Skocz do zawartości

2.0 Twin Spark 16V - co sądzicie


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ten silnik jest jakiś bardzo problemowy czy jak się o niego dba i wymienia na czas olej, filtry itp to będzie śmigał?

Zastanawiam się na Alfą 156 z takim silnikiem np:

http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-tspark-16v-2-0-16v-C29316311.html

Tylko nie wiem czy sie nie wpakuje w auto które więcej będzie stało niż jeździło biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego Alfa z przedziału pieniężnego w którym szukasz, czy to będzie TS czy JTD to loteria. Trzeba

> aby kumaty mechanik obejrzał, bo później będzie żal i boleść wylewana na forum. pozdrawiam

Przedział mam szeroki że tak powiem wink.gif ta było przykładowa ale na auto moge wydać około 8 tysi + na start 2 tysiące odłożone. Za te kwotę chyba już coś się znajdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli najlepiej szukać 156 z JTD?

ja tak zrobiłem , i kupiłem sprowadzoną za nieduże pieniądze 146 jtd 105KM 2000r , w sumie z niewiadomym przebiegiem ( na blacie niby ma teraz 240tys km , w ecu też widnieje taki przebieg , więc może nawet prawdziwy zlosnik.gif ) , i po roku jej używania na razie jest OK , oleju nie bierze , moc jak na te marne 105 KM jest , nie dymi , jedyny problem przy silniku był to typowo czujnik położenia wału ( nowy bosch 120pln) i kostka od potencjometru gazu ( wywaliłem kostkę , zlutowałem kabelki , i szarpanie ustało) , skrzynia biegów jest getraga więc trwała , tylko olej w niej profilaktycznie wymieniłem ,

ja bym szedł w jtd , ale przyznam że trochę się orientuję jak go sprawdzić przy zakupie , laptop i sprawdzenie parametrów pracy silnika przydatne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego Alfa z przedziału pieniężnego w którym szukasz, czy to będzie TS czy JTD to loteria. Trzeba

> aby kumaty mechanik obejrzał, bo później będzie żal i boleść wylewana na forum. pozdrawiam

dokładnie , ale z racji że jtd są trwalsze , odrobina większa szansa udanego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przedział mam szeroki że tak powiem ta było przykładowa ale na auto moge wydać około 8 tysi + na

> start 2 tysiące odłożone. Za te kwotę chyba już coś się znajdzie?

pewnie że tak , ale jeszcze jedna uwaga koniecznie sprawdź podłogę w alfie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szansa na wymianę turbiny i dwumasy do tego rozrząd, oleje i niemalże podwajamy cenę auta. Ale i ja poszedłbym JTD. Zawsze to lepiej niż pijący olej w TS i obrócenie panewki. Miałem JTS-a i złego sowa nie powiem. Teraz mam JTDm i dwumas się zerżnął przy 85kkm. Loteria,Pozdr. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w TS : duża szansa na remont kapitalny silnika , wiadomo zazwyczaj panewki (czyli dłuuuugi przestój samochodu , plus kto się tego podejmie , a i zrobi jeszcze fachowo żeby to trochę znów pojeździło ) , rozrząd w ts też trzeba zrobić ( a rozrząd w ts nie każdy potrafi precyzyjnie ustawić - potrzebny specjalista ) , a jak rozrząd to i dobrze profilaktycznie wariator wymienić , i już potrajamy wartość auta zlosnik.gif , a wieczne dolewki oleju to standard - TTTM ;

lepiej jednak jtd bo : dwumas , sprzęgło czy rozrząd , każdy normalny mechanik wymieni , nie musi mieć specjalizacji ani doktoratu jak w przypadku TS16v hehe.gif ,

i tyle w temacie zlosnik.gif , bezapelacyjnie wygrywa jtd skromny.gif ,

dodatkowo w jtd przy zakupie , da się sprawdzić podczas jazdy i oględzin czy nie stuka dwumas , turbo czy nie kopci i nie jest zalane olejem , itp , a w TS ktoś wleje moto doktorka i już wyciszy silnik do sprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 146 czy 156

146 jtd to moja druga alfa , i na jej przykładzie piszę , bo też ma ten sam silnik jtd co model 156 , a właśnie rozmawiamy o silniku jtd , a nie o zawieszeniu czy innych elementach różniących modele ,

alfę 156 jtd16v z podpisu odkupiłem od 1 właściciela w polsce , i to zupełnie inna historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 146, 147, 156 - to Alfy ekonomiczne.

> Polecam 166 w JTD... szczególnie od 150KM wzwyż...

> To zupełnie inna klasa wykończenia, trwałości, zabezpieczenia antykorozyjnego itd itd itd...

Ja tam bym polemizował, jakoś najwięcej zjedzonych progów widziałem w 156 i w ... 166.

Jeśli chodzi o elektryke to chyba na równym poziomie ze wszystkimi innymi AR wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogólnie tylko diesel a jak to jest w tych JTD? Da się jakoś sprawdzić dwumase i okreslić że

> wytrzyma jeszcze dużo czy raczej loteria?

to czy wytrzyma długo to nie, ale to czy jest na wykończeniu owszem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogólnie tylko diesel a jak to jest w tych JTD?

ogólnie to zupełnie nietrafiona konkluzja. TS jest przyzwoitym silnikiem i jeśli tylko był sensownie eksploatowany, to jego dalsza eksploatacja bedzie bezstresowa.

Policz sobie koszty padu dwumasy, regeneracji spręzarki czy wtrysków a szybko dojdziesz do wniosku, ze kupowanie zużytego JTD to sport wyłacznie dla bogatych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogólnie tylko diesel a jak to jest w tych JTD? Da się jakoś sprawdzić dwumase i okreslić że

> wytrzyma jeszcze dużo czy raczej loteria?

Na pocieszenie można powiedzieć ze dwumasa w JTD jest o wiele bardziej trwała niż w TDI grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogólnie to zupełnie nietrafiona konkluzja. TS jest przyzwoitym silnikiem i jeśli tylko był

> sensownie eksploatowany, to jego dalsza eksploatacja bedzie bezstresowa.

> Policz sobie koszty padu dwumasy, regeneracji spręzarki czy wtrysków a szybko dojdziesz do wniosku,

> ze kupowanie zużytego JTD to sport wyłacznie dla bogatych

Sprzedawałem moje poprzednie JTD z przebiegiem w granicach 300 tysięcy i nadal miało oryginalne sprzęgło, wtryski, dwumas i turbo. Kupiłem z przebiegiem około 150 tysięcy zalane olejem półsyntetycznym, pierwsze co zrobiłem to płukanka i pełen syntetyk 5w40, kolejny krok to program 115@160 PS. Moim zdaniem trzeba się mocno starać, żeby zajeździć takie JTD.

EDIT

Co do TS to zapewne bedzie sprawował się bezproblemowo pod warunkiem eksploatacji przez normalnego kierowcę, jak trafimy auto, które było serwisowane dopiero po wystapieniu awarii i zaniedbane to będzie ciągły problem, podobnie bedzie z każdym innym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogólnie to zupełnie nietrafiona konkluzja. TS jest przyzwoitym silnikiem i jeśli tylko był

> sensownie eksploatowany, to jego dalsza eksploatacja bedzie bezstresowa.

> Policz sobie koszty padu dwumasy, regeneracji spręzarki czy wtrysków a szybko dojdziesz do wniosku,

> ze kupowanie zużytego JTD to sport wyłacznie dla bogatych

no właśnie co jest z tym TS nie tak, z tego co kojarzę to Ty miałeś taki wynalazek? hmm.gif

Mam kumpla który od 8 lat tłucze TS, w tej chwili auto prawie 300 tyś. km ma, jeździ nim po całej Europie i jakoś szlag silnika nie trafił. Zdarza się, że silnik non stop kręci po naście godzin na autostradach.

Nie ukrywam, że i kilka razy oglądałem taki wynalazek jak 3 dla przyjemności zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedawałem moje poprzednie JTD z przebiegiem w granicach 300 tysięcy i nadal miało oryginalne

> sprzęgło, wtryski, dwumas i turbo. Kupiłem z przebiegiem około 150 tysięcy zalane olejem

> półsyntetycznym, pierwsze co zrobiłem to płukanka i pełen syntetyk 5w40, kolejny krok to

> program 115@160 PS. Moim zdaniem trzeba się mocno starać, żeby zajeździć takie

> JTD.

> EDIT

> Co do TS to zapewne bedzie sprawował się bezproblemowo pod warunkiem eksploatacji przez normalnego

> kierowcę, jak trafimy auto, które było serwisowane dopiero po wystapieniu awarii i zaniedbane

> to będzie ciągły problem, podobnie bedzie z każdym innym autem.

80.000 159 JTDm i dwumas zrobił banana-wave.gif Więc zdarza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TS to jaje...isty silnik, i na pewno tańszy od JTD w eksploatacji. Jak by na to nie patrzeć, nawet zaniedbany TS taniej da sie naprawić niż zajechany JTD. mam i to i to, od kilku lat, i uwierzcie mi, wiem co pisze. to, ze JTD jest pancerny, to fakt, ale jego osprzęt nie wytrzymuje tyle mojej fantazji co 2.0 TS.

już kiedyś o tym pisałem, ze, nawet jeśli TS zostanie zatarty, to i tak naprawa wyjedzie taniej, niż wymiana elementów eksploatacyjnych w JTD.

Tyle z mojej strony w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TS to jaje...isty silnik, i na pewno tańszy od JTD w eksploatacji. Jak by na to nie patrzeć, nawet

> zaniedbany TS taniej da sie naprawić niż zajechany JTD. mam i to i to, od kilku lat, i

> uwierzcie mi, wiem co pisze. to, ze JTD jest pancerny, to fakt, ale jego osprzęt nie

> wytrzymuje tyle mojej fantazji co 2.0 TS.

> już kiedyś o tym pisałem, ze, nawet jeśli TS zostanie zatarty, to i tak naprawa wyjedzie taniej,

> niż wymiana elementów eksploatacyjnych w JTD.

> Tyle z mojej strony w tym temacie.

Zapomniałeś tylko że to co zaoszczędzisz na naprawach w TS, i tak wydasz na paliwo. Tyle w temacie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałeś tylko że to co zaoszczędzisz na naprawach w TS, i tak wydasz na paliwo. Tyle w temacie

taka sama możliwość awarii ts-a jak i wymiany dwumasu \ wtrysków w jtd , w jtd wymieni każdy mechanik , do remontu \ zmiany rozrządu w ts trzeba szukać fachowca , i tyle w temacie zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonić , pytać , jak auto od forumowicza to duży plus (dobrze kombinujesz szukając auta na forum , tylko sprawdź czy koleś jest już trochę czasu na forum , czy tylko aby sprzedać auto ) , istnieje szansa sprawdzenia realności przebiegu na laptopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gość ma tam ponad 200 komentarzy z tego co widzę nawet oglądał auta dla jak innych osób z forum

> więc wydaje się że fanatyk marki faktycznie

a to dobrze ok.gif , bo często się zdarza że ktoś się loguje , napisze kilka postów i handluje autem pod szyldem forum , jako wielki fan marki zlosnik.gif ,

możesz nawet poszukać jego postów na forum odnośnie auta , może coś bedzie , tak jak pisałem , w ecu silnika może być zapisany prawdziwy przebieg , ale szczerze , na to bym nie patrzył zbytnio przy starszych autach , najważniejszy będzie stan techniczny auta a nie cyferki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum wyczytałem po jego postach że auto ma 300 tysięcy przebiegu a on chyba ten co wpisał to

> tyle ile auto zrobiło na gazie Narazie nie idzię się do niego dodzwonić ale i tak nie wiem

> czy jest sens - przebieg duży a cene dał jak za igiełke

Jeśli faktycznie jest dużo większy przebieg niż na aukcji, to to podpada pod zwykłe oszustwo. Co kogo obchodzi ile przejechał na gazie? A 300 tyś dla benzyniaka to już nie są żarty, zwłaszcza że to TS który lubi sobie popijać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam są z tyłu szyby na korbę czy mi się wydaje ?

Tak auto ma korbki z tyłu - poza tym przebieg na 100% cofany. Napisałem gościowi że na forum alfaholicy napisał że zrobił na gazie 180tys. a co on mi odpisał?

"Nie, 180 000 km przejechałem tą alfką. "

A w ogłoszeniu:

"pojazd od pięciu lat w moim posiadaniu"

i przebieg:

"179000 km"

Także wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem szczerze.. Mam 156 1.8TS. Pojeździłem 2.5 V6 i to jest idealne połączenie. Dzwięk i moc swietna sprawa.

Mam jeszcze Vectre C 3.2 V6. Alfa zbiera się tak samo.Ale wolę prowadzic alfe ok.gif

A i minusy:

-spalanie..moja jazda 16l. Gdzie Vectra v6 spala mi w takiej samej jezdzie 13l

P.S. Żebym swojej nie miał już kilku lat i nie była taka doinwestowana. To bym już jeździł V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w końcu miałem czas pooglądać autko - i tak zbiera się cudnie, zawieszenie w stanie naprawdę dobrym nic nie stuka nic nie puka.

Dwa problemy:

przy jeździe około 120 zmieniłem bieg na 4 i obroty wzrastały ale auto nie ciągnęło? Podejrzewam że koniec sprzegła??

pali sie check engine - właściciel powiedział ze to przez to że wymienił katalizator na używany z alfy 166 - może tak być że sonda lambda wywala błąd teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj w końcu miałem czas pooglądać autko - i tak zbiera się cudnie, zawieszenie w stanie

> naprawdę dobrym nic nie stuka nic nie puka.

> Dwa problemy:

> przy jeździe około 120 zmieniłem bieg na 4 i obroty wzrastały ale auto nie ciągnęło? Podejrzewam że

> koniec sprzegła??

> pali sie check engine - właściciel powiedział ze to przez to że wymienił katalizator na używany z

> alfy 166 - może tak być że sonda lambda wywala błąd teraz?

sprzeglo koniec

a blad moze byc od czegokolwiek , lepiej sprawdzic co by pozniej nie miec niespodzianki bo w bajki sprzedawcow mozna wierzyc z umiarem

no i popatrz sobie ile kosztuje kpl sprzeglo, sprawdz ile ktos wezmie za robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.