Mielon Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Panowie jest problem z focusem - brak mocy a dokładnie wygląda to tak że turbo kręci a samochód jeździe jakby na 50 % możliwości. Nie jest to całkowity trup przy odcięciu turbo ale brak tego "odejścia" po właczeniu turbo. Generalnie jest tak że raz jest lepiej a raz gorzej. Słaby zarówno na dole jak i górze obrotów. Paliwa więcej nie spala. Samochód po wymianie podkładek pod wtryski, przeczyszczeniu pzepływek, nowym oleju i filtrze powietrza. Turbo jak pisałem OK. Jakieś pomysły? Uszkodzenie wtrysku przy wymianie? Ten silnik z DPF'em (którgo już nie ma) posiada EGR? Jeszcze jest jeden objaw. Ciężko zapala. Generalnie pali za 1 razem ale szczególnie kiedy jest rozgrzany - męczy się przy zapalaniu. Będe wdzięczny za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 EGR'a posiada. Pierwsze co bym zrobił to do jakiegoś fachowca i pod komputer. Jak gość będzie umiał odczytać i zinterpretować papkę podawaną przez komputer to powinien dojść co jest nie teges Jest jeszcze opcja, że przetarła się/pękła rura doprowadzająca powietrze do turbo. Pomacaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > EGR'a posiada. Pierwsze co bym zrobił to do jakiegoś fachowca i pod komputer. Jak gość będzie umiał > odczytać i zinterpretować papkę podawaną przez komputer to powinien dojść co jest nie teges > Jest jeszcze opcja, że przetarła się/pękła rura doprowadzająca powietrze do turbo. Pomacaj Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona. Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów. Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona. > Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów. > Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy > określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż? Nie wiem jak w przypadku Fok, ale w Avensisie wymagał interwencji mechanika, czyszczenia i poskładania do kupy. Ja tych problemów nie znam gdyż przy mojej jeździe jeśli się zapcha to napewno nie z mojej winy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona. > Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów. Ja miałem pewne problemy swego czasu ze swoim i także podpięcie pod kompa nie dawało jednoznacznej odpowiedzi w postaci błędów. Gość, który mi to ogarniał po prostu wgryzł się w parametry podawane przez komputer i na tej podstawie kombinował z diagnozą. > Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy > określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż? Demontaż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Ja tych problemów nie znam gdyż przy mojej jeździe jeśli się zapcha to napewno nie z mojej winy Sądzisz, że jak latasz w trasach to się nie zasyfi EGR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Sądzisz, że jak latasz w trasach to się nie zasyfi EGR ? Nie nie sądze - chociażby na forum Focus Polska można znaleść takie posty gdzie piszą że przelatanie może pomóc - z tąd pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Sądzisz, że jak latasz w trasach to się nie zasyfi EGR ? z pewnością wolniej niż przy turlaniu się po mieście nie przekraczając 2,5 k rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_w88 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 a zaczęło się tak dziać zaraz po wymianie uszczelek od wtrysków? bo wygląda to albo na uszkodzone wtryski albo na to że dostało się jakiś zabrudzenie (sprawa z trochę innego auta ale koledze świeżo po regeneracji zakładali wtryski, zabrudzili i takie miał objawy - dziwne ale tak było) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 > a zaczęło się tak dziać zaraz po wymianie uszczelek od wtrysków? bo wygląda to albo na uszkodzone > wtryski albo na to że dostało się jakiś zabrudzenie (sprawa z trochę innego auta ale koledze > świeżo po regeneracji zakładali wtryski, zabrudzili i takie miał objawy - dziwne ale tak było) sam robiłeś? Jeśli nie, pojedź do serwisu niech lookają skoro spaprali robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Rozkladam ręce - wtryski sprawdzone są ok, sprawdzony i wyczyszczony EGR, sprawdzone podciśnienia - ok, sprawdzany czujnik podciśnienia turbiny też ok, sama turbina w porządku, wymieniony filtr paliwa, przy okazji drobne roboty z uszczelnieniem pod deklem (lało na wtryski) i nic. Zostaje tylko elektryka i jedynie chyba przeskoczony rozrząd (?). Komputer pokazał w koncu błąd p0299 (nieciągły) Koledzy pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Mam ten sam problem u siebie, występuje tylko podczas jazdy autostradą. Ustawiam sobie załóżmy 120km/h na tempomacie i po kilkunastu(-dziesięciu) kilometrach mam spadek mocy. Wystarczy tylko wyłączyć i włączyć silnik żeby odzyskał moc. Check się nie świeci, zegary w trybie serwisowym w pozycji DTC też nie wyświetlają żadnych błędów. Do mechanika póki co nie mam trochę czasu podjechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Panowie > jest problem z focusem - brak mocy a dokładnie wygląda to tak że turbo kręci a samochód jeździe > jakby na 50 % możliwości. Nie jest to całkowity trup przy odcięciu turbo ale brak tego > "odejścia" po właczeniu turbo. > Generalnie jest tak że raz jest lepiej a raz gorzej. Słaby zarówno na dole jak i górze obrotów. > Paliwa więcej nie spala. > Samochód po wymianie podkładek pod wtryski, przeczyszczeniu pzepływek, nowym oleju i filtrze > powietrza. Turbo jak pisałem OK. > Jakieś pomysły? Uszkodzenie wtrysku przy wymianie? > Ten silnik z DPF'em (którgo już nie ma) posiada EGR? > Jeszcze jest jeden objaw. Ciężko zapala. Generalnie pali za 1 razem ale szczególnie kiedy jest > rozgrzany - męczy się przy zapalaniu. > Będe wdzięczny za podpowiedzi Bedzie sie tak dzialo, jak ktorykolwiek z malych wezykow z przodu silnika bedzie odloczony/nieszczelny albo podlaczony do nie tej dziurki co trzeba. Musisz to wszystko dokladnie posprawdzac - zobacz czy wszystkie wezyki sa na swoich miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa. Diagnoza - wtryski. Jakiś czas temu były na stole i wykazało że dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa (o ile pamiętam padła liczba 40 przy normie 45 +/- 5 jednostki nie pamiętam) Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to sens? Ech ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko > od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to > sens? > Ech ... Wydaje mi się, że mechanik jakieś bajki opowiada - wg mojej wiedzy od gości u których się serwisuję (byli pracownicy Forda) wtryski w motorach PSA regenerują się bez problemów i to bez względu na producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale > mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej > ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa. Diagnoza - > wtryski. > Jakiś czas temu były na stole i wykazało że dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa (o ile pamiętam > padła liczba 40 przy normie 45 +/- 5 jednostki nie pamiętam) > Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko > od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to > sens? > Ech ... Jak dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa, to znaczy że dawkują prawidłowo. Ja bym zmienił mechanika. Poza tym, co to znaczy nie wywala żadnych błędów ? Pojedź do ASO Forda, lub kogoś kto podłaczy się kompem od Forda a nie uniwersalnym elmem327, który odczytuje podstawowe błędy przy świeceniu się kontrolki check engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Jak dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa, to znaczy że dawkują prawidłowo. Ja bym zmienił > mechanika. > Poza tym, co to znaczy nie wywala żadnych błędów ? Pojedź do ASO Forda, lub kogoś kto podłaczy się > kompem od Forda a nie uniwersalnym elmem327, który odczytuje podstawowe błędy przy świeceniu > się kontrolki check engine. Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a > silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z > opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic. Różnie z tym bywa... miałem problemy ze swoim (w skrócie: motor przy pewnych obrotach się przyduszał) i nie wywalało żadnych błędów. Podpięcie pod kompa też nic nie wykazywało na pierwszy rzut oka. Dopiero przeanalizowanie przez mechanika parametrów w czasie jazdy dało jakiś trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale > mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej > ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa. a ja bym zaczal od rzeczy najprostszej Od sterowania lopatkami turbosprezarki. Nie wiem jak to jest rozwiazane w 1.6, ale w 2.0 wystarczy wymienic zawor, ktory kosztuje kilkaset zlotych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a > silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z > opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic. nie wiem jak oni ten komp podpieli, ale ja uważam że trzeba zrobić logi dynamiczne - podczas jazdy, a nie tylko na wolnych obrotach na hali. Druga sprawa - byłeś u sławka w katowicach? fordslawek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > nie wiem jak oni ten komp podpieli, ale ja uważam że trzeba zrobić logi dynamiczne - podczas jazdy, > a nie tylko na wolnych obrotach na hali. > Druga sprawa - byłeś u sławka w katowicach? fordslawek? Korzytałem z obu serwisów PZ i Ford Sławek (polecony z zresztą przez Ciebie w jednym z wcześniejszych problemów) i większe zaufanie mam do PZ Przy odbiorze Zapytam czy robili diagnoze podczas jazdy czy w hali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.