frees Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Witam, pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły > miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty Jak odepniesz czujnik, to nie odpalisz auta. Poza tym jak czujnik nie działa, to właśnie nie można uruchomić samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Najpierw zastanów się, co musisz zmierzyć. Sygnał z czujnika położenia raczej powinien być napięciowy, impulsowy, więc jeśli impulsy nie są jakieś super-krótkie, to pomiar woltomierzem powinien "coś" pokazać. Tak samo jak użycie częstotliwościomierza. Tylko w obu przypadkach efektem będzie "coś" i nie do końca będzie wiadomo, czy miernik w ogóle jest w stanie zmierzyć ten sygnał, albo czy wskazywana wartość oznacza prawidłowe działanie. Gdyby to był bardzo prymitywny, kontaktronowy czujnik, to można byłoby podłączyć ohmomierz i powoli obracać ręką czujnik i wtedy zaobserwuje się sekwencję zwarcie-przerwa-zwarcie-przerwa. W innych przypadkach sytuacja nie jest taka prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły > miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty oscyloskopem ten czujnik sobie wymień tak czy siak bo i tak w tym aucie padnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty Najprościej, jak potrafię: dla mojego bolidu sprawdzenie CPW polega na pomiarze jego rezystancji - sprawny ma mieć np. 600-815 omów. W Twoim przypadku musisz dowiedzieć się, jakie wartości są OK i zmierzyć. Ten "multimetr" jest OK przewody pomiarowe wtykasz do dziurki dolnej i środkowej, przełącznik ustawiasz na 18:33 (osiemnasta trzydzieści trzy) - zakres 2000 omów i mierzysz czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły > miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty czujnik położenia wału korbowego zbadasz sprawdzając jaką ma oporność zwykłym miernikiem ( to nie czujnik halla że trzeba specjalistyczny sprzęt) , wypinasz wtyczke od czujnika , i do kostki wychodzącej z czujnika podajesz przewody z miernika , i patrzysz czy miernik pokazuje odpowiednie wartości ( np wg programu autodata) ; uwaga , pomiar należy wykonać na ciepłym i zimnym czujniku , bo na zimnym może podawać prawidłowe wartości , a po rozgrzaniu czujnika np suszarką ( czyli symulacja ciepłego silnika) czujnik może wariować i to pokaże miernik , ja tak miałem w moim JTD , na zimnym OK, po rozgrzaniu auto nie chciało odpalać ( bo czujnik pokazywał dziwne odczyty oporności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły > miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty Dopiero co miałem problem z gasnącym na ciepło identycznym silnikiem w Sceniku. Po polaniu czujnika zimną wodą samochód zapalał na kolejne parę minut, więc łatwiej się nie dało A oficjalnie to się powinno mierzyć omomierzem bądź oscyloskop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Dopiero co miałem problem z gasnącym na ciepło identycznym silnikiem w Sceniku. Po polaniu czujnika > zimną wodą samochód zapalał na kolejne parę minut, więc łatwiej się nie dało > A oficjalnie to się powinno mierzyć omomierzem bądź oscyloskop U mnie jest odwrotnie - na ciepłym pali bez problemu, a zimny po 5 minutach kręcenia. Jak na zimnym go dłużej pokręcę, to poci mi się paliwo z wężyka powrotnego (przy listwie wtryskowej). Dzieje się to tylko i wyłącznie podczas uruchamiania zimnego silnika. Jak już zapali, to jest tam sucho. Dodatkowo falują wolne obroty (minimalnie, ale jednak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Witam, > pytanie jak w tytule. Samochód to Renault Megane Coupe 2.0 8v, ale to raczej bez znaczenia. Z > czujnika wychodzą dwa przewody. Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Wystarczy zwykły > miernik (mam coś takiego)? Mam te kable z miernika wepchnąć do kostki z czujnika i odpalić > auto? Prosiłbym o instrukcję jak dla idioty w oplu (gasł na ciepło) zostawiał błędy w kompie (chociaż check się nie palił)-po odczytaniu kompem błąd czujnika był w dziale "nieaktywnych błędów". Wymieniono czujnik na zamiennik i tez działał słabo, chociaż lepiej niz psujący się od czasu do czasu oryginał zamontowany w fabryce. Zmiana na nowy oryginał usunęła całkowicie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 podepne sie pod wątek, w stilo wyskoczył mi bład czujnika obrotów silnika, jedyna opcja to go wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > podepne sie pod wątek, w stilo wyskoczył mi bład czujnika obrotów silnika, jedyna opcja to go > wymienić? Tak ... jest to czujnik halotronowy i z czasem - po około 140-180 tys km przestaje działać jak jest gorący jak ostygnie znowu działa... Koszt poniżej 200 zł więc wymień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Tylko u mnie objawia się to (poza błedem w kompie), że podczas jazdy, przyspieszania, tak jakby obroty stają (jakby noga spadła z gazu), trwa to ułamek sekundy, silnik zawsze zapala... no nic chyba wymienie bo działa na nerwy.. to chyba bedzie to? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert209 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Miernik OK sprawdź oporność. Poszukaj w necie w jakich granicach powinna być. Strzelam ,że około 250 omów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Tylko u mnie objawia się to (poza błedem w kompie), że podczas jazdy, przyspieszania, tak jakby > obroty stają (jakby noga spadła z gazu), trwa to ułamek sekundy, silnik zawsze zapala... > no nic chyba wymienie bo działa na nerwy.. > to chyba bedzie to? jakiś tekst Radze wymienić bo jest to bardzo niebezpieczna usterka - może ( i najczęściej tak to się kończy ) wyłączyć silnik w dowolnym momencie a to nie jest fajne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > U mnie jest odwrotnie - na ciepłym pali bez problemu, a zimny po 5 minutach kręcenia. Jak na zimnym > go dłużej pokręcę, to poci mi się paliwo z wężyka powrotnego (przy listwie wtryskowej). Dzieje > się to tylko i wyłącznie podczas uruchamiania zimnego silnika. Jak już zapali, to jest tam > sucho. > Dodatkowo falują wolne obroty (minimalnie, ale jednak). To wykręć czujnik położenia wału i końcówkę przetrzyj (oczyść) papierem ściernym, tak żeby była srebrna. Jeżeli to była wina czujnika, to będzie po tym zabiegu na jakiś rok spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Ok, kupie szybko, tylko musze jeszcze go zlokalizować pod maską, gdzie to mniej wiecej jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.