Skocz do zawartości

[G] wentylator chłodnicy nie działa


tuka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto z klimatyzacją - silnik X16XEL

Zapaliła się kontrolka od awarii układu chłodzenia - podczas jazdy.

Silnik się zaczął przegrzewać na postoju. Jak już jadę to pęd wiatru ochładza silniczek do 90st. Klima, jako, że zepsuta nie była w ogóle załączana.

Na postoju widzę, że mimo iż temp. przewyższa 95st. to wentylator nie działa. Hms...

Po załączeniu nie działającej klimatyzacji smile.gif załączają sie obydwa wentylatory - zarówno od klimy jak i z chłodnicy. Przy czym ten z chłodnicy - jak mają dwa biegi to to jest jego pierwszy.

Więc nie wiem. Padł jakiś czujnik, sterownik, uzwojenie? Od czego zacząć?

Z góry dziękuje.

pozdrawiam

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po włączeniu klimy działają oba wentylatory, to wygląda na to, że moduł chłodzenia nie dostaje (dostaje stały) sygnał temp. silnika. Albo uległ uszkodzeniu.

Trzeba się podpiąć kompem i zobaczyć co moduł widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten moduł jest umieszczony w tak niefortunnym miejscu, że wcale bym się nie zdziwił, że styki w nim

> już zgniły na dobre. Warto odpiąć kostki i obejrzeć dokładnie.

Moduł jest w fatalnym miejscu, ale jeżeli nikt wczesniej tego nie wypinał, to wtyki są na uszczelkach, które powinny być szczelne.

Osobiście walcze z "wiatrakami" u siebie i nie mogę dojść końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo klucz: powinny.

U mnie też się nikt nie dotykał. Pomogło suszenie i dodatkowe uszczelnienie wtyczek. U mnie objawem była migająca kontrolka układu chłodzenia, wszystko działało normalnie poza tym, że co rano po rozruchu kilka razy mignęła i zgasła, tak było co rano, dodatkowo OP-Comem nie mogłem się dostać do tego modułu, bo były jakieś błędy CRC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

> U mnie objawem

> była migająca kontrolka układu chłodzenia, wszystko działało normalnie poza tym, że co rano po

> rozruchu kilka razy mignęła i zgasła, tak było co rano, dodatkowo OP-Comem nie mogłem się

> dostać do tego modułu, bo były jakieś błędy CRC...

Miałem dokładnie tak samo aż do momentu jak kontrolka zaczęła świecić cały czas. Możecie mi powiedzieć gdzie szukać tego modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lewe nadkole.

Sprawdzone, styki przeczyszczone. Niestety kontrolka nadal świeci, po wyciągnięciu bezpiecznika gaśnie. Wentylator podpięty na krótko działa na obu biegach. Mam wrażenia że gdzieś w obwodzie będzie przerwa bo czasami kontrolka delikatnie mruga. Gdzie szukać problemu albo co sprawdzić jeszcze?

Dodam że klima przestała chłodzić ale nie wiem czy to ma związek z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzone, styki przeczyszczone. Niestety kontrolka nadal świeci,

Czyszczenie styków z zewnątrz nic nie da, ponieważ gniją przewody na wyjściu z wtyczek modułu, na zewnątrz nic nie widać, co najwyżej zielonkawy nalot

W Twoim przypadku trzeba podłaczyć interfejs do samochodu i odczytać błąd, wtedy będziesz wiedział, który przewód ciąc i sprawdzać.

Ja ostatnio miałem przerwę w linii sygnału ciśnienia klimatyzacji: Kontrolka świeciła i oba wentylatory pracowały non stop. Co dziwne, przerwa w przewodzie nie była blisko wtyku modułu, ani wtyku na czujniku cisnienia tylko gdzieć w środku. Musiałem zrobić bypass dodatkowym przewodem.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czyszczenie styków z zewnątrz nic nie da, ponieważ gniją przewody na wyjściu z wtyczek modułu, na

> zewnątrz nic nie widać, co najwyżej zielonkawy nalot

miałeś racje...

ZnVFdwol.jpg

wiązka od wtyczki do pasa wymieniona ok.gif Pytanie, w tej wiązce jest 14 przewodów, na prawym rogu pasa przedniego 13 idzie w prawo, jeden cieńki brązowy leci z w lewo z wiązką w pasie. Dokąd od prowadzi? Był ostro przegrzany i nie dało się go nawet zalutować więc chciałbym go wymienić. Z tego co widze to masa.

zIVyUhLl.jpg

> W Twoim przypadku trzeba podłaczyć interfejs do samochodu i odczytać błąd, wtedy będziesz wiedział,

> który przewód ciąc i sprawdzać.

Tak też zrobię, interfejs dziś kupię.

Zauważyłem że z wtyczki wychodzą dwa grube czarne plusowe przewody. Jak ciąłem przewody to nie zwróciłem uwagi który jest który więc pytanie czy ma znaczenie jeśli zamieniłem je miejscami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden cieńki brązowy leci z w lewo z wiązką w pasie. Dokąd prowadzi?

Jeśli tylko brązowy to masa sterownika, ale jeśli ma kolorowy pasek, to już nie...

> dwa grube czarne plusowe ... czy ma znaczenie jeśli zamieniłem je miejscami?

Raczej ma, to zasilanie wentylatorów zabezpieczone różnymi bezpiecznikami:

PIN 1 -> F4 30A -> "30" aku

PIN 6 -> F8 20A -> "30" aku

Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik i sprawdzić, na którym znikło napięcie. Te bezpieczniki są pod maską.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.