Luterq Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Mam starą butlę po LPG, jakieś 60 L Będzie wykorzystana jako dodatkowy zbiornik do kompresora. Kompresor ma zbiornik 24 L i polakierowanie tym maski w samochodzie jest niemal niemożliwe, z dodatkowym buforem 60 L już można powalczyć. Wracając do meritum, z zewnątrz sobie ją polecę na grubo hammerite, ale co w środku ? wiadomo że jest pełno wilgoci i skroplin i trzeba to zabezpieczyć aby za kilka lat nie było "awarii". Muszę ją jakoś wyczyścić w środku i zabezpieczyć... do dyspozycji jest otwór po zaworze, fi- ok 5 cm. planowałem zalać to najpierw odrdzewiaczem, potem ekstrakcją i na koniec wlać puszkę farby, tylko co dalej, przecież nie będę trząchał butlą 50kg-ową ?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Wlać puszkę farby i jakoś kręcić butlą żeby się rozprowadziła po ściankach lub zastosować dyszę i przewód od jakiegoś fluidolu i wydaje mi się że to będzie lepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Nie musisz potrząsać taką butlą - można też ją toczyć po ziemi. Wlanie puszki farby, rozprowadzenie i zlanie nadmiaru wg mnie będzie najpewniejszym sposobem konserwacji, tylko warto upewnić się co do grubości powłoki, jaką zostawia swobodnie rozlewana farba - bardzo możliwe, że trochę trzeba będzie rozcieńczyć ją, ale to można doświadczalnie ocenić na kawałku blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Wlać puszkę farby i jakoś kręcić butlą żeby się rozprowadziła po ściankach lub zastosować dyszę i > przewód od jakiegoś fluidolu i wydaje mi się że to będzie lepsze rozwiązanie i to jest to o co chodziło, nawet mam w garażu pistolet do konserwacji profili zamkniętych z na wężyku. właśnie wpadłem na nowy ciekawy pomysł, wlać farbę, wsadzić worek na śmieci 120L i napompować, teoretycznie powietrze powinno wypchnąć farbę w górę aż wycieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > i to jest to o co chodziło, nawet mam w garażu pistolet do konserwacji profili zamkniętych z na > wężyku. > właśnie wpadłem na nowy ciekawy pomysł, wlać farbę, wsadzić worek na śmieci 120L i napompować, > teoretycznie powietrze powinno wypchnąć farbę w górę aż wycieknie haha, dobra teoria ... życzę powodzenia w praktyce. Tylko pamiętaj, że to działa tylko z zielonymi workami, te czarne się nie nadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > haha, dobra teoria ... życzę powodzenia w praktyce. Tylko pamiętaj, że to działa tylko z zielonymi > workami, te czarne się nie nadają żartujesz ? mam tylko czarne, muszą zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Myślisz, że pomalowanie butli od środka przedłuży jej żywotność? Śmiem wątpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Myślisz, że pomalowanie butli od środka przedłuży jej żywotność? Śmiem wątpić. Tak mi się wydaje... profile zamknięte w samochodach też się konserwuje... właśnie, że zamiast farby nalać jakie preparatu do konserwacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Tak mi się wydaje... profile zamknięte w samochodach też się konserwuje... Zauważ jednak małą różnicę w warunkach eksploatacji profili zamkniętych nadwozia a butli kompresora. > właśnie, że zamiast farby nalać jakie preparatu do konserwacji ? Początkiem całego wątku powinno być rozpoznanie, czy firmowe, fabryczne czy jak je tam nazwać - sklepowe kompresory - mają malowane wnętrze zbiornika? Co prawda mam mini kompresorek 10l, ale do wnętrza zbiornika mu nie zaglądałem. Jeśli miałbym taki dylemat - zrobił bym to, co robię z profilami stalowymi, jeśli mają "połączenie z atmosferą": zalewam podkładem antykorozyjnym szybkoschnącym UREKOR S, nadmiar wylewam i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 a ja bym sobie darował. Zobacz jakiej grubości jest ten zbiornik, śmiem twierdzić żę normalnie używany przeżyje Ciebie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Zrobić spust wody i olać sikiem prostym Ta butla jak nie pordzewieje z zewnątrz to przeżyje Ciebie. Tam jest tyle mazutu z lpg, ze konserwacji zapewne nie trzeba Możesz też być bardziej profi i pomiędzy kompresorem a butlą dac odwadniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Muszę ją jakoś wyczyścić w środku i zabezpieczyć... Wystarczy utrzymywać w butli lekkie nadciśnienie i problemu korozji nie będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jery Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Wystarczy utrzymywać w butli lekkie nadciśnienie i problemu korozji nie będzie . Jakim cudem? I w takim przypadku po co się montuje w butlach sprężarek zaworki spustowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jakim cudem? > I w takim przypadku po co się montuje w butlach sprężarek zaworki spustowe? zeby od czasu do czasu spuscic wode, gdyby tego nie robic, po jakims czasie mialbys w butli tylko wode i nie spelnialaby swojego zadania;) na korozje nie ma to wplywu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Piszesz o butli 11kg? Bo też faktycznie mi się taka w szopie wala i może to by był pomysł z niej zrobić "lokalny" zbiornik powietrza pod ciśnieniem do pompowania opon traktora i przyczepy (małe są, kółka 40-50 cm). Tylko pytanie, do jakiego ciśnienia to jest atestowane i czy 8 atmosfer tego nie rozwali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Piszesz o butli 11kg? Bo też faktycznie mi się taka w szopie wala i może to by był pomysł z niej > zrobić "lokalny" zbiornik powietrza pod ciśnieniem do pompowania opon traktora i przyczepy > (małe są, kółka 40-50 cm). Tylko pytanie, do jakiego ciśnienia to jest atestowane i czy 8 > atmosfer tego nie rozwali? Chyba 3 Mpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Piszesz o butli 11kg? Bo też faktycznie mi się taka w szopie wala i może to by był pomysł z niej > zrobić "lokalny" zbiornik powietrza pod ciśnieniem do pompowania opon traktora i przyczepy > (małe są, kółka 40-50 cm). Tylko pytanie, do jakiego ciśnienia to jest atestowane i czy 8 > atmosfer tego nie rozwali? piszę o butli samochodowej LPG. coś koło 60 L Jedną już taką mam, nic nie rozwaliło Ta większa którą teraz przerabiam ma atest chyba do 14 bar. Ale montuję w pomieszczeniu obok garażu, tak na wszelki wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jery Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > zeby od czasu do czasu spuscic wode, gdyby tego nie robic, po jakims czasie mialbys w butli tylko > wode i nie spelnialaby swojego zadania;) na korozje nie ma to wplywu. No więc właśnie wyjaśnij jak niby zwiększone ciśnienie ma zatrzymać korozję we wnętrzu butli - do skorodowania potrzeba wody i tlenu - ciśnienie raczej nie ma nic do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > No więc właśnie wyjaśnij jak niby zwiększone ciśnienie ma zatrzymać korozję we wnętrzu butli - do > skorodowania potrzeba wody i tlenu - ciśnienie raczej nie ma nic do tego. Ma. Istnieje pojęcie ciśnienia parcjalnego. Jeśli w butli masz powietrze o ciśnieniu 1 atm (czyli 2 atm do próżni) to "stężenie tlenu jest takie samo jak by w butli był gaz z 40% zawartością tlenu o ciśnieniu atmosferycznym więc korozja będzie szybsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Jak pomalujesz od srodka farbą, to jest duza szansa ze odpadajace resztki farby zatkaja wyplyw. To samo dotyczy oleistych zabezpieczen - moze byc problem przy malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Jak pomalujesz od srodka farbą, to jest duza szansa ze odpadajace resztki farby zatkaja wyplyw. Ale dlaczego farba ma odpadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Chyba 3 Mpa zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > zgadza się Znaczy po mojemu staremu 30 atmosfer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Znaczy po mojemu staremu 30 atmosfer? nie po staremu ale tak (w przybliżeniu ale to praktycznie to samo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Znaczy po mojemu staremu 30 atmosfer? wczoraj sprawdzałem na butli, 30 bar ciśnienie próbne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > wczoraj sprawdzałem na butli, 30 bar ciśnienie próbne. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.