Skocz do zawartości

Mruganie oświetlenia wew. i zew.


mortin7669

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio nocą odpalając samochód zauważyłem, że przez jakiś czas po odpaleniu pulsują światła zewnętrzne i wewnętrzne, raz są jaśniejsze i ciemniejsze niezależnie od obrotów. Jeżeli chwile pochodzi to efekt choinki ustaje. Na ciepłym silniku tego nie ma. Co to może być ;D? Dodam, że silnik nie jest obciążony bo żadna klima, radio itp nie jest włączone. Mruga licznik mid, wyświetlacz z radia, światła zewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternator

oooo ale żaden check się nie pali, może jakiś układ stabilizacji napięcia? Może pasek się śliska na początku ? i dlatego tak mruga?

Jak wymieniałem wąż do chłodnicy to część płynu własnie poszła na pasek od alternatora i trochę piszczał sobie, potem jak myli mi silnik to tez piszczał trochę może tu tkwi problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź miernik i sprawdź napięcie po odpaleniu na zimnym, jeżeli V skacze powyżej 15V znaczy się regulator napięcia pada.

Po myciu silnika przyczyną mogą być również styki na kablach od alternatora, aczkolwiek ślizgający się pasek również może być przyczyną.

Tak sobie pozwolę lekkie OT i przesłanie dla Ciebie:

287168422-winter.png

Czekamy na więcej postów.

PZDR VEN

post-53807-14352521623027_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oooo ale żaden check się nie pali, może jakiś układ stabilizacji napięcia? Może pasek się śliska na

> początku ? i dlatego tak mruga?

> Jak wymieniałem wąż do chłodnicy to część płynu własnie poszła na pasek od alternatora i trochę

> piszczał sobie, potem jak myli mi silnik to tez piszczał trochę może tu tkwi problem ?

no widzę, że zaczynasz dobrze skojarzać fakty - normalnie WIELKI postęp (chyba dzięki AK wink.gif)

Sprawdź ten pasek, następnie ten Twój "układ stabilizacji napięcia" czyli regulator napięcia cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie lepiej mierzyć gdy jest coś nie tak ?

A nie lepiej zmierzyć teraz zanim będzie za późno?

Może akurat regulator padł i masz za wysokie napięcie i zaraz ugotujesz akumulator i może kilka innych rzeczy się popalić lub w drugą stronę daje za niskie napięcie i na razie akumulator wszystko podtrzymuje, ale za jakiś czas powie 30.GIF

Boisz się używać multimetra?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie 13,8 - 14,2 V przy pomiarze bez obciążenia.Proszę o interpretację podanych wyników

wg mnie jak bez obiążenia to tyrochę mało, ale ważniejsze jest czemu nie było ono stałe, czyli np. stale 13,8 czy 14,2 tylko się wahało.

Sprawdź jeszcze jak pisze przemty pod obciążeniem i zwróć uwagę czy się waha napięcie.

BTW wg mnie szczotki się kończą/zawieszają - raczej wymieniłbym na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg mnie jak bez obiążenia to tyrochę mało, ale ważniejsze jest czemu nie było ono stałe, czyli np.

> stale 13,8 czy 14,2 tylko się wahało.

> Sprawdź jeszcze jak pisze przemty pod obciążeniem i zwróć uwagę czy się waha napięcie.

> BTW wg mnie szczotki się kończą/zawieszają - raczej wymieniłbym na nowe

Ja wiem czy mało...Duże znaczenie ma też czy silnik był dobrze rozgrzany czy zimny. U siebie mam alternator po pełnej regeneracji, bez obciążenia zimą było 14,2V, pod obciążeniem (światła długie, ogrzewanie szyby, dmuchawa max, radio, włączone oświetlenie wewnętrzne) było 13,1V na rozgrzanym silniku. Na zimnym (auto już na tyle rozgrzane że chodziło bez ssania, obroty jałowe poniżej 1krpm) było 13,4V.

Pomiary przy 3000rpm.

Ja bym sprawdził pasek (co prawda napinacz pilnuje aby był napięty), masę do nadwozia oraz połączenia przewodów przy alternatorze i napięcie ładowania zmierzył na zimnym i ciepłym silniku, oczywiście pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciężko będzie zdiagnozować co jest lub było przyczyną bo na razie nie ma już efektu choinki.

Polej pasek wodą jak jest zimny i odpal, możesz również wziąć spryskiwacz i popsikać na tylną część alternatora i zobaczyć czy objawy się pojawią.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polej pasek wodą jak jest zimny i odpal, możesz również wziąć spryskiwacz i popsikać na tylną część

> alternatora i zobaczyć czy objawy się pojawią.

bardzo dobra myśl - to ładnie będzie imitowac deszcz ok.gif

Swoją drogą jak zauważasz mruganie żarówki to napięcie ma napewno większe wachania aniżeli 0.5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Wracając do tematu czy regulator napięcia można jakoś od góry wyjąć ? czy trzeba rozebrać pół auta by się do niego dostać? I druga sprawa, czy da się multimetrem zdiagnozować uszkodzenie lub jego brak multimetrem ? Kupiłem już nowy akumulator i nie chciał bym go wyrzucać. Mierzyłem ostatnio napięcie i było 14,4 V bez obciążenia, więc nie wydaje się aby coś wskazywało na jego popsucie. Ale może jakieś zimne luty są czy coś i dlatego tak mruga puki się nie zagrzeje. Aczkolwiek ostatnio nie zwracałem uwagi czy ten efekt nadal występuje ponieważ najlepiej go widać w nocy, a jakoś nie miałem okazji ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracając do tematu czy regulator napięcia można jakoś od góry wyjąć ?

Regulator napięcia to płytka wewnątrz alternatora: żeby się do niej dostać, musisz wymontować alternator, potem odkręcić plastykową pokrywkę i zobaczysz reg. nap. i mostek diodowy.

Ale zanim wymontujesz altka, poobserwuj napięcie, czy faluje i jak faluje, wokół jakich wartości oscyluje...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zanim wymontujesz altka, poobserwuj napięcie, czy faluje i jak faluje, wokół jakich wartości

> oscyluje...

> Pozdr.

I też warto poobserwować dłużej a nie tylko przyłożyć przewody i zerknąć...aha, jest 14,4V hmm.gif to regulator jest w porządku, klap, maska zamknięta zlosnik.gif

Warto też to zrobić na zimnym i rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tylko multimetr ''odświeża'' pomiar co dany czas przyjmijmy, że jest to ok. 1s. Czy jeżeli tętnienie napięcia jest o wyższej częstotliwość np. 3 razy na 1 s uda mi się to zaobserwować? Bo nie wspomniałem ale te mruganie to nie jest 1 mrugnięcie na 2 sekundy tylko tak około 5 powiedzmy. Pewnie przydał by się oscyloskop do obserwowania tętnienia, częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem tętnienia napięcia multimetrem cyfrowym (Opel Vectra C):

- na wolnych obrotach ok. 1 na 2 sek.

- na wyższych obrotach ok. 2 na 1 sek.

Wyraźnie widać było, jak napięcie się zmieniało od ok. 13,9 do 14,3 V. Jesli wszystko jest ok, to napięcie na multimetrze STOI, najwyżej na setnych volta coś tam drygnie. Jesli na żarówkach (bezwładność cieplna włókna!) widać oscylacje, to multimetr je powinien zauważyć, bo zmiany napięcia muszą być duże....

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ładowanie wygląda następująco:

Odpalam rano auto. Ładowanie 14.6-14.7V, bez różnicy czy z obciążeniem czy tez bez obciążenia. Po przejechaniu około 5km w trasie spada ładowanie do 14.4-14.3V.

Gdy silnik się nagrzeje (świece grzeją do osiągnięcia 60'C) ładowania wraca na 14.7V i praktycznie nie spada poniżej 14.5V.

Zegary i oświetlenie czasami przygasa przy gwałtownym skręcie kierownicą stojąc w miejscu.

Poniżej widać na filmie ładowanie.

Pięc minut po odpaleniu, gdy spada ładowanie to właczam grzanie szyby, światła drogowe i halogeny.

Po kolejnych 10 minutach

Obroty silnika ładowania nie zmieniają. Słychać w tle jak przygazowuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.