Skocz do zawartości

Olej RAVENOL


fantoma

Rekomendowane odpowiedzi

> chodzi o całą markę lub konkretnie TEN - jakieś opinie ?

> należy się tego obawiać czy cieszyć, że się ma tym zalaną skrzynię biegów ?

To że nie reklamują czegoś w TV nie oznacza że jest niedobre. Jest wręcz przeciwnie więc bez obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o całą markę lub konkretnie TEN - jakieś opinie ?

> należy się tego obawiać czy cieszyć, że się ma tym zalaną skrzynię biegów ?

Zawsze lubię czytać odpowiedzi na pytanie, czy dany olej jest dobry bez testów, bez eksploatacji samochodu na danym lubrykancie przynajmniej 100kkm zlosnik.gif

A co do pytania, to nie lepiej zalać czymś znanym na naszym rynku? Przynajmniej opinie będą bardziej wiarygodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam osobiście i styczności też nie miałem, chętnie bym spróbował, ale...

nie to że się czepiam, ale 10w40 to oni mają tylko dla diesli i CNG? Wiem, że można zalać tym olejem i silnik benzynowy (wiadomo, że CNG zakłada się do aut zasilanych benzyną), ale pierwszy raz się z tym spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze lubię czytać odpowiedzi na pytanie, czy dany olej jest dobry bez testów, bez eksploatacji

> samochodu na danym lubrykancie przynajmniej 100kkm

> A co do pytania, to nie lepiej zalać czymś znanym na naszym rynku? Przynajmniej opinie będą

> bardziej wiarygodne

być może tak ale wóz jest na gwarancji a serwis zalał tym za co uznał za stosowne oczywiście bez pytania o zgodę użytkownika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze lubię czytać odpowiedzi na pytanie, czy dany olej jest dobry bez testów, bez eksploatacji

> samochodu na danym lubrykancie przynajmniej 100kkm

> A co do pytania, to nie lepiej zalać czymś znanym na naszym rynku? Przynajmniej opinie będą

> bardziej wiarygodne

BMW leje ten olej do nowych aut, i sprzedaje go jako ori BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby tak ale gwara minie a w skrzyni niby nalot do wymiany to 120k

> małe szanse abym na gwarancji zrealizowal taki przebieg wiec serwis czuje się bezpiecznie

Spokojnie, większość olei produkowanych w "cywilizowanych" krajach jest wystarczającej i zbliżonej do siebie jakości i nic się złego nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio w E90 2.0d zmieniałem miskę w automacie i chłopaki co robią BMW powiedzieli żeby dolać

> Ravenol-u bo to bardzo dobry olej i to samo co ori BMW.

a skąd "chłopaki" wiedzo? bo się znają?

to tak samo jak dyskusje kto produkuje tarcze hamulcowe na pierwszy montaż do BMW, teorii było mnóstwo ale żadnej nikt nie mógł potwierdzić. Stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie takie uzasadnienia słyszałem już w sprawie tarcz hamulcowych, pracuje w ASO to się zna

Często sie zna bo wie jakim logo jest oklejona paleta z towarem smile.gif

Z oryginalnymi olejami BMW jest zapewne tak jak w Oplu. Kto dostanie kontrakt na dostawy ten robi. Dlatego oryginalny olej dla GM ostatnio robili tacy "znani " producenci jak Rheinol czy MPM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często sie zna bo wie jakim logo jest oklejona paleta z towarem

> Z oryginalnymi olejami BMW jest zapewne tak jak w Oplu. Kto dostanie kontrakt na dostawy ten robi.

> Dlatego oryginalny olej dla GM ostatnio robili tacy "znani " producenci jak Rheinol czy MPM

> .

taśma klejąca z logo producent an apalecie czy informacja na naklejce spedycyjnej skąd przyszło to jest już opcja. Ale jak wiadomo, w większosci przypadków towar jest dostarczany na zamówienie BMW do ich magazynów, zamówiony w ich pudełkach itd. Dlatego poza pracownikiem działu zakupu w fabryce nikt inny nie bedzie miał pojęcia kto jest producentem, a na pewno już nie mechanik w ASO. Oczywiscie są wyjątki, gdzie na elementach w ASO jest logo producenta, np. u mnie na fabrycznych wahaczach w aucie było logo TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o całą markę lub konkretnie TEN - jakieś opinie ?

> należy się tego obawiać czy cieszyć, że się ma tym zalaną skrzynię biegów ?

Ja kupiłem do motocykla, 4 litry 10w60 oraz 20W do lag. Olej był tani (miał starą datę produkcji ale mi nie przeszkadzało) i miałem nadzieję oryginalny bo mało znany.

Olej jak olej, nic dobrego ani złego powiedzieć nie mogę.... poza tym, że do mojego moto był jednak zbyt lepki/gęsty spineyes.gif no wiecie grinser006.gif

Dlatego teraz mam 10W40 Gulf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ! dzięki za info ile zamierzasz mieć nalotu do zmiany ?

Fabryka w tych skrzyniach nie przewiduje wymiany oleju. Wymieniłem z ciekawości, żeby zobaczyć jak wygląda olej, po 250tyś. Wyglądał, jakby poprzedniego dnia był zalany. A wlałem Ravenola, bo akurat taki był w sklepie i pasował parametrami. Nie zamierzam go już wymieniać. Może kiedyś zerknę na korek kontrolny i porównam ilość ścieru na magnesie.

PS. Poprzednio napisałem od 80tyś. Zerknąłem teraz w notatki i wymiana była po 250tyś, więc mam go w skrzyni od 110tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od niedawna ten olej w ofercie. Z tego co mówił dostawca olej jest made in Germany,dzisiaj

> miałem opakowanie w ręku i rzeczywiście produkują to w Werther,sam olej dość drogi.

A żuć jakąś przykładową cena .Interesuje mnie RAVENOL 5W-30 FO i RAVENOL Scooter 2-Takt półsyntetyk.

Ewentualne koszta przesyłki mile widziane dla porównań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od niedawna ten olej w ofercie. Z tego co mówił dostawca olej jest made in Germany,dzisiaj

> miałem opakowanie w ręku i rzeczywiście produkują to w Werther,sam olej dość drogi.

serwis podał ze w kodzie kreskowym na początku jest 4 co wg nich oznacza D. Olej był świeży z

napisem na bańce M in G.

Jaka jest jego cena bo Shell Spirax S6 w ASO około 6 dych za litr w hurcie koło 4 dych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabryka w tych skrzyniach nie przewiduje wymiany oleju. Wymieniłem z ciekawości, żeby zobaczyć jak

> wygląda olej, po 250tyś. Wyglądał, jakby poprzedniego dnia był zalany. A wlałem Ravenola, bo

> akurat taki był w sklepie i pasował parametrami. Nie zamierzam go już wymieniać. Może kiedyś

> zerknę na korek kontrolny i porównam ilość ścieru na magnesie.

> PS. Poprzednio napisałem od 80tyś. Zerknąłem teraz w notatki i wymiana była po 250tyś, więc mam go

> w skrzyni od 110tyś km.

u mnie wymiana przewidziana jest co 120k. Ravenol był właściwie jedynym który pasował pod zalecaną specyfikację auta i skrzyni.

Mam też wrażenie że mógł być olejem zalewanym wcześniej pod marką własną marki wozu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.