AnuTod Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Witam dzis niestety znow dopadla mnie przypadlość Podczas jazdy zaczelo autem szarpac potem kilkanascie razy mignela kontrolka checka i zapalila sie na stale Po podpieciu do kompa wywaliło: P0300 Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach Jak zawsze prosba o zdiagnozowanie przyczyny Nie ukrywam ze juz boje sie kosztów Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Witam dzis niestety znow dopadla mnie przypadlość > Podczas jazdy zaczelo autem szarpac potem kilkanascie razy mignela kontrolka checka i zapalila sie > na stale > Po podpieciu do kompa wywaliło: > P0300 Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach > Jak zawsze prosba o zdiagnozowanie przyczyny > Nie ukrywam ze juz boje sie kosztów Na początek sprawdź świece i kable wysokiego napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Wiesz co zobacze bo jakies 1.5 miesiaca temu wymienialem swiece i kable WN mozliwe ze cos sie poluzowalo.Z tego co pamietam jeden wydawal sie troszke za krotki a bralem janmory.Zobacze mam nadzieje ze to tylko taka blachostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Wiesz co zobacze bo jakies 1.5 miesiaca temu wymienialem swiece i kable WN mozliwe ze cos sie > poluzowalo.Z tego co pamietam jeden wydawal sie troszke za krotki a bralem janmory.Zobacze mam > nadzieje ze to tylko taka blachostka U mnie P300 wyskoczyło, jak padł jeden z wtryskiwaczy LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Zacznij od ciśnienia na listwie paliwowej (jeśli zapala check-a na benzynie) jak jest ok to sprawdzić wtryskiwacze benzynowe i gazowe, dopiero później świece, przewody, cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Zacznij od ciśnienia na listwie paliwowej (jeśli zapala check-a na benzynie) jak jest ok to > sprawdzić wtryskiwacze benzynowe i gazowe, dopiero później świece, przewody, cewka. A wiec tak.Dzis zrobilem autem ok 40 km check nie zapalil sie lecz zauwazylem czasem szarpanie (jadac na gazie) gdy przelaczylem na chwile na benzyne nie wyczuwalem szarpania.Tez dwa razy po odpaleniu auta mialem problem aby wszedl na obroty.Strasznie nim rzucalo az wreszcie dodajac gazu zatrybil.Kurcze czyzby czekaly mnie znow wielkie wydatki? Edit Wlasnie wrocilem i kicha.Na gazie wogole nie chce isc.Nawet jak jade na benzynie i przelacze na gaz zero odzewu wciskam pedal gazu i nic.Musze odrazu przelaczyc na benzyne bo zgasnie.Wiec cos jakby nie dostawal silnik gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Wlasnie wrocilem i kicha.Na gazie wogole nie chce isc.Nawet jak jade na benzynie i przelacze na gaz > zero odzewu wciskam pedal gazu i nic.Musze odrazu przelaczyc na benzyne bo zgasnie.Wiec cos > jakby nie dostawal silnik gazu Czyli już wiesz do jakiego specjalisty udać się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Czyli już wiesz do jakiego specjalisty udać się. No i tu pojawia sie problem i to wielki.Nikt w okolicy nie ruszy mi tej instalacji.Bylem wczesniej u kilku gaziarzy i klops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > No i tu pojawia sie problem i to wielki.Nikt w okolicy nie ruszy mi tej instalacji.Bylem wczesniej > u kilku gaziarzy i klops Może jednak znajdziesz ciekawego gazownika, który choć spróbuje. http://www.vialle.com.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Może jednak znajdziesz ciekawego gazownika, który choć spróbuje. > http://www.vialle.com.pl/ wyslalem emaila do nich zobacze kogo i gdzie mi poleca Zalamalo mnie to dzis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > wyslalem emaila do nich zobacze kogo i gdzie mi poleca > Zalamalo mnie to dzis Byłeś u jakiegoś gazownika ? To jest wtrysk w fazie ciekłej? Jeśli nie, to powinien sobie poradzić byle gazownik. A jak nie, to przyjdzie wywalić to i zamontować zwykłą po taniości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Byłeś u jakiegoś gazownika ? > To jest wtrysk w fazie ciekłej? > Jeśli nie, to powinien sobie poradzić byle gazownik. > A jak nie, to przyjdzie wywalić to i zamontować zwykłą po taniości. To Lpi faza ciekła.Nie chcialbym jej wywalac niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > To Lpi faza ciekła.Nie chcialbym jej wywalac niestety ja bym obstawil pompe w butli najczestrza usterka nawet na bezynie bywa tak ze chodzi jak jest ciepla a jak zimna nie chce ruszyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ja bym obstawil pompe w butli najczestrza usterka nawet na bezynie bywa tak ze chodzi jak jest > ciepla a jak zimna nie chce ruszyc wiesz u mnie wlasnie zaczely sie problemy jak auto bylo cieple.zrobilem 20 km i problem sie pojawil.Najpierw po odpaleniu chwile rzucalo silnikiem,raz nawet zgasl a potem kicha zaraz po odpaleniu i przelaczeniu na gaz gasł.Nawet jadac na benzynie gdy recznie przelaczalem na gaz nie bylo zadnej reakcji pedalu gazu.Jakby silnik nie dostawal paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > wiesz u mnie wlasnie zaczely sie problemy jak auto bylo cieple.zrobilem 20 km i problem sie > pojawil.Najpierw po odpaleniu chwile rzucalo silnikiem,raz nawet zgasl a potem kicha zaraz po > odpaleniu i przelaczeniu na gaz gasł.Nawet jadac na benzynie gdy recznie przelaczalem na gaz > nie bylo zadnej reakcji pedalu gazu.Jakby silnik nie dostawal paliwa dalej obstawiam pompe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > gdy recznie przelaczalem na gaz > dalej obstawiam pompe Jesli to pompa to leze i jak to mowia kwicze 1 tys zl za regeneracje mnie rozwali:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Jesli to pompa to leze i jak to mowia kwicze > 1 tys zl za regeneracje mnie rozwali:-( niestety obecie jest to najslabsza strona instalacji 5 generacji nie ma trwalych pomp znam ludzi gdzie wymieniali pompe po 50-60 tysiach na oryginal., a i znam takiego co jezdzil duzo i obecnie ma na niej przejechane 160tysi i nadal dzial bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > niestety obecie jest to najslabsza strona instalacji 5 generacji W zasadzie kładzie ona sprawę, bo te koszta nie przewyższają zysków nad IV generacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Jesli to pompa to leze i jak to mowia kwicze > 1 tys zl za regeneracje mnie rozwali:-( http://lpg-forum.pl/vialle-lpi-rozebrana-pompa-t17107.html poczytaj moze to ulatwi sprawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Ja jestem właśnie świeżo po przeglądzie pompy , wiec mogę dać namiary na człowieka , który te instalacje dobrze ogarnia , w Sulejówku ma warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Ja sie chyba zastrzele. Dzis jezdzac na benzynie zauwazylem ze obroty silnika sa za duze A mianowicie oscyluja w granicach 1200-1500 na jalowym biegu Cos mi sie jeszcze chrzani na benzynie,czy to moze byc zwiazane z problemami na gazie.Jak myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Ja sie chyba zastrzele. > Dzis jezdzac na benzynie zauwazylem ze obroty silnika sa za duze > A mianowicie oscyluja w granicach 1200-1500 na jalowym biegu > Cos mi sie jeszcze chrzani na benzynie,czy to moze byc zwiazane z problemami na gazie.Jak myslicie? Pytanie ile zrobiłeś km na benzynie. Przy problemach z instalacją, jeśli mapy benzynowe się rozjechały, trzeba czasem przejechać kilkadziesiąt km żeby się komp "nauczył" jak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Pytanie ile zrobiłeś km na benzynie. Przy problemach z instalacją, jeśli mapy benzynowe się > rozjechały, trzeba czasem przejechać kilkadziesiąt km żeby się komp "nauczył" jak ma być Dzis ok 100 km obroty dosc wysoko caly czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Dzis ok 100 km obroty dosc wysoko caly czas Albo przepustnica, albo silnik krokowy, albo TPS. Jeśli nie wyrzuca błędu, to musi nie wykrywać wejścia w bieg jałowy, czyli albo masz brudną/zacinającą się przepustnicę, albo coś jest nie tak z TPS lub jego okablowaniem. Niesprawny krokowy spowodowałby raczej błąd zbyt wysokiego rpm na biegu jałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Albo przepustnica, albo silnik krokowy, albo TPS. > Jeśli nie wyrzuca błędu, to musi nie wykrywać wejścia w bieg jałowy, czyli albo masz > brudną/zacinającą się przepustnicę, albo coś jest nie tak z TPS lub jego okablowaniem. > Niesprawny krokowy spowodowałby raczej błąd zbyt wysokiego rpm na biegu jałowym. Witaj Dzie sprawdzilem kompem co sie dzieje i tak -wywala 2 bledy -P0300 Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach -P0507 Prędkość obrotowa na biegu jałowym wyższa niż prędkość żądana Co mozna z tym zrobic?czy domowo jestem wstanie cos z tym zrobic czy tylko mechanik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Witaj > Dzie sprawdzilem kompem co sie dzieje i tak > -wywala 2 bledy > -P0300 Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach > -P0507 Prędkość obrotowa na biegu jałowym wyższa niż prędkość żądana > Co mozna z tym zrobic?czy domowo jestem wstanie cos z tym zrobic czy tylko mechanik? P300, to już mniej więcej wiesz, natomiast ten drugi może być spowodowany brudną przepustnicą/silnikiem krokowym. Jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to IMHO przepustnicę i silnik krokowy możesz umyć. Do tej operacji przepustnicę powinno się zdjąć z kolektora. Uważaj, aby nie zepsuć uszczelki. Silnik krokowy może być mocowany na Torxach, do tego te śrubki zwykle są na kleju, więc trzeba mieć dobre klucze/bity i uważać, żeby nie uszkodzić łbów. Do mycia proponuję użyć benzyny ekstrakcyjnej, ew. są spraje do przepustnic. TPS nie odkręcaj od przepustnicy, ale też staraj się go nie zalewać tym, czym będziesz mył. Przy okazji warto sprawdzić, czy przypadkiem rura dolotowa nie jest uszkodzona, bo to zdecydowanie przyspiesza brudzenie dolotu. P.S. Nie wrzuć przypadkiem niczego do kolektora, bo będzie całkiem krucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > P300, to już mniej więcej wiesz, natomiast ten drugi może być spowodowany brudną > przepustnicą/silnikiem krokowym. > Jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to IMHO przepustnicę i silnik krokowy możesz umyć. > Do tej operacji przepustnicę powinno się zdjąć z kolektora. Uważaj, aby nie zepsuć uszczelki. > Silnik krokowy może być mocowany na Torxach, do tego te śrubki zwykle są na kleju, więc trzeba > mieć dobre klucze/bity i uważać, żeby nie uszkodzić łbów. > Do mycia proponuję użyć benzyny ekstrakcyjnej, ew. są spraje do przepustnic. TPS nie odkręcaj od > przepustnicy, ale też staraj się go nie zalewać tym, czym będziesz mył. > Przy okazji warto sprawdzić, czy przypadkiem rura dolotowa nie jest uszkodzona, bo to zdecydowanie > przyspiesza brudzenie dolotu. > P.S. Nie wrzuć przypadkiem niczego do kolektora, bo będzie całkiem krucho. Dzieki za obszerne info.Jutro postaram sie zdemontowac przepustnice i wraz z krokowcem ja umyc.Mam nadzieje ze mi sie uda.Jakby cos to zadwm pytanie na forum :-) dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Jeszcze jedno pytanie. Kolega powiedzial mi ze najlatwiej sprawdzic czy krokowiec dziala dobrze to jak silnik bedzie cieply odlaczyc wtyczke od krokowca i zoba zyc czy silnik zacznie nierowno pracowac.Czy taki test rzeczywiscie cos daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Pytanie do znawcow tematu Rozebralem krokowca i moje pytanie Jak powinien w srodku chodzic ten sworzen? Z oporem wciskajac go i wyciskajac czy plynnie (bez podlaczenia do instalacji)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Krokowiec po czyszczeniu wpiety i chyba nalezycie dziala.Gdy przekrecilem kluczyk na wl trzpien wysunal sie a gdy przekrecilem na wyl cofnal ssie.Odlaczylem kleme i zrobilem to co inni pisali 5 sek na wl 5 na wyl i znow 5 na wl .Odpalilem i obroty poszly pierw na 3 tys i spadly chwilowo ponizej 1 tys i wzrosly na ok 1.4 tys i tk zostaly do cslkowitego nagrzania silnika.Wiec totalnie nic sie nie zmienilo niestety.Jakies jeszcze pomysly co to moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Krokowiec po czyszczeniu wpiety i chyba nalezycie dziala.Gdy przekrecilem kluczyk na wl trzpien > wysunal sie a gdy przekrecilem na wyl cofnal ssie.Odlaczylem kleme i zrobilem to co inni > pisali 5 sek na wl 5 na wyl i znow 5 na wl .Odpalilem i obroty poszly pierw na 3 tys i spadly > chwilowo ponizej 1 tys i wzrosly na ok 1.4 tys i tk zostaly do cslkowitego nagrzania > silnika.Wiec totalnie nic sie nie zmienilo niestety.Jakies jeszcze pomysly co to moze byc? sprawa prosta masz lewe powietrze, zobacz przepustnicę ma z boku dwa króćce, jeden idzie do odmy drugi jest zaślepiony (pozostałość po mneumatycznym steroiwaniu nawiewami) często zaślepka jest peknięta i bierze lewe powitrze, czasami również pęka wężyk odmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Arczi dzieki wielkie.Jak zwykle Twoja wiedza jest nieoceniona.Myslalem ze czekaja mnie potezne koszty ze padla mi pompa gazowa i problemy na benzynie.Okazalo sie ze kruciec nr 1 lapie lewe powietrze.Na drugim mialem taka gumke.Sciagnalem ja i zalozylem na kruciec pierwszy.Obroty odrazu spadly do prawidlowych a i na gazie odzyl.Kupa kasy w kieszeni.Wielkie dzieki za kolejna pomoc :-) Ps czym pozaslepiac te krucce aby na dluzej bylo ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Arczi dzieki wielkie.Jak zwykle Twoja wiedza jest nieoceniona. No to piwko sie należy >Myslalem ze czekaja mnie potezne > koszty ze padla mi pompa gazowa i problemy na benzynie.Okazalo sie ze kruciec nr 1 lapie lewe > powietrze.Na drugim mialem taka gumke.Sciagnalem ja i zalozylem na kruciec pierwszy.Obroty > odrazu spadly do prawidlowych a i na gazie odzyl.Kupa kasy w kieszeni.Wielkie dzieki za > kolejna pomoc :-) > Ps czym pozaslepiac te krucce aby na dluzej bylo ok? Zatkany ma być tylko jeden (OBA NIE MOGĄ BYĆ ZATKANE !!!!!!) i ja zrobiłem to kawałkiem czarnego przewodu zbrojonego o odpowiedniej średnicy ze sklepu rolniczego z jednej strony zatkanego śrubą i do tego opaska metalowa. Co do odmy to wymienić na nową też kupić kawałek przewodu również w sklepie rolniczym, koszt będzie śmieczny - parę złoty, albo oryginalny wężyk w ASO za 60 zł ale jest gorszej jakości niż rolniczy... Tu widać jak podłączony jest odpowietrznik idący od pokrywy zaworów do przepustnicy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > No to piwko sie należy > Zatkany ma być tylko jeden (OBA NIE MOGĄ BYĆ ZATKANE !!!!!!) i ja zrobiłem to kawałkiem czarnego > przewodu zbrojonego o odpowiedniej średnicy ze sklepu rolniczego z jednej strony zatkanego > śrubą i do tego opaska metalowa. Co do odmy to wymienić na nową też kupić kawałek przewodu > również w sklepie rolniczym, koszt będzie śmieczny - parę złoty, albo oryginalny wężyk w ASO > za 60 zł ale jest gorszej jakości niż rolniczy... > Tu widać jak podłączony jest odpowietrznik idący od pokrywy zaworów do przepustnicy: Arczi-na drugim kruccu mialem zalozona czarna gomke,natomiast lewe powietrze zaciagalo z krucca nr 2 Mam polaczyc go z odpowietrzeniem pokrywy? Jest w pokrywie jakas zaslepka bo nic nie widzialem Gdy sa zatkane obydwa krucce auto ladnie chodzi obroty spadly i na gazie ladnie jedzie Ten idacy do odmy nie ruszalem tam sa dwa inne jeden widoczny na Twoim zdjeciu z czarnym wezykiem i drugi patrzac na zamontowana przepustnice troszke w dole i blizej grodzi silnika-to z tego bral lewe powietrze i to je pozatykalem. Odmy nie ruszalem(to ten wezyk idacy z pokrywy do rezonatora czyz nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Arczi-na drugim kruccu mialem zalozona czarna gomke,natomiast lewe powietrze zaciagalo z krucca nr > 2 > Mam polaczyc go z odpowietrzeniem pokrywy? Jest w pokrywie jakas zaslepka bo nic nie widzialem > Gdy sa zatkane obydwa krucce auto ladnie chodzi obroty spadly i na gazie ladnie jedzie > Ten idacy do odmy nie ruszalem tam sa dwa inne jeden widoczny na Twoim zdjeciu z czarnym wezykiem i > drugi patrzac na zamontowana przepustnice troszke w dole i blizej grodzi silnika-to z tego > bral lewe powietrze i to je pozatykalem. > Odmy nie ruszalem(to ten wezyk idacy z pokrywy do rezonatora czyz nie? Tak, ale o tym nie rozmawiamy tylko o tym cieńszym.. Trochę zamieszania się wkrado więc od początku. Pierwsze primo: króciec bliżej grodzi silnika czyli nr 1 ma być zatkany Po drugie primo: króciec nr 2 ma być drożny - założyć wężyk dmuchnąć ma przechodzić powietrze jeśli nie przechodzi igłą przepchać otworek w przepustnicy. Po trzecie primo: krócieć nr 2 ma byc połączony z odpowietrznikiem pokrywy zaworów - cieńsza rurka na zdjęciu - ta zaznaczona. Po czwarte primo: auto będzie poprawnie pracowało na obu zatkanych, jednak jest to rozwiązanie mogące mieć tragicznme dla silnika konsekwencje (nie chce mi sie wykładu robić ale chodzi o opary, spienianie oleju i ciśnienie pod deklem i w skrzyni korbowej, które ma duży wpływ również na prawidłowe smarowanie wałków). Jeśli masz tam zatyczkę to ktoś zaślepił bo oryginalna rurka pękała i rozłaziła się od par oleju - wiec najlepiej zatkać tyłek by sobie zatkał jeden z drugim Popraw wg. wskazówek i będzie ok... Sprawdz jeszcze 3 króciec nad wężykami wodnymi czy zaślepka jest szczelna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Arczi-masz racje doszlo do zamieszania :-) Odma jest i jest drozna A przedmuch mialem z tego krocca nr 3 i to go zatkalem:-) Wiec wszystko sie wyjasnilo. Dzis przegnalem evke na 6 tys obrotow i wszystko bylo ok. Co dziwne na gazie zaczela nawet jechac.Kilka km na wysokich obrotach bez zajakniecia.Wiec chyba pompa daje rade. Jednakze gdy podjezdzalem do domu na gazie zauwazylem ze obroty zaczely spadac ponizej normalnych az auto zgaslo. Jestem calkowicie glupi.Gdyby pompa padla nie daloby sie jezdzic na gazie a tu auto smiga na nim pieknie a potrafi zgasnac jak auto sie toczy. Jakis pomysl Arczi? Kilka piwek juz u mnie masz:-):-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Arczi-masz racje doszlo do zamieszania :-) > Odma jest i jest drozna > A przedmuch mialem z tego krocca nr 3 i to go zatkalem:-) > Wiec wszystko sie wyjasnilo. > Dzis przegnalem evke na 6 tys obrotow i wszystko bylo ok. > Co dziwne na gazie zaczela nawet jechac.Kilka km na wysokich obrotach bez zajakniecia.Wiec chyba > pompa daje rade. > Jednakze gdy podjezdzalem do domu na gazie zauwazylem ze obroty zaczely spadac ponizej normalnych > az auto zgaslo. > Jestem calkowicie glupi.Gdyby pompa padla nie daloby sie jezdzic na gazie a tu auto smiga na nim > pieknie a potrafi zgasnac jak auto sie toczy. > Jakis pomysl Arczi? > Kilka piwek juz u mnie masz:-):-) Bez nerwów, potrzebny jest reset adaptacji silnika krokowego, odłącz akumulator na parę minut, podłacz, kluczyk w pozycje ON bez odpalania na 5 sekund, następnie OFF na 5 sekund, odpal i na benzynie na wolnych niech chodzi, aż wentylatory wystartują. ECU ma zapisane głupoty odnośnie adaptacji krokowego (np. dla obrotów 790 ma 2-3 krok zamiast 20-go i sie teraz gubi) to przez tą nieszczelność. Jesli to nie pomoże to konieczny będzie reset adaptacji składu mieszanki ruskim programem lub ASO Scan 100 i ponowne ustawienie błędu uzębienia - ruski też poradzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Jutro zobacze czy to cos da-mam nadzieje ze jak zwykle jestes nieomylny:-) Jak nie to bede prosil o przeprowadzenie mnie poprzez proces za pomoca ruskiego programu chevi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Jutro zobacze czy to cos da-mam nadzieje ze jak zwykle jestes nieomylny:-) > Jak nie to bede prosil o przeprowadzenie mnie poprzez proces za pomoca ruskiego programu chevi :-) Powinno pomóc, z ruskim nie ma sprawy... Zawsze po jakiejkolwiek zmianie ilości powietrza (nieszczelność, czyszczenie) KONIECZNY jest reset adaptacji krokowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Powinno pomóc, z ruskim nie ma sprawy... > Zawsze po jakiejkolwiek zmianie ilości powietrza (nieszczelność, czyszczenie) KONIECZNY jest reset > adaptacji krokowego... Widzisz tego nikt mi nie mowil:-) A nieszczelnosc na tym kruccu nr 3 byla niezla-az skore palca mi wciagalo. Jutro sprawdze odpiecie aku i zagrzeje auto na benzynie i zobaczymy czy bedzie konieczna korekta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Powinno pomóc, z ruskim nie ma sprawy... > Zawsze po jakiejkolwiek zmianie ilości powietrza (nieszczelność, czyszczenie) KONIECZNY jest reset > adaptacji krokowego... Arczi-jednak poprosze łopatologiczne wytłumaczenie jak zrobic ten reset adaptacji krokowego bo nic nie dalo to z odlaczeniem akumulatora.:-((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Arczi-jednak poprosze łopatologiczne wytłumaczenie jak zrobic ten reset adaptacji krokowego bo nic > nie dalo to z odlaczeniem akumulatora.:-((( a przypadkiem kolega nie uszkodził krokowego podczas czyszczenia? łączysz się interesują Cie dwa ostatnie przyciski po lewej stronie. drugi od dołu to kasowanie naciskasz silnik może zgasnąć. Wyłączasz zapłon włączasz będzie świecił sie check, następnie naciskasz ostatni przycisk, który zaprogramje korektę uzębienia, możliwe, że po naciśnięciu programowania poprosi o zwiększenie odrotów do 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > a przypadkiem kolega nie uszkodził krokowego podczas czyszczenia? Szczerze nie wiem Jak patrzylem to podczas przekrecenia kluczyka krokowiec rusza wiec chodzi.Nie wiem tylko czy tak jak nalezy bo nie wiedzialem i ruszalem ten trzpien.Zreszta strasznie ciezko chodzil Mozliwe ze i tu dalem ciala z niewiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Szczerze nie wiem > Jak patrzylem to podczas przekrecenia kluczyka krokowiec rusza wiec chodzi.Nie wiem tylko czy tak > jak nalezy bo nie wiedzialem i ruszalem ten trzpien.Zreszta strasznie ciezko chodzil > Mozliwe ze i tu dalem ciala z niewiedzy tego nie wolno ruszać na siłę bo można uszkodzić, nawet profesjonalne czyszczenie polega na elektrycznym wysunięciu w specjalnym urządzeniu oczyszceniu czpienai i nasmarowaniu smarem silikonowym, ale NIGDY na siłę !!! Jeśli przed włożeniem paluszków nie gasł to możliwe, że uszkodziłeś krokowca..., ale adaptacje skasuj dla pewności, może pomóc, czy gaśnie też na benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > tego nie wolno ruszać na siłę bo można uszkodzić, nawet profesjonalne czyszczenie polega na > elektrycznym wysunięciu w specjalnym urządzeniu oczyszceniu czpienai i nasmarowaniu smarem > silikonowym, ale NIGDY na siłę !!! > Jeśli przed włożeniem paluszków nie gasł to możliwe, że uszkodziłeś krokowca..., > ale adaptacje skasuj dla pewności Przed czyszczeniem wogole nie chodzil na gazie:-( Jesli nic sie po tym nie zmieni bede musial kupic nowego krokowca Aaaa juz robilem to podczas wymiany lambdy :-) Jutro zobacze co i jak i wszystko bedzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Przed czyszczeniem wogole nie chodzil na gazie:-( > Jesli nic sie po tym nie zmieni bede musial kupic nowego krokowca > Aaaa juz robilem to podczas wymiany lambdy :-) > Jutro zobacze co i jak i wszystko bedzie jasne Czy gaśnie na benzynie????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Czy gaśnie na benzynie????? Na benzynie chodzi slicznie po zaslepieniu tego krucca NR 3 co lapal lewe powietrze tylko gaz dziwnie sie zachowuje Jak cieply silnik to idzie na gazie jak szalony w przedziale do ok 6 tys obrotow slicznie sie zbiera lecz potrafi zaczac rzucac silnikiem jak sie bardzo zwolni np przy skrecaniu (wszystko na gazie-na benzynie jest ok) Jak silnik jest zimny to po przelaczeniu na gaz jak wciskam pedal przyspieszania to czuc jakby przerywal silnik i wtedy lubi zgasnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Jesli nic sie po tym nie zmieni bede musial kupic nowego krokowca nie kupuj pochopnie części, najpierw sparwdz ruskim co się dzieje z parametrami podczas jazdy i gaśnięcia. Najlepiej niech ktoś jedzie a ty na prawym siedzeniu z lapkiem zobacz czasy wtrysku i kroki krokowego jak gaśnie, czy ECU próbuje ratować zwiekszając ilość kroków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Na benzynie chodzi slicznie po zaslepieniu tego krucca NR 3 co lapal lewe powietrze tylko gaz > dziwnie sie zachowuje > Jak cieply silnik to idzie na gazie jak szalony w przedziale do ok 6 tys obrotow slicznie sie > zbiera lecz potrafi zaczac rzucac silnikiem jak sie bardzo zwolni np przy skrecaniu (wszystko > na gazie-na benzynie jest ok) > Jak silnik jest zimny to po przelaczeniu na gaz jak wciskam pedal przyspieszania to czuc jakby > przerywal silnik i wtedy lubi zgasnac No to zostawiamy krokowca w spokoju., jeśli on by szwankował to na benzynie też by gasł. Trzeba zajżeć do ustawień samej instalacji szukaj serwisu i niech to ustawią, może mapy sie rozleciały no i będą odrazu widzieli ciśnienie gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnuTod Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > nie kupuj pochopnie części, najpierw sparwdz ruskim co się dzieje z parametrami podczas jazdy i > gaśnięcia. Najlepiej niech ktoś jedzie a ty na prawym siedzeniu z lapkiem zobacz czasy wtrysku > i kroki krokowego jak gaśnie, czy ECU próbuje ratować zwiekszając ilość kroków... Moglbys mi przeslac ten zrzut ekranu z przetlumaczeniem na maila?bo w cyrylicy dosc kiepski jestem a Ty masz ladnie przetlumaczony program? moj mail [email protected] Bylbym wdzieczny Bede musial tak zrobic jak piszesz.Jutro kasowanie a jak to nic nie da to popatrze na parametry.Moze to nam cos podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.