Skocz do zawartości

tak w temacie 600-1000 na pierwsze


lefff

Rekomendowane odpowiedzi

> Jezdzac tyle lat samochodem wpada sie w rutyne i do tego brakuje pewnych zachowan na drodze, ktore

> zdobywa sie podczas jazdy na moto. Chociazby podzielnosc uwagi i ciagle rozgladanie sie, to

> rzeczy o ktorych czesto sie zapomina za kolkiem samochodu.

Kurs mi o tym przypomniał bo chcąc zdać egzamin muszę na nowo nauczyć się patrzeć na znaki.

Naprawdę przydał mi się ten kurs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ziomek ma Piaggio co leci 120 i takiego skuterka miałem na myśli.

> Prawda jest taka, że taką prędkość jak mówisz mogłeś tam mieć na niemal każdym motocyklu i pytanie,

> na którym byłbyś bardziej bezpieczny od pozostałych?

ja wiem ja wiem!

na największym. zawsze bezpieczniej miec dłuższą strefe zgniotu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wiem ja wiem!

> na największym. zawsze bezpieczniej miec dłuższą strefe zgniotu

A co jak ten największy i najcięższy spadnie na Ciebie po zderzeniu z przeszkodą? hmm.gif

P.S. Już nie wspomnę o czaso-przestrzeni, czyli gdybyśmy jechali szybszym motocyklem to w tym samym czasie bylibyśmy w innym miejscu i już by nam żaden traktor nie wyjechał... old.gifhehe.gif

Może co innego by nam gdzie indziej wyjechało ale to już temat na inną dyskusję dla "fizolofów" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ziomek ma Piaggio co leci 120 i takiego skuterka miałem na myśli.

> Prawda jest taka, że taką prędkość jak mówisz mogłeś tam mieć na niemal każdym motocyklu i pytanie,

> na którym byłbyś bardziej bezpieczny od pozostałych?

Pewnie na tym z wygodniejsza pozycja i wieksza mozliwoscia manewrowania w celu ominiecia przeszkody. Jak siedzisz w zlej pozycji, ktora dodatkowo meczy oraz krepuje ruchy to masz wiekszy problem z iminieciem przeszkody. Calkiem jak w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie na tym z wygodniejsza pozycja i wieksza mozliwoscia manewrowania w celu ominiecia

> przeszkody. Jak siedzisz w zlej pozycji, ktora dodatkowo meczy oraz krepuje ruchy to masz

> wiekszy problem z iminieciem przeszkody. Calkiem jak w samochodzie.

Zgoda ale to w mniejszym stopniu wpłynie na reakcję bo zmęczonym można być na każdym moto bo traktor może wyjechać przed nos równie dobrze na początku lub pod sam koniec naszej długiej trasy pokonywanej nawet na najwygodniejszym motocyklu świata

Chodzi mi o to, że krzywdę można zrobić sobie nawet na rowerze jak się wyłączy myślenie i w związku z tym nie należy demonizować supersportów używanych w sposób rozsądny.

Na przykładzie tego wymuszenia przy tej samej prędkości na różnych sprzętach nie można stwierdzić, że jeden motocykl jest bezpieczny, a inny nie. To zależy od wielu innych czynników, których wielu z was nie bierze pod uwagę demonizując supersporty.

Zgadzam się, iż w przypadku używania manetki w trybie zero-jedynkowym supersporty są niebezpieczne, zapewne narowiste i trudne do opanowania dla świeżego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda ale to w mniejszym stopniu wpłynie na reakcję bo zmęczonym można być na każdym moto bo

> traktor może wyjechać przed nos równie dobrze na początku lub pod sam koniec naszej długiej

> trasy pokonywanej nawet na najwygodniejszym motocyklu świata

Tylko widzisz, Ty nie bierzesz pod uwage pozycji na moto, a to blad. Po 200km na swoim mozesz byc tak zmeczony jak po 600km na turystyku. Pierwsze co zacznie Cie bolec na SS to nadgarstki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest moto do jazdy po mieście, w trasy to ja nawet swoim RSem nie jeżdżę, tylko biorę jakiegoś dieselka.

Nie pojadę na nim nigdy dalej niż 30 km za miasto.

Gdyby ktoś chciał jednak używać takiego motocykla jako turystycznego to zgadzam się, że to kiepski pomysł.

P.S. Nadgarstki to mnie bolały już po 3 km jak przywiozłem r6 po zakupie do domu bo nie były w ogóle przyzwyczajone do takiej pracy w takim ułożeniu ale teraz jest już lepiej. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest moto do jazdy po mieście, w trasy to ja nawet swoim RSem nie jeżdżę, tylko biorę

> jakiegoś dieselka.

> Nie pojadę na nim nigdy dalej niż 30 km za miasto.

> Gdyby ktoś chciał jednak używać takiego motocykla jako turystycznego to zgadzam się, że to kiepski

> pomysł.

to jest moto do zapier......... po torze, w miescie to ono sie meczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest moto do zapier......... po torze, w miescie to ono sie meczy

Wiem ale męczenie motocykli (w przeciwieństwie np. do męczenia zwierząt) nie jest z tego co wiem zabronione. cfaniaczek.gif

Wiem, że wiele osób to boli (takich co by umieli na nim "pojechać" ale nie mają takiej możliwości) ale chciałem mieć supersporta i mam i na razie mi się nie skarży palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 14 letni staz, ale wlasnie za kolkiem samochodu, a nie kierownica motocykla. To dwie zupelnie rozne

> rzeczy, majace ze soba wspolne tylko przepisy drogowe.

Nie do konca sie z Toba zgodze, zawsze bedac na drodze da sie costam latwiej przewidziec i jest sie juz w Jakis sposob otrzaskanym, co pomaga.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do konca sie z Toba zgodze, zawsze bedac na drodze da sie costam latwiej przewidziec i jest sie

> juz w Jakis sposob otrzaskanym, co pomaga.

Ale to jest niewielki procent tego wszystkiego co trzeba ogarnac podczas poczatkow przygody z motocyklem.

Jakby nie patrzec, to w samochodzie czlowiek czuje sie bezpieczniej, mniej sie skupia, na moto musi bardziej uwazac, bo poza strojem nic go nie chroni. Trzeba miec oczy dookola glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na motocyklu najbardziej brakuje mi widoku do tyłu jak w aucie we wstecznym lusterku, a na ścigaczu dużo bardziej trzeba wykręcać kark,żeby zobaczyć co jest w martwym punkcie za plecami.

Na xj6 pod tym względem jest dużo bardziej wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na motocyklu najbardziej brakuje mi widoku do tyłu jak w aucie we wstecznym lusterku, a na ścigaczu

> dużo bardziej trzeba wykręcać kark,żeby zobaczyć co jest w martwym punkcie za plecami.

> Na xj6 pod tym względem jest dużo bardziej wygodnie.

Dlatego trzeba miec podzielna uwage i odruch czestego rozgladania sie. Nie dosyc, ze brakuje wstecznego lusterka, to w pozostalych tez niewiele widac i zazwyczaj obraz jest rozmyty z powodu wibracji itd. Kierowcy samochodow tez czesto nie dostrzegaja motocyklistow i wjezdzaja pod nos, wymuszaja pierwszenstwo itd. Sam sie o tym przekonalem na wlasnej skorze, jak babka Passatem chciala mnie zepchnac z drogi wjezdzajac na moj pas ruchu. Dobrze, ze mialem porzadne crashpady oraz kompletny stroj, to sam mniej ucierpialem. Na szczescie nie polozylem moto i utrzymalem sie na kolach, bo byloby duzo gorzej. Tlumaczyla sie, ze mnie nie zauwazyla w lusterku jak zmieniala pas ruchu. Crashpadem narobilem troche balaganu w Passacie tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... i mam świadomość niebezpieczeństw jakie czyhają na kierowców 2oo, ...

Musze powiedziec, ze jestes kompletnym ignorantem. Twoje doswiadczenie z 4oo ma sie nijak do jazdy na 2oo. Zachowanie kierowcow aut w stosunku do motocykla jest kompletnie odmienne. Nawet fizjologom sie nie snilo jakie niespodzianki moga cie spotkac.

Mam przejechane prawie 40kkm na moto i caly czas sie ucze czegos nowego. No, ale ty wiesz lepiej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam przejechane prawie 40kkm na moto i caly czas sie ucze czegos nowego. No, ale ty wiesz

> lepiej....

Ja mam powyżej 40kkm i tak samo się uczę i co chwilę jestem zaskakiwany niespodziewajkami ze strony aut ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

Przestańcie już tak straszyć yikes.gif

W poniedziałek odbieram swoją NC700 i jak czytam te wątki to już stwierdziłem, że moto z salonu jedzie na przyczepce bo pewnie się rozwalę na pierwszym zakręcie. Zacznę od "8" na parkingu przed garażem 893goodvibes.gif893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przestańcie już tak straszyć

> W poniedziałek odbieram swoją NC700 i jak czytam te wątki to już stwierdziłem, że moto z salonu

> jedzie na przyczepce bo pewnie się rozwalę na pierwszym zakręcie. Zacznę od "8" na parkingu

> przed garażem

Najlepiej wsadź do szklanej gabloty i wyrzuć kluczyk, na razie kup sobie motorynkę i za jakieś 40 000 km damy ci młotek, żebyś zbił gablotę... wink.gif

A tak na serio, to szerokości i bezawaryjności.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej wsadź do szklanej gabloty i wyrzuć kluczyk, na razie kup sobie motorynkę i za jakieś 40

> 000 km damy ci młotek, żebyś zbił gablotę...

> A tak na serio, to szerokości i bezawaryjności.

> Pozdr.

ja moge pojezdzic ta hunda dopoki sie nie nauczy, co bedzie tak stala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej wsadź do szklanej gabloty i wyrzuć kluczyk, na razie kup sobie motorynkę i za jakieś 40

> 000 km damy ci młotek, żebyś zbił gablotę...

> A tak na serio, to szerokości i bezawaryjności.

> Pozdr.

Tak jest master !!!

BTW Jak poszedł egzamin na prawko biglaugh.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja moge pojezdzic ta hunda dopoki sie nie nauczy, co bedzie tak stala

Przy tych waszych "lytrach" to hulajnoga jest.. Nogi by Was bolały od odpychania ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aleeee tyyyylko 97 kuuuucy, nieeeee jeeeedzie przeciez

Ostatnio mialem okazje pojezdzic malym Banditem 1200 (jeszcze olejak) w odmianie N i powiem Ci, ze te 97KM to w zupelnosci wystarcza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tych waszych "lytrach" to hulajnoga jest.. Nogi by Was bolały od odpychania ;-)

Oooo, przestraszam, ale ja mam tylko szeset zlosnik.gif

I to jeszcze jest SUV wśród motocykli (podobno) hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dołu niestety tak, dzisiaj włączałem się do ruchu z pasa dojazdowego i na 3ce zbyt wolno mi się to zbierało, przy wyższych obrotach jest ogień.

Kolega, który mi mówił, żebym brał minimum 750 bo po kilku tygodniach będę się odpychał nogami na 600tce chyba miał rację. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z dołu niestety tak, dzisiaj włączałem się do ruchu z pasa dojazdowego i na 3ce zbyt wolno mi się

> to zbierało, przy wyższych obrotach jest ogień.

ale wiesz, ze ten typ motocykli na nizszych obrotach to ma dynamike motoroweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z dołu niestety tak, dzisiaj włączałem się do ruchu z pasa dojazdowego i na 3ce zbyt wolno mi się

> to zbierało, przy wyższych obrotach jest ogień.

> Kolega, który mi mówił, żebym brał minimum 750 bo po kilku tygodniach będę się odpychał nogami na

> 600tce chyba miał rację.

idę po chipsy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.