lisik Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Szukając sobie na allegro pomysłu na youngtimera, znalazłem taka barchette http://otomoto.pl/fiat-barchetta-1-8-gt-wodor-barchetta-fiat-C28228054.html Z instalacją wodorową... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Nowy rodzaj magnetyzerów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Nowy rodzaj magnetyzerów ?? tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Szukając sobie na allegro pomysłu na youngtimera, znalazłem taka barchette > http://otomoto.pl/fiat-barchetta-1-8-gt-wodor-barchetta-fiat-C28228054.html > Z instalacją wodorową... > Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? > Nowy rodzaj magnetyzerów ?? Chyba to jest to sławetne HHO Ogólnie coś kiedyś liznąłem temat jak Kolega chciał takie coś budować i wkładać do swojego wozidła. Po pierwszych artykułach w necie czerwona lampka i stwierdzenie "pic na wodę, fotomontaż", a że Kolega się nagrzał jak szczerbaty na suchary, to był odporny na wszelkie argumenty Przerośnięty i błyszczący magnetyzer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania - zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania - > zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis > urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz czy on tego nie zamontował w Mercedesie? coś mi świta ale nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania - > zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis > urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz wtrysk wody był stosowany w wojskowych silnikach lotniczych. Jak moc jest ważniejsza od trwałości, to woda jest świetnym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdude Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > czy on tego nie zamontował w Mercedesie? coś mi świta ale nie mogę znaleźć Chyba o TO chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania - > zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis > urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz Swego czasu słyszałem i czytałem o projekcie silnika 6-suwowego, którego pierwsze 4 suwy odbywać się miały klasycznie, natomiast suw 5 i 6 to wtrysk wody, która na skutek temperatury w silniku natychmiast zamieniać się miała w parę wodną i jej ciśnienie powodowało 6 suw. Teoria mówiła o zdecydowanie lepszym chłodzeniu silnika i zmniejszeniu zużycia paliwa, ale widzę, że temat umarł całkowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Woda powoduje bowiem korozję i takie silniki były mocno nietrwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 w autach rajdowych też jest stosowany wtrysk wody z domieszką nitro, eliminuje spalanie stukowe i zwiększa ilość tlenu w komorze spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > w autach rajdowych też jest stosowany wtrysk wody z domieszką nitro, eliminuje spalanie stukowe i > zwiększa ilość tlenu w komorze spalania ale tam silnik może wystarczyć na 1 rajd;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > wtrysk wody był stosowany w wojskowych silnikach lotniczych. Jak moc jest ważniejsza od trwałości, > to woda jest świetnym rozwiązaniem. A obecnie dośc często jest montowany w mocnych silnikach budowanych dla osiągów. Tyle, że nie ma to nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa lub "jazdą na wodzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > Woda powoduje bowiem korozję i takie silniki były mocno nietrwałe. eee...nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > ale tam silnik może wystarczyć na 1 rajd;) akurat wystarcza na więcej jeden rajd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > w autach rajdowych też jest stosowany wtrysk wody z domieszką nitro, eliminuje spalanie stukowe i > zwiększa ilość tlenu w komorze spalania a to zwiększenie ilości tlenu to w drodze czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > Swego czasu słyszałem i czytałem o projekcie silnika 6-suwowego, którego pierwsze 4 suwy odbywać > się miały klasycznie, natomiast suw 5 i 6 to wtrysk wody, która na skutek temperatury w > silniku natychmiast zamieniać się miała w parę wodną i jej ciśnienie powodowało 6 suw. Teoria > mówiła o zdecydowanie lepszym chłodzeniu silnika i zmniejszeniu zużycia paliwa, ale widzę, że > temat umarł całkowicie Tyle, że to nie do końca jest to co większość by uznała za "klasyczny silnik". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > Tyle, że to nie do końca jest to co większość by uznała za "klasyczny silnik". Nie, nie o tym mówię. To co podałeś w linku mam na swojej stronie od 10 lat: http://www.126fan.pl/www/rewelacja.htm To o czym wspomniałem to zwykły silnik tłokowy 4-suwowy, który miał niejako dołożony jeden dodatkowy cykl pracy właśnie na wodę. Czyli 4 pierwsze suwy mamy standardowo po czym po 4 suwie czyli wypchnięciu spalin przez otwarty zawór wydechowy i osiągnięciu GMP następuje zamknięcie zaworu, wtrysk wody, która na skutek temperatury zamienia się w parę wodną wywołując suw pracy, następnie po osiągnięciu DMP otwiera się raz jeszcze zawór wydechowy następuje usunięcie pary wodnej. Po osiągnięciu GMP otwiera się zawór dolotowy i zaczyna standardowy 4-suwowy cykl pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > a to zwiększenie ilości tlenu to w drodze czego? pod wpływem temp. zamienia się w parę co wpływa korzystnie na napełnienie komory spalania ?? coś kiedyś tak czytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > pod wpływem temp. zamienia się w parę co wpływa korzystnie na napełnienie komory spalania ?? coś > kiedyś tak czytałem Para to nadal nie jest palny gaz, prawda? I zdecydowanie nie zwiększa on ilości tlenu w komorze spalania, prawda? odparowując woda pobiera ciepło i bardzo mocno obniża temperaturę. Wtrysk wody to zabezpieczenie przed spalaniem stukowym. jeszcze lepiej działa alkohol. To co sie wtryskuje aby zwiększyć ilość tlenu w komorze spalania to podtlenek azotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.