Skocz do zawartości

Montaż świateł przeciwmgłowych w Zafirze B.


Adamro

Rekomendowane odpowiedzi

Zgubiłem przednią kratkę w zderzaku (albo ktoś ją zwinął) i zauważyłem, że wiszą przewody do przednich halogenów. I teraz pytanie do znających temat. Czy oprócz lamp, przycisku w konsoli coś jeszcze potrzeba? Przycisk da radę kupić czy trzeba wymienić cały ten panel z przełącznikami?

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie jest to przycisk, to da się. Bo np. w daewoo nubira przeciwmgielne przednie włącza się gałką przy kierownicy (tam, gdzie wszystkie inne światła).

No i przede wszystkim - czy masz podłączone przekaźniki i bezpieczniki od przeciwmgielnych.

A tak w ogóle to po co Ci te światła? Dodatkowy kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po montażu w mojej AH a ZB i AH to niemal to samo. Skoro masz przewody to sprawa łatwa. Zmiana włącznika na ten z halogenami, montaż lamp i aktywacja op comem. Chyba że wiązka jest ale reszty nie ma. Teraz kilka pytań pomocniczych, który rok twojej ZB, masz RECa?

Apropo przycisku, to zmieniasz cały zespół włącznika, to jest przycisk nie włącznik. W wersji bez tego guzika nie da się go dorobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REC to tak zwany tylny zespół elektroniczny "Rear elektronic control". Znajduje się on lub nie po lewej stronie w bagażniku pod klapką. Jeżeli wygląda jak po lewej na foto to masz, jeżeli jak po prawej to nie masz. Jeżeli masz RECa to nie ma problemu, w zasadzie to drobnostka, jak nie masz zaczynają się schody. Jak nie ma RECa to dobrze byłoby jakby pierwszym mocowaniu po lewej był przekaźnik, jeśli go nie ma to masz problem, jeśli jest to nie ma problemu. Sprawdź co tam masz, może zrób foto wtedy wyjaśnię dokładniej co i jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sprawa jest prosta. Tu masz opis bezpieczników. Kupujesz i uzupełniasz przekaźnik K16_x125 (oznaczony 4 na rysunku), tak samo uzupełniasz bezpiecznik, numer 13, jest obok tego przekaźnika, montujesz lampy, wymieniasz włącznik świateł i aktywujesz je op comem w UEC i IPC. Najdroższe będą lampy, kosztują ok 300zł za komplet + plastiku w zderzak, w ASO ok 30zł sztuka no i włacznik, jak poszukasz to znajdziesz poniżej 100zł na znanym portalu aukcyjnym. Aktywować mogę np. ja za free.

AHA, bzp i przekaźnik z przodu pod maską uzupełniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogenami to on nie zarządza, ale jego obecność mówi o rodzaju instalacji w aucie. REC zarządza wszystkim co w zasadzie znajduje si ę z tyłu auta, oraz takimi bajerami jak domykanie szyb, jest w stanie wskazać która żarówka się przepaliła, w niektórych pojazdach sprawdza nawet ciśnienie w kołach. W autach przed liftem czyli przed 2007 roku niemal każde go posiadało, później weszły oszczędności i się zaczęły schody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W autach przed liftem czyli przed 2007 roku niemal każde go posiadało,

> później weszły oszczędności i się zaczęły schody.

Raczej nie zależało to od oszczędności, a od wybranego wyposażenia przy zakupie auta. Jeśli klient nie zamówił choć jednego elementu, który jest sterowany przez REC, to tegoż modułu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie zależało to od oszczędności, a od wybranego wyposażenia przy zakupie auta. Jeśli klient

> nie zamówił choć jednego elementu, który jest sterowany przez REC, to tegoż modułu nie było.

No nie tak do końca. Kolega ma rok młodszą astrę od mojej, ale w znacznie uboższej wersji,można powiedzieć w najuboższej i ma RECa. Ja mając wiele dodatków podwyższających standard auta RECa nie mam. Już kiedyś zastanawiałem się nad tym z kolegą który zajmuje się astrami od lat i nie widzi żadnej logiki w doborze wersji instalacji przez GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pewności tutaj nie mam.

Różnicami pomiędzy alarmem fabrycznym a dokładanym przez dealera są:

1. Czujniki dokładane są montowane najczęściej w słupkach, oryginał ma zabudowane obok lampki (jest tam tez wyłącznik tych czujników)

2. Syrena od alarmu wygląda jak zwykły klakson

3. Nie ma żadnych przycisków ani diód na konsoli typowych dla autoalarmów

4. Tylne szyby trójkątne wyposażone są w ścieżki i napis Autoalarm (wbudowane tzw. czujniki zbicia szyby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam taką

Ooo...

To było w 2002 roku, jak kupowałem pierwszą zafirę. Zapytałem gościa w salonie, co za psychol robi taką konfigurację. Za klimę trzeba dopłacić, bo to był luksus, za to ma korby w drzwiach. No to gość mi odpowiedział, że jak się ma klimę, to nie trzeba otwierać okien!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Waszych rozmyślań. Jeśli klient nie zapłacił za elektryczne szyby, to z jakiej racji miał je mieć?! Żaden inny element wyposażenia o tym nie decydował, chyba, że klient wybrał jakiś pakiet, wtedy sporo rzeczy było tańszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, różne marki widziałem, i zawsze widziało się jakąś logikę w dokładaniu wyposażenia. Jak brałeś coś droższego, to tańsze miałeś w standardzie. Jak były elektryczne szyby z tyłu, to na pewno i były z przodu. Jak były poduszki boczne to na pewno były i czołowe, itd.

A może się czepiam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy, że auto posiada poniższe wyposażenie i już jest REC:

> - czujniki parkowania

> - czujnik deszczu/światła

> - lusterko fotochromatyczne

> - hak holowniczy

> - podgrzewane fotele

> - reflektory ksenonowe

> - fabryczny autoalarm

A ja nie mam żadnego z tych elementów, a mam REC'a. Może dlatego, że mam przednie halogeny smile.gif Auto z 2006 r. ale rok modelowy 2007 (taki mam w VIN), ale przed liftem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Już kiedyś zastanawiałem się nad tym z kolegą który zajmuje się astrami od lat i nie

> widzi żadnej logiki w doborze wersji instalacji przez GM

Ogólnie, pomysły inżynierów GM przynajmniej mnie czasami przerastają.

Np. otwierając auto zapala się podświetlenie tablicy rejestracyjnej, ale np. włączając radio bez zapłonu nie ma podświetlenia przycisków. I gdzie tu logika screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.