeczywiście warto to robić ze względu na sprzęgło > międzyosiowe. > Pozdrawiam. Dyfer to swoja droga, ale w cr-v kaza tez zmieniac w skrzyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Nie co 80, a co 120kkm. I nie kaza a zalecaja. Oczywiscie rekomenduja tylko swoj MTF3, co nie > znaczy, ze nie mozna zalac czegos o podobnych parametrach. A sa zamienniki, bo tego co pamietam zamiennie zamiast mtf- a mozna wlac silnikowy olej przynajmniej takie porady sa w knidze Sam naprawiam civa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > A sa zamienniki, bo tego co pamietam zamiennie zamiast mtf- a mozna wlac silnikowy olej > przynajmniej takie porady sa w knidze Sam naprawiam civa. Moc to oczywiscie mozna. Ale 2 butelki MTF (czyli tyle co potrzebujesz na wymiane) beda kosztowac kolo 120-130PLN. Chyba raz na 120kkm mozna poniesc taki wydatek, a nie oszczedzic 40-50PLN kupujac jakis tani silnikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > I tego nalezy sie trzymac. > Nawet podkladke pod korek kupuje w aso. Choc tak im dam zarobic Odkad weszlo to unijne prawo o mozliwosci stosowania zamiennikow bez utraty gwarancji to ceny czesci OEM w ASO spadly, niektorych produktow nawet znaczaco. Naprawde warto podjechac do Hondy i popytac o ceny, mozna sie milo zaskoczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Moc to oczywiscie mozna. Ale 2 butelki MTF (czyli tyle co potrzebujesz na wymiane) beda kosztowac > kolo 120-130PLN. Chyba raz na 120kkm mozna poniesc taki wydatek, a nie oszczedzic 40-50PLN > kupujac jakis tani silnikowy. Soko, 7 lat temu jak kupilem moja crv to jak pamietam za 4 litry mnie w aso skasowali bo most byl plukana bo tak przewiduje procedura serwisow, ale nie zaluje i kazdemu polecam oryginaly hondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Soko, 7 lat temu jak kupilem moja crv to jak pamietam za 4 litry mnie w aso skasowali bo most byl > plukana bo tak przewiduje procedura serwisow, ale nie zaluje i kazdemu polecam oryginaly > hondy. Olej do dyfra to chyba jeszcze inny niz MTF. Na pewno inny jest w S2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 W związku z doprowadzaniem samochodu do zadowalającego mnie stanu, odgrzebię temat z kilkoma pytaniami Pacjent: Honda FR-V 2.0 i-VTEC - Silnik -czasem brzmi jak odkurzacz. Tzn. nie "warczy/mruczy" tylko "wyje/świszczy". Raczej w dolnym zakresie obrotów (1-3k), później jest chyba ok. Działa równo, przyśpiesza normalnie, wycieków brak. TTTM czy szukać przyczyny? - Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy jest to jakoś zunifikowane? - Akumulator/rozruch - czasem, raz na nigdy, mam problem z odpaleniem samochodu. Tzn odpala, ale nie na "dotyk" tylko trzeba go chwilę pokręcić (jakieś 3 sek.) i dać w pedał. Teraz to nie problem, ale nie wiem jak będzie zimą. Poprzedni właściciel wstawił nowy akumulator przed sprzedażą. Stwierdziłbym, że to wina zbyt małej pojemności (45Ah), ale taka jest zalecana/fabryczna. Ładowanie podczas jazdy 14.1-14.2, na wyłączonym silniku jest 12.2-12.8. Świece/przewody? Coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 W CR-V mi zawsze od nowości długo kręcił a co do brzemienia silnika to może być rezonans osłon wydechu. Po kilku latach blachy się luzują i brzęczą lekko. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > W związku z doprowadzaniem samochodu do zadowalającego mnie stanu, odgrzebię temat z kilkoma > pytaniami > Pacjent: Honda FR-V 2.0 i-VTEC > - Silnik -czasem brzmi jak odkurzacz. Tzn. nie "warczy/mruczy" tylko "wyje/świszczy". Raczej w > dolnym zakresie obrotów (1-3k), później jest chyba ok. Działa równo, przyśpiesza normalnie, > wycieków brak. TTTM czy szukać przyczyny? K20 czy R20? Jesli K20 to zdecydowanie TTTM, w innych modelach jest tak samo. > - Akumulator/rozruch - czasem, raz na nigdy, mam problem z odpaleniem samochodu. Tzn odpala, ale > nie na "dotyk" tylko trzeba go chwilę pokręcić (jakieś 3 sek.) i dać w pedał. Teraz to nie > problem, ale nie wiem jak będzie zimą. Poprzedni właściciel wstawił nowy akumulator przed > sprzedażą. Stwierdziłbym, że to wina zbyt małej pojemności (45Ah), ale taka jest > zalecana/fabryczna. Ładowanie podczas jazdy 14.1-14.2, na wyłączonym silniku jest 12.2-12.8. > Świece/przewody? Coś innego? Czujnik temperatury w dolocie? Jesli kreci to nie wina aku. Jesli musisz nacisnac pedal zeby odpalil to obstawialbym jednak wariacje ktoregos czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > - Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę > takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy > jest to jakoś zunifikowane? Podbiję sobie jeszcze temat dobrze widzę, że wpinka tylnego środkowego pasa to nr. 18 na tym schemacie? Pytanie pomocnicze: robił ktoś zakupy na amayama.com? Znalazłem powyższy element za 37.85 USD (jeszcze nie wiem ile transport). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Po raz kolejny, żeby nie zakładać wątków bez sensu i zachować ew. info w jednym miejscu dla potomnych Honda jeździ, psuć się nie chce, postanowiłem zrobić jej dobrze i wymienić płyn w układzie wspomagania. Pytanie: jaki? tak, tak... Honda Genuine Power Steering Fluid coś takiego ? Ile wchodzi w układ? ew. allegro 73zł/1l Chociaż patrząc na zdjęcia z allegro to chyba wolę kupić w ASO Przypominając: silnik 2.0 i-vtec, 150k km przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MattiHC5d Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Oczywiście PSF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s38 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > Pytanie: jaki? > tak, tak... Honda Genuine Power Steering Fluid coś takiego ? Dokladnie taki. Kupowalem w tym sklepie ktory podales. Mi do Preludy jedna ta mala buteleczka nie starczyla - bylo troche mniej niz minimum i musialem druga dokupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > - Pasy - popsuty jest zatrzask tylnego, środkowego pasa bezpieczeństwa. Przerabiał ktoś naprawę > takiej części? Nie wiem czy jest napinacz. Pas 3-punktowy. Szukać od konkretnego modelu czy > jest to jakoś zunifikowane? Kolejna rzecz z głowy Po dwóch miesiącach wysyłania maili i dzwonienia po sklepach/szrotach/sprzedawcach indywidualnych, nieudanych przymiarkach z innych modeli, zamówiłem zatrzask w ASO Cena używanej części do każdej innej Hondy - około 10-40zł, cena nowej do FR-V w ASO - 209zł. Jak bym wiedział, zamówiłbym wcześniej. W życiu tam nikt nie siedział, ale jakoś mnie wkurzało, że nie działa. Został mi jeszcze poluzowany guzik do podnoszenia szyb i można sprzedawać Ale 1200zł chyba nie przełknę za taką pierdołę. Za to byłem ostatnio w serwisie na darmowym przeglądzie (bezpieczne drogi) i poza jakąś pierdołą którą tego samego dnia zweryfikowałem u swojego mechanika - wszystko jest cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patrykslk398539 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Kolejna rzecz z głowy Po dwóch miesiącach wysyłania maili i dzwonienia po > sklepach/szrotach/sprzedawcach indywidualnych, nieudanych przymiarkach z innych modeli, > zamówiłem zatrzask w ASO > Cena używanej części do każdej innej Hondy - około 10-40zł, cena nowej do FR-V w ASO - 209zł. > Jak bym wiedział, zamówiłbym wcześniej. W życiu tam nikt nie siedział, ale jakoś mnie wkurzało, że > nie działa. > Został mi jeszcze poluzowany guzik do podnoszenia szyb i można sprzedawać Ale 1200zł chyba nie > przełknę za taką pierdołę. > Za to byłem ostatnio w serwisie na darmowym przeglądzie (bezpieczne drogi) i poza jakąś pierdołą > którą tego samego dnia zweryfikowałem u swojego mechanika - wszystko jest cacy jak masz numer katalogowy (11 znaków) tego przycisku to podeślij na priv, sprawdzę za ile można go wyrwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > jak masz numer katalogowy (11 znaków) tego przycisku to podeślij na priv, sprawdzę za ile można go > wyrwać. Dzięki, kupiłem już zatrzask w ASO cena standard 209zł, mnie się udało trochę taniej. wg strony którą podałem wyżej numer to 82495-SJD-J01ZA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patrykslk398539 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Dzięki, kupiłem już zatrzask w ASO cena standard 209zł, mnie się udało trochę taniej. > wg strony którą podałem wyżej numer to 82495-SJD-J01ZA dobra cena to około 130-140 netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Podepnę się pod temat Kolegi :-) Dzisiaj oglądałem FR-V z 2004 roku, 2.0 150KM z niespełna 180kkm na blacie. Troszkę Kolega Camel podpowiedział mi na co zwrócić uwagę i rady były cenne. To co rzuciło mi się w oczy (i uszy) w oglądanym egzemplarzu i co trochę zastanawia mnie: 1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest hydrauliczne? Co może być przyczyną? 2. Silnik po uruchomieniu dość długo nabierał temperatury. Nie wiem, mam wrażenie że mondeo mk3 2.0 benzyniak szybciej nagrzewa mi się... Wiadomo, w trakcie jazdy jeszcze szybciej. 3. Miałem wrażenie, że auto jest głośne na wolnych obrotach - głośniejsze od Mondka którego praktycznie nie słychać... czyżby któryś wydech rozszczelniał się... (nie oglądałem podwozia, nie miałem jak). Tłumik do tego auta na allegro, w IC i iparts.pl nie występuje, zostaje ASO? 4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może cykać? :-) 5. Plastiki... ogólnie w tym egzemplarzu były podniszczone, w 16 letnim Fiacie wnętrze jest mniej porysowane... taka jakość czy ewidentnie kwestia wożenia cegieł w aucie...? 6. Chromowana listwa tylnej klapy nie jest idealnie gładka tylko jakby chropowata, standard? 7. Sprzęgło chodzi stosunkowo ciężko, zapewne zbliża się do wymiany. 8. Hamulce dość gumowate, przy drugim wciśnięciu pedału hamulce biorą wyżej niż przy pierwszym - jakby zapowietrzone... Porównując do Mondeo Honda wypadła w tym przypadku "tak sobie" - nie wiem czy to kwestia poprawnego odpowietrzenia układu, czy może zużytych tarcz/klocków. Silnik ciągnie w miarę dobrze, brzmi dość specyficznie ale za mało przejechałem żeby móc to określić... Lakier w 90% oryginał (60-140um), poza tylną klapą gdzie było 250-300um. I na koniec dostępność części... nic praktycznie do tego auta nie ma. Pisaliście, że pasują z innych modeli. Tylko przykładowo takie amortyzatory czy sprężyny zawieszenia które praktycznie nie występują w zamiennikach do FR-V pewnie od innych modeli pasować nie będą. ASO za komplet sprężyn i amorków P+T życzy sobie 4kPLN, więc kosmos. Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób? Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne, mimo wnętrza w średnim stanie. Prowadzi się fajnie, pozycja bardziej jak w busiku. Lewarek zmiany biegów precyzyjny, fajnie umiejscowiony. Silnik fajnie budzi się od ~4kRPM, aż chce się go kręcić :-) Wnęka na koło zapasowe niewielka, stąd butla LPG też duża nie wejdzie (auto docelowo miałoby zostać "strute" gazem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 ... > Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób? FR-V jest oparty na CR-V II a ten na CIVIC-ku VII... > 1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze > występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest > hydrauliczne? Co może być przyczyną? W CR-V z tym samym silnikiem było słychać pompę od nowości, mocniej w skrajnych położeniach. Do 315kkm jeździłem bezawaryjnie. > 4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może > cykać? :-) W CR-V tez cykał od nowości jakby zawory ale mimo katowania nie udało się zajeździć. Regulacja luzu na każdym przeglądzie, który tego wymagał, ale i tak cykało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > ... > FR-V jest oparty na CR-V II a ten na CIVIC-ku VII... Jest jakiś internetowy katalog części do Hondy, coś jak eLearn do Fiata lub toyotowski toyoDIY? > W CR-V z tym samym silnikiem było słychać pompę od nowości, mocniej w skrajnych położeniach. Do > 315kkm jeździłem bezawaryjnie. Jeszcze kwestia jak bardzo było słychać, w tym co jeździłem odgłos buczenia wręcz dominował nad odgłosem z silnika... > W CR-V tez cykał od nowości jakby zawory ale mimo katowania nie udało się zajeździć. Regulacja luzu > na każdym przeglądzie, który tego wymagał, ale i tak cykało. W Accordzie CL7 z początku produkcji były jakieś problemy z wałkiem rozrządu, FR-V idzie od 2004 więc może ten temat nie dotyczy jej. EDIT: mam katalog, lekko po hebrajsku ale daję radę: http://www.japancars.ru/cat/honda/ Amorki i sprężyny w CR-V i FR-V są inne. Pewnie reszta też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 ... > Jeszcze kwestia jak bardzo było słychać, w tym co jeździłem odgłos buczenia wręcz dominował nad > odgłosem z silnika... Na postoju i manewrowaniu było słychać wyraźnie. Nawet się też zastanawiałem czy wszystko jest OK. W czasie jazdy nic a nic. > W Accordzie CL7 z początku produkcji były jakieś problemy z wałkiem rozrządu, FR-V idzie od 2004 > więc może ten temat nie dotyczy jej. Mi też ASO po roku wmówiło wżery na krzywkach. To była służbówka, więc pozwoliłem wymienić na gwarancji. Było mi wszystko jedno. Po wymianie pokazałem te wałki znajomemu mechanikowi i powiedział, że nic na nich nie ma. Były gładkie jak pupcia niemowlaka. Moim zdaniem to była ściema a ASO chciało zarobić. Z resztą: "przejechali się na tym". Kto wie? Może zarobili jeszcze więcej? Źle poskładali rozrząd i później na swój koszt trzy razy zmieniali olej i robili płukankę, po tym jak luźny łańcuch zdarł trochę opiłków, które ciągle zatykały czujniki VTEC-a. Po wymianie jak cykało tak cykało nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > 1. wyje wspomaganie, szczególnie przy skręcie w lewo - w prawo jakby mniej (?). Wycie nie zawsze > występuje, aktualny właściciel mówi że jest tak odkąd kupił auto... W FR-V wspomaganie jest > hydrauliczne? Co może być przyczyną? Tak jak pisałem - u mnie też wyje. > 2. Silnik po uruchomieniu dość długo nabierał temperatury. Nie wiem, mam wrażenie że mondeo mk3 2.0 > benzyniak szybciej nagrzewa mi się... Wiadomo, w trakcie jazdy jeszcze szybciej. U mnie podczas jazdy, przy powiedzmy zerowej temp. na zewnątrz, silnik rozgrzewa się do standardowej wartości po powiedzmy 2-3km (sprawdziłem na mapie swoją standardową trasę do pracy). Nie wiem czy olej ma coś do sprawy (zalałem Motul 8100 eco-nergy 5W30) czy to co jest w chłodnicy albo wydajność np. termostatu. > 3. Miałem wrażenie, że auto jest głośne na wolnych obrotach - głośniejsze od Mondka którego > praktycznie nie słychać... czyżby któryś wydech rozszczelniał się... (nie oglądałem podwozia, > nie miałem jak). Tłumik do tego auta na allegro, w IC i iparts.pl nie występuje, zostaje ASO? Tak jak pisałem - u mnie na biegu jałowym, silnika w kabinie nie słychać praktycznie w ogóle. > 4. silnik delikatnie cykał, podejrzewam że luzy zaworowe zbyt duże czy może coś innego tam może > cykać? :-) Nie zauważyłem. > 5. Plastiki... ogólnie w tym egzemplarzu były podniszczone, w 16 letnim Fiacie wnętrze jest mniej > porysowane... taka jakość czy ewidentnie kwestia wożenia cegieł w aucie...? Raczej cegły. U mnie wyglądają jak nowe, a samochód kupiłem od firmy - i raczej się z nim nie cackali bo po niektórych elementach widać twardą rękę (połamana popielniczka, jeden z uchwytów na kubki, guzik od podnoszenia szyb). > 6. Chromowana listwa tylnej klapy nie jest idealnie gładka tylko jakby chropowata, standard? Chyba tak, jutro sprawdzę. > 7. Sprzęgło chodzi stosunkowo ciężko, zapewne zbliża się do wymiany. Może trzeba podregulować. U mnie chodzi ...normalnie. > 8. Hamulce dość gumowate, przy drugim wciśnięciu pedału hamulce biorą wyżej niż przy pierwszym - > jakby zapowietrzone... Porównując do Mondeo Honda wypadła w tym przypadku "tak sobie" - nie > wiem czy to kwestia poprawnego odpowietrzenia układu, czy może zużytych tarcz/klocków. Coś jest nie tak. Ja bym stwierdził, że ABS reaguje czasem nawet zbyt szybko. Same hamulce są -powiedzmy- skuteczne. > Silnik ciągnie w miarę dobrze, brzmi dość specyficznie ale za mało przejechałem żeby móc to > określić... > Lakier w 90% oryginał (60-140um), poza tylną klapą gdzie było 250-300um. Coś było robione, u mnie jest 250 dookoła, ale wiem, że auto było lakierowane. > I na koniec dostępność części... nic praktycznie do tego auta nie ma. Pisaliście, że pasują z > innych modeli. Tylko przykładowo takie amortyzatory czy sprężyny zawieszenia które praktycznie > nie występują w zamiennikach do FR-V pewnie od innych modeli pasować nie będą. ASO za komplet > sprężyn i amorków P+T życzy sobie 4kPLN, więc kosmos. > Jak szukać części pasujących do FR-V od innych modeli Hond, jest jakiś sposób? Na razie z rzeczy dedykowanych (czyli nie liczę opon, oleju, serwisu klimatyzacji, etc) kupowałem tylko standard eksploatacyjny (filtry i... kurde, chyba tylko filtry ) - dostępność bezproblemowa. Z rzeczy niedostępnych poza ASO na razie trafiłem na żarówkę oświetlenia wnętrza (12V8W - 16zł) i wpięcie tylnego środkowego pasa (185zł). Ale dowiadywałem się jeszcze o wspomnianą wyżej - popielniczkę (~400zł), uchwyt na kubki (800zł) i panel sterowania szybami (1200zł) > Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne, mimo wnętrza w średnim stanie. Prowadzi się fajnie, pozycja > bardziej jak w busiku. Lewarek zmiany biegów precyzyjny, fajnie umiejscowiony. Silnik fajnie > budzi się od ~4kRPM, aż chce się go kręcić :-) > Wnęka na koło zapasowe niewielka, stąd butla LPG też duża nie wejdzie (auto docelowo miałoby > zostać "strute" gazem) tak wiem... miałem sprawdzić ale przez całe święta mnie wożono a później wypadło mi głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.