marcipio Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Pacjent - 407sw 2.0 benzyna, ale to chyba bez znaczenia. Objaw jest taki że po odpaleniu często (nie zawsze) nie ma mocy i silnik pracuje jakoś niemrawo, głośno.Po przegazowaniu przez kilkanaście sekund na ogół moc wraca. Czasem jak nie chce moc wrócić wyłączam silnik i uruchamiam za chwilę i raz załapie od razu a czasem znów trzeba przegazować. Jak już złapie moc to nie ma żadnych objawów, w trakcie jazdy mocy nie traci. Wymiana świec, przeczyszczenie styków problemu nie zlikwidowały, aczkolwiek mam wrażenie że powrót do normalnej pracy silnika następuje szybciej. Czy takie objawy mogą oznaczać padającą cewkę? Jak ją można sprawdzić czy to na pewno cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Często pada cewka przy tym silniku. Nie ma 100% pewnej metody by to stwierdzić bez podmiany na nową. Jedno pewne jest - przy padającej cewce Lexia pokazuje kody błędów dot. wypadania zapłonów na jednym lub kilku cylindrach. Jeśli błędów nie ma - to nie cewka. Przy tych objawach w dwulitrowej benzynce PSA jeszcze może być: - czyszczenie przepustnicy - znany problem ze szklankami zaworowymi, drogi w usunięciu, ale można z tym żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 może, cewki padają bardzo różnie, czasem są przebicia które znikają jak odparuje wilgoć. mnie jedna padła klasycznie - praca non stop na 3cyl. Za drugim razem silnik przerywał, ale tylko przy większym obciążeniu i nie zawsze drogie te cewki do puga? Jak nie to podmieniaj nową po kolei i patrz czy pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > może, > cewki padają bardzo różnie, czasem są przebicia które znikają jak odparuje wilgoć. mnie jedna padła > klasycznie - praca non stop na 3cyl. Za drugim razem silnik przerywał, ale tylko przy większym > obciążeniu i nie zawsze drogie te cewki do puga? Jak nie to podmieniaj nową po kolei i patrz > czy pomaga Czy drogie? Można kupić taką ale czy to dobry pomysł? Normalnie ok 500zł trzeba szykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Pacjent - 407sw 2.0 benzyna, ale to chyba bez znaczenia. > Objaw jest taki że po odpaleniu często (nie zawsze) nie ma mocy i silnik pracuje jakoś niemrawo, > głośno.Po przegazowaniu przez kilkanaście sekund na ogół moc wraca. Czasem jak nie chce moc > wrócić wyłączam silnik i uruchamiam za chwilę i raz załapie od razu a czasem znów trzeba > przegazować. Jak już złapie moc to nie ma żadnych objawów, w trakcie jazdy mocy nie traci. > Wymiana świec, przeczyszczenie styków problemu nie zlikwidowały, aczkolwiek mam wrażenie że powrót > do normalnej pracy silnika następuje szybciej. > Czy takie objawy mogą oznaczać padającą cewkę? Jak ją można sprawdzić czy to na pewno cewka? Zacznij od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy Tez bede to robil u siebie na dniach, bo czasem na zimnym mam wrazenie, ze troszke muli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Czy drogie? Można kupić taką ale czy to dobry pomysł? Normalnie ok 500zł trzeba szykować. Czyli cztery cewki w jednej obudowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Zacznij od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy Żebym to ja miał pojęcie jak się do tego zabrać > Tez bede to robil u siebie na dniach, bo czasem na zimnym mam wrazenie, ze troszke muli. To nie jest tak że troszkę muli, albo moc jest albo jej nie ma i jak jest delikatnie pod górkę to z miejsca się nie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 no to PSA zrobiło psikusa - jedna pada wymieniaj cztery może dogadaj się z kimś na podmianę cewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Czyli cztery cewki w jednej obudowie... No niestety, i teraz pytanie czy brać taką jak z linka za 220 czy kupować firmową ponad 2x droższą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > No niestety, i teraz pytanie czy brać taką jak z linka za 220 czy kupować firmową ponad 2x droższą. na jakiegoś no name'a bym się nie zdecydował prędzej na regenerację tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Po pierwsze podłączyć pod Planete/Lexię/Proxię czy jak to zwał i zobaczyć jakimi błędami posypał. Co do cewki, to wypadały zpałony, szwagier wymienił świece, cewkę i nie pomogło Pomogła wymiana sterownika. A i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi. Jeszcze może katalizator winny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Żebym to ja miał pojęcie jak się do tego zabrać > To nie jest tak że troszkę muli, albo moc jest albo jej nie ma i jak jest delikatnie pod górkę to z > miejsca się nie ruszy. NIe wiem czy samemu da sie to zrobic... Do adaptacji potrzebna chyba jest Lexia. Cewke mozesz ewentualnie wymienic pozniej, jak nie bedzie poprawy... W kazdym razie taka kolejnosc zastosowalbym u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > No niestety, i teraz pytanie czy brać taką jak z linka za 220 czy kupować firmową ponad 2x droższą. Napisz do Muzyka i zobacz w jakiej cenie bedzie mial cewke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 senkju za pamiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > No niestety, i teraz pytanie czy brać taką jak z linka za 220 czy kupować firmową ponad 2x droższą. Ja bym tej taniej nie brał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Po pierwsze podłączyć pod Planete/Lexię/Proxię czy jak to zwał i zobaczyć jakimi błędami posypał. cewka 1 i 2 - Obwód otwarty lub zwarcie z masą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > cewka 1 i 2 - Obwód otwarty lub zwarcie z masą No to chyba masz odpowiedz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 trza zmienic, poki da sie jezdzic a blad nie jest staly.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > No to chyba masz odpowiedz... 100% cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > tak. A jeśli wymiana cewki nie pomoże przyjmiesz zwrot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 nie Jesli masz obowod otwarty na 2 cylindrach to znaczy ze te 2 cylindy nie spalaja paliwa, przy dluzszej jezdzie z tym moze wystapic problem z katem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > nie żartowałem > Jesli masz obowod otwarty na 2 cylindrach to znaczy ze te 2 cylindy nie spalaja paliwa, przy > dluzszej jezdzie z tym moze wystapic problem z katem. no to chyba faktycznie trzeba szukać środków na zakup tej cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > żartowałem > no to chyba faktycznie trzeba szukać środków na zakup tej cewki Cewka zakupiona, i tu muszę przyznać że jestem w szoku co do jakości towaru sprzedawanego przez kolegę Muzyka, wystarczyło że ją zamówiłem a on wysłał i błąd zniknął, samochód mocy nie traci Tylko jedno przychodzi mi do głowy - wilgoć. Ostatnio pogoda się poprawiła i nie leje. Jak sięgnąłem pamięcią to po raz pierwszy samochód stracił moc po myjni. Potem była deszczowa pogoda i działy się te cuda, odkąd pogoda się poprawiła samochód działa jak trzeba. No i teraz pytanie co robić? Czy cewka faktycznie jest na granicy padnięcia i większa wilgoć sprawia że niedomaga czy szukać innej przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Cewka zakupiona, i tu muszę przyznać że jestem w szoku co do jakości towaru sprzedawanego przez > kolegę Muzyka, wystarczyło że ją zamówiłem a on wysłał i błąd zniknął, samochód mocy nie traci > Tylko jedno przychodzi mi do głowy - wilgoć. Ostatnio pogoda się poprawiła i nie leje. Jak > sięgnąłem pamięcią to po raz pierwszy samochód stracił moc po myjni. Potem była deszczowa > pogoda i działy się te cuda, odkąd pogoda się poprawiła samochód działa jak trzeba. > No i teraz pytanie co robić? Czy cewka faktycznie jest na granicy padnięcia i większa wilgoć > sprawia że niedomaga czy szukać innej przyczyny? Zazwyczaj jest tak, ze objawy sie nasilala jak jest wilgotno... Pojezdzij troche i bedziesz wiedzial, czy wszystko jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Zazwyczaj jest tak, ze objawy sie nasilala jak jest wilgotno... > Pojezdzij troche i bedziesz wiedzial, czy wszystko jest OK Zrobię dzisiaj test i na starej cewce pojadę na myjnię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 zaloz nowa i nie kombinuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Zrobię dzisiaj test i na starej cewce pojadę na myjnię Weź z sobą nową i narzędzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Weź z sobą nową i narzędzia Spoko, daleko nie mam jakby co, dopcha się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Spoko, daleko nie mam jakby co, dopcha się No i pchać nie trzeba było. Może za mało go polałem? Sam już nie wiem co o tym myśleć. Czy to możliwe że to jednak winne były świece tylko elektronika potrzebowała czasu aby się nastroić usunąć błąd i działać poprawnie? Po wymianie świec poprawa nastąpiła po przejechaniu ok 200-250 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > No i pchać nie trzeba było. Może za mało go polałem? > Sam już nie wiem co o tym myśleć. > Czy to możliwe że to jednak winne były świece tylko elektronika potrzebowała czasu aby się nastroić > usunąć błąd i działać poprawnie? > Po wymianie świec poprawa nastąpiła po przejechaniu ok 200-250 km. A Ty jeszcze drazysz temat? Ciesz sie, ze wszystko smiga bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > A Ty jeszcze drazysz temat? Po 1 chcę mieć pewność co było przyczyną takiego zachowania a po 2 to po co wymieniać sprawną część która tania nie była? > Ciesz sie, ze wszystko smiga bez problemu Cieszę się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.