Skocz do zawartości

Instalacja wodorowa


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

> Szukając sobie na allegro pomysłu na youngtimera, znalazłem taka barchette

> http://otomoto.pl/fiat-barchetta-1-8-gt-wodor-barchetta-fiat-C28228054.html

> Z instalacją wodorową...

> Macie jakieś doświadczenia w tym

temacie?

> Nowy rodzaj magnetyzerów ??

Chyba to jest to sławetne HHO grinser006.gif

Ogólnie coś kiedyś liznąłem temat jak Kolega chciał takie coś budować i wkładać do swojego wozidła. Po pierwszych artykułach w necie czerwona lampka i stwierdzenie "pic na wodę, fotomontaż", a że Kolega się nagrzał jak szczerbaty na suchary, to był odporny na wszelkie argumenty zlosnik.gif

Przerośnięty i błyszczący magnetyzer zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania - zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania -

> zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis

> urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz

czy on tego nie zamontował w Mercedesie? coś mi świta ale nie mogę znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania -

> zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis

> urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz

wtrysk wody był stosowany w wojskowych silnikach lotniczych. Jak moc jest ważniejsza od trwałości, to woda jest świetnym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pamietam akcje w TV, jak jakis dziadek wymyslil, ze bedzie dolewal wody do komory spalania -

> zrobil instalacje i podobno nawet dzialala, obnizajac spalanie paliwa. Pamietam, ze jakis

> urzad kazal mu to zdemontowac bo nie placi akcyzy. Chetnie bym to ogladnal jeszcze raz

Swego czasu słyszałem i czytałem o projekcie silnika 6-suwowego, którego pierwsze 4 suwy odbywać się miały klasycznie, natomiast suw 5 i 6 to wtrysk wody, która na skutek temperatury w silniku natychmiast zamieniać się miała w parę wodną i jej ciśnienie powodowało 6 suw. Teoria mówiła o zdecydowanie lepszym chłodzeniu silnika i zmniejszeniu zużycia paliwa, ale widzę, że temat umarł całkowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w autach rajdowych też jest stosowany wtrysk wody z domieszką nitro, eliminuje spalanie stukowe i

> zwiększa ilość tlenu w komorze spalania

ale tam silnik może wystarczyć na 1 rajd;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtrysk wody był stosowany w wojskowych silnikach lotniczych. Jak moc jest ważniejsza od trwałości,

> to woda jest świetnym rozwiązaniem.

A obecnie dośc często jest montowany w mocnych silnikach budowanych dla osiągów.

Tyle, że nie ma to nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa lub "jazdą na wodzie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swego czasu słyszałem i czytałem o projekcie silnika 6-suwowego, którego pierwsze 4 suwy odbywać

> się miały klasycznie, natomiast suw 5 i 6 to wtrysk wody, która na skutek temperatury w

> silniku natychmiast zamieniać się miała w parę wodną i jej ciśnienie powodowało 6 suw. Teoria

> mówiła o zdecydowanie lepszym chłodzeniu silnika i zmniejszeniu zużycia paliwa, ale widzę, że

> temat umarł całkowicie

Tyle, że to nie do końca jest to co większość by uznała za "klasyczny silnik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to nie do końca jest to co większość by uznała za "klasyczny silnik".

Nie, nie o tym mówię. To co podałeś w linku mam na swojej stronie od 10 lat: http://www.126fan.pl/www/rewelacja.htm

To o czym wspomniałem to zwykły silnik tłokowy 4-suwowy, który miał niejako dołożony jeden dodatkowy cykl pracy właśnie na wodę. Czyli 4 pierwsze suwy mamy standardowo po czym po 4 suwie czyli wypchnięciu spalin przez otwarty zawór wydechowy i osiągnięciu GMP następuje zamknięcie zaworu, wtrysk wody, która na skutek temperatury zamienia się w parę wodną wywołując suw pracy, następnie po osiągnięciu DMP otwiera się raz jeszcze zawór wydechowy następuje usunięcie pary wodnej. Po osiągnięciu GMP otwiera się zawór dolotowy i zaczyna standardowy 4-suwowy cykl pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod wpływem temp. zamienia się w parę co wpływa korzystnie na napełnienie komory spalania ?? coś

> kiedyś tak czytałem

Para to nadal nie jest palny gaz, prawda? I zdecydowanie nie zwiększa on ilości tlenu w komorze spalania, prawda?

odparowując woda pobiera ciepło i bardzo mocno obniża temperaturę. Wtrysk wody to zabezpieczenie przed spalaniem stukowym. jeszcze lepiej działa alkohol. To co sie wtryskuje aby zwiększyć ilość tlenu w komorze spalania to podtlenek azotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.