Skocz do zawartości

Serwis motocykla?


Rekomendowane odpowiedzi

Jak to wygląda? zlosnik.gif

Zakładamy, że chodzi o jakiegoś sporta - nie coś konkretnego, ale niech będzie, że Japoniec.

Może np. Honda CBR 600 (RR) grinser006.gif

Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu.

Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu?

Jak to wygląda cenowo / sensownie?

Powiedzmy, że nie patrzymy na "ekonomiczną zasadność" zlosnik.gif (Jak z babą - z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma sensu ale... grinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to wygląda?

> Zakładamy, że chodzi o jakiegoś sporta - nie coś konkretnego, ale niech będzie, że Japoniec.

> Może np. Honda CBR 600 (RR)

> Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu.

> Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu?

Był już wątek o tym, aby nie stawiać japońskich motocykli na równi z "chińczykami".

> Jak to wygląda cenowo / sensownie?

Od 100 złotych do nieskończoności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 zł za kompletny remont silnika?

Dywagujesz teoretycznie na temat remontu "skrzyni a może nawet silnika" więc ja również odpowiadam czysto teoretycznie. Moim zdaniem o ile CBRka nie była stricte używana do jazdy po torze to po takim przebiegu nic nie ma prawa się w niej zepsuć. Ewentualne naprawy będą związane z wymianą materiałów eksploatacyjnych - a co konkretnie trzeba będzie wymienić zależy od konkretnego egzemplarza, który nabędziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dywagujesz teoretycznie na temat remontu "skrzyni a może nawet silnika" więc ja również odpowiadam

> czysto teoretycznie.

Nie - pytam z jakim kosztem należy się liczyć kiedy:

a) trzeba zrobić kompletny remont silnika

b) kompletny remont skrzyni (chyba, że czegoś takiego nie ma i wymienia się ją na nową?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie - pytam z jakim kosztem należy się liczyć kiedy:

> a) trzeba zrobić kompletny remont silnika

> b) kompletny remont skrzyni (chyba, że czegoś takiego nie ma i wymienia się ją na nową?)

Nie znam dokładnych kosztów ale podejrzewam że remont silnika nie będzie takim dużym problemem, za to skrzyni biegów może okazać się nie opłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może np. Honda CBR 600 (RR)

> Zakładamy, że sprzęt ma z 30-40 tys. km przebiegu.

> Pojeździ jeszcze parę tyś. i pewnie silnik / skrzynia będą do kompletnego remontu?

> Jak to wygląda cenowo / sensownie?

> Powiedzmy, że nie patrzymy na "ekonomiczną zasadność" (Jak z babą - z ekonomicznego punktu

> widzenia, nie ma sensu ale... )

Honda po 50 tys. do kompletnego remontu yikes.gif Skąd takie "mądrości"? grinser006.gif Ja mam Horneta, czyli silnik z CBR 600. Niedawno przekroczyłem 60 tys. i jeździ dalej. Póki co jeździ i ma się całkiem nieźle. Niektórzy przekręcają 100 tys., niektórzy drugi raz licznik przekręcają, a nawet więcej i maszyna dalej jeździ. Także zakup takiego sprzęta ze wspomnianym przebiegiem 40 - 50 tys. nie powinien stanowić problemu i ja bym się nie nastawiał na remont waytogo.gif No chyba że byś kupił motocykl od jakiegoś "rzeźnika" to może... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda po 50 tys. do kompletnego remontu Skąd takie "mądrości"?

Znikąd smile.gif

Chcę poznać najczarniejszy scenariusz - powiedzmy, że kupuję coś i po chwili okazuje się, że silnik nie nadaje się już do niczego poza remontem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znikąd

> Chcę poznać najczarniejszy scenariusz - powiedzmy, że kupuję coś i po chwili okazuje się, że silnik

> nie nadaje się już do niczego poza remontem

Zależy jaki remont. ok.gif

Wejdź przykładowo na larssona i polukaj. ok.gif

Kpl. kompletnych tłoków do mojej CB500F kosztował - z tego co pamietam - bez mała 2kzł. Ale to nietypowy już model. Do popularnych moto są tańsze. ok.gif

Do tego kpl uszczelek, regeneracja głowicy, czasem nowy wałek rozrządu, kpl. rozrząd, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jaki remont.

> Wejdź przykładowo na larssona i polukaj.

> Kpl. kompletnych tłoków do mojej CB550F kosztował - z tego co pamietam - bez mała 2kzł. Ale to

> nietypowy już model. Do popularnych moto są tańsze.

> Do tego kpl uszczelek, regeneracja głowicy, czasem nowy wałek rozrządu, kpl. rozrząd, etc.

A jakieś szlify czy coś? Nowsze motocykle mają np. gładzie cylindrów pokryte specjalnymi powłokami, nie wiem czy to w ogóle nadaje się do jakiegokolwiek remontu... Może jak się silnik skończy to pozostaje już tylko oddanie na złom niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem z ciekawości.

Ogólnie rzecz biorąc - jeśli z serwisu auta jestem przyzwyczajony do kwot w okolicach kilku tys. - raczej nie mam się co bać serwisu moto smile.gifsmile.gifsmile.gif

W tej chwili trwa walka zlosnik.gif

Serca (CBR) i Rozumu - fazer

Aha - nie, nie oglądałem ich jeszcze na żywo zlosnik.gif

Jak tylko znajdę czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz w motofrajdzie to zwróć uwagę na miniaturki motongow właściciela i w szczególności na

> jego żonę

Miniaturek nie widziałem, żonę widziałem zlosnik.gif

Fazer jakąś tak... nie zaiskrzyło zlosnik.gif

Suzuki GSR 600 - usiadłem i poczułem się jakąś tak... fajnie, zrelaksowany - miły przyjemny motocykl zlosnik.gif

Honda CBR 600 RR - usiadłem, pozycja naprawdę przyjemna, czułem jakby był idealnie do mnie dopasowany. Ale... jak tak na niego usiadłem to pierwszy raz poczułem coś dziwnego - strach icon_eek.gif

Plusy - miał dołożony wyświetlacz biegów zlosnik.gif

Minusy - przednia opona w "dziwnym" stanie, brak szkiełka jednego tylnego kierunkowskazu zlosnik.gif, yyy dziwnie krótki skok dźwigni hamulca przedniego - tak jest zawsze w sportach?

Jeśli tylna opona była oryginalna - to raczej jeździł nim ktoś kto "ogarniał" sprzęt, i (na moje oko) motocykl jeździł sporo po torze.

Ta CBRka naprawdę kusi blush.gif Ciary po tym jak na niej usiadłem - to było to zlosnik.gif

Aaa i chyba już wiem dlaczego wybrałem te 2 motocykle...

Chodzi o "ukryty" wydech zlosnik.gif

Jednak nie podobają mi się motocykle z wydechem prowadzonym po boku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez kiedys doznalem tego uczucia, gdy moto przywiozlem schowalem do garazu dopiero na nastepny dzien na spokojnie zasiadlem i ze strachem probowalem ogarnac maszyne, choc ciskalem nia jak szaleniec i 2 zlote bylo co chwile caly czas sie jej balem caly czas powracalo uczucie strachu dlatego tez mialem go tylko 1 sezon 120km pod dupa u 21latka niewrozylo nic dobrego i raczej dobrze ze tak sie potoczyly losy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała też piękna Yamaha R6 - ale chyba odpuszczę (choć wyglądała naprawdę świetnie).

Była też CBR 600 F4i, która podobno jest wyjątkowo wygodna jak na sporta...

Tak czytam i czytam testy, porównania... zlosnik.gif

Wiem już, że chcę sporta zlosnik.gif

CBR wydaje się być najrozsądniejsza zlosnik.gif

RR czy F4...

Z wyglądu - na pewno RR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stała też piękna Yamaha R6 - ale chyba odpuszczę (choć wyglądała naprawdę świetnie).

> Była też CBR 600 F4i, która podobno jest wyjątkowo wygodna jak na sporta...

> Tak czytam i czytam testy, porównania...

> Wiem już, że chcę sporta

> CBR wydaje się być najrozsądniejsza

> RR czy F4...

> Z wyglądu - na pewno RR...

Mój syn ujeżdża F4 od trzech sezonów i bardzo chwali. CBR-ka zakupiona jako pierwszy duży motocykl po zrobieniu PJ.

287082009-DSC06026.JPG

Fotka z zeszłego sezonu.

post-61294-14352521194788_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh...

Nie wytrzymałem zlosnik.gif

R6 już kupiona oink.gif

Z wszystkich, do których się przymierzałem - była najwygodniejsza hehe.gif

Tak - już możecie palić mnie na stosie angryfire.gif Możecie się żegnać czy inne tam takie zlosnik.gif

Oczywiście... "nie będę odkręcał"*

Idę robić miejsce w garażu na nową zabawkę biglaugh.gif

* może, przez pierwszy tydzień grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ehhh...

> Nie wytrzymałem

> R6 już kupiona

> Z wszystkich, do których się przymierzałem - była najwygodniejsza

> Tak - już możecie palić mnie na stosie Możecie się żegnać czy inne tam takie

> Oczywiście... "nie będę odkręcał"*

> Idę robić miejsce w garażu na nową zabawkę

> * może, przez pierwszy tydzień

Poprosimy o zdjecia ikonka_photo2.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy w hondzie jest ale ja mam regulowany skok klamki

Nie reguluje się skoku, a jedynie położenie (odległość) od manetki.

R6?, fajno, pytanie, który model. R6 najbardziej narowiste 600 z całego peletonu, w używkach trzeba uważać na drugi bieg, no i oczywiście na przeszłość motonga.

Jako pracownik ASO śmiem twierdzić, że żaden (poważny) remont silnika nie byłby ekonomicznie opłacalny. Np. w silniku gdzie miał miejsce strzał z korby i ucierpiał blok silnika to remont na nowych częściach waha się w granicach +/- 40kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.