mortin7669 Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Ostatnio nocą odpalając samochód zauważyłem, że przez jakiś czas po odpaleniu pulsują światła zewnętrzne i wewnętrzne, raz są jaśniejsze i ciemniejsze niezależnie od obrotów. Jeżeli chwile pochodzi to efekt choinki ustaje. Na ciepłym silniku tego nie ma. Co to może być ;D? Dodam, że silnik nie jest obciążony bo żadna klima, radio itp nie jest włączone. Mruga licznik mid, wyświetlacz z radia, światła zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Alternator oooo ale żaden check się nie pali, może jakiś układ stabilizacji napięcia? Może pasek się śliska na początku ? i dlatego tak mruga? Jak wymieniałem wąż do chłodnicy to część płynu własnie poszła na pasek od alternatora i trochę piszczał sobie, potem jak myli mi silnik to tez piszczał trochę może tu tkwi problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Weź miernik i sprawdź napięcie po odpaleniu na zimnym, jeżeli V skacze powyżej 15V znaczy się regulator napięcia pada. Po myciu silnika przyczyną mogą być również styki na kablach od alternatora, aczkolwiek ślizgający się pasek również może być przyczyną. Tak sobie pozwolę lekkie OT i przesłanie dla Ciebie: Czekamy na więcej postów. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Gdzie mam sprawdzić to napięcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Na klemach akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Miałem kiedyś taki objaw w Corsie C i przyczyną było zaśniedziałe połączenie masy nadwozia w komorze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Na klemach akumulatora. a najlepiej pomiędzy masą ( obudową alternatora) a biegunem D+ alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > oooo ale żaden check się nie pali, może jakiś układ stabilizacji napięcia? Może pasek się śliska na > początku ? i dlatego tak mruga? > Jak wymieniałem wąż do chłodnicy to część płynu własnie poszła na pasek od alternatora i trochę > piszczał sobie, potem jak myli mi silnik to tez piszczał trochę może tu tkwi problem ? no widzę, że zaczynasz dobrze skojarzać fakty - normalnie WIELKI postęp (chyba dzięki AK ) Sprawdź ten pasek, następnie ten Twój "układ stabilizacji napięcia" czyli regulator napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Dzisiaj nie było efektu choinki wiec nie miałem co patrzeć skoro było dobrze bo pewnie wskazania były by dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > bo pewnie wskazania > były by dobre. pewnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Dzisiaj nie było efektu choinki wiec nie miałem co patrzeć skoro było dobrze bo pewnie wskazania > były by dobre. zmierz a później snuj domysły Czy to aż tyle zajmuje czasu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 A nie lepiej mierzyć gdy jest coś nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > A nie lepiej mierzyć gdy jest coś nie tak ? A nie lepiej zmierzyć teraz zanim będzie za późno? Może akurat regulator padł i masz za wysokie napięcie i zaraz ugotujesz akumulator i może kilka innych rzeczy się popalić lub w drugą stronę daje za niskie napięcie i na razie akumulator wszystko podtrzymuje, ale za jakiś czas powie Boisz się używać multimetra? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 nie boje ;D posłucham mądrych głów i sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > A nie lepiej mierzyć gdy jest coś nie tak ? a nie lepiej zapobiegać niż naprawiać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Napięcie 13,8 - 14,2 V przy pomiarze bez obciążenia.Proszę o interpretację podanych wyników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Napięcie 13,8 - 14,2 V przy pomiarze bez obciążenia. to już nie można było odrazu pod obciążeniem sprawdzić i przy obrotach 2000 rpm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > to już nie można było odrazu pod obciążeniem sprawdzić i przy obrotach 2000 rpm ? Nie wiesz że Mortinowi trzeba wszystko krok po kroku wytłumaczyć? Nie wymagaj cudów od chłopaka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Napięcie 13,8 - 14,2 V przy pomiarze bez obciążenia.Proszę o interpretację podanych wyników wg mnie jak bez obiążenia to tyrochę mało, ale ważniejsze jest czemu nie było ono stałe, czyli np. stale 13,8 czy 14,2 tylko się wahało. Sprawdź jeszcze jak pisze przemty pod obciążeniem i zwróć uwagę czy się waha napięcie. BTW wg mnie szczotki się kończą/zawieszają - raczej wymieniłbym na nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Rosło się gdy brat przygazowywał nie wiem do ilu obrotów bo nie ja siedziałem w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Rosło się gdy brat przygazowywał nie wiem do ilu obrotów bo nie ja siedziałem w aucie Pytanie do ilu rosło? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > wg mnie jak bez obiążenia to tyrochę mało, ale ważniejsze jest czemu nie było ono stałe, czyli np. > stale 13,8 czy 14,2 tylko się wahało. > Sprawdź jeszcze jak pisze przemty pod obciążeniem i zwróć uwagę czy się waha napięcie. > BTW wg mnie szczotki się kończą/zawieszają - raczej wymieniłbym na nowe Ja wiem czy mało...Duże znaczenie ma też czy silnik był dobrze rozgrzany czy zimny. U siebie mam alternator po pełnej regeneracji, bez obciążenia zimą było 14,2V, pod obciążeniem (światła długie, ogrzewanie szyby, dmuchawa max, radio, włączone oświetlenie wewnętrzne) było 13,1V na rozgrzanym silniku. Na zimnym (auto już na tyle rozgrzane że chodziło bez ssania, obroty jałowe poniżej 1krpm) było 13,4V. Pomiary przy 3000rpm. Ja bym sprawdził pasek (co prawda napinacz pilnuje aby był napięty), masę do nadwozia oraz połączenia przewodów przy alternatorze i napięcie ładowania zmierzył na zimnym i ciepłym silniku, oczywiście pod obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 ciężko będzie zdiagnozować co jest lub było przyczyną bo na razie nie ma już efektu choinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ciężko będzie zdiagnozować co jest lub było przyczyną bo na razie nie ma już efektu choinki. Polej pasek wodą jak jest zimny i odpal, możesz również wziąć spryskiwacz i popsikać na tylną część alternatora i zobaczyć czy objawy się pojawią. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Polej pasek wodą jak jest zimny i odpal, możesz również wziąć spryskiwacz i popsikać na tylną część > alternatora i zobaczyć czy objawy się pojawią. bardzo dobra myśl - to ładnie będzie imitowac deszcz Swoją drogą jak zauważasz mruganie żarówki to napięcie ma napewno większe wachania aniżeli 0.5V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ciężko będzie zdiagnozować co jest lub było przyczyną bo na razie nie ma już efektu choinki. zrób kompletne pomiary i wtedy będzie wszystko wiadomo a przynajmniej będzie wiadomo co się dzieje z alternatorem w danej chwili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Przypomnij sobie moje słowa: KLIK PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 pomyłka nie ten wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Wracając do tematu czy regulator napięcia można jakoś od góry wyjąć ? czy trzeba rozebrać pół auta by się do niego dostać? I druga sprawa, czy da się multimetrem zdiagnozować uszkodzenie lub jego brak multimetrem ? Kupiłem już nowy akumulator i nie chciał bym go wyrzucać. Mierzyłem ostatnio napięcie i było 14,4 V bez obciążenia, więc nie wydaje się aby coś wskazywało na jego popsucie. Ale może jakieś zimne luty są czy coś i dlatego tak mruga puki się nie zagrzeje. Aczkolwiek ostatnio nie zwracałem uwagi czy ten efekt nadal występuje ponieważ najlepiej go widać w nocy, a jakoś nie miałem okazji ostatnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Wracając do tematu czy regulator napięcia można jakoś od góry wyjąć ? Regulator napięcia to płytka wewnątrz alternatora: żeby się do niej dostać, musisz wymontować alternator, potem odkręcić plastykową pokrywkę i zobaczysz reg. nap. i mostek diodowy. Ale zanim wymontujesz altka, poobserwuj napięcie, czy faluje i jak faluje, wokół jakich wartości oscyluje... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Ale zanim wymontujesz altka, poobserwuj napięcie, czy faluje i jak faluje, wokół jakich wartości > oscyluje... > Pozdr. I też warto poobserwować dłużej a nie tylko przyłożyć przewody i zerknąć...aha, jest 14,4V to regulator jest w porządku, klap, maska zamknięta Warto też to zrobić na zimnym i rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Hmmm tylko multimetr ''odświeża'' pomiar co dany czas przyjmijmy, że jest to ok. 1s. Czy jeżeli tętnienie napięcia jest o wyższej częstotliwość np. 3 razy na 1 s uda mi się to zaobserwować? Bo nie wspomniałem ale te mruganie to nie jest 1 mrugnięcie na 2 sekundy tylko tak około 5 powiedzmy. Pewnie przydał by się oscyloskop do obserwowania tętnienia, częstotliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Obserwowałem tętnienia napięcia multimetrem cyfrowym (Opel Vectra C): - na wolnych obrotach ok. 1 na 2 sek. - na wyższych obrotach ok. 2 na 1 sek. Wyraźnie widać było, jak napięcie się zmieniało od ok. 13,9 do 14,3 V. Jesli wszystko jest ok, to napięcie na multimetrze STOI, najwyżej na setnych volta coś tam drygnie. Jesli na żarówkach (bezwładność cieplna włókna!) widać oscylacje, to multimetr je powinien zauważyć, bo zmiany napięcia muszą być duże.... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Mierzyłem > ostatnio napięcie i było 14,4 V bez obciążenia, a pod obciążeniem ile masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Wracając do tematu ... Powtórka z rozrywki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 U mnie ładowanie wygląda następująco: Odpalam rano auto. Ładowanie 14.6-14.7V, bez różnicy czy z obciążeniem czy tez bez obciążenia. Po przejechaniu około 5km w trasie spada ładowanie do 14.4-14.3V. Gdy silnik się nagrzeje (świece grzeją do osiągnięcia 60'C) ładowania wraca na 14.7V i praktycznie nie spada poniżej 14.5V. Zegary i oświetlenie czasami przygasa przy gwałtownym skręcie kierownicą stojąc w miejscu. Poniżej widać na filmie ładowanie. Pięc minut po odpaleniu, gdy spada ładowanie to właczam grzanie szyby, światła drogowe i halogeny. Po kolejnych 10 minutach Obroty silnika ładowania nie zmieniają. Słychać w tle jak przygazowuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Zegary i oświetlenie czasami przygasa przy gwałtownym skręcie kierownicą stojąc w miejscu. Wspomaganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Wspomaganie. Zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 14,7 to już nie za dużo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > 14,7 to już nie za dużo ? Nie jest za dużo. Gdybym miał powyżej 15V to bym się martwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.