Skocz do zawartości

Focus mk 2 1,6 TDCi 110 KM - brak mocy


Mielon

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

jest problem z focusem - brak mocy a dokładnie wygląda to tak że turbo kręci a samochód jeździe jakby na 50 % możliwości. Nie jest to całkowity trup przy odcięciu turbo ale brak tego "odejścia" po właczeniu turbo.

Generalnie jest tak że raz jest lepiej a raz gorzej. Słaby zarówno na dole jak i górze obrotów. Paliwa więcej nie spala.

Samochód po wymianie podkładek pod wtryski, przeczyszczeniu pzepływek, nowym oleju i filtrze powietrza. Turbo jak pisałem OK.

Jakieś pomysły? Uszkodzenie wtrysku przy wymianie?

Ten silnik z DPF'em (którgo już nie ma) posiada EGR?

Jeszcze jest jeden objaw. Ciężko zapala. Generalnie pali za 1 razem ale szczególnie kiedy jest rozgrzany - męczy się przy zapalaniu.

Będe wdzięczny za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR'a posiada. Pierwsze co bym zrobił to do jakiegoś fachowca i pod komputer. Jak gość będzie umiał odczytać i zinterpretować papkę podawaną przez komputer to powinien dojść co jest nie teges ok.gif

Jest jeszcze opcja, że przetarła się/pękła rura doprowadzająca powietrze do turbo. Pomacaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR'a posiada. Pierwsze co bym zrobił to do jakiegoś fachowca i pod komputer. Jak gość będzie umiał

> odczytać i zinterpretować papkę podawaną przez komputer to powinien dojść co jest nie teges

> Jest jeszcze opcja, że przetarła się/pękła rura doprowadzająca powietrze do turbo. Pomacaj

Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona.

Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów.

Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona.

> Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów.

> Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy

> określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż?

Nie wiem jak w przypadku Fok, ale w Avensisie wymagał interwencji mechanika, czyszczenia i poskładania do kupy.

Ja tych problemów nie znam gdyż przy mojej jeździe jeśli się zapcha to napewno nie z mojej winy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do rury to jest ok - demontowana i czyszczona.

ok.gif

> Ale jest większa ciekawostka- podpięcie pod kompa i ZERO błędów.

Ja miałem pewne problemy swego czasu ze swoim i także podpięcie pod kompa nie dawało jednoznacznej odpowiedzi w postaci błędów.

Gość, który mi to ogarniał po prostu wgryzł się w parametry podawane przez komputer i na tej podstawie kombinował z diagnozą.

> Faktycznie EGR posiada i może wskazywać to na jego nieprawidłową pracę-czy EGR czyści siię sam przy

> określonej jeździe (jak np DPF) czy tylko demontaż?

Demontaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zaczęło się tak dziać zaraz po wymianie uszczelek od wtrysków? bo wygląda to albo na uszkodzone wtryski albo na to że dostało się jakiś zabrudzenie (sprawa z trochę innego auta ale koledze świeżo po regeneracji zakładali wtryski, zabrudzili i takie miał objawy - dziwne ale tak było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zaczęło się tak dziać zaraz po wymianie uszczelek od wtrysków? bo wygląda to albo na uszkodzone

> wtryski albo na to że dostało się jakiś zabrudzenie (sprawa z trochę innego auta ale koledze

> świeżo po regeneracji zakładali wtryski, zabrudzili i takie miał objawy - dziwne ale tak było)

sam robiłeś? Jeśli nie, pojedź do serwisu niech lookają skoro spaprali robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozkladam ręce - wtryski sprawdzone są ok, sprawdzony i wyczyszczony EGR, sprawdzone podciśnienia - ok, sprawdzany czujnik podciśnienia turbiny też ok, sama turbina w porządku, wymieniony filtr paliwa, przy okazji drobne roboty z uszczelnieniem pod deklem (lało na wtryski) i nic. Zostaje tylko elektryka i jedynie chyba przeskoczony rozrząd (?). Komputer pokazał w koncu błąd p0299 (nieciągły)

Koledzy pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem u siebie, występuje tylko podczas jazdy autostradą. Ustawiam sobie załóżmy 120km/h na tempomacie i po kilkunastu(-dziesięciu) kilometrach mam spadek mocy. Wystarczy tylko wyłączyć i włączyć silnik żeby odzyskał moc.

Check się nie świeci, zegary w trybie serwisowym w pozycji DTC też nie wyświetlają żadnych błędów.

Do mechanika póki co nie mam trochę czasu podjechać oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie

> jest problem z focusem - brak mocy a dokładnie wygląda to tak że turbo kręci a samochód jeździe

> jakby na 50 % możliwości. Nie jest to całkowity trup przy odcięciu turbo ale brak tego

> "odejścia" po właczeniu turbo.

> Generalnie jest tak że raz jest lepiej a raz gorzej. Słaby zarówno na dole jak i górze obrotów.

> Paliwa więcej nie spala.

> Samochód po wymianie podkładek pod wtryski, przeczyszczeniu pzepływek, nowym oleju i filtrze

> powietrza. Turbo jak pisałem OK.

> Jakieś pomysły? Uszkodzenie wtrysku przy wymianie?

> Ten silnik z DPF'em (którgo już nie ma) posiada EGR?

> Jeszcze jest jeden objaw. Ciężko zapala. Generalnie pali za 1 razem ale szczególnie kiedy jest

> rozgrzany - męczy się przy zapalaniu.

> Będe wdzięczny za podpowiedzi

Bedzie sie tak dzialo, jak ktorykolwiek z malych wezykow z przodu silnika bedzie odloczony/nieszczelny albo podlaczony do nie tej dziurki co trzeba. Musisz to wszystko dokladnie posprawdzac - zobacz czy wszystkie wezyki sa na swoich miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa. Diagnoza - wtryski.

Jakiś czas temu były na stole i wykazało że dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa (o ile pamiętam padła liczba 40 przy normie 45 +/- 5 jednostki nie pamiętam)

Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to sens?

Ech ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko

> od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to

> sens?

> Ech ...

Wydaje mi się, że mechanik jakieś bajki opowiada - wg mojej wiedzy od gości u których się serwisuję (byli pracownicy Forda) wtryski w motorach PSA regenerują się bez problemów i to bez względu na producenta hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale

> mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej

> ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa. Diagnoza -

> wtryski.

> Jakiś czas temu były na stole i wykazało że dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa (o ile pamiętam

> padła liczba 40 przy normie 45 +/- 5 jednostki nie pamiętam)

> Pytanie co dalej? Mechanior powiedział że wtryski w tym silniku nie nadają się do regeneracji tylko

> od razu do wymiany (o kosztach wole nie myśleć). Ktoś potwierdzi? Warto szukać używek? Ma to

> sens?

> Ech ...

Jak dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa, to znaczy że dawkują prawidłowo. Ja bym zmienił mechanika.

Poza tym, co to znaczy nie wywala żadnych błędów ? Pojedź do ASO Forda, lub kogoś kto podłaczy się kompem od Forda a nie uniwersalnym elmem327, który odczytuje podstawowe błędy przy świeceniu się kontrolki check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dawkują dolną dopuszczalną ilość paliwa, to znaczy że dawkują prawidłowo. Ja bym zmienił

> mechanika.

> Poza tym, co to znaczy nie wywala żadnych błędów ? Pojedź do ASO Forda, lub kogoś kto podłaczy się

> kompem od Forda a nie uniwersalnym elmem327, który odczytuje podstawowe błędy przy świeceniu

> się kontrolki check engine.

Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a

> silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z

> opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic.

Różnie z tym bywa... miałem problemy ze swoim (w skrócie: motor przy pewnych obrotach się przyduszał) i nie wywalało żadnych błędów. Podpięcie pod kompa też nic nie wykazywało na pierwszy rzut oka. Dopiero przeanalizowanie przez mechanika parametrów w czasie jazdy dało jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik po kolejnej diagnozie (która to już sam nie wiem). Komp nie wywala żadnych błędów ale

> mechanior znalazł zbyt niskie ciśnienie ładowania turbiny co z kolei bierze się ze zbyt małej

> ilości spalin na turbinie, co z kolei jest spowodowane zbyt małą dawką paliwa.

a ja bym zaczal od rzeczy najprostszej

Od sterowania lopatkami turbosprezarki.

Nie wiem jak to jest rozwiazane w 1.6, ale w 2.0 wystarczy wymienic zawor, ktory kosztuje kilkaset zlotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik po diagnozie w serwisie Forda mającym dobre opinie - PZ Mikołów. Komp nic nie pokazał a

> silnik podczas jazdy również nie sygnalizuje Checkiem jakiś problemów. Spotkałem się z

> opiniami że Fordy są czułe na jakiekolwiek błędy i od razu je wywalają a w tym przypadku nic.

nie wiem jak oni ten komp podpieli, ale ja uważam że trzeba zrobić logi dynamiczne - podczas jazdy, a nie tylko na wolnych obrotach na hali.

Druga sprawa - byłeś u sławka w katowicach? fordslawek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak oni ten komp podpieli, ale ja uważam że trzeba zrobić logi dynamiczne - podczas jazdy,

> a nie tylko na wolnych obrotach na hali.

> Druga sprawa - byłeś u sławka w katowicach? fordslawek?

Korzytałem z obu serwisów PZ i Ford Sławek (polecony z zresztą przez Ciebie w jednym z wcześniejszych problemów) i większe zaufanie mam do PZ

Przy odbiorze Zapytam czy robili diagnoze podczas jazdy czy w hali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.