Skocz do zawartości

8letnia NOWA opona


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

> za i przeciw

> chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej)

pewnie michelin smile.gif

Będą bardzo twarde i śliskie w porównaniu do nowszych przednich - nadsterowność gwarantowana zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka "nowa" opona zawsze będzie lepsza od takiej samej używanej. Jak możesz mieć dwie takie same to śmiało zakładaj. Opony zużywają się od używania, nie od leżenia grinser006.gif. Połowa samochodów jeździ na takich ośmioletnich oponach, ale zużytych w 70-ciu % hehe.gif. Ty będziesz miał z pełnym bieżnikiem zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie michelin

bridgestone, nowa "nowa" kosztuje 300 zl frown.gif

> Będą bardzo twarde i śliskie w porównaniu do nowszych przednich - nadsterowność gwarantowana

ty lepiej zobacz na francowate zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za i przeciw

> chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej)

Założyłbyś ośmioletniego kondoma i wierzył mu bezgranicznie w czasie ostrej jazdy? cfaniaczek.gif

A tak serio, to jest guma, więc twardnieje, parcieje,pęka-8 lat w sumie nic tej oponie wielkiego nie będzie, ale ciężko od niej wymagać by zachowywała się na drodze tak jak nowa nowa.

Kolejna sprawa, ktoś tu kiedyś się pochwalił (chyba w temacie bieżnikowanych), że jeździ na założonych z jakiegoś niemieckiego wózka widłowego (czy jakoś tak) z lat 70tych i rzekomo mają się świetnie te opony hehe.gif więc te ośmiolatki przy nich to nóweczki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za i przeciw

> chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej)

parę lat temu zrobiłem identycznie jak mówisz grinser006.gif miałem zapasówkę i dokupiłem identyczną drugą.

opony miały też po 8 lat. Do 2 lat wszystko było z nimi w porządku. Różnica prawie niezauważalna w porównaniu z nowymi oponami (pod warunkiem że zapasy nie widziały słońca i wody czyli leżały w bagażniku). Po 2 latach gdy dostały słońca, wody i soli wyszła ich starość czyli bieżnik zaczął pękać oraz zrobiły się twarde sick.gif

Jak je założysz i zjeździsz w ciągu 2 lat to ok. Jedyny warunek to jak te zapasówki były do tej pory przechowywane. Nie polecałbym ci zapasówki, która była np. podwieszona pod samochodem. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za i przeciw

> chodzi o wprowadzenie do użycia zapasu + dokupienie drugiej takiej samej opony (tez "starej" nowej)

zalozylismy kiedys w firmie dwie 5letnie wyjete z dwoch identycznych sluzbowych fokusow, na poczatku wygladaly jak nowe i sie cieszylismy jaki to deal zrobilismy, tylko po kilku km okazalo sie ze sa jakies 'sliskie' a po pol roku popekaly i poszly do kosza i tym sposobem pozbylismy sie dwoch calkiem zacnych zapasow... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnąłem przy porządkach z golfa 10 letnią pirellkę (zapasówka nigdy wyciagana nie była) - wzrokowo wygląda idealnie, organoleptycznie też ale zdecydowałem, że ją wymienię na coś nowszego bo w razie konieczności tego bałbym się załozyć bo zaufania do tego bym nie miał żadnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może nigdy nie jeździł na starych gumach, albo w kapeluszowej jeździe nie poczuł różnicy

Przy moich przebiegach i spokojnej jeździe każde nowe opony, bo tylko takie kupuje wystarczają mi na 8 do 10 lat na przemian z zimówkami. Opona do trzech lat po dacie produkcji jest oficjalnie nową oponą. Klebery które mam w Lanosie są z 2005 roku, mają jeszcze 1/3 bieżnika i poza tym wyglądają i trzymają jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne doświadczenia. 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika był bardzo śliski zarówno na suchym jak i mokrym. Po zmianie na nowe opony różnica w przyczepności byla olbrzymia,choć były to opony niższej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam inne doświadczenia. 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika

> był bardzo śliski zarówno na suchym jak i mokrym. Po zmianie na nowe opony różnica w

> przyczepności byla olbrzymia,choć były to opony niższej klasy.

I tak będzie zawsze ok.gif Każda opona będzie tracić swoje właściwości, guma będzie twardnieć i opona zacznie się "ślizgać" niezależnie od tego, czy jest nowa i ile ma bieżnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy moich przebiegach i spokojnej jeździe każde nowe opony, bo tylko takie kupuje wystarczają mi

> na 8 do 10 lat na przemian z zimówkami. Opona do trzech lat po dacie produkcji jest oficjalnie

> nową oponą. Klebery które mam w Lanosie są z 2005 roku, mają jeszcze 1/3 bieżnika i poza tym

> wyglądają i trzymają jak nowe.

8 letnie używane opony wyglądają i trzymają jak nowe. Gratuluje świetnego czucia auta za kierownicą ok.gif I na marginesie, fajnie by było, jakbyś zrozumiał, że jeżdżąc na tak starych oponach całkiem prawdopodobne, że przy większych prędkościach stwarzasz zagrożenie w ruchu. Może teraz tego nie czujesz, ale kiedyś zrozumiesz, jak będziesz musiał awaryjnie hamować, bo ktoś Ci na pasach wyjdzie, albo stracisz kontrole nad autem. No ale Polacy zawsze byli oszczędnym narodem i nawet na własnym i innych bezpieczeństwie lubili oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może teraz tego

> nie czujesz, ale kiedyś zrozumiesz, jak będziesz musiał awaryjnie hamować, bo ktoś Ci na

> pasach wyjdzie, albo stracisz kontrole nad autem.

Mądry kierowca dojedzie na miejsce cały i zdrowy na starych łysych oponach, głupi rozwali się na nowych klasy premium grinser006.gifzlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mądry kierowca dojedzie na miejsce cały i zdrowy na starych łysych oponach, głupi rozwali się na

> nowych klasy premium .

Mądry kierowca umie przewidzieć wiele różnych sytuacji na drodze, łącznie z wtargnięciem na pasy, wymuszeniem pierwszeństwa itd., bo wie, że różne sytuacje mogą na drodze się wydarzyć. Głupi kierowca myśli, że jest sam na drodze i wszystko od niego zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9 letni Michelin, który miał 50kkm przebiegu i 6mm głębokości bieżnika był bardzo śliski

Jeżeli przy takim przebiegu miały jeszcze tyle bieżnika to były twarde od nowości "fuel saver". Ja takie odebrałem z nowym autem tylko innej marki i zaraz je wywaliłem bo były głośne i śliskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.