Skocz do zawartości

Czy odcięcie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem...


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> ...występuje w każdym aucie z wtryskiem paliwa? Konkretnie chodzi mi o 1.8 w moim dziadku z

> wtryskiem Bosch Digifant.

W Twoim chyba raczej nie. To wynalazek czesciej spotykany w nowych autach, niby ekologia i zmiejszenie zuzycia paliwa. Chyba nawet Golf GTI to ma i troche trudniej nim poszalec hamujac lewa noga zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...występuje w każdym aucie z wtryskiem paliwa? Konkretnie chodzi mi o 1.8 w moim dziadku z

> wtryskiem Bosch Digifant.

Zarówno Digi I (od 86r), jak i II posiadają funkcję deceleration cut-off.

Warunek działania to sprawny styk pozycji przepustnicy wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...występuje w każdym aucie z wtryskiem paliwa? Konkretnie chodzi mi o 1.8 w moim dziadku z

> wtryskiem Bosch Digifant.

Raczej ma cut off. W tym wtrysku Boscha jeśli z przepustnicy do ECU dojdzie sygnal że przepustnica jest zamknięta, a obroty są powyżej bodajże 1200 czy 1300 to paliwo do wtryskiwaczy nie jest dostarczane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fox 1.8 '91

To nie jest jakiś dinozaur, jeżeli nie działa odcięcie to może jest źle wyregulowane (o ile się reguluje, np. śrubą przy przepustnicy) "zerowe" położenie przepustnicy ? Tyle, że wtedy pewnie miałbyś podniesione obroty biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież takie coś było już w silnikach z gaźnikiem, wtrysk to ma każdy według mnie do pewnych

> obrotów przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane.

Fakt, pomajtolilo mi sie z nacisnieciem hamulca spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest jakiś dinozaur, jeżeli nie działa odcięcie to może jest źle wyregulowane (o ile się reguluje, np. śrubą przy przepustnicy) "zerowe" położenie przepustnicy ? Tyle, że wtedy pewnie miałbyś podniesione obroty biegu jałowego.

Nie wiem czy we wszystkich autach, ale sprawdzane jest również położenie pedału sprzęgła (cutoff tylko przy wyciśniętym sprzęgle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy we wszystkich autach, ale sprawdzane jest również położenie pedału sprzęgła (cutoff

> tylko przy wyciśniętym sprzęgle)

Sprzęgło raczej jest mniej istotne (jest istotne jak mamy tempomat), ECU pilnuje się pewnej granicy obrotów (zależnie od producenta, okolice 1000-1500 obr/min) i nawet jak mamy naciśnięty pedał sprzęgła to odjęcie nogi z gazu powoduje natychmiastowy spadek czasu otwarcia wtryskiwaczy do 0 (można sprawdzić komputerem diagnostycznym lub np. w Vectrze C przełączyć wyświetlacz w tryb diagnostyczny). Gdy obroty spadają do tej krytycznej wartości wtryskiwacze znów zaczynają podawać paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pełnoletność osiągnął 4 lata temu...

> Nie twierdzę, że nie działa.

> Chce się dowiedzieć, czy ma opcję cut-off.

Tak na 100% to się dowiesz jedynie podłączając interfejs diagnostyczny i sprawdzając czas otwarcia wtryskiwaczy, ale... Byłoby strasznym marnotrawstwem paliwa nie zastosowanie cut-off, a do tego hamowanie silnikiem byłoby "osłabione" (podawane byłoby paliwo i powietrze, więc coś dawałoby minimalny "ciąg").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest inna funkcja, którą na dodatek można wyłączyć i to bez względu na producenta.

Wyłączyć blokadę hamowania lewą nogą w VW? Niby czym?

Nawet ESP nie da się w pełni wyłączyć, najwyżej przeprogramować

(prócz najnowszego Golfa R - to jedyny VW w którym ESP jest w pełni wyłączalne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Twoim chyba raczej nie. To wynalazek czesciej spotykany w nowych autach, niby ekologia i

> zmiejszenie zuzycia paliwa. Chyba nawet Golf GTI to ma i troche trudniej nim poszalec hamujac

> lewa noga

mówisz o dwóch różnych rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież takie coś było już w silnikach z gaźnikiem,

Nawet gaźnikowe Polonezy miały zawór hamowania silnikiem, który na dodatek działał jak powinien ok.gif;

wtrysk to ma każdy według mnie do pewnych

> obrotów przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane.

Każdy z czujnikiem położenia przepustnicy, paliwo jest odcinane powyżej 1500 obrotów (przeważnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czym tu się podniecać , w gaźnikowym fiacie tipo już było odcięcie paliwa przy puszczeniu gazu

Patrzę w dół.. sprawdzam... no nie. Nie podnieciłem się więc nie wiem skąd ten pomysł.

Mówię jak jest.

A że Fiat przoduje w nowinkach technicznych to nie od dziś wiadomo.

Dla ścisłości: w 318ti (rok młodsza) też tak samo. Zero spalania po odjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.