Adamro Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Zgubiłem przednią kratkę w zderzaku (albo ktoś ją zwinął) i zauważyłem, że wiszą przewody do przednich halogenów. I teraz pytanie do znających temat. Czy oprócz lamp, przycisku w konsoli coś jeszcze potrzeba? Przycisk da radę kupić czy trzeba wymienić cały ten panel z przełącznikami? Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Jeżeli faktycznie jest to przycisk, to da się. Bo np. w daewoo nubira przeciwmgielne przednie włącza się gałką przy kierownicy (tam, gdzie wszystkie inne światła). No i przede wszystkim - czy masz podłączone przekaźniki i bezpieczniki od przeciwmgielnych. A tak w ogóle to po co Ci te światła? Dodatkowy kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Jestem po montażu w mojej AH a ZB i AH to niemal to samo. Skoro masz przewody to sprawa łatwa. Zmiana włącznika na ten z halogenami, montaż lamp i aktywacja op comem. Chyba że wiązka jest ale reszty nie ma. Teraz kilka pytań pomocniczych, który rok twojej ZB, masz RECa? Apropo przycisku, to zmieniasz cały zespół włącznika, to jest przycisk nie włącznik. W wersji bez tego guzika nie da się go dorobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Chyba że wiązka jest > ale reszty nie ma. Są wtyczki z przewodami, lecą gdzieś do wiązki. >który rok twojej ZB 2007 > masz RECa? co to > Apropo przycisku, to zmieniasz cały zespół włącznika, to jest przycisk nie włącznik. Tak myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 REC to tak zwany tylny zespół elektroniczny "Rear elektronic control". Znajduje się on lub nie po lewej stronie w bagażniku pod klapką. Jeżeli wygląda jak po lewej na foto to masz, jeżeli jak po prawej to nie masz. Jeżeli masz RECa to nie ma problemu, w zasadzie to drobnostka, jak nie masz zaczynają się schody. Jak nie ma RECa to dobrze byłoby jakby pierwszym mocowaniu po lewej był przekaźnik, jeśli go nie ma to masz problem, jeśli jest to nie ma problemu. Sprawdź co tam masz, może zrób foto wtedy wyjaśnię dokładniej co i jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Jest u mnie REC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 A to sprawa jest prosta. Tu masz opis bezpieczników. Kupujesz i uzupełniasz przekaźnik K16_x125 (oznaczony 4 na rysunku), tak samo uzupełniasz bezpiecznik, numer 13, jest obok tego przekaźnika, montujesz lampy, wymieniasz włącznik świateł i aktywujesz je op comem w UEC i IPC. Najdroższe będą lampy, kosztują ok 300zł za komplet + plastiku w zderzak, w ASO ok 30zł sztuka no i włacznik, jak poszukasz to znajdziesz poniżej 100zł na znanym portalu aukcyjnym. Aktywować mogę np. ja za free. AHA, bzp i przekaźnik z przodu pod maską uzupełniasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 No to chyba się napaliłem. Zacznę zbierać części. Na razie dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Warto. Ja nie miałem RECa i miałem niezłą zabawę, w zasadzie musiałem stworzyć coś czego moje auto nie posiadało, aby to w miarę działało jak w oryginale. Udało się, ale łatwo nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Ja nie miałem RECa i miałem niezłą zabawę, w zasadzie musiałem stworzyć coś czego moje auto > nie posiadało Pozazdrościć samozaparcia Czym jeszcze ten REC zarządza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Halogenami to on nie zarządza, ale jego obecność mówi o rodzaju instalacji w aucie. REC zarządza wszystkim co w zasadzie znajduje si ę z tyłu auta, oraz takimi bajerami jak domykanie szyb, jest w stanie wskazać która żarówka się przepaliła, w niektórych pojazdach sprawdza nawet ciśnienie w kołach. W autach przed liftem czyli przed 2007 roku niemal każde go posiadało, później weszły oszczędności i się zaczęły schody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > W autach przed liftem czyli przed 2007 roku niemal każde go posiadało, > później weszły oszczędności i się zaczęły schody. Raczej nie zależało to od oszczędności, a od wybranego wyposażenia przy zakupie auta. Jeśli klient nie zamówił choć jednego elementu, który jest sterowany przez REC, to tegoż modułu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Zgadza się, u mnie są te dodatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Raczej nie zależało to od oszczędności, a od wybranego wyposażenia przy zakupie auta. Jeśli klient > nie zamówił choć jednego elementu, który jest sterowany przez REC, to tegoż modułu nie było. No nie tak do końca. Kolega ma rok młodszą astrę od mojej, ale w znacznie uboższej wersji,można powiedzieć w najuboższej i ma RECa. Ja mając wiele dodatków podwyższających standard auta RECa nie mam. Już kiedyś zastanawiałem się nad tym z kolegą który zajmuje się astrami od lat i nie widzi żadnej logiki w doborze wersji instalacji przez GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Wystarczy, że auto posiada poniższe wyposażenie i już jest REC: - czujniki parkowania - czujnik deszczu/światła - lusterko fotochromatyczne - hak holowniczy - podgrzewane fotele - reflektory ksenonowe - fabryczny autoalarm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Z tych dodatków zarówno ja jak i kolega mamy tylko autoalarmy fabryczne i nadal to nie tłumaczy dlaczego u niego jest REC a u mnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Z tych dodatków zarówno ja jak i kolega mamy tylko autoalarmy fabryczne i nadal to nie tłumaczy > dlaczego u niego jest REC a u mnie nie ma. Jesteś pewien, że masz alarm fabryczny a nie "dealerowski"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Już kiedyś zastanawiałem się nad tym z kolegą który zajmuje się astrami od lat i nie > widzi żadnej logiki w doborze wersji instalacji przez GM Ja owego czasu widziałem w salonie astrę g z klimą i przednimi korbkami do szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 A pewności tutaj nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Ja owego czasu widziałem w salonie astrę g z klimą i przednimi korbkami do szyb mam taką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > A pewności tutaj nie mam. Różnicami pomiędzy alarmem fabrycznym a dokładanym przez dealera są: 1. Czujniki dokładane są montowane najczęściej w słupkach, oryginał ma zabudowane obok lampki (jest tam tez wyłącznik tych czujników) 2. Syrena od alarmu wygląda jak zwykły klakson 3. Nie ma żadnych przycisków ani diód na konsoli typowych dla autoalarmów 4. Tylne szyby trójkątne wyposażone są w ścieżki i napis Autoalarm (wbudowane tzw. czujniki zbicia szyby). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 A to faktycznie, ja mam dokładany kolega ma fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > A to faktycznie, ja mam dokładany kolega ma fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > mam taką Ooo... To było w 2002 roku, jak kupowałem pierwszą zafirę. Zapytałem gościa w salonie, co za psychol robi taką konfigurację. Za klimę trzeba dopłacić, bo to był luksus, za to ma korby w drzwiach. No to gość mi odpowiedział, że jak się ma klimę, to nie trzeba otwierać okien! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Nie rozumiem Waszych rozmyślań. Jeśli klient nie zapłacił za elektryczne szyby, to z jakiej racji miał je mieć?! Żaden inny element wyposażenia o tym nie decydował, chyba, że klient wybrał jakiś pakiet, wtedy sporo rzeczy było tańszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > to gość mi odpowiedział, że jak się ma klimę, to nie trzeba otwierać okien! dobrze ci powiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > dobrze ci powiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 z tym ze moja AG to z rocznika 2006 jest, a wtedy AG była z gliwic miała 3 opcje wypasu: - totalny golas - w/wym i klima i cz - w/wym i el szyby przód i el i podgrzewane lusterka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Wiesz, różne marki widziałem, i zawsze widziało się jakąś logikę w dokładaniu wyposażenia. Jak brałeś coś droższego, to tańsze miałeś w standardzie. Jak były elektryczne szyby z tyłu, to na pewno i były z przodu. Jak były poduszki boczne to na pewno były i czołowe, itd. A może się czepiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Wystarczy, że auto posiada poniższe wyposażenie i już jest REC: > - czujniki parkowania > - czujnik deszczu/światła > - lusterko fotochromatyczne > - hak holowniczy > - podgrzewane fotele > - reflektory ksenonowe > - fabryczny autoalarm A ja nie mam żadnego z tych elementów, a mam REC'a. Może dlatego, że mam przednie halogeny Auto z 2006 r. ale rok modelowy 2007 (taki mam w VIN), ale przed liftem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Z ciekawości podeślij VIN na priv jak możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 >Już kiedyś zastanawiałem się nad tym z kolegą który zajmuje się astrami od lat i nie > widzi żadnej logiki w doborze wersji instalacji przez GM Ogólnie, pomysły inżynierów GM przynajmniej mnie czasami przerastają. Np. otwierając auto zapala się podświetlenie tablicy rejestracyjnej, ale np. włączając radio bez zapłonu nie ma podświetlenia przycisków. I gdzie tu logika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.