tjaszo Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Hejka dzisiaj na trasie spotkalem popsutego caffe racera... rocznik zacny, motocykl rowniez niestety nie bylem w stanie zaoferowac nic innego jak linke... motocyklista chcial trzymac linke w rece wogole nie dotykajac linka motocykla, sugerowalem co prawda przelozenie przez kierownice zeby po puszczeniu linka odpadla, ale nie chcial. O przyczepianiu czegokolwiek na stale oczywiscie nawet nie myslelismy... niestety okazalo sie (co wydawalo mi sie latwe do przewidzenia) ze kolega nie jest w stanie trzymat linki jedna reka - po prostu mu sie wyrywala i go sciagalo z motocykla a poza tym znosilo mu motocykl... Pytanie - jak skutecznie i bezpiecznie holowac motocykl na lince za autem (oczywiscie mowie o max 5km/h )? jakies patenty macie? Szoda mi bylo chlopaka, bo do najblizszej (i swojej) miejscowosci mial ladne pare kilometrow jednojezdniowa droga krajowa :/ btw. jesli to ma znaczenie mam hol z linki dynamicznej - czyli sie rozciaga i sprezynuje, napewno nie pomagalo to w utrzymaniu linki, toru jazdy i siebie na motocyklu, moze na statycznej byloby lepiej/latwiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Dwa miesiące temu koledze padł w Bandicie moduł zapłonowy. Taka głupota, koszt 200zł.... tyle, że my byliśmy na Ukrainie, 1150km od polskiej granicy. Niestety, rynek używanych części zamiennych tam nie istnieje, a nowy moduł w salonie Suzuki w Kijowie - 2500zł i trzeba czekać do tygodnia. Postanowiliśmy dotoczyć się do granicy ciągnąć Bandita moją CB500. Kupiliśmy linę, przełożyliśmy przez główkę ramy i zamontowaliśmy na stałe do stelaża kufra w Hondzie. Niektórzy twierdzili, że jesteśmy samobójcami. Po 3 dniach byliśmy na granicy. 900km holowania i 250km ciężarówką). Miejscami jechaliśmy 90-100km/h (droga pusta po horyzont). Jak się okazało podczas jednej jedynej kontroli milicji, holowanie motocykla jest na Ukrainie zabronione. Oczywiście 60zł rozwiązuje wszelkie problemy i mogliśmy jechać dalej. W PL nie odważyłbym się na taki manewr, ze względu na o wiele większy ruch i brak obwodnic miast. Na granicy czekał tata kumpla z modułem kupionym na Allegro. Po przekładce, moto zagadał jakby nigdy nic. Jedyna strata - wyciągnięty łańcuch w Hondzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobi Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 No to ładna przygoda na pych nie było opcji zapalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > No to ładna przygoda ano... kolega pojechal 'na pierogi' na parking tirów w lasku za wsią > na pych nie było opcji zapalić? zero iskry, prad byl bo lampy swiecily, ale nie bylo blyskawic motocykl rocznik '85, z kopniakiem wiec cos tam powinno sie chyba pojawiac ... mialem przez chwile podejrzenie ze moze aku slabe i dlatego nie blyska, ale instalacja 6V i mimo posiadania kabli nawet pradu nie mialem jak pozyczyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polu Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > motocyklista chcial trzymac linke w rece wogole nie dotykajac linka motocykla, sugerowalem co > prawda przelozenie przez kierownice zeby po puszczeniu linka odpadla, ale nie chcial. Dobrze sugerowałeś, ale dzisiejsze maszyny nie zawsze mają taką możliwość. Czasem można napiętą linką coś urwać/ połamać. > O przyczepianiu czegokolwiek na stale oczywiscie nawet nie myslelismy... Słusznie, Na stałe to bardzo niebezpieczne dla holowanego, zwłaszcza na ostrych zakrętach lub skrzyżowaniach. Napięta linka "ciągnie" w jednym kierunku i nie daje możliwości wyprostowania motocykla. Najczęściej kończy się spektakularną glebą i szlifem dopóki kierownik holownika się nie zorientuje. > Pytanie - jak skutecznie i bezpiecznie holowac motocykl na lince za autem (oczywiscie mowie o max > 5km/h )?> Na kursie daaaawno, daaawno temu instruktor mówił tak: - holujący zaczepia linkę na stałe - jedzie ostrożnie (dotyczy każdego holowania) Holowany motocyklista: -owija linkę wokół stałego elementu motocykla - koniec linki ma mieć w reku - powyższy sposób w razie puszczenia linki ma zapewniać "uwolnienie się" holowanego - uważać na napięcie linki - luźna może się np wkręcić w koło, a poza tym powoduje szarpnięcia niekoniecznie w kierunku jazdy Tyle teoria a w praktyce testowałem ten sposób kilka razy, nieraz sporo km i przy zachowaniu szczególnej ostrożności da się jechać znacznie szybciej niż 5km/h. PS: 2oo rodem z państw ościennych i naszych fabryk w latach 90tych nie należały do bezawaryjnych. Dziś wygląda to zupełnie inaczej, dopracowane konstrukcje, dostęp do części zamiennych no i telefonia komórkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Kupiliśmy linę, przełożyliśmy przez główkę ramy i zamontowaliśmy na stałe do stelaża kufra w > Hondzie. Niektórzy twierdzili, że jesteśmy samobójcami. > Po 3 dniach byliśmy na granicy. 900km holowania i 250km ciężarówką). Miejscami jechaliśmy > 90-100km/h (droga pusta po horyzont). Jesteście samobójcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Przepis wymyslono, gdy waga motocykla niewiele roznila sie od wagi roweru. Tyke, ze zaden papierowy tygrys nie wpadl na pomysl, aby to zweryfikowac. Niemcy tego problemu nie maja, - jest zabronione, tylko przyczepa / laweta czy inna paka. NIkomu nie polecam, bo moze skonczyc sie tragicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Owinięcie linki jakieś 2 obroty o kierownicę i trzymanie końca pod manetką jest przyzwoitym sposobem holowania, ale obecnie znikoma ilość jednośladów nadaje się do tego, bo warto jednak owinąć linkę na środku kierownicy, żeby przy szarpnięciu motocykl nie skręcał. Najistotniejszą rzeczą przy holowaniu jest to, aby po przejechaniu zakrętu pojazd holujący nie przyspieszył zaraz po wyjściu z zakrętu, bo holowany motocykl jest jeszcze pochylony, a linka go pociągnie w innym kierunku niż jedzie - glebę można zaliczyć nawet przy 5km/h. Lepiej więc nie przesadzać z długością linki, a zakręty i kolejne kilkadziesiąt metrów przejechać nawet z lekkim zwalnianiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Panowie, motocykl mozna holowac i bez okrecania linki, tyle, ze za sterami katamarana musi siedziec ktos z wyobraznia. Jezeli mowa o szarpnieciu, to definitywnie osoba ktora holuje nie nadaje sie do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Panowie, motocykl mozna holowac i bez okrecania linki, tyle, ze za sterami katamarana musi siedziec > ktos z wyobraznia. Jezeli mowa o szarpnieciu, to definitywnie osoba ktora holuje nie nadaje > sie do tego. hmm... rozumiem ze twierdzisz ze da sie ruszyc 200kg (+ waga jezdzca) motocykl trzymajac linke w rece i nie owijajac/blokujac jej o zaden element motocykla? szczerze to chcialbym to jednak zobaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwo Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > hmm... rozumiem ze twierdzisz ze da sie ruszyc 200kg (+ waga jezdzca) motocykl trzymajac linke w > rece i nie owijajac/blokujac jej o zaden element motocykla? szczerze to chcialbym to jednak > zobaczyc Wystarczy linkę przewiązać przez szyję i ręce masz wolne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Jak kupowałem Jawę 3 lata temu to kumpel mnie holował przez jakieś 15km, normalnie całkiem pewnie mi się jechało z prędkością około 40km/h i czułem, że spokojnie można było jechać znacznie szybciej, linka przez kierę i końcówka trzymana przy manetce 3 lata minęły a Jawa dalej nie na chodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Jak kupowałem Jawę 3 lata temu to kumpel mnie holował przez jakieś 15km, normalnie całkiem pewnie > mi się jechało z prędkością około 40km/h i czułem, że spokojnie można było jechać znacznie > szybciej, linka przez kierę i końcówka trzymana przy manetce podsumowujac - niemal wszyscy sugeruja 'zablokowanie' linki o jakis element motocykla, a zaledwie pojedyncze glosy ze sie da 'z reki' na nastepna wycieczke autem wrzuce do bagaznik aku 6V na wszelki ale holowac raczej nie zaryzykuje > 3 lata minęły a Jawa dalej nie na chodzie szkoda jej, mam nadzieje ze chociaz zabezpieczyles zeby degradacja nie postepowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Jak kupowałem Jawę 3 lata temu to kumpel mnie holował przez jakieś 15km, normalnie całkiem pewnie > mi się jechało z prędkością około 40km/h i czułem, że spokojnie można było jechać znacznie > szybciej, linka przez kierę i końcówka trzymana przy manetce > 3 lata minęły a Jawa dalej nie na chodzie kiedyś kumpla nogą pchałem 20 km normalnie zakwas był potem że hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 W czasach, gdy do ujeżdżania motoroweru kask nie był obowiązkowym wyposażeniem kilka razy holowałem oraz byłem holowany. Zawsze była zwykła linka owinięta dwa razy przez środek kierownicy motorynki trzymana przy manetce. W razie "W" szybko się odwijała. Raz skręcając w boczną drogę zagapiłem się i przejechałem linkę przednim kołem a kolega delikatnie przyspieszył. Koło zostało poderwane do góry. Zaliczyłem efektowną glebę (lekkie obtarcia bo zawsze jeździłem w dermoszpance i rękawicach). Linka wyplątała się z mojego sprzęciku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > kiedyś kumpla nogą pchałem 20 km normalnie zakwas był potem że hej Widziałem jak holowany trzymał holującego za ramię. To były dwie ETZ 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > szczerze to chcialbym to jednak zobaczyc Bede mial na uwadze, w kazdym razie z ciekawosci sprobuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Bede mial na uwadze, w kazdym razie z ciekawosci sprobuje. daj znac jak poszlo, a najlepiej pokaz video btw. jutro pomecze kumpla zeby podjechal ze mna na plac i sprobuje go namowic zeby mnie pociagnal 'z buta' a ja na motocyklu z linka w rece - mam nadzieje ze obejdzie sie bez strat w sprzecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > daj znac jak poszlo, a najlepiej pokaz video To samo przez sie zrozumiale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > hmm... rozumiem ze twierdzisz ze da sie ruszyc 200kg (+ waga jezdzca) motocykl trzymajac linke w > rece i nie owijajac/blokujac jej o zaden element motocykla? szczerze to chcialbym to jednak > zobaczyc Miałem okazję być tak właśnie holowany (linka w ręku, sprzęt 200 kg) ... 500 m i 3 skręty - nie dałem rady i odpuściłem. Rękę wyrywało z barku przy każdym naprężeniu, szczególnie przy ruszaniu, czy delikatnym skręcie.... Z drugiej strony, sam start był stresujący, bo linka w jednej z rąk powodowała zachwianie motocykla - kontra + odpychanie się nogami Kilometr, dwa, czy trzy do stacji, po prostej jeszcze bym się zdecydował, ale w ruchu miejskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > jakies patenty macie? Poszkodowany, "otwiera" podnozek (lewy tyl) pasazera .... zaczyna sie odpychac aby zaczac juz jechac ... a ja wolno do niego dojezdzajac opieram prawa noge o podnozek i pcham. Sporawdzone ..dziala ... jechalismy tak 20km/h przez dluzszy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Poszkodowany, "otwiera" podnozek (lewy tyl) pasazera .... zaczyna sie odpychac aby zaczac juz > jechac ... a ja wolno do niego dojezdzajac opieram prawa noge o podnozek i pcham. > Sporawdzone ..dziala ... jechalismy tak 20km/h przez dluzszy czas. ja rozumiem ze tak mozna, tylko jak to zrobic jesli do dyspozycji mam sprawny samochod i popsuty motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > tylko jak to zrobic jesli do dyspozycji mam sprawny samochod i popsuty > motocykl? Ależ to proste: w moto otwieramy podnóżek z prawej strony, a drajver w aucie otwiera swoje drzwi i pod nimi wystawia lewą nogę... Dobrze wtedy mieć w aucie ASB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Ależ to proste: w moto otwieramy podnóżek z prawej strony, a drajver w aucie otwiera swoje drzwi i > pod nimi wystawia lewą nogę... > Dobrze wtedy mieć w aucie ASB nie wiem co to ASB, ale tak mi sie skojarzylo ze 'lapaczem kur' na luziku by sie dalo, wystarczyloby otworzyc drzwi (pod wiatr) i po prostu zgarnac 'skrzydlem' motorzyste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Przepis wymyslono, gdy waga motocykla niewiele roznila sie od wagi roweru. Tyke, ze zaden papierowy > tygrys nie wpadl na pomysl, aby to zweryfikowac. > Niemcy tego problemu nie maja, - jest zabronione, tylko przyczepa / laweta czy inna paka. > NIkomu nie polecam, bo moze skonczyc sie tragicznie. Informacja o dozwolonym w Polsce holowaniu na holu giętkim łatwym do odczepienia też wywołało moją konsternację podczas kursu PJ i raczej mimo, że wolno, nigdy nie zdecydowałbym się na takie karkołomne "manewry"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > nie wiem co to ASB, Jeden z pierwszych na świecie trzyliterowych systemów wyręczania kierowcy: automatyczna skrzynia biegów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Jeden z pierwszych na świecie trzyliterowych systemów wyręczania kierowcy: automatyczna skrzynia > biegów... o pacz... jaki zapozniony jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.