Skocz do zawartości

No to zagwozdka


janist

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to renomowany warsztat.

Auto: Corsa D, 1.2 80KM, instalacja STAG, wtryski Hana. (jeśli będzie potrzeba to podam dokładnie)

Po uruchomieniu mocno wystudzonego na benzynie silnik pracuje nierówno, nie chce się wkręcić na obroty i potrafi zgasnąć. Trwa to kilkanaście-kilkadziesiąt sekund i dalej wszystko jest OK. Gaziarz założył rejestrator i stwierdził, że wszystko jest w porządku natomiast wypadają zapłony. Na próbę wymienił cewkę ale to nie było to.

Pojechałem do mechanika, który sprawdził wszystko, zresetował komputer, wyczyścił układ dolotowy i nie znalazł żadnej usterki. 2 Dni było OK ale potem wróciło. Przełączyłem na benzynę i po 2 dniach z powrotem wszystko działało jak trzeba. Po przemęczeniu na gaz znowu problem.

Gazownik znowu zaczął grzebać ale jedyne co znalazł to to, że po dłuższym postoju jest uboga mieszanka i, że ciśnienie w układzie paliwowym spada z ok. 4 barów tuż po wyłączeniu silnika do ok. 2barów po kilku godzinach. To mogłoby wskazywać na jakąś nieszczelność gdyby nie jedno ale.

W takim przypadku dłuższa jazda na benzynie nie nic by nie zmieniała a jednak zmienia.

Jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to

> renomowany warsztat.

> Auto: Corsa D, 1.2 80KM, instalacja STAG, wtryski Hana. (jeśli będzie potrzeba to podam dokładnie)

> Po uruchomieniu mocno wystudzonego na benzynie silnik pracuje nierówno, nie chce się wkręcić na

> obroty i potrafi zgasnąć. Trwa to kilkanaście-kilkadziesiąt sekund i dalej wszystko jest OK.

> Gaziarz założył rejestrator i stwierdził, że wszystko jest w porządku natomiast wypadają

> zapłony. Na próbę wymienił cewkę ale to nie było to.

> Pojechałem do mechanika, który sprawdził wszystko, zresetował komputer, wyczyścił układ dolotowy i

> nie znalazł żadnej usterki. 2 Dni było OK ale potem wróciło. Przełączyłem na benzynę i po 2

> dniach z powrotem wszystko działało jak trzeba. Po przemęczeniu na gaz znowu problem.

> Gazownik znowu zaczął grzebać ale jedyne co znalazł to to, że po dłuższym postoju jest uboga

> mieszanka i, że ciśnienie w układzie paliwowym spada z ok. 4 barów tuż po wyłączeniu silnika

> do ok. 2barów po kilku godzinach. To mogłoby wskazywać na jakąś nieszczelność gdyby nie jedno

> ale.

> W takim przypadku dłuższa jazda na benzynie nie nic by nie zmieniała a jednak zmienia.

> Jakieś pomysły co to może być?

1. czy wtryski gazowe nie są zalepione?,

2. czy parownik nie puszcza gazu przez podciśnienie?

to bym sprawdził na początek - ale wygląda mi to na rozjechaną autoadaptację benzyny. Podaj średnicę dysz wtryskiwaczy gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuje pomocy bo sytuacja jest dziwna a gaziarz nie może coś sobie poradzić mimo, że to

> renomowany warsztat.

dzięki z wszystkie odpowiedzi. Przekażę gazownikowi. Problem polega na tym, że on twierdzi, ze wszystko sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki z wszystkie odpowiedzi. Przekażę gazownikowi. Problem polega na tym, że on twierdzi, ze

> wszystko sprawdził.

Mam to samo w marei.

Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz.

Stroił Ci ten gaz w czasie jazdy patrząc na wskazania sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo w marei.

> Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz.

> Stroił Ci ten gaz w czasie jazdy patrząc na wskazania sondy?

Tak, strojenie było w czasie jazdy.

Problem polega na tym, że niby od strony gazu wszystko jest OK ( a jest to dobry zakład) a problem znika po kilkudziesięciu kilometrach na benzynie. czy li na pewno coś w LPG tylko czort wie co. Też tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, strojenie było w czasie jazdy.

> Problem polega na tym, że niby od strony gazu wszystko jest OK ( a jest to dobry zakład) a problem

> znika po kilkudziesięciu kilometrach na benzynie. czy li na pewno coś w LPG tylko czort wie

> co. Też tak masz?

A masz jakiś zrzut ekranowy mapy ze Staga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz podobny problem do mojego.

Moja astra J A14XER ostatnio czasami ma taką przypadłość.

Tylko na zimnym silniku przy rozruchu na Pb potrafi nierówno pracować i przy dodaniu gazu strzeli delikatnie i nie wchodzi na obroty. Jeśli ją zapale i pochodzi sobie kilka 15-30 sekund na PB bez dodawania gazu jest ok. Jeśli przed nocnym postojem przejadę na PB 2-3 km i zgaszę na benzynie też jest rano ok.

Do tej pory nie miałem czasu się tym zająć i tylko mówiłem jakie są objawy mojemu gazownikowi. Ten powiedział mi aby zrobić eksperyment.

Zakręcić zawór na butli wyjeździć gaz i zgasić na Pb rano zapalić i poobserwować jak będzie silnik pracował. No i było ok.

Wspominał mi coś, że takie objawy mogą być przez MapSensor.

Za tydzień podjadę do gazownika i podepniemy pod kompa i nich szuka przyczyny.

Na ciepłym silniku jest wsio ok moc spalanie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozjeżdża się mapa ale u mnie do wymiany jest przepływomierz.

+1 ok.gif U kumpla od jakiegoś czasu szukaliśmy problemu. Wymiana przepływomierza i wszystko Ok. Co ciekawe program pokazywał mniej więcej poprawne wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A próbowałeś przejechać ze 100km na Pb? U mnie wtedy wszystko jest OK.

Wystarczył 10 razy krótszy odcinek.

Teraz rano przy rozruchu też jest ok, czary mary i się naprawił.

Ale i tak podjadę do gaziarza pod kompa podpiąć. W końcu mam jeszcze rok gwarancji na instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczył 10 razy krótszy odcinek.

> Teraz rano przy rozruchu też jest ok, czary mary i się naprawił.

> Ale i tak podjadę do gaziarza pod kompa podpiąć. W końcu mam jeszcze rok gwarancji na instalację.

U mnie niestety po ponownym przełączeniu na gaz znowu jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziom

> jaki dokładnie masz sterownik i reduktor?

> moze ISA?

> ile zrobione na LPG?

> od kiedy problem? w lecie tez był?

Stag 300 isa2

na lpg ok. 30 kkm

problem od 2 miesięcy. Jak jest cieplej to jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ISA rozjezdza mapy?

> niech Ci podmieni gazownik na stag 4+ lub qboxa

> albo jakis czujnik sie nie wyrabia przy nizszyxch temperaturach.

> jaki reduktor?

No właśnie z mapami wszystko OK. Cała instalacja została gruntownie sprawdzona. Teraz podejrzane są wtryski benzynowe. Będą myte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy rozjechane mapy łatwo stwierdzić po podłączeniu bo komputera?

Zrób tak: zapisz ustawienia, skasuje mapę korekty, którą zrobiła ISA 2 i wyłącz funkcję autoadaptacji.

Zawsze będziesz mógł wrócić do pierwotnych ustawień z zapisanego pliku.

Miałem w puntku tak, że jak była włączona ISA to autko przy nagrzanym silniku potrafiło gasnąć na luzie. Jak wyłączyłem ISA, to problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób tak: zapisz ustawienia, skasuje mapę korekty, którą zrobiła ISA 2 i

Ja sam tam nie grzebię. Chodziło mi o to, że wydaje mi się, ze nie ma problemy ze zorientowaniem się, że mapy są rozjechane i gazownik pewnie by to zobaczył a jeśli nie widział to pewnie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sam tam nie grzebię. Chodziło mi o to, że wydaje mi się, ze nie ma problemy ze zorientowaniem się, że mapy są rozjechane i gazownik pewnie by to zobaczył a jeśli nie widział to pewnie jest OK.

Problem w tym, że u mnie cały czas mapy były ok. Autokorekta ISA powodowała problemy ...

Po włączeniu ISA przez jakiś czas było ok. ale zawsze po 2-3 dniach zaczynały się problemy z gaśnięciem.

Poproś go żeby na próbę wyłączył i skasował wyniki autoadaptacji ISA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, że u mnie cały czas mapy były ok. Autokorekta ISA powodowała problemy ...

> Po włączeniu ISA przez jakiś czas było ok. ale zawsze po 2-3 dniach zaczynały się problemy z

> gaśnięciem.

> Poproś go żeby na próbę wyłączył i skasował wyniki autoadaptacji ISA.

OK, teraz jasne. Napisz tylko, czy to był ogólnie problem z zimnym rozruchem czy inaczej. U mnie problem jest tylko przez kilkanaście sekund, mieszanka jest uboga i wypadają zapłony. Po chwili, mimo, że dalej nie jest rozgrzany jest już dobrze. To rzeczywiście wygląda jakby się zawieszał brudny lub przytarty wtryskiwacz.

Ale dzięki za radę. Na pewno wypróbuję też i tą opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, teraz jasne. Napisz tylko, czy to był ogólnie problem z zimnym rozruchem czy inaczej...

W ogóle nie było problemów z zimnym rozruchem, po prostu jak się nagrzał to czasami gasł na wolnych obrotach. Z autoadaptacją ISA pisali też na lpgforum. Może akurat u Ciebie ISA robi niewłaściwe korekty akurat przy niskich temperaturach ...

Podobno stag już to rozwiązał, ale nie mam jak sprawdzić, bo nie mam już autka z lpg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.