Skocz do zawartości

Megane II Combi 1,5 dci - pare pytań


Adi20

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do kupienia takie auto w bardzo dobrej cenie.

Rok 2008, przebieg prawdziwy 240 000 km.

Turbo, dwumasa, wtryski nigdy nie ruszane, podobno wszystko ok. Rozrząd robiony przy 200 000 km.

Auto ma klime, radio, elektryke, raczej wersja podstawowa. W firmie jeździła nim od nowości jedna osoba.

Czego się spodziewać po tym aucie? Chodzi mi głównie o silnik i osprzęt.

I jak rynkowo jest to wyceniane. Dajcie swoje propozycje ceny. Na koniec napisze za ile mogę je kupić. Auto osobowe bez kratki, kolor srebrny metalik. Od nowości w jednej firmie pod jednym kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do kupienia takie auto w bardzo dobrej cenie.

> Rok 2008, przebieg prawdziwy 240 000 km.

> Turbo, dwumasa, wtryski nigdy nie ruszane, podobno wszystko ok. Rozrząd robiony przy 200 000 km.

> Auto ma klime, radio, elektryke, raczej wersja podstawowa. W firmie jeździła nim od nowości jedna

> osoba.

> Czego się spodziewać po tym aucie? Chodzi mi głównie o silnik i osprzęt.

> I jak rynkowo jest to wyceniane. Dajcie swoje propozycje ceny. Na koniec napisze za ile mogę je

> kupić. Auto osobowe bez kratki, kolor srebrny metalik. Od nowości w jednej firmie pod jednym

> kierowcą.

Spodziewac sie mozesz w zasadzie wszystkiego wink.gif

Kupilem swego czasu 1.9dci z firmy z przebiegiem 220tys km, rowniez serwisowane do konca w ASO...

Przez 60kkm eksploatacja + naprawy wyniosly tyle co potencjalna oszczednosc na paliwie w stosunku do noPB grinser006.gif

Mnie sie to i tak oplacalo, bo auto kupione bylo za 60% wartosci rynkowej...

W tej chwili dobija do 300tys km, bo jezdzi nim dalej moj ojciec.

Ogolnie auto z takim przebiegiem to juz loteria, niezaleznie od tego co napisza na forach grinser006.gif

Ogolnie widac, ze jest mocno zmeczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do kupienia takie auto w bardzo dobrej cenie.

> Rok 2008, przebieg prawdziwy 240 000 km.

> Turbo, dwumasa, wtryski nigdy nie ruszane, podobno wszystko ok. Rozrząd robiony przy 200 000 km.

> Auto ma klime, radio, elektryke, raczej wersja podstawowa. W firmie jeździła nim od nowości jedna

> osoba.

> Czego się spodziewać po tym aucie? Chodzi mi głównie o silnik i osprzęt.

> I jak rynkowo jest to wyceniane. Dajcie swoje propozycje ceny. Na koniec napisze za ile mogę je

> kupić. Auto osobowe bez kratki, kolor srebrny metalik. Od nowości w jednej firmie pod jednym

> kierowcą.

Witam, kupiłem megankę z takim silnikiem z 2004r - przebieg podobny (sprawdzony w serwisie). Zaraz po zakupie musiałem wymienić silniczek spryskiwaczy, czujnik świateł wstecznych, poprzetykać odpływy (z klimy i z podszybia). Dałem za nią 13 z groszami, w podobnej cenie i roczniku nic lepszego nie znalazłem. W serwisie renaulta za 400zł robią "gruby" przegląd i sprawdzą w autku praktycznie wszystko- od tego bym zaczął.

ps. dlaczego rozrząd by wymieniany przy 200tyś.? w tym roczniku producent nie zaleca wymiany co 160000? a przed liftem co 100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, kupiłem megankę z takim silnikiem z 2004r - przebieg podobny (sprawdzony w serwisie). Zaraz

> po zakupie musiałem wymienić silniczek spryskiwaczy, czujnik świateł wstecznych, poprzetykać

> odpływy (z klimy i z podszybia). Dałem za nią 13 z groszami, w podobnej cenie i roczniku nic

> lepszego nie znalazłem. W serwisie renaulta za 400zł robią "gruby" przegląd i sprawdzą w autku

> praktycznie wszystko- od tego bym zaczął.

> ps. dlaczego rozrząd by wymieniany przy 200tyś.? w tym roczniku producent nie zaleca wymiany co

> 160000? a przed liftem co 100?

cholera wie. Trzeba będzie sprawdzić. Wołają za nią 12 000 brutto.

Teraz jest w warsztacie na wymianie chłodnicy klimatyzacji i jakiś dupereli w zawieszeniu. Mają ją sprzedaż w 100% sprawną.

Ryzyko niby jest ale co lepszego kupie w tym pieniądzu. Wiem że przebieg oryginał, że całkowicie bezwypadkowe.

Acha. skrzynia ma 5 czy 6 biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cholera wie. Trzeba będzie sprawdzić. Wołają za nią 12 000 brutto.

> Teraz jest w warsztacie na wymianie chłodnicy klimatyzacji i jakiś dupereli w zawieszeniu. Mają ją

> sprzedaż w 100% sprawną.

> Ryzyko niby jest ale co lepszego kupie w tym pieniądzu. Wiem że przebieg oryginał, że całkowicie

> bezwypadkowe.

> Acha. skrzynia ma 5 czy 6 biegów?

ja mam niestety 5, przy 130-140km/h brakuje 6. Jeżeli wszystko z autem ok to brałbym za tą kaskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do kupienia takie auto w bardzo dobrej cenie.

> Rok 2008, przebieg prawdziwy 240 000 km.

> Turbo, dwumasa, wtryski nigdy nie ruszane, podobno wszystko ok. Rozrząd robiony przy 200 000 km.

> Auto ma klime, radio, elektryke, raczej wersja podstawowa. W firmie jeździła nim od nowości jedna

> osoba.

> Czego się spodziewać po tym aucie? Chodzi mi głównie o silnik i osprzęt.

> I jak rynkowo jest to wyceniane. Dajcie swoje propozycje ceny. Na koniec napisze za ile mogę je

> kupić. Auto osobowe bez kratki, kolor srebrny metalik. Od nowości w jednej firmie pod jednym

> kierowcą.

Nie kupił bym dci z takim przebiegiem zlosnik.gif

Pierwsza naprawa i 2k w plecy druga i trzecia ponownie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kupił bym dci z takim przebiegiem

> Pierwsza naprawa i 2k w plecy druga i trzecia ponownie

też mam obawy ale jakie auto za 12 tysięcy będzie bezproblemowe?

za te pieniądze zawsze będą jakieś niespodzianki.

szkoda ze nie stac mnie na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też mam obawy ale jakie auto za 12 tysięcy będzie bezproblemowe?

A to samo auto ale za 18 będzie?

> za te pieniądze zawsze będą jakieś niespodzianki.

Turbo, dwumas, wtryski, no wszystko co dotyczy dCI

> szkoda ze nie stac mnie na nowe

Ba.

Problem jest taki, albo Ty go kupisz z pełną świadomością co masz i co może Cię czekać, albo kupi handlarz, cofnie szafę na 120 i sprzeda dalej. Wzrośnie cena i nerw w przypadku jak się coś posypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> handlarz, cofnie szafę na 120 i sprzeda dalej. Wzrośnie cena i nerw w przypadku jak się coś

> posypie.

w serwisie renault za 40 zł można sprawdzić stan licznika, wystarczy sam vin. jak szukałem samochodu to na stan licznika patrzyłem na końcu- widziałem dużo "perełek" z przebiegiem 100-150 tysi w stanie żenującym... nie tylko renówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w serwisie renault za 40 zł można sprawdzić stan licznika, wystarczy sam vin.

Oczywiście dotyczy to aut serwisowanych zlosnik.gif

> jak szukałem

> samochodu to na stan licznika patrzyłem na końcu- widziałem dużo "perełek" z przebiegiem

> 100-150 tysi w stanie żenującym... nie tylko renówki.

To dość jasne. Jednak prawdopodobieństwo że się coś wydarzy w dieslu z tym przebiegiem jest po prostu duże. Gdyby to była benzyna, słowem bym nie wymieniał możliwych pułapek. Ale to jest dCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też mam obawy ale jakie auto za 12 tysięcy będzie bezproblemowe?

> za te pieniądze zawsze będą jakieś niespodzianki.

> szkoda ze nie stac mnie na nowe

kupił bym Megane w benzynie i zapodał gaz jeśli zależało by mi na cięciu kosztów ok.gif

miałem jednego DCI i akurat wiem jak to może kosztować jak ma się pecha ok.gif tyle ile bym zaoszczędził w ropie to wydałem 30 razy tyle w naprawę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile miałeś tych dci?

miałem jednego , nie mówię że każdy będzie się psuć ale każdy wygeneruje dużą kwotę przy pierwszej usterce np: Turbiny , dwumasie , wtryskach ok.gif dlatego oszczędność jest znikoma no chyba że ktoś kupuje nowego ok.gif

Każda z napraw to koszt koło 2 tys pokaż mi coś podobnego w silniku benzynowym co będzie kosztować podobnie ok.gif bo raczej ani cewki ani KZFR nie będzie tyle kosztować ok.gif no a nie oszukujmy się kupując diesla z przebiegiem niepewnym oraz z historią nie znaną nie jest czymś pewnym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem jednego , nie mówię że każdy będzie się psuć ale każdy wygeneruje dużą kwotę przy pierwszej

> usterce np: Turbiny , dwumasie , wtryskach dlatego oszczędność jest znikoma no chyba że ktoś

> kupuje nowego

> Każda z napraw to koszt koło 2 tys pokaż mi coś podobnego w silniku benzynowym co będzie kosztować

> podobnie bo raczej ani cewki ani KZFR nie będzie tyle kosztować no a nie oszukujmy się

> kupując diesla z przebiegiem niepewnym oraz z historią nie znaną nie jest czymś pewnym

przebieg w tym wypadku pewny, wyraźnie napisane że serwisowany- samochody kilkuletnie z takim przebiegiem są w większości (oczywiście nie wszystkie) po flotowe, a więc i serwisowane, w przypadku sprowadzonych kilkuletnie też są serwisowane i w renaulcie łatwo to można sprawdzić- czego nie mogłem zrobić w oplu czy fordzie (szukałem w rocznikach 2003-2006 i poza wyposażeniem nic mi więcej nie podawali) . Gorzej z krajówkami od osób prywatnych- bo duża część naszych rodaków woli jechać do pana Janka i zaoszczędzić 50zł, a przecież ceny serwisu w renaulcie są jednymi z niższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przebieg w tym wypadku pewny, wyraźnie napisane że serwisowany- samochody kilkuletnie z takim

> przebiegiem są w większości (oczywiście nie wszystkie) po flotowe, a więc i serwisowane, w

> przypadku sprowadzonych kilkuletnie też są serwisowane i w renaulcie łatwo to można sprawdzić-

> czego nie mogłem zrobić w oplu czy fordzie (szukałem w rocznikach 2003-2006 i poza

> wyposażeniem nic mi więcej nie podawali) . Gorzej z krajówkami od osób prywatnych- bo duża

> część naszych rodaków woli jechać do pana Janka i zaoszczędzić 50zł, a przecież ceny serwisu w

> renaulcie są jednymi z niższych.

Co nie zmienia faktu ze kazda naprawa bedzie kosztowna i wieksza niz w silniku benzynowym. Z racji że auto juz swoje ma bedzie to szybciej niż pozniej...

Bo jednak wtryski turbo itp trzeba bedzie zregenerowac-wymienic bo wczesniej nie było robione i nie wiadomo jak dlugo bedzie sie spisywać.

Ja bym nie podjął sie takiego ryzyka wolał bym dołożyć do nowszego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie zmienia faktu ze kazda naprawa bedzie kosztowna i wieksza niz w silniku benzynowym. Z racji

> że auto juz swoje ma bedzie to szybciej niż pozniej...

> Bo jednak wtryski turbo itp trzeba bedzie zregenerowac-wymienic bo wczesniej nie było robione i nie

> wiadomo jak dlugo bedzie sie spisywać.

> Ja bym nie podjął sie takiego ryzyka wolał bym dołożyć do nowszego auta...

w nowszym też może coś paść smile.gif jak kupowałem żonie megankę z 2004r to też wolałem kupić coś nowszego hehe.gif tyle kasy się miało i kropka 270751858-jezyk.gif koszty będą w każdym samochodzie- jakbym miał nie kupować samochodu bo coś może paść to pozostałby tylko rower zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowszym też może coś paść jak kupowałem żonie megankę z 2004r to też wolałem kupić coś nowszego

> tyle kasy się miało i kropka koszty będą w każdym samochodzie- jakbym miał nie kupować

> samochodu bo coś może paść to pozostałby tylko rower

Ale kupno starego diesla z duzym przebiegiem jest troche bez sensu, o czym sam sie przekonalem...

Jak jezdzisz mniej niz 15-20kkm rocznie to lepiej brac benzyne, bo oszczednosci na paliwie sa niewielkie.

A jak duzo, to taki diesel, wczeseniej czy poznej wygeneruje koszty, ktore pochlona wszystkie oszczednosci grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kupno starego diesla z duzym przebiegiem jest troche bez sensu, o czym sam sie przekonalem...

> Jak jezdzisz mniej niz 15-20kkm rocznie to lepiej brac benzyne, bo oszczednosci na paliwie sa

> niewielkie.

> A jak duzo, to taki diesel, wczeseniej czy poznej wygeneruje koszty, ktore pochlona wszystkie

> oszczednosci

też jestem zdania, że kupno takiego diesla to pchanie się w kłopoty. Przecież nawet najlepszy serwis nie zatrzyma zużywania się części. dCi mimo, że oszczędny to jednak bywa problematyczny w utrzymaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowszym też może coś paść jak kupowałem żonie megankę z 2004r to też wolałem kupić coś nowszego

> tyle kasy się miało i kropka koszty będą w każdym samochodzie- jakbym miał nie kupować

> samochodu bo coś może paść to pozostałby tylko rower

albo nie chcesz przyznać racji albo nie kumasz co pisze zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo nie chcesz przyznać racji albo nie kumasz co pisze

rozumie o co Ci chodzi, jeżdżę astrą z przebiegiem 325kkm i przez 7 lat wpakowaliśmy na remont (pompa wtryskowa) 1500zł- samochód u mechaniora jest raz w roku- wymiana oleju i filtrów... remoncik wtrysków w reni będzie zapewne droższy, ale raz na kilkadzięsiąt/set kilometrów. reszta kosztów- hamulce, zawieszenie itp pada bez względu na rodzaj paliwa. 3 litry paliwa na każdą setkę, przy przebiegu 15000 rocznie daje nam 450l x średnia cena paliwa 5,5 = 2475zł rocznie -dodam że przebieg nie jest duży, samochód zmienię za około 3-4 lata. przy padniętej turbinie (regeneracja 1200-1700zł okolice BB), padnięte wtryski (regeneracja 250zł sztuka- nowe pewnie z 800zł) musiałbym wszystko co dwa lata robić...

ps. mam nadzieję że w obliczeniach się nie machnąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, ale porównujesz Opla do Renault.

> To jak by porównać stare poczciwej 1,9 TDI na pompie rotacyjnej do 2.0 TDI 16V szczególnie z

> początku jego produkcji.

Paliwo liczyłem z renaulta megane kombi 1,5dci- dojazdy żony do pracy 4,8-5,2l /100km a benzynka ok 8l/100km.

Jak kupowałem opla to argumenty słyszałem identyczne jak teraz, i chciałem tylko pokazać jakie to "straszne" koszty generował ten diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, ale porównujesz Opla do Renault.

> To jak by porównać stare poczciwej 1,9 TDI na pompie rotacyjnej do 2.0 TDI 16V szczególnie z

> początku jego produkcji.

dodam tylko że w prostych obliczeniach pokazałem tylko koszty paliwa w przypadku benzyny- gdybyśmy chcieli dać gaz to wydatek byłby wyższy (instalacja+ większe spalanie+przegląd droższy+ regulacje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwo liczyłem z renaulta megane kombi 1,5dci- dojazdy żony do pracy 4,8-5,2l /100km a benzynka ok

> 8l/100km.

> Jak kupowałem opla to argumenty słyszałem identyczne jak teraz, i chciałem tylko pokazać jakie to

> "straszne" koszty generował ten diesel

Ale ja nie uderzam w spalanie a w opinię o awaryjności. Zresztą, ktoś tu niedawno pisał o spalaniu takiego 1,5 dCI hahaha.gif

Więc ja wolę swoje 1,6 16V z LPG które wciąga ~10/100 owego LPG a noPB bral mi pod 8/100

W kwestii trwałości to jeździłem niejednym autem z przebiegiem powyżej 700 000 i były to głównie diesle...Ale było to 15-20 lat temu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja nie uderzam w spalanie a w opinię o awaryjności. Zresztą, ktoś tu niedawno pisał o spalaniu

> takiego 1,5 dCI

to nie było o megance, ale o kostce mydła hehe.gif

> Więc ja wolę swoje 1,6 16V z LPG które wciąga ~10/100 owego LPG a noPB bral mi pod 8/100

> W kwestii trwałości to jeździłem niejednym autem z przebiegiem powyżej 700 000 i były to głównie

> diesle...Ale było to 15-20 lat temu

spoko, ja tam wierzę matematyce zlosnik.gif za trzy-cztery lata będę mógł powiedzieć coś więcej na temat meganki i jej 1,5 dci 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwo liczyłem z renaulta megane kombi 1,5dci- dojazdy żony do pracy 4,8-5,2l /100km a benzynka ok

> 8l/100km.

> Jak kupowałem opla to argumenty słyszałem identyczne jak teraz, i chciałem tylko pokazać jakie to

> "straszne" koszty generował ten diesel

no nie gadaj takie 1.5 DCI potrafi brać 8l o czym pisali właśnie ludzie tu na kąciku zlosnik.gif więc róznica w paliwie dość znikoma się robi.

Dodatkowo ceny części itp w DCI są dużo wyższe bo regeneracja wtrysku to koszt od 500 do 700 zależy co będą robić.

Turbina też koło 2tys licząc z wymianą więc też wyższa niż to co podawałeś. Wolał bym jeździć megane z gazem która pali 10l i płacić za 2,5 za litr paliwa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie było o megance, ale o kostce mydła

Mega nowoczesnej i super oszczędnej kostce mydła

> spoko, ja tam wierzę matematyce za trzy-cztery lata będę mógł powiedzieć coś więcej na temat

> meganki i jej 1,5 dci

Obyś się nie przekonał o walorach dCI i jego osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mega nowoczesnej i super oszczędnej kostce mydła

> Obyś się nie przekonał o walorach dCI i jego osprzętu.

też sobie tego życzę zlosnik.gif miałem escorta-więc już chyba nic mnie nie zaskoczy hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jop nie wie o czym mowi porownujac do starych fur ale oby jemu działało jak najdłużej

> Najlepszego !

porównanie meganki z silnikiem diesla i benzyny... Na przykładzie spalania tych dwóch samochodów policzyłem różnice w kosztach paliwa... Czytamy ze zrozumieniem. gdzie tu porównanie do starej fury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porównanie meganki z silnikiem diesla i benzyny... Na przykładzie spalania tych dwóch samochodów

> policzyłem różnice w kosztach paliwa... Czytamy ze zrozumieniem. gdzie tu porównanie do starej

> fury?

ale ceny za robotę wtrysków to raczej nie jak do DCI zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ceny za robotę wtrysków to raczej nie jak do DCI

500-700 brutto za cztery 2400- tyle to na paliwie rocznie mam zaoszczędzone...

ok, ceny możesz znaleźć za pomocą google

http://boschadamczyk.rtrk.pl/?scid=62201&kw=9403000&pub_cr_id=31361752827

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrzuć mu jakiś kosztorys ze swoich napraw

o tdci słyszałem też dużo... jeździło u mnie w domu 7 lat, od nowości-do tego tankowane na auchan... jakoś przeżyło i nic nie padło, a to że kolega miał pecha to się niestety zdarza. nie mam zamiaru przekonywać nikogo do diesla, bo lata mi to koło pędzla czym kto jeździ i na co się brandzluje- przedstawiłem tylko prosty rachunek- jak się zepsuje to naprawię z moich zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak nie uwierzy albo napisze że nie dbałem o silnik

> ale robota dwa lata temu wtrysku wymiana końcówki i zaworka to była od 450zł wzwyż

Może zacznij pisać posty za mnie skoro wiesz co ja chciałbym napisać claps.gif kończę temat bo zaraz któremuś żyłka pęknie z tej napinki. Macie racje diesel to ZŁO, idę spalić żonie megankę bo mnie przekonaliście facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może zacznij pisać posty za mnie skoro wiesz co ja chciałbym napisać kończę temat bo zaraz

> któremuś żyłka pęknie z tej napinki. Macie racje diesel to ZŁO, idę spalić żonie megankę bo

> mnie przekonaliście

jak już spalisz to daj znać mogę Cię przekimać u mnie zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o tdci słyszałem też dużo... jeździło u mnie w domu 7 lat, od nowości-do tego tankowane na

> auchan... jakoś przeżyło i nic nie padło, a to że kolega miał pecha to się niestety zdarza.

> nie mam zamiaru przekonywać nikogo do diesla, bo lata mi to koło pędzla czym kto jeździ i na

> co się brandzluje- przedstawiłem tylko prosty rachunek- jak się zepsuje to naprawię z moich

> zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie

no zobaczymy jak to będzie ja najprawdopodobniej z przypadku będę miał HDI zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak już spalisz to daj znać mogę Cię przekimać u mnie

dzięki 20.GIF

ps. tak na marginesie to dojechałem nią z BB i objeździłem Trójmiasto dwa tygodnie temu 270751858-jezyk.gif

ps2. dziwne gołębie tam macie hehe.gif

287138779-WP_000301.jpg

post-120683-14352521494928_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.