Skocz do zawartości

2014 Mercedes GLA - oficjalne pix wyciekly :-)


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

TaaaaaaaaaraIThankYou.gif[...]

Debiut na FMS 2013lizak.gif[...]

sxr5.jpg

A-Class na steriods893goodvibes.gif[...]

kjal.jpg

Sprzedaz w EU od "pozne 2013" jako konkurencja Audi Q3, BMW X1 & Range Rover Evoque.hmm.gif[...]

W porownaniu do concept, widze, ze bezramkowe szyby ...zniklelybuu.gif[...]

23i0.jpg

.. wnetrze przeniesione z A-Class...

p32p.jpg

Silniki

U mnie to ;

GLA250 4Matic - 2.0-litre turbocharged 4cyl - 155kW

GLA200 - 1.6-litre turbocharged 4cyl - 115kW

GLA200 CDI - 1.8-litre turbocharged 4cyl Diesel - 100kW

Manuala brak - wszystko z 7s dual-clutch automatichmm.gif[...]

Pewnie EU cos wiecej dostaniehmm.gif[...] i manual-aidea.gif[...]

Wersja GLA45 AMG ma dolaczyc wkrotcewaytogo.gif[...]

r78d.jpg

IMVHO wyglada lepiej niz A-Class001.gifwaytogo.gif

0zjt.jpg

9jmq.jpg

Source: Ozi secret stash wink.gif, SA VW Club[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do kogo kierowane jest to auto?

Mlodzi 2+0 - czyli pozne lata 20, wczesne 30.idea.gif, potem jak wujekcybul mowi - drugie, trzecie auto w rodzinieidea.gif[...]

Z reszta, patrzac jakim powaodzeniem cieszy sie u mnie A45 AMG - gdzie masz rok czekania, to klientow beda IMVHO mieli001.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bedzie tani mini SUV w sam raz dla zony czy jako trzecie auto w rodzinie [...]

Dodoatkowo glowny klient to tez 2+0 koniec lat 20tych poczatek 30tych, no piaskownica.gif[...]

Wiec IMVHO zbyt bedzie i to pewnie taki jak przy A-Class001.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka wersja nadaje właśnie sens beznadziejnej klasie A. Auto, które nie może przejechać po trawie

> bo mu się urwie plastik pod silnikiem ma sens? Poza...finansowym...

Ale ta "terenowa" wersja też nie może przejechać po trawie. Bo po pierwsze nie będzie miało trakcji na szosowych oponach, po drugie będzie zapewne tylko z napędem na przód a po trzecie te dodatkowe srebrne plastiki "ochronne" na zderzakach będą prawdopodobnie bardziej podatne na urwanie niż zwykły zderzak w zwykłej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Bo po pierwsze nie będzie miało trakcji

> na szosowych oponach, po drugie będzie zapewne tylko z napędem na przód a po trzecie te

> dodatkowe srebrne plastiki "ochronne" na zderzakach będą prawdopodobnie bardziej podatne na

> urwanie niż zwykły zderzak w zwykłej wersji.

Czekaj, czekaj, ale przeciez sam mowiles, ze jestes klientem na Trax, Mokkawink.gifzlosnik.gif? To jakto - tyle wadwink.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]Bo po pierwsze nie będzie miało trakcji

> Czekaj, czekaj, ale przeciez sam mowiles, ze jestes klientem na Trax, Mokka? To jakto - tyle wad?

Mokka dysponuje napędem 4x4. Którego ja chcę używać w zimie, na zimowych oponach. Eksploatacja tych aut w terenie (czy na trawie) nie ma sensu.

A do tego coraz więcej nowych "małych, miejskich SUVów" występuje bez napędu 4x4 - nawet w opcji.

A w dodatku to coraz bardziej podoba się nam XV, który cośtam umie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mokka dysponuje napędem 4x4.

Wiem:P i dlatego cie pytamzlosnik.gif, bo np niemoge zrozumiec kto to kupue - nawet u mnie.

2WD SUVhahaha.gif na platformie auta EU klasy "B"panic.gif[...]

Nic innego mi nie przychodzi do glowy jak "chce siedziec wyzej" - i nie ma w tym nic zlego, jesli takie sa zamiary...

..ale druga grupa to pewnie "LAM"zlosnik.gifwink.gif[..]

Look-at-Me.jpg

Nie widze w ogole sensu takiego CUV jak ten bazujacy na Renault co wujek pokazal, czy Miss-a-bitchi ASX niewiem.gif[...], widze natowmiast sens Skoda Yeti, czy Ix35 w EU warunkach - ot wiecej wchodzi[....]

Ale to ?niewiem.gif?

[...]

> A w dodatku to coraz bardziej podoba się nam XV, który cośtam umie.

waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozbawiony jest on jedynej cechy, która nadaje takiemu auto jakikolwiek sens: napędu na cztery

> koła.

Dla mnie bez znaczenia gdyz poza zjazdjem do lasu na fiku miku zlosnik.gif nigdy w teren nie pojedzie zlosnik.gif A Opel/Chevy za 4x4 to juz wola grubo ponad 80k ( o ile dobrze pamietam) To juz troszku szok bo jest niesety Sportage czy Kysz Kysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie bez znaczenia gdyz poza zjazdjem do lasu na fiku miku nigdy w teren nie pojedzie [...]

To dlaczego nie lepiej kupic EU klase "C", skor powiedzmy kosztuje tyle samo, i wicej miesci + pewnie mam mocniejszy silnikcfaniaczek.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego nie lepiej kupic EU klase "C", skor powiedzmy kosztuje tyle samo, i wicej miesci +

> pewnie mam mocniejszy silnik?

hmm.gif Na dwie osoby nie potrzebna jest klasa C + taki Captur bylby idealny do miasta jako drugi samochod. MA tez skrzynie automatyczna dwu sprzeglowa, za co w klasie C trzeba zaplacic wor zlota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem:P i dlatego cie pytam, bo np niemoge zrozumiec kto to kupue - nawet u mnie.

> 2WD SUV na platformie auta EU klasy "B"[...]

2WD faktycznie bez sensu. Z drugiej strony - u Ciebie nie ma śniegu.

> Nic innego mi nie przychodzi do glowy jak "chce siedziec wyzej" - i nie ma w tym nic zlego, jesli

> takie sa zamiary...

To jest jakiś argument...

> ..ale druga grupa to pewnie "LAM"[..]

A to jeszcze lepszy! hehe.gif

> Nie widze w ogole sensu takiego CUV jak ten bazujacy na Renault

Ja też nie. Moi rodzice się zastanawiali bo się wyżej siedzi. W pewnym wieku trudniej się do auta wcisnąć. Ale cena o 10-15k wyższa od zwykłego auta ostudziła zapał.

> co wujek pokazal, czy Miss-a-bitchi

> ASX [...]

ASX u nas ma AWD.

> , widze natowmiast sens Skoda Yeti, czy Ix35 w EU warunkach - ot wiecej wchodzi[....]

> Ale to ??

> [...]

U nas chodzi głównie o 4x4 na śnieg. Oczywiście żeby auto było modne i wygodne to trochę też...

wink.gif

A, i jeszcze jedno. U nas bywają dziurawe drogi. Więc duże kółka i wysokie zawieszenie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście do czasu gdy producenci w imię mody nie zaczynają w tych autach montować wielkich felg i niskoprofilowych opon.

facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie bez znaczenia gdyz poza zjazdjem do lasu na fiku miku nigdy w teren nie pojedzie A

> Opel/Chevy za 4x4 to juz wola grubo ponad 80k ( o ile dobrze pamietam) To juz troszku szok bo

> jest niesety Sportage czy Kysz Kysz.

Fakt, Opel i Chevy dość drogo wołają. Jeśli nie będzie dużych rabatów to nie zrobią interesu. Bo to za blisko ceny Subaru XV, do którego się nie umywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ta "terenowa" wersja też nie może przejechać po trawie. Bo po pierwsze nie będzie miało trakcji

> na szosowych oponach

Na szosowych oponach to trakcji też braknie w G-klasie, Wranglerze i Defenderze. Można sobie założyć opony dostosowane do terenu i jechać. Pole manewru jest duże bo są duże wnęki na koła. crazy.gif

> po drugie będzie zapewne tylko z napędem na przód

Jak trawa będzie sucha, duże koło pociągnie, a większy prześwit uchroni bebechy przed uszkodzeniem.

> a po trzecie te

> dodatkowe srebrne plastiki "ochronne" na zderzakach będą prawdopodobnie bardziej podatne na

> urwanie niż zwykły zderzak w zwykłej wersji.

Chodzi o prześwit. Każdy centymetr jest na wagę złota. Nieważne jaki kolor ma dana nakładka. Po prostu w zwykłych, niskich autach popękane zderzaki, urwane osłony to norma. Od strzała mogę podać przykłady Golfa IV, Swifta czy Insigni. Nie nadaje się to do zwykłej, miejskiej jazdy więc gdzie tam jaki teren? Każde auto wyższe (a są wśród nich modele, które nawet nie pachną SUVem) jest po prostu lepsze, praktyczniejsze i bezpieczniejsze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o prześwit. Każdy centymetr jest na wagę złota. Nieważne jaki kolor ma dana nakładka. Po

> prostu w zwykłych, niskich autach popękane zderzaki, urwane osłony to norma. Od strzała mogę

> podać przykłady Golfa IV, Swifta czy Insigni. Nie nadaje się to do zwykłej, miejskiej jazdy

> więc gdzie tam jaki teren?

A może po prostu wystarczy nie jeździć po krawężnikach? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alez przeciez w EU tez lud chce wysoko siedziec, stad tez te malutenskie SUV

Siedzieć wysoko to raz. Lepiej widać sytuację na drodze, można jechać dzięki temu płynniej gdy widzimy co się dzieje dalej niż przed naszym zderzakiem.

Trzymać wyżej nogi to dwa. Byle mała powódź i już te kilka centymetrów może zadecydować czy woda się Ci wleje do środka czy nie. SUVem lepiej zjechać na miękkie pobocze, a nawet lepiej przejechać kota...bo może akurat nie walnie się go w łeb tłumikiem środkowym. zlosnik.gif

Poza tym o czym dyskutować? Na drogę wszystko jest lepsze wyższe. Niższe sprawdzi się na torze. Jeśli ktoś nie widzi praktycznych zalet aut typu SUV, znaczy to tylko, że korzysta z samochodu w sposób marginalny. Coś jak powiedzenie, że na klawiaturze wystarczy tylko jeden shift. spineyes.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do tego coraz więcej nowych "małych, miejskich SUVów" występuje bez napędu 4x4 - nawet w opcji.

SUV 4x2 jest gorszy od SUVa 4x4. To naturalne. Ale...tańszy! I wcale na tym nie kończy się sens ośki. Duże koło + większy prześwit sprawia, że trudniej się nim zakopać. Czysta fizyka.

Mój Logan Pickup ma FWD. Pomijam, że nie jest SUVem, ale ma sztywne, wysokie zawieszenie i potężną, metalową osłonę silnika. W warunkach budowlanych (koleiny po wywrotkach i koparkach) spisuje się dostatecznie dobrze i oczywiście o klasę lepiej niż typowy Golf, którym jazda w takich warunkach mija się z celem. Bo nic nie załatwisz, a samochód uszkodzisz.

Więc z praktyki mówię, że SUV 4x2 jest kiepawy, ale i tak lepszy od Octavii Tour 1.9 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozbawiony jest on jedynej cechy, która nadaje takiemu auto jakikolwiek sens: napędu na cztery

> koła.

Duster 4x2 ma opony 215/65R16 co daje średnicę koła 767 mm.

Tradycyjny wymiar to 195/65R15 co daje 711 mm.

Nie ma sensu? 56 mm. Które koło łatwiej siądzie w śniegu, piachu, błocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duster 4x2 ma opony 215/65R16 co daje średnicę koła 767 mm.

> Tradycyjny wymiar to 195/65R15 co daje 711 mm.

> Nie ma sensu? 56 mm. Które koło łatwiej siądzie w śniegu, piachu, błocie?

Tak, lecz popatrz na koła tego Captura. One się do niczego nie nadają, bo to są ogromne felgi z niskoprofilową oponą o typowo szosowym bieżniku.

Gdyby tam siedziały takie koła jak w Dusterze, to owszem - rzecz ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szosowych oponach to trakcji też braknie w G-klasie, Wranglerze i Defenderze.

Owszem, braknie. Ale z uwagi na lepsze napędy 4x4 dużo później.

> Można sobie

> założyć opony dostosowane do terenu i jechać. Pole manewru jest duże bo są duże wnęki na koła.

NIE WIERZĘ, że choć jeden użytkownik takiego Captura założy mu inne koła i pojedzie w teren. Te wnęki są po to, żeby zmieścić niskoprofilowe 18', nie żeby założyć terenowe balony.

> Jak trawa będzie sucha, duże koło pociągnie,

Duże koło pociągnie tak samo jak małe. A szeroki kapeć nawet gorzej.

> a większy prześwit uchroni bebechy przed uszkodzeniem.

> Chodzi o prześwit. Każdy centymetr jest na wagę złota.

Niby tak...

> Nieważne jaki kolor ma dana nakładka. Po

> prostu w zwykłych, niskich autach popękane zderzaki, urwane osłony to norma. Od strzała mogę

> podać przykłady Golfa IV, Swifta czy Insigni. Nie nadaje się to do zwykłej, miejskiej jazdy

> więc gdzie tam jaki teren?

...tylko że zderzak do tego Golfa będzie kosztował 10x mniej.

> Każde auto wyższe (a są wśród nich modele, które nawet nie pachną

> SUVem) jest po prostu lepsze, praktyczniejsze

Być może...

> i bezpieczniejsze.

> Pozdrawiam.

Z tym można długo polemizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2WD SUV na platformie auta EU klasy "B"[...]

> Nic innego mi nie przychodzi do glowy jak "chce siedziec wyzej" - i nie ma w tym nic zlego, jesli

> takie sa zamiary...

Jest to naturalny i sensowny zamiennik Corsy (Mokka & Trax). Jeśli ktoś ma $ to chyba normalne, że woli Mokke niż Corse, która potrafi... hmm.gif Można w niej uruchomić silnik, o! ok.gif

> ..ale druga grupa to pewnie "LAM"[..]

hehe.gif Patrz, kupił kawę! Aleee ma hajsuuu. biglaugh.gif

> Nie widze w ogole sensu takiego CUV jak ten bazujacy na Renault co wujek pokazal

Takie auto pokazuje, że Clio jest totalnie bez sensu.

> ASX

Po prostu SUV w swojej klasie cenowej ze swoimi zaletami i wadami.

> widze natowmiast sens Skoda Yeti, czy Ix35 w EU warunkach - ot wiecej wchodzi[....]

Mhm...po co jest Corsa skoro można kupić Astrę? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może po prostu wystarczy nie jeździć po krawężnikach?

I to jest właśnie sedno! Wystarczy nie robić tego, nie robić tamtego, nie chcieć zbyt wiele, najlepiej nie mieć samochodu tylko łejkap o 6, na zakład trolejbusem, o 16 do domu, bawić dzieci, przed spankiem uklęknąć przed portretem dyktatora i tak do końca życia. Tak, to może być szczęście.

Natomiast jeśli ktoś inaczej postrzega szczęście i wolność, nigdy nie będzie miał problemu ze zrozumieniem SUVa. zlosnik.gif

Wszystko co otwiera drzwi, co umożliwia działanie, nie odmawianie sobie tego czy tamtego jest fajne. I SUVy są pięknem motoryzacji bo właśnie MOGĘ wjechać na krawężnik i im więcej "mogę" tym fajniejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest właśnie sedno! Wystarczy nie robić tego, nie robić tamtego, nie chcieć zbyt wiele,

> najlepiej nie mieć samochodu tylko łejkap o 6, na zakład trolejbusem, o 16 do domu, bawić

> dzieci, przed spankiem uklęknąć przed portretem dyktatora i tak do końca życia. Tak, to może

> być szczęście.

> Natomiast jeśli ktoś inaczej postrzega szczęście i wolność, nigdy nie będzie miał problemu ze

> zrozumieniem SUVa.

> Wszystko co otwiera drzwi, co umożliwia działanie, nie odmawianie sobie tego czy tamtego jest

> fajne. I SUVy są pięknem motoryzacji bo właśnie MOGĘ wjechać na krawężnik i im więcej "mogę"

> tym fajniejsze auto.

możesz też stracic plomby w miejscu gdzie zwykła wersja sobie spokojnie przejedzie. możesz przewrócić się na zakręcie, możesz więcej wydać na paliwo przez Cx do d......

no ale co tam - raz na kwartał wjedziesz na krawężnik (na który zwykłą wersją też byś pewnie wjechał)!

SUV to nie jest synonim wolności. wolność prawdziwą daje terenówka, która jest konceptem starszym niż SUV... która umożliwia wszystko to co SUV + sporo więcej... to nie jest fajne. fajniejsze jest szczere zwykłe auto, albo terenówka. SUV jest pomiędzy i w rozkroku... jego rola to odwrócenie głowy sąsiada... a nie wolność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, lecz popatrz na koła tego Captura.

205/60R16 - rozmiar z Mercedesa W211 w małym aucie.

Ewentualnie 205/55R17.

> One się do niczego nie nadają, bo to są ogromne felgi z

> niskoprofilową oponą o typowo szosowym bieżniku.

> Gdyby tam siedziały takie koła jak w Dusterze, to owszem - rzecz ma sens.

OK, ale jakie opony ma Clio? 185/65R15. Chyba różnica jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, braknie. Ale z uwagi na lepsze napędy 4x4 dużo później.

Power is nothing without control. zlosnik.gif To była reklama opon. cool.gif Lepszy napęd 4x4 nic nie da bez przyczepności.

> NIE WIERZĘ, że choć jeden użytkownik takiego Captura założy mu inne koła i pojedzie w teren.

Nie liczy się wiara, a możliwości.

> Te

> wnęki są po to, żeby zmieścić niskoprofilowe 18', nie żeby założyć terenowe balony.

To zależy od przeznaczenia. Asfalt 18-ki, teren balony. Nie szukaj w aucie problemu, który tkwi w kierowcy.

> Duże koło pociągnie tak samo jak małe.

Niestety nie.

> A szeroki kapeć nawet gorzej.

Jak miękko to lepiej.

> ...tylko że zderzak do tego Golfa będzie kosztował 10x mniej.

100% racji i fakt, że SUVy są droższe jest nie do zaprzeczenia. Ale ta dyskusja będzie identyczna jak rozmowa o tym czy warto zakładać gaz. Clio jest lepsze od Captura tyle, ile gaz od benzyny. Cena. Jak chcesz lepsze, zapłać więcej.

> Z tym można długo polemizować.

Nie zahaczenie o coś podwoziem to dla mnie właśnie bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kombinujecie. Znam takich, którzy lubią SUVy za to np. że się wyżej siedzi i łatwiej wsiada. I dla

> nich to wystarczy, żeby samochód był fajny.

i większość za to kupuje tego typu samochody + za plastiki z zewnątrz przez które auto wygląda bardziej terenowo i tyle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.