pfikusny Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Jak to wygląda? Zakładamy, że chodzi o jakiegoś sporta - nie coś konkretnego, ale niech będzie, że Japoniec. Może np. Honda CBR 600 (RR) Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu. Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu? Jak to wygląda cenowo / sensownie? Powiedzmy, że nie patrzymy na "ekonomiczną zasadność" (Jak z babą - z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma sensu ale... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Jak to wygląda? > Zakładamy, że chodzi o jakiegoś sporta - nie coś konkretnego, ale niech będzie, że Japoniec. > Może np. Honda CBR 600 (RR) > Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu. > Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu? Był już wątek o tym, aby nie stawiać japońskich motocykli na równi z "chińczykami". > Jak to wygląda cenowo / sensownie? Od 100 złotych do nieskończoności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Od 100 złotych do nieskończoności... 100 zł za kompletny remont silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > 100 zł za kompletny remont silnika? Dywagujesz teoretycznie na temat remontu "skrzyni a może nawet silnika" więc ja również odpowiadam czysto teoretycznie. Moim zdaniem o ile CBRka nie była stricte używana do jazdy po torze to po takim przebiegu nic nie ma prawa się w niej zepsuć. Ewentualne naprawy będą związane z wymianą materiałów eksploatacyjnych - a co konkretnie trzeba będzie wymienić zależy od konkretnego egzemplarza, który nabędziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > 100 zł za kompletny remont silnika? Nie, to za uścisk dłoni mistrza zmiany serwisu i możliwość przekazania mu swoich uwag i obaw co do stanu sprzętu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Dywagujesz teoretycznie na temat remontu "skrzyni a może nawet silnika" więc ja również odpowiadam > czysto teoretycznie. Nie - pytam z jakim kosztem należy się liczyć kiedy: a) trzeba zrobić kompletny remont silnika b) kompletny remont skrzyni (chyba, że czegoś takiego nie ma i wymienia się ją na nową?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Nie - pytam z jakim kosztem należy się liczyć kiedy: > a) trzeba zrobić kompletny remont silnika > b) kompletny remont skrzyni (chyba, że czegoś takiego nie ma i wymienia się ją na nową?) Nie znam dokładnych kosztów ale podejrzewam że remont silnika nie będzie takim dużym problemem, za to skrzyni biegów może okazać się nie opłacalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Może np. Honda CBR 600 (RR) > Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu. > Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu? > Jak to wygląda cenowo / sensownie? > Powiedzmy, że nie patrzymy na "ekonomiczną zasadność" (Jak z babą - z ekonomicznego punktu > widzenia, nie ma sensu ale... ) Honda po 50 tys. do kompletnego remontu Skąd takie "mądrości"? Ja mam Horneta, czyli silnik z CBR 600. Niedawno przekroczyłem 60 tys. i jeździ dalej. Póki co jeździ i ma się całkiem nieźle. Niektórzy przekręcają 100 tys., niektórzy drugi raz licznik przekręcają, a nawet więcej i maszyna dalej jeździ. Także zakup takiego sprzęta ze wspomnianym przebiegiem 40 - 50 tys. nie powinien stanowić problemu i ja bym się nie nastawiał na remont No chyba że byś kupił motocykl od jakiegoś "rzeźnika" to może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Honda po 50 tys. do kompletnego remontu Skąd takie "mądrości"? Bo jak nie ma 30000 +/- 4821 km to znaczy, ze złom Jak ma mniej - to cofany, a jak więcej - to remont kapitalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Honda po 50 tys. do kompletnego remontu Skąd takie "mądrości"? Znikąd Chcę poznać najczarniejszy scenariusz - powiedzmy, że kupuję coś i po chwili okazuje się, że silnik nie nadaje się już do niczego poza remontem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Znikąd > Chcę poznać najczarniejszy scenariusz - powiedzmy, że kupuję coś i po chwili okazuje się, że silnik > nie nadaje się już do niczego poza remontem Zależy jaki remont. Wejdź przykładowo na larssona i polukaj. Kpl. kompletnych tłoków do mojej CB500F kosztował - z tego co pamietam - bez mała 2kzł. Ale to nietypowy już model. Do popularnych moto są tańsze. Do tego kpl uszczelek, regeneracja głowicy, czasem nowy wałek rozrządu, kpl. rozrząd, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Zależy jaki remont. > Wejdź przykładowo na larssona i polukaj. > Kpl. kompletnych tłoków do mojej CB550F kosztował - z tego co pamietam - bez mała 2kzł. Ale to > nietypowy już model. Do popularnych moto są tańsze. > Do tego kpl uszczelek, regeneracja głowicy, czasem nowy wałek rozrządu, kpl. rozrząd, etc. A jakieś szlify czy coś? Nowsze motocykle mają np. gładzie cylindrów pokryte specjalnymi powłokami, nie wiem czy to w ogóle nadaje się do jakiegokolwiek remontu... Może jak się silnik skończy to pozostaje już tylko oddanie na złom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Pytałem z ciekawości. Ogólnie rzecz biorąc - jeśli z serwisu auta jestem przyzwyczajony do kwot w okolicach kilku tys. - raczej nie mam się co bać serwisu moto W tej chwili trwa walka Serca (CBR) i Rozumu - fazer Aha - nie, nie oglądałem ich jeszcze na żywo Jak tylko znajdę czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > W tej chwili trwa walka > Serca (CBR) i Rozumu - fazer "Pincetka" z ABSem wystarczy do objeżdżania wszystkich sportów, przynajmniej we Wrocławiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Jak będziesz w motofrajdzie to zwróć uwagę na miniaturki motongow właściciela i w szczególności na jego żonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Jak będziesz w motofrajdzie to zwróć uwagę na miniaturki motongow właściciela i w szczególności na > jego żonę Poszedł priv z zapytaniem (oczywiście o żonę właściciela) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Jak będziesz w motofrajdzie to zwróć uwagę na miniaturki motongow właściciela i w szczególności na > jego żonę Miniaturek nie widziałem, żonę widziałem Fazer jakąś tak... nie zaiskrzyło Suzuki GSR 600 - usiadłem i poczułem się jakąś tak... fajnie, zrelaksowany - miły przyjemny motocykl Honda CBR 600 RR - usiadłem, pozycja naprawdę przyjemna, czułem jakby był idealnie do mnie dopasowany. Ale... jak tak na niego usiadłem to pierwszy raz poczułem coś dziwnego - strach Plusy - miał dołożony wyświetlacz biegów Minusy - przednia opona w "dziwnym" stanie, brak szkiełka jednego tylnego kierunkowskazu , yyy dziwnie krótki skok dźwigni hamulca przedniego - tak jest zawsze w sportach? Jeśli tylna opona była oryginalna - to raczej jeździł nim ktoś kto "ogarniał" sprzęt, i (na moje oko) motocykl jeździł sporo po torze. Ta CBRka naprawdę kusi Ciary po tym jak na niej usiadłem - to było to Aaa i chyba już wiem dlaczego wybrałem te 2 motocykle... Chodzi o "ukryty" wydech Jednak nie podobają mi się motocykle z wydechem prowadzonym po boku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 tez kiedys doznalem tego uczucia, gdy moto przywiozlem schowalem do garazu dopiero na nastepny dzien na spokojnie zasiadlem i ze strachem probowalem ogarnac maszyne, choc ciskalem nia jak szaleniec i 2 zlote bylo co chwile caly czas sie jej balem caly czas powracalo uczucie strachu dlatego tez mialem go tylko 1 sezon 120km pod dupa u 21latka niewrozylo nic dobrego i raczej dobrze ze tak sie potoczyly losy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Nie wiem czy w hondzie jest ale ja mam regulowany skok klamki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Stała też piękna Yamaha R6 - ale chyba odpuszczę (choć wyglądała naprawdę świetnie). Była też CBR 600 F4i, która podobno jest wyjątkowo wygodna jak na sporta... Tak czytam i czytam testy, porównania... Wiem już, że chcę sporta CBR wydaje się być najrozsądniejsza RR czy F4... Z wyglądu - na pewno RR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Nie wiem czy w hondzie jest ale ja mam regulowany skok klamki Wygląda na to, że tu też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alster Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Stała też piękna Yamaha R6 - ale chyba odpuszczę (choć wyglądała naprawdę świetnie). > Była też CBR 600 F4i, która podobno jest wyjątkowo wygodna jak na sporta... > Tak czytam i czytam testy, porównania... > Wiem już, że chcę sporta > CBR wydaje się być najrozsądniejsza > RR czy F4... > Z wyglądu - na pewno RR... Mój syn ujeżdża F4 od trzech sezonów i bardzo chwali. CBR-ka zakupiona jako pierwszy duży motocykl po zrobieniu PJ. Fotka z zeszłego sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Wtedy taki cylinder pozostaje tylko tulejować - fanatyków lub-i dla fanów odbudowujących sprzęty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Ehhh... Nie wytrzymałem R6 już kupiona Z wszystkich, do których się przymierzałem - była najwygodniejsza Tak - już możecie palić mnie na stosie Możecie się żegnać czy inne tam takie Oczywiście... "nie będę odkręcał"* Idę robić miejsce w garażu na nową zabawkę * może, przez pierwszy tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alster Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > Ehhh... > Nie wytrzymałem > R6 już kupiona Gratuluję i czekam na zdjęcia... Palić Cię nie będę bo sam kupiłem sporta synowi na pierwsze moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > Ehhh... > Nie wytrzymałem > R6 już kupiona > Z wszystkich, do których się przymierzałem - była najwygodniejsza > Tak - już możecie palić mnie na stosie Możecie się żegnać czy inne tam takie > Oczywiście... "nie będę odkręcał"* > Idę robić miejsce w garażu na nową zabawkę > * może, przez pierwszy tydzień Poprosimy o zdjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Nie wiem czy w hondzie jest ale ja mam regulowany skok klamki Nie reguluje się skoku, a jedynie położenie (odległość) od manetki. R6?, fajno, pytanie, który model. R6 najbardziej narowiste 600 z całego peletonu, w używkach trzeba uważać na drugi bieg, no i oczywiście na przeszłość motonga. Jako pracownik ASO śmiem twierdzić, że żaden (poważny) remont silnika nie byłby ekonomicznie opłacalny. Np. w silniku gdzie miał miejsce strzał z korby i ucierpiał blok silnika to remont na nowych częściach waha się w granicach +/- 40kPLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 udanej zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.