l_a_w_o_k Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Od pewnego czasu (może dwóch tygodni) mam pewien problem w Stilonie. W czasie jazdy np przy dojeździe do ronda czy skrzyżowania i wcisnę sprzęgło to Stilon zgaśnie i po zgaśnięciu pojawi się Loose Connection i zapala się pomarańczowy wykrzyknik w trójkącie. Czekam pare sekund odpalam i jadę dalej jakby nigdy nic - jeżeli ta przypadłość trafi się nie przy zatrzymywaniu ale w czasie jazdy to jest szarpnięcie spadek obrotów tak powiedzmy do 1000 i w sekundzie wraca na wyjściowe obroty i jedzie dalej - komunikatu nie ma żadnego na wyświetlaczu. Wiem że Stilony są czułe na stan aku a mój był już wiekowy więc tydzień temu zmieniłem na nowy - przy słabym i starym aku to siało róźnymi błedami - a teraz tylko zgaśnie co jakiś czas i własnie daje ten Loose Connection po czym znowu mogę jeździć i spoko do następnego Loosa. Które styki i które wtyczki należy sprawdzić żeby wyeliminować Loosa - silnik 1.6 16v (stilo multiwagon) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Które styki i które wtyczki należy sprawdzić żeby wyeliminować Loosa - silnik 1.6 16v (stilo Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć, przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem w tym miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć, > przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem > w tym miejscu Ok super dzięki za radę :-) zrobię i dam znać co wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Na podłużnicy pod koszykiem od akumulatora masz przykręconą masę, taka gruba plecionka, odkręć, > przeczyść, nasmaruj i poskładaj. 99% przypadków z loose connection jest spowodowane problemem > w tym miejscu Da się dojść do masy z kanału ?? Wyciągnąłem aku u mnie, szarpałem się z podstawą pod nim ale nie mogłem tego wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > ...szarpałem się z podstawą pod nim ale nie > mogłem tego wyciągnąć. ...bo to sie na srubie trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > ...bo to sie na srubie trzyma Nawet na dwóch.... jedną wystarczy poluzować, za to drugą trzeba odkręcić całkiem.... o ile nie da się to jeszcze zrobić, o tyle potem to wkręcić graniczy z cudem Co do kanału to nie wiem, ale warto sprawdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Nawet na dwóch.... jedną wystarczy poluzować, za to drugą trzeba odkręcić całkiem.... o ile nie da > się to jeszcze zrobić, o tyle potem to wkręcić graniczy z cudem > Co do kanału to nie wiem, ale warto sprawdzić... nawet trzech, dwie do podłużnicy a trzecia do kielicha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > nawet trzech, dwie do podłużnicy a trzecia do kielicha łoo, o tej nie wspominaj, u mnie nakrętka się nie trzyma nadkola... po odkręceniu wypada... potem to złapać.... eh, jak sobie przypomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > łoo, o tej nie wspominaj, u mnie nakrętka się nie trzyma nadkola... po odkręceniu wypada... potem > to złapać.... eh, jak sobie przypomnę tam nie ma nakrętki, tam jest śruba. Fakt ze w 90% już urwana bo gwint od strony nadkola rdzewieje... ale jak komuś nie zardzewiał to też ją trzeba poluzować. Tam są "widełki" z tego co pamiętam i poluzowanie wystarczy zeby to wyjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > ...bo to sie na srubie trzyma Możesz pokazać gdzie te śruby ?? zdjęcie zapożyczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Możesz pokazać gdzie te śruby ?? > zdjęcie zapożyczone 1 i 2 pod plastikiem, 3 na kielichu. Tą trzecią najpierw dobrze spryskaj od strony koła jakimś szuwaksem do odrdzewiania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > 1 i 2 pod plastikiem, 3 na kielichu. Tą trzecią najpierw dobrze spryskaj od strony koła jakimś > szuwaksem do odrdzewiania. Super dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > zdjęcie zapożyczone A niech służy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonziak Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > A niech służy Tak myślałem że to Twoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Przeczyszczona masa - oczko masy faktycznie było zaśniedziałe - wyczyszczone na błysk i przesmarowane - przechodzimy do fazy obserwacji Po podpięciu się FESem do silnika znajdował się tam błąd U1601 - CAN messages TX (C-CAN) - wykasowałem go - on będzie chyba związany z wyskoczeniem Loose Connection przed czyszczeniem masy, co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > wykasowałem go - on będzie chyba związany z wyskoczeniem Loose Connection przed czyszczeniem > masy, co myślicie? No raczej na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2013 No i niestety dzisiaj znowu dopadło mnie Loose Connection i znowu trzeba było odpalać po nagłym zgaśnięciu - kurcze a już tyle dni i parę set kilometrów było idealnie - ale idę tropem masy (i jeszcze jednym tropem) Moja klema masowa na aku wygląda powiedzmy nieświeżo śruba od tego grubego kabla masy jest tak zapieczona że się jej nie odkręci - zamówiłem nową klemę (od IVECO ) bo fiatowska kosztuje podobno chore pieniądze ok 160 zł Link do aukcji wymienię ją tak aby nie mieć problemu z przewodnictwem masy. Mam też drugi trop - i proszę o ocenę czy trop może mieć sens. W silniku 1.6 16V jest ten sterownik silnika przykręcony i ma takie dwie złączki (nazwijmy je kątowe) one mają takie plastikowe obudowy - jedna z tych obudów od wtyczki lewej patrząc przodem (po otwarciu maski) u mnie jest jakaś zniszczona i można ją uchylić i widać kabelki jak tam sobie są. Ostatnio jak czyściłem masę to psiknąłem pod tę obudowę trochę środka do poprawy połączeń elektrycznych i być może to pomogło?? Wiem że to głupie bo psikałem to jakby z zewnątrz wtyczki ale może coś tam spłynęło do styków teraz po kilku dniach środek odparował i znowu coś nie styka może warto sprawdzić te złączki Co myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 >Wiem że to głupie bo psikałem to jakby z zewnątrz wtyczki ale może coś tam spłynęło do styków Spłynąć w sumie specjalnie nie powinno, ponieważ przewody we wtyczce przy wyjściu mają uszczelnienie. Odłącz wtyczkę i sprawdź jak wygląda od strony pinów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > Spłynąć w sumie specjalnie nie powinno, ponieważ przewody we wtyczce przy wyjściu mają > uszczelnienie. > Odłącz wtyczkę i sprawdź jak wygląda od strony pinów. Te wtyczki mają jakieś blokady Jak się je profesjonalnie odpina żeby nie uszkodzić czegoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Kurczę mojemu stilakowi się pogarsza Popsikałem i poruszałem wtyczki na komputerze na silniku. Cały czas czekam na świeżą klemę, żeby mieć na 100% dobrą masę - dzisiaj Loose Connection dopadł mnie dwa razy w odległości 2 minut - potem był spokój zrobiłem jakieś 40 może 50 km dzisiaj lajtowo - aż nagle wieczorem tak po prostu z jazdy przestał mi trzymać wolne obroty - obroty spadają tak do poniżej 500 wzrastają znowu spadają i wzrastają (niezależnie od tego czy bena czy LPG) potrafi zgasnąć jak wcisnę sprzęgło przy dojeździe do skrzyżowania A jak jedzie to wyraźnie czuć takie szarpanko lekkie Pomyślałem o wymianie świec bo moje mają już dość dużo przeleciane Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy - proszę o pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Wymiana klemy nic nie dała - objawy są nadal czyli to nie masa - większość wtyczek które mogłem wzrokowo sprawdzić sprawdzone i czyste. Zostaje już tylko etap wysłania kompa silnika do naprawiacza jakiegoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > Zostaje już tylko etap wysłania kompa silnika do naprawiacza jakiegoś Przejechałem sie na naprawianiu ecu. Lepiej szukaj używki z rozbitka. Chyba ze naprawiacz da ci conajmniej polroczna gwarancje, albo naprawia za grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > Zostaje już tylko etap wysłania kompa silnika do naprawiacza jakiegoś Potwierdzam opinię kolegi ogion też walczę ze sterownikiem silnika już po raz trzeci (stary dwa razy naprawiany - teraz jest zamontowany dawca ale nie działa chyba poprawnie). Źle trafiłem na "elektromachaniora" bez pojęcia o diagnostyce naszych stiaków i teraz mam tego efekty. Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html Koleś jest naprawdę w porządku. Pozdrawiam stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marey Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Nie kombinuj zadzwoń do : http://www.kocar.com.pl/ Jedyny człowiek, który zrobi to profesionalnie i z gwarancja. Rozmawiałem z nim ostatnio i mówił że sterowniki do 1.6 padają jak muchy. A używka tez może paść, to jest przypadłośc tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 2 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html > Koleś jest naprawdę w porządku. No gadałem z nim i wysłałem do nich kompa - zobaczymy co to da - w razie czego jest jeszcze namiar na tę drugą firmę - ale mam nadzieję że nie będzie to konieczne Póki co mam nieruchomość w garażu ale radia mogę sobie słuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > Nie kombinuj zadzwoń do : http://www.kocar.com.pl/ > Jedyny człowiek, który zrobi to profesionalnie i z gwarancja. Moze i robi profesjonalnie i daje gwarancje (nie powiem - fajna, kolorowa), ale afair na 3 miesiace. Moj padl po 6-7 miesiacach od naprawy. Lokalny elektromechanik odradzal naprawe - mowil ze mial za duzo reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Spróbuj porozmawiać z kolesiem z tej f-my http://www.vayer.pl/sterowniki.html Sterownik odebrany dzisiaj około południa - zamontowany w trybie ekspresowym Po zamontowaniu wymagane było zrobienie Przyswojenia koła fonicznego bo mrugała kontrolka Check Engine - no to rozgrzewanie silnika do temperatury roboczej - ELM327+FES plus gazowanie pod garażem - kontrolka zgasła i po ponownym uruchomieniu było już CHECK OK Stary dobry Stilon wrócił - 50 km kontrolne bez problemów (zarówno bena jak i LPG) - bez mulenia bez errorów oby tak do końca świata i jeden dzień dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Zdejm sterownik z głowicy i zamontuj na boku osłony akumulatora.Tym sposobem pozbyłem się błędów.A bywało,że wywalał i pięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Zdejm sterownik z głowicy i zamontuj na boku osłony akumulatora.Tym sposobem pozbyłem się błędów.A > bywało,że wywalał i pięć. A powiedzcie mi, dlaczego ta lokalizacja mu szkodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > A powiedzcie mi, dlaczego ta lokalizacja mu szkodzi? Domyślam się, że chodzi o temperaturę w jakiej komputer pracuje - podstawka tego kompa przykręcona jest do silnika bezpośrednio a komp do podstawki wszystko metalowe świetnie przenoszące ciepło od silnika - przez to komp dostaje ciepełko niesamowite. Ja zamontowałem kompa tak samo jak był - ale fakt że łatwych warunków pracy to on nie ma na tej podstawce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hajzer Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 odnowię troszkę temat. przeniosłem sterownik na obudowę akumulatora i w związku z tym mam pytanie bo po zmianie zmierzyłem napięcie plus z akumulatora i masa z obudowy sterownika i wychodzi napięcie ok 1v niższe niż przy pomiarze z masą silnika wiec gdzieś przewodzik masowy który jest przykrecany do obudowy ecu gubi 1v po drodze, jak był przykrecony bezpośrednio do silnika to wiadomo ze masa swobodnie dochodziła do obudowy przez śruby, postanowiłem więc doprowadzić mase bezpośrednio z aku do obudowy ecu zobacze czy bedzie jakaś różnica ( przed zmianą auto potrafiło czasem zgasnąć bez powodu) jak by ktoś z was miał miernik i chwilę czasu to sprawdzcie jak jest u was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 5 Marca 2018 Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 Od czterech lat mam sterownik na obudowie akumulatora, bez masy podłączonej do obudowy. I kompletnie nic sie z nim nie dzieje. Imho już to tak zaprojektowano, by wystarczyła masa doprowadzana przez wiązkę elektryczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hajzer Napisano 5 Marca 2018 Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 jak masz chwile i miernik to sprawdz jak jest u ciebie bo nie wiem czy ma tak byc czy moja instalacja nie jest do konca dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 Nie wiem czy kto co i jak zaprojektował, ale jeżeli jest jakiś spadek to na pewno tak być nie powinno - może i to co idzie wiązką wystarczy, może i ECU będzie działało poprawnie, ale na pewno nie zaszkodzi jak doprowadzi się bezpośrednio masę i zrobi tak jak być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Mam sterownik połączony z silnikiem zwykłym drutem miedzianym zwiniętym w spiralkę./pełni role masy/ Kilka lat wstecz rozbierałem sterowni ale nie pamiętam czy płytka połączona jest z obudową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.