janist Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to renomowany warsztat. Auto: Corsa D, 1.2 80KM, instalacja STAG, wtryski Hana. (jeśli będzie potrzeba to podam dokładnie) Po uruchomieniu mocno wystudzonego na benzynie silnik pracuje nierówno, nie chce się wkręcić na obroty i potrafi zgasnąć. Trwa to kilkanaście-kilkadziesiąt sekund i dalej wszystko jest OK. Gaziarz założył rejestrator i stwierdził, że wszystko jest w porządku natomiast wypadają zapłony. Na próbę wymienił cewkę ale to nie było to. Pojechałem do mechanika, który sprawdził wszystko, zresetował komputer, wyczyścił układ dolotowy i nie znalazł żadnej usterki. 2 Dni było OK ale potem wróciło. Przełączyłem na benzynę i po 2 dniach z powrotem wszystko działało jak trzeba. Po przemęczeniu na gaz znowu problem. Gazownik znowu zaczął grzebać ale jedyne co znalazł to to, że po dłuższym postoju jest uboga mieszanka i, że ciśnienie w układzie paliwowym spada z ok. 4 barów tuż po wyłączeniu silnika do ok. 2barów po kilku godzinach. To mogłoby wskazywać na jakąś nieszczelność gdyby nie jedno ale. W takim przypadku dłuższa jazda na benzynie nie nic by nie zmieniała a jednak zmienia. Jakieś pomysły co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to > renomowany warsztat. > Auto: Corsa D, 1.2 80KM, instalacja STAG, wtryski Hana. (jeśli będzie potrzeba to podam dokładnie) > Po uruchomieniu mocno wystudzonego na benzynie silnik pracuje nierówno, nie chce się wkręcić na > obroty i potrafi zgasnąć. Trwa to kilkanaście-kilkadziesiąt sekund i dalej wszystko jest OK. > Gaziarz założył rejestrator i stwierdził, że wszystko jest w porządku natomiast wypadają > zapłony. Na próbę wymienił cewkę ale to nie było to. > Pojechałem do mechanika, który sprawdził wszystko, zresetował komputer, wyczyścił układ dolotowy i > nie znalazł żadnej usterki. 2 Dni było OK ale potem wróciło. Przełączyłem na benzynę i po 2 > dniach z powrotem wszystko działało jak trzeba. Po przemęczeniu na gaz znowu problem. > Gazownik znowu zaczął grzebać ale jedyne co znalazł to to, że po dłuższym postoju jest uboga > mieszanka i, że ciśnienie w układzie paliwowym spada z ok. 4 barów tuż po wyłączeniu silnika > do ok. 2barów po kilku godzinach. To mogłoby wskazywać na jakąś nieszczelność gdyby nie jedno > ale. > W takim przypadku dłuższa jazda na benzynie nie nic by nie zmieniała a jednak zmienia. > Jakieś pomysły co to może być? 1. czy wtryski gazowe nie są zalepione?, 2. czy parownik nie puszcza gazu przez podciśnienie? to bym sprawdził na początek - ale wygląda mi to na rozjechaną autoadaptację benzyny. Podaj średnicę dysz wtryskiwaczy gazowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 regulator cisnienie paliwa do sprawdzenia sprawdzic czy wielozawory czy trzymaja i gaz sie przypadkiem nie dostaje podczas postoju do kol ssacego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 ja to bym sprawdził jeszcze reduktor, może puszczać podciśnieniem, po dłuższym czasie uzbiera się go na tyle, że auto jest zalewane i słabo pali na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to > renomowany warsztat. dzięki z wszystkie odpowiedzi. Przekażę gazownikowi. Problem polega na tym, że on twierdzi, ze wszystko sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > dzięki z wszystkie odpowiedzi. Przekażę gazownikowi. Problem polega na tym, że on twierdzi, ze > wszystko sprawdził. Mam to samo w marei. Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz. Stroił Ci ten gaz w czasie jazdy patrząc na wskazania sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Mam to samo w marei. > Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz. > Stroił Ci ten gaz w czasie jazdy patrząc na wskazania sondy? Tak, strojenie było w czasie jazdy. Problem polega na tym, że niby od strony gazu wszystko jest OK ( a jest to dobry zakład) a problem znika po kilkudziesięciu kilometrach na benzynie. czy li na pewno coś w LPG tylko czort wie co. Też tak masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Tak, strojenie było w czasie jazdy. > Problem polega na tym, że niby od strony gazu wszystko jest OK ( a jest to dobry zakład) a problem > znika po kilkudziesięciu kilometrach na benzynie. czy li na pewno coś w LPG tylko czort wie > co. Też tak masz? A masz jakiś zrzut ekranowy mapy ze Staga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > A masz jakiś zrzut ekranowy mapy ze Staga? Nie, oczywiście, że nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Widzę, że masz podobny problem do mojego. Moja astra J A14XER ostatnio czasami ma taką przypadłość. Tylko na zimnym silniku przy rozruchu na Pb potrafi nierówno pracować i przy dodaniu gazu strzeli delikatnie i nie wchodzi na obroty. Jeśli ją zapale i pochodzi sobie kilka 15-30 sekund na PB bez dodawania gazu jest ok. Jeśli przed nocnym postojem przejadę na PB 2-3 km i zgaszę na benzynie też jest rano ok. Do tej pory nie miałem czasu się tym zająć i tylko mówiłem jakie są objawy mojemu gazownikowi. Ten powiedział mi aby zrobić eksperyment. Zakręcić zawór na butli wyjeździć gaz i zgasić na Pb rano zapalić i poobserwować jak będzie silnik pracował. No i było ok. Wspominał mi coś, że takie objawy mogą być przez MapSensor. Za tydzień podjadę do gazownika i podepniemy pod kompa i nich szuka przyczyny. Na ciepłym silniku jest wsio ok moc spalanie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz. +1 U kumpla od jakiegoś czasu szukaliśmy problemu. Wymiana przepływomierza i wszystko Ok. Co ciekawe program pokazywał mniej więcej poprawne wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Widzę, że masz podobny problem do mojego. A próbowałeś przejechać ze 100km na Pb? U mnie wtedy wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > A próbowałeś przejechać ze 100km na Pb? U mnie wtedy wszystko jest OK. Wystarczył 10 razy krótszy odcinek. Teraz rano przy rozruchu też jest ok, czary mary i się naprawił. Ale i tak podjadę do gaziarza pod kompa podpiąć. W końcu mam jeszcze rok gwarancji na instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Wystarczył 10 razy krótszy odcinek. > Teraz rano przy rozruchu też jest ok, czary mary i się naprawił. > Ale i tak podjadę do gaziarza pod kompa podpiąć. W końcu mam jeszcze rok gwarancji na instalację. U mnie niestety po ponownym przełączeniu na gaz znowu jest nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > U mnie niestety po ponownym przełączeniu na gaz znowu jest nie halo. jaki przebieg? w jaki sposob jest regulowany luz zaworowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > jaki przebieg? > w jaki sposob jest regulowany luz zaworowy? Przebieg 70kkm. Luzy kasowane hydrauliczne. Silnik Z12XEP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > Przebieg 70kkm. > Luzy kasowane hydrauliczne. Silnik Z12XEP. ziom jaki dokładnie masz sterownik i reduktor? moze ISA? ile zrobione na LPG? od kiedy problem? w lecie tez był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > ziom > jaki dokładnie masz sterownik i reduktor? > moze ISA? > ile zrobione na LPG? > od kiedy problem? w lecie tez był? Stag 300 isa2 na lpg ok. 30 kkm problem od 2 miesięcy. Jak jest cieplej to jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > Stag 300 isa2 > na lpg ok. 30 kkm > problem od 2 miesięcy. Jak jest cieplej to jest lepiej. ISA rozjezdza mapy? niech Ci podmieni gazownik na stag 4+ lub qboxa albo jakis czujnik sie nie wyrabia przy nizszyxch temperaturach. jaki reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > ISA rozjezdza mapy? > niech Ci podmieni gazownik na stag 4+ lub qboxa > albo jakis czujnik sie nie wyrabia przy nizszyxch temperaturach. > jaki reduktor? No właśnie z mapami wszystko OK. Cała instalacja została gruntownie sprawdzona. Teraz podejrzane są wtryski benzynowe. Będą myte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > No właśnie z mapami wszystko OK. Cała instalacja została gruntownie sprawdzona. Teraz podejrzane są > wtryski benzynowe. Będą myte. nie sądze... ISA w niektórych autach rozjezdza mapy podmien sterownik na jakiś inny bez ISA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > nie sądze... ISA w niektórych autach rozjezdza mapy > podmien sterownik na jakiś inny bez ISA Czy rozjechane mapy łatwo stwierdzić po podłączeniu bo komputera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > nie sądze... ISA w niektórych autach rozjezdza mapy podmien sterownik na jakiś inny bez ISA Nie koniecznie trzeba wymienić sterownik - prościej wyłączyć autoadaptację ISA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Czy rozjechane mapy łatwo stwierdzić po podłączeniu bo komputera? Zrób tak: zapisz ustawienia, skasuje mapę korekty, którą zrobiła ISA 2 i wyłącz funkcję autoadaptacji. Zawsze będziesz mógł wrócić do pierwotnych ustawień z zapisanego pliku. Miałem w puntku tak, że jak była włączona ISA to autko przy nagrzanym silniku potrafiło gasnąć na luzie. Jak wyłączyłem ISA, to problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 zapomniałem napisać, wlałem do paliwa preparat STP do wtrysków i pojeździłem na benie trochę i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Zrób tak: zapisz ustawienia, skasuje mapę korekty, którą zrobiła ISA 2 i Ja sam tam nie grzebię. Chodziło mi o to, że wydaje mi się, ze nie ma problemy ze zorientowaniem się, że mapy są rozjechane i gazownik pewnie by to zobaczył a jeśli nie widział to pewnie jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Ja sam tam nie grzebię. Chodziło mi o to, że wydaje mi się, ze nie ma problemy ze zorientowaniem się, że mapy są rozjechane i gazownik pewnie by to zobaczył a jeśli nie widział to pewnie jest OK. Problem w tym, że u mnie cały czas mapy były ok. Autokorekta ISA powodowała problemy ... Po włączeniu ISA przez jakiś czas było ok. ale zawsze po 2-3 dniach zaczynały się problemy z gaśnięciem. Poproś go żeby na próbę wyłączył i skasował wyniki autoadaptacji ISA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Problem w tym, że u mnie cały czas mapy były ok. Autokorekta ISA powodowała problemy ... > Po włączeniu ISA przez jakiś czas było ok. ale zawsze po 2-3 dniach zaczynały się problemy z > gaśnięciem. > Poproś go żeby na próbę wyłączył i skasował wyniki autoadaptacji ISA. OK, teraz jasne. Napisz tylko, czy to był ogólnie problem z zimnym rozruchem czy inaczej. U mnie problem jest tylko przez kilkanaście sekund, mieszanka jest uboga i wypadają zapłony. Po chwili, mimo, że dalej nie jest rozgrzany jest już dobrze. To rzeczywiście wygląda jakby się zawieszał brudny lub przytarty wtryskiwacz. Ale dzięki za radę. Na pewno wypróbuję też i tą opcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > OK, teraz jasne. Napisz tylko, czy to był ogólnie problem z zimnym rozruchem czy inaczej... W ogóle nie było problemów z zimnym rozruchem, po prostu jak się nagrzał to czasami gasł na wolnych obrotach. Z autoadaptacją ISA pisali też na lpgforum. Może akurat u Ciebie ISA robi niewłaściwe korekty akurat przy niskich temperaturach ... Podobno stag już to rozwiązał, ale nie mam jak sprawdzić, bo nie mam już autka z lpg ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.