Skocz do zawartości

Licznik AG II


mortin7669

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniałem żaróweczki podświetlenia licznika grinser006.gif. Zauważyłem, że dioda od świecy żarowej nie świeci. Moje pytanie brzmi jak zdjąć wskazówki by dostać się do diody i jak je potem założyć by nie przekłamywały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ale dlaczego się nie pali? Czy dlatego, że dioda jest spalona, czy dlatego, że np: kabelek od niej do ecu jest przerwany?

Wystarczy na podłączonych zegarach i włączonym zapłonie zewrzeć kabelek niebiesko-żółty na pinie 30 wtyczki zegarów do masy. Jeśli kontrolka się zapali to problem gdzie indziej. Jeśli nie, to tutaj masz przepis na zdjęcie wskazówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, ale dlaczego się nie pali? Czy dlatego, że dioda jest spalona, czy dlatego, że np:

> kabelek od niej do ecu jest przerwany?

> Wystarczy na podłączonych zegarach i włączonym zapłonie zewrzeć kabelek niebiesko-żółty na pinie 30

> wtyczki zegarów do masy. Jeśli kontrolka się zapali to problem gdzie indziej. Jeśli nie, to

> tutaj masz przepis na zdjęcie wskazówek.

A jak zewrzeć skoro licznik jest podłączony do kostki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem Wszystko działa w podświetleniu tylko kontrolka od świec się nie pali

Podepnę się. U mnie (y17dt), kontrolka świec przy odpalaniu w ogóle się nie zapala, no chyba, że w zimie. Czy to normalne? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się. U mnie (y17dt), kontrolka świec przy odpalaniu w ogóle się nie zapala, no chyba, że w

> zimie. Czy to normalne?

U mnie też wcale się nie zapala może tak ma być jednak ? może tylko przy mrozach się zapala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak zewrzeć skoro licznik jest podłączony do kostki ?

Wetknij kawałek kabelka od tyłu we wtyczkę i do masy.

> U mnie też wcale się nie zapala może tak ma być jednak ?

No to kurna, myślałem, że w ogóle się nie pali, nawet jak świece grzeją wink.gif. Możesz też odłączyć czujnik temp. dla kompa i kontrolka powinna się wtedy zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wetknij kawałek kabelka od tyłu we wtyczkę i do masy.

> No to kurna, myślałem, że w ogóle się nie pali, nawet jak świece grzeją . Możesz też odłączyć

> czujnik temp. dla kompa i kontrolka powinna się wtedy zapalić.

No u mnie jeszcze ani razu się nie zapaliła 270751858-jezyk.gif sprawdzę i dam znać co z tą masą. Dzięki za pomoc 270751858-jezyk.gif

P.S. Piny są oznaczone na kostce ? czy muszę szukać w necie który to 30 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy tych temperaturach raczej się nie zapala bo i świece nie grzeją przed odpaleniem

> ale warto wogole sprawdzić czy działają w sposób opisany wyżej

No ale dziś 10 stopni tylko i nie grzały by ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale dziś 10 stopni tylko i nie grzały by ?

raczej nie

nie wiem czy w AII też były rózne softy ale w VB wiem, że w ASO można było wgrać nowszy soft dzięki któremu świece grzały również przy+15 stopniach

bez nowszego softu grzały tylko do (strzelam) +2,4 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W AH, szczególnie Z17DT(x) rzadko ta kontrolka się zapala, mimo sprawnego układu grzania świec.

ja mam X20DTL to też rzadko się pali? Może odłączę ten czujnik i sprawdzę czy pali się jeśli tak to znaczyło by że jest ok ? tylko pomoże mi ktoś gdzie go znajdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak przyłożysz do tej żarówki +12V to na pewno się zapali (o ile żarówka sama w sobie jest

> sprawna)

Ale ja chcę sprawdzić diodę w liczniku czy nie jest spalona dlatego chce wypiąć ten czujnik temp. i zobaczyć czy kontrolka świec się zapali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik (dwupinowy) jest w okolicy termostatu (przy rozrządzie gruba rura do chłodnicy)

Dziękuje wink.gif jutro z rana odczepię go i przekręcę zapłon jeżeli kontrolka zapali się to sądzić będę, że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuje jutro z rana odczepię go i przekręcę zapłon jeżeli kontrolka zapali się to sądzić będę,

> że wszystko jest ok.

to sądzić możesz jedynie, że kontrolka świeci i sterowanie świecami działa

ale dalej nie będziesz wiedział czy wszystkie świece są sprawne ale...

dopóki auto pali bez problemu to szkoda szukać sobie kłopotu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sądzić możesz jedynie, że kontrolka świeci i sterowanie świecami działa

> ale dalej nie będziesz wiedział czy wszystkie świece są sprawne ale...

> dopóki auto pali bez problemu to szkoda szukać sobie kłopotu

Odkąd mam autko zawsze pali niemalże na dotyk. Nie muszę katować rozrusznika porostu przekręcam kluczyk i odpala smile.gif zobaczymy w zimie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki. Zauważyłem że wyświetlacz od MID,a z prawej strony się trzyma a z lewej strony mogę go popchnąć palcem do środka grinser006.gif odkręcony ? I przy okazji są pionowe paski ''martwych'' pixeli. Wiem, że to taśma. Jakiś sposób by ta taśma się trzymała? np jakiś drewniany klocuszek, który dociśnie tą taśmę i jakieś zaczepy które go docisną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak z innej beczki. Zauważyłem że wyświetlacz od MID,a z prawej strony się trzyma a z lewej

> strony mogę go popchnąć palcem do środka odkręcony ? I przy okazji są pionowe paski

> ''martwych'' pixeli. Wiem, że to taśma. Jakiś sposób by ta taśma się trzymała? np jakiś

> drewniany klocuszek, który dociśnie tą taśmę i jakieś zaczepy które go docisną?

Proponuję Ci założyć jeden zbiorczy temat;

"Moje zmagania z Astrą G" grinser006.gif

bo widzę, że co dzień to będzie ciekawiej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję Ci założyć jeden zbiorczy temat;

> "Moje zmagania z Astrą G"

> bo widzę, że co dzień to będzie ciekawiej

Och dziękuje za dobrą radę smile.gif no po prostu ja lubię jak wszystko działa i takie małe pierdółki mnie drażnią grinser006.gif Wiadomo, że nie kupi się 15 letniego auta w którym wszystko działa. Żeby działało wszystko to z salonu tylko 270751858-jezyk.gif Najważniejszy silnik by pracował bez problemu. A takie pierdółki to samemu z waszą pomocą można sobie naprawić wink.gif Gdyby nie tacy ludzie jak ja to nie było by tego forum grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych świec, mój szwagier ma też silnik x20DTL i jego kontrolka od świec paliła się ostatnio jak jeszcze jak śnieg leżał. Przy obecnych temperaturach nie zapala mu się. Przynajmniej tak mi mówił. W mojej AH też się teraz ni zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do tych świec, mój szwagier ma też silnik x20DTL i jego kontrolka od świec paliła się ostatnio

> jak jeszcze jak śnieg leżał. Przy obecnych temperaturach nie zapala mu się. Przynajmniej tak

> mi mówił.

grinser006.gif to mój 1 diesel. Widziałem, że w Golfie IV za każdym razem się zapala kontrolka od świec. I po odpaleniu silnika mrugała sobie potem tongue.gif może w tym golfie czujnik temperatury padł czy coś, a może tak ma być smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -.-

Czy ty kolego nie widzisz że codziennie masz jakiś problem z tą zajeb.... furą za 6 tyś? Codziennie nowy wątek z czymś, a i tak czekam aż się rozkręcisz. Jak parę osób ci mówiło że za tą kase to będzie dziadostwo to nie słuchałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie

> nie wiem czy w AII też były rózne softy ale w VB wiem, że w ASO można było wgrać nowszy soft dzięki

> któremu świece grzały również przy+15 stopniach

> bez nowszego softu grzały tylko do (strzelam) +2,4 stopni

Potwierdzam.

Kłopoty się zaczynają jak silniczek ma już trochę przelatane, a na dworze +5, a świeczki jeszcze nie grzeją.

Dlatego na plus należy zaliczyć to, ze np. w CDTI zawsze grzeją, oczywiście w zależności od temp. zewnętrznej krócej lub dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to będzie dziadostwo to nie słuchałeś

Dajcie mu już spokój, on już wie, że źle zrobił. Teraz potrzebuje pomocy, więc mu pomóżmy, żeby podczas napraw zbędnej kasy w błoto nie wyrzucił, kupując części Hart, Topran czy innego "niemieckiego renomowanego producenta" lub podobne... oraz, żeby zrobił naprawy sam, oszczędzając na wynagrodzeniu warsztatu oraz, żeby podczas napraw nie zepsuł czegoś przy okazji.

Ja się na klekotach nie znam, ale w innych tematach chętnie pomogę, bo mi go żal i potrafię sobie wyobrazić, co on teraz przeżywa...

Panowie, czas biczowania się skończył, teraz do roboty!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dajcie mu już spokój, on już wie, że źle zrobił. Teraz potrzebuje pomocy, więc mu pomóżmy, żeby

> podczas napraw zbędnej kasy w błoto nie wyrzucił, kupując części Hart, Topran czy innego

> "niemieckiego renomowanego producenta" lub podobne... oraz, żeby zrobił naprawy sam,

> oszczędzając na wynagrodzeniu warsztatu oraz, żeby podczas napraw nie zepsuł czegoś przy

> okazji.

> Ja się na klekotach nie znam, ale w innych tematach chętnie pomogę.

> Panowie, czas biczowania się skończył, teraz do roboty!

> Pozdr.

O, mądrze gada polać mu! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.