Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Piękne auto. Niesamowite w prowadzeniu - dzień w którym dostałem na 30 minut ten samochód będę pamiętał dłuuugo. Zawsze marzyłem i udało się - polecam każdemu. Niesamowite, bo od premiery już 23 lata !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świetny! Niestety, NSX to jedno z wielu aut zabitych przez ekopopaprańców...

Bzdura. NSX umarła ze starości. Po 15 latach od premiery sprzedaż była na poziomie kilkuset sztuk rocznie więc zdecydowano o zaprzestaniu produkcji.

Głównym rynkiem dla NSXa były Stany, gdzie normy spalania są mniej restrykcyjne.

Nowy NSX będzie powstawał w fabryce w USA, jako głównego rynku zbytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozbawiles mnie .

Czym?

Może inaczej - są inaczej liczone i różnią się między stanami. ZTCP liczy się odpowiedni udział samochodów z poszczególnych koszyków "norm emisji"w całości. Wiec mozesz miec kilka ZEVów i ULEV i do tego trochę muscle carów i mieścisz się w normie bo musisz spełnić normę dla całości floty a nie poszczególnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świetny! Niestety, NSX to jedno z wielu aut zabitych przez ekopopaprańców...

A jak oni niby przyłozyli do tego rękę?

Auto było koszmarnie drogie i sprzedawało się bardzo słabo. Np w Niemczech przez cały okres sprzedaży 271 egzemplarzy co wcale nie dziwi gdy dodamy do tego info, że samochód zależnie od wersji kosztował od 140 do 175 tyś marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przecież emisja CO2 w silnikach N/A Hondy była bardzo wysoka,

> NSX miała prawie 300 g/km - to bardzo dużo.

> Z tego samego powodu zdechła Honda S2000 (240 g/km), a w najnowszym Type-R będzie turbo.

Jest wiele aut, które mają też wysoko i jakoś są sprzedawane.

M3 - 260-290

Corvette - 270-350

Ferrari 270- 570

Lancer Evo - 250-330.

Biorąc pod uwagę, że NSX zadebiutował 23 lata temu i był produkowany przez 15 a ceny były astronomiczne to i tak długo był produkowany.

Co spowodowało, że zaprzestano produkcji?

Ekologia - być może. Ekonomia - na pewno smile.gif

Sprzedawali raptem kilkaset aut rocznie, a rywale mieli dużo nowsze konstrukcje i zdaje się w przystępniejszych cenach.

Poza tym NSX jednak był trochę oceniany przez pryzmat Civica i brakowało mu kultowości i prestiżu marki jak Ferrari czy Lambo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obniżenie spalanie przez obcięcie cylinda się nie liczy

Nie mowie o obcieciu cylindra cfaniaczek.gif.

Honda Jazz 1.4 i-VTEC 100 KM, 127 Nm - 129 g/km

Fiat Punto 1.4 Multiair 105 KM, 130 Nm - 133 g/km

Honda Civic 1.8 i-VTEC 142 KM, 174 Nm - 136 g/km

Fiat Bravo 1.4 Multiair T-jet 140 KM, 230 Nm - 132 g/km

Bardzo daleko mowisz? 275123014-zielony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mowie o obcieciu cylindra .

> Honda Jazz 1.4 i-VTEC 100 KM, 127 Nm - 129 g/km

> Fiat Punto 1.4 Multiair 105 KM, 130 Nm - 133 g/km

> Honda Civic 1.8 i-VTEC 142 KM, 174 Nm - 136 g/km

> Fiat Bravo 1.4 Multiair T-jet 140 KM, 230 Nm - 132 g/km

> Bardzo daleko mowisz?

Zbaczamy z tematu, ale pisałem o CZOŁÓWCE, a nie Hondzie.

A ta jest już poniżej 100 g/km. Wiele diesli w granicach 80 g/km, niektóre poniżej 50.

Najlepsze 3-cylindrowce Fiata mają 112 g/km. To daleko od czołówki, naprawdę.

(Honda i-DTEC ma 98)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbaczamy z tematu, ale pisałem o CZOŁÓWCE, a nie Hondzie.

> A ta jest już poniżej 100 g/km. Wiele diesli w granicach 80 g/km, niektóre poniżej 50.

A teraz powiedz ile tych Insightow sie sprzedalo w tym roku zeby te ekstrema mialy jakikolwiek wplyw na "srednia krajowa"? Odpowiem, w Polsce - cytujac za samar.pl - 2 (slownie: dwa) rotfl.gif.

W sredniej emisji CO2 per calosc rocznej sprzedazy, a tak naprawde wlasnie ta srednia sie liczy, a nie rekordowe popisy pojedynczych egzemplarzy, malo kto moze dorownac Fiatowi, a juz na pewno nie Honda (KLIK!) 275123014-zielony.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie ja tez nie mam pojecia .

> BTW, najlepszy 2-cylindrowy "trzycylindrowiec" Fiata emituje 95 g/km .

Pomyliło mi się z VW. Ale nie mierz wszystkich swoją miarką.

W Polsce i Włoszech Fiat jest popularny, ale gdzie indziej nie za bardzo,

np. w Skandynawii oscyluje wokół 1% rynku.

Poza tym lista aut z emisją poniżej 80 g/km jest dość długa,

to nie tylko Insight którego wspomniałeś i w ogóle nie tylko hybrydy.

Emisję niższą niż te 95 g/km Fiata, którym się zachwycasz mają m.in.

Renault Clio 1.5 dCi

Citroen C3 1.4 e-HDI Airdream

Peugeot 208 1.4 e-Hdi MCP

VW Up! 1.0 Eco

Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive

Audi A3 SB 1.6 TDI ultra

Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline II

Ford Focus 1.6 TDCi Econetic

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Renault Megane 1.5 dCi

Volvo V40 D2

Jeśli się nie mylę, żadne z tych aut nie jest hybrydą jak Insight.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.