jozek Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 za i przeciw chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > za i przeciw > chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) Można jeśli trzeba, jeśli nie trzeba to nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > za i przeciw > chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) pewnie michelin Będą bardzo twarde i śliskie w porównaniu do nowszych przednich - nadsterowność gwarantowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Taka "nowa" opona zawsze będzie lepsza od takiej samej używanej. Jak możesz mieć dwie takie same to śmiało zakładaj. Opony zużywają się od używania, nie od leżenia . Połowa samochodów jeździ na takich ośmioletnich oponach, ale zużytych w 70-ciu % . Ty będziesz miał z pełnym bieżnikiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > pewnie michelin bridgestone, nowa "nowa" kosztuje 300 zl > Będą bardzo twarde i śliskie w porównaniu do nowszych przednich - nadsterowność gwarantowana ty lepiej zobacz na francowate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Taka "nowa" opona zawsze będzie lepsza no właśnie się zastanawiam, jak może użyć sie taka opona, od leżenia (napompowana) w bagażniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > no właśnie się zastanawiam, jak może użyć sie taka opona, od leżenia (napompowana) w bagażniku ? utlenia się i robi się mniej elastyczna ale jeździć można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > za i przeciw > chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) Założyłbyś ośmioletniego kondoma i wierzył mu bezgranicznie w czasie ostrej jazdy? A tak serio, to jest guma, więc twardnieje, parcieje,pęka-8 lat w sumie nic tej oponie wielkiego nie będzie, ale ciężko od niej wymagać by zachowywała się na drodze tak jak nowa nowa. Kolejna sprawa, ktoś tu kiedyś się pochwalił (chyba w temacie bieżnikowanych), że jeździ na założonych z jakiegoś niemieckiego wózka widłowego (czy jakoś tak) z lat 70tych i rzekomo mają się świetnie te opony więc te ośmiolatki przy nich to nóweczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > ty lepiej zobacz na francowate ułamała Ci się sprężynka? cóż, długa i słona ta zima była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > za i przeciw > chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) parę lat temu zrobiłem identycznie jak mówisz miałem zapasówkę i dokupiłem identyczną drugą. opony miały też po 8 lat. Do 2 lat wszystko było z nimi w porządku. Różnica prawie niezauważalna w porównaniu z nowymi oponami (pod warunkiem że zapasy nie widziały słońca i wody czyli leżały w bagażniku). Po 2 latach gdy dostały słońca, wody i soli wyszła ich starość czyli bieżnik zaczął pękać oraz zrobiły się twarde Jak je założysz i zjeździsz w ciągu 2 lat to ok. Jedyny warunek to jak te zapasówki były do tej pory przechowywane. Nie polecałbym ci zapasówki, która była np. podwieszona pod samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > za i przeciw > chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej) zalozylismy kiedys w firmie dwie 5letnie wyjete z dwoch identycznych sluzbowych fokusow, na poczatku wygladaly jak nowe i sie cieszylismy jaki to deal zrobilismy, tylko po kilku km okazalo sie ze sa jakies 'sliskie' a po pol roku popekaly i poszly do kosza i tym sposobem pozbylismy sie dwoch calkiem zacnych zapasow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 wyciągnąłem przy porządkach z golfa 10 letnią pirellkę (zapasówka nigdy wyciagana nie była) - wzrokowo wygląda idealnie, organoleptycznie też ale zdecydowałem, że ją wymienię na coś nowszego bo w razie konieczności tego bałbym się załozyć bo zaufania do tego bym nie miał żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Opony zużywają się od używania, nie od leżenia . Jak masz takie mądrości wypisywać, to lepiej nie pisz nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Jak masz takie mądrości wypisywać, to lepiej nie pisz nic może nigdy nie jeździł na starych gumach, albo w kapeluszowej jeździe nie poczuł różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > może nigdy nie jeździł na starych gumach, albo w kapeluszowej jeździe nie poczuł różnicy Przy moich przebiegach i spokojnej jeździe każde nowe opony, bo tylko takie kupuje wystarczają mi na 8 do 10 lat na przemian z zimówkami. Opona do trzech lat po dacie produkcji jest oficjalnie nową oponą. Klebery które mam w Lanosie są z 2005 roku, mają jeszcze 1/3 bieżnika i poza tym wyglądają i trzymają jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Ja mam inne doświadczenia. 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika był bardzo śliski zarówno na suchym jak i mokrym. Po zmianie na nowe opony różnica w przyczepności byla olbrzymia,choć były to opony niższej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Ja mam inne doświadczenia. 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika > był bardzo śliski zarówno na suchym jak i mokrym. Po zmianie na nowe opony różnica w > przyczepności byla olbrzymia,choć były to opony niższej klasy. I tak będzie zawsze Każda opona będzie tracić swoje właściwości, guma będzie twardnieć i opona zacznie się "ślizgać" niezależnie od tego, czy jest nowa i ile ma bieżnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Przy moich przebiegach i spokojnej jeździe każde nowe opony, bo tylko takie kupuje wystarczają mi > na 8 do 10 lat na przemian z zimówkami. Opona do trzech lat po dacie produkcji jest oficjalnie > nową oponą. Klebery które mam w Lanosie są z 2005 roku, mają jeszcze 1/3 bieżnika i poza tym > wyglądają i trzymają jak nowe. 8 letnie używane opony wyglądają i trzymają jak nowe. Gratuluje świetnego czucia auta za kierownicą I na marginesie, fajnie by było, jakbyś zrozumiał, że jeżdżąc na tak starych oponach całkiem prawdopodobne, że przy większych prędkościach stwarzasz zagrożenie w ruchu. Może teraz tego nie czujesz, ale kiedyś zrozumiesz, jak będziesz musiał awaryjnie hamować, bo ktoś Ci na pasach wyjdzie, albo stracisz kontrole nad autem. No ale Polacy zawsze byli oszczędnym narodem i nawet na własnym i innych bezpieczeństwie lubili oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Może teraz tego > nie czujesz, ale kiedyś zrozumiesz, jak będziesz musiał awaryjnie hamować, bo ktoś Ci na > pasach wyjdzie, albo stracisz kontrole nad autem. Mądry kierowca dojedzie na miejsce cały i zdrowy na starych łysych oponach, głupi rozwali się na nowych klasy premium . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Mądry kierowca dojedzie na miejsce cały i zdrowy na starych łysych oponach, głupi rozwali się na > nowych klasy premium . Mądry kierowca umie przewidzieć wiele różnych sytuacji na drodze, łącznie z wtargnięciem na pasy, wymuszeniem pierwszeństwa itd., bo wie, że różne sytuacje mogą na drodze się wydarzyć. Głupi kierowca myśli, że jest sam na drodze i wszystko od niego zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Mądry kierowca dojedzie na miejsce cały i zdrowy na starych łysych oponach, głupi rozwali się na > nowych klasy premium . ale przyznaj, że dobre opony zwiększają szanse na wyjście z opresji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika był bardzo śliski Jeżeli przy takim przebiegu miały jeszcze tyle bieżnika to były twarde od nowości "fuel saver". Ja takie odebrałem z nowym autem tylko innej marki i zaraz je wywaliłem bo były głośne i śliskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.