Skocz do zawartości

[A-H] PDC .... półdziała ...


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam fabryczne czujniki cofania i zauważyłem jedną rzecz, otóż, kiedy wrzucam wsteczny czasem zaświeca się kontrolka w zegarach i brzmi gong jednocześnie zaświeca się kontrolka na konsoli środkowej - czujniki działają, czasem wrzucam wsteczny - nie ma kontrolki w zegarach, nie ma gongu, ale zaświeca kontrolka na konsoli środkowej i czujniki też działają... Światła cofania też działają za każdym razem. O co może chodzić, podpowiedzcie dobrzy ludzie, bo ja nie ogarniam tego auta spineyes.gif

brat

Ps. Jakbym był złośliwy to bym zapytał czy całą elektronikę do A-H robili Francuzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Mam fabryczne czujniki cofania i zauważyłem jedną rzecz, otóż,

... może problem tkwi w tym:

jest przeszkoda z tyłu / nie ma przeszkody z tyłu? grinser006.gif

Nigdy (!) nie miałem auta z czujnikami cofania więc szczelam biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... może problem tkwi w tym:

> jest przeszkoda z tyłu / nie ma przeszkody z tyłu?

wpysk.gif rób sobie jaja z poważnego człowieka wink.gif

a tak poważnie to czujniki działają (i ich kontrolka na konsoli środkowej), tylko czasem nie działa sygnalizacja ich załączenia w postaci "gongu" i kontrolki w zegarach oslabiony.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rób sobie jaja z poważnego człowieka

nerwowo ostatnio na forum więc fajnie że ktoś ma dystans, a że meczyk wprawił mnie w doskonały nastrój to sobie na żarcik pozwoliłem hehe.gif

Totalnie nie mam pojęcia czy problem w stykach, czy auto po dzwonie i coś źle wpięte, czy da się to sprawdzić jakimkolwiek urządzeniem diagnostycznym... Ale dzięx za wpysk.gifpalacz.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nerwowo ostatnio na forum więc fajnie że ktoś ma dystans, a że meczyk wprawił mnie w doskonały

> nastrój to sobie na żarcik pozwoliłem

a bo ten naród to się w ogóle jakiś znerwicowany zrobił, nie należy dać się zwariować old.gif

> Totalnie nie mam pojęcia czy problem w stykach, czy auto po dzwonie i coś źle wpięte, czy da się to

> sprawdzić jakimkolwiek urządzeniem diagnostycznym... Ale dzięx za

trudno powiedzieć, muszę przeanalizować schematy pod kątem podłączenia PDC z zegarami, auto na 100% nie po dzwonie, a czy techem2 da się coś sprawdzić to nie wiem, może da?

spoko, zawsze możesz na mnie liczyć piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja też nigdy nie miałem auta z czujnikami parkowania

polecam, to moje pierwsze auto z PDC ale zawsze to chciałem mieć w aucie tylko jakoś nigdy nie doszło do montażu,

> Ale sprawdź podłączenie PDC pod wiązkę światła cofania, od tego bym zaczął.

popatrzę w schematy jak tam i co działa, bo światła cofania działają, czujniki działają, kontrolka która jest na konsoli środkowej działa, a nie działa kontrolka w zegarach i gong oznajmiający że system działa icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja też nigdy nie miałem auta z czujnikami parkowania

> Ale sprawdź podłączenie PDC pod wiązkę światła cofania, od tego bym zaczął.

za mało precyzyjnie opisałem problem !

otóż mówiąc że czujniki działają miałem na myśli, że działa system i piska brzęczyk oznajmiający zbliżanie się do przeszkody,

mówiąc "gong" miałem na myśli inny dźwięk -> dobywający się z deski rozdzielczej oznajmiający, że włączyłem wsteczny i system działa, co powinna pokazywać też kontrolka w zegarach,

brat

EDIT: brzęczyk jest gdzieś z tyłu, gong powinien dobywać się z pod deski rozdzielczej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy w dostałem letko za szybko? bo nie wiem

z_lol1.gif dostałeś słusznie za szyderę wink.gif

a tak poważnie to odniosłem się do tego, ze jeżeli ktoś nie ma fabrycznego PDC to nie jest dla niego jasne że są dwa dźwięki - jeden pikanie od czujników oznaczający zbliżanie sie do przeszkody i drugi gong z deski rozdzielczej, że system został włączony,

u mnie wszystko działa poza tą kontrolką w zegarach i gongiem - analizując schematy skłaniam się do wersji, że problem leży gdzieś na magistrali CAN ?

ale pewny nie jestem bo jest to dość pomotane a ja już chyba zmęczony jestem, chyba wydrukuję sobie te 200 stron schematów ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dostałeś słusznie za szyderę

ale żart nie zawsze jest szyderą smile.gif

> a tak poważnie to odniosłem się do tego, ze jeżeli ktoś nie ma fabrycznego PDC to nie jest dla

> niego jasne że są dwa dźwięki

(ciach) totalna abstrakcja dla mnie więc pełna zgoda. I z przyjemnością prześledzę rozwiązanie problemu o ile takie nastąpi, wszak człek uczy się całe życie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale żart nie zawsze jest szyderą

wiem, wiem, cały czas traktuję to w kategoriach żartów 20.GIF

> (ciach) totalna abstrakcja dla mnie więc pełna zgoda. I z przyjemnością prześledzę rozwiązanie

> problemu o ile takie nastąpi, wszak człek uczy się całe życie

oby udało się odnaleźć co jest grane bo o ile funkcjonalność czujników pozostaje to fajnie by było aby działało w pełni tak jak Adam Opel przewidział wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajrzyj do RECa, czy nie ma czasem błędów w komunikacji z CIMem i IPC, bo CIM odpowiada gong a IPC

> za kontrolkę. Głośnik od czujników parkowania jest umieszczony z tyłu.

ok.gif dzięki, a powiedz mi jeszcze gdzie poczytać o tych tajemniczych skrótach i o tym gdzie one są umieszczone?

Pytanie dodatkowe czy Op-com radzi sobie z takimi zagadnieniami czy tylko Tech 2 ?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki, a powiedz mi jeszcze gdzie poczytać o tych tajemniczych skrótach i o tym gdzie one są

> umieszczone?

> Pytanie dodatkowe czy Op-com radzi sobie z takimi zagadnieniami czy tylko Tech 2 ?

> brat

CIM to sterownik z którego wychodzą manetki do obsługi świateł i wycieraczek. Jest w nim umieszczony buzzer, który informuje kierowcę o włączeniu np. PDC smile.gif

REC to tylny sterownik nadwozia, odpowiedzialny za obsługę i zasilanie np. PDC.

IPC to zestaw wskaźników (tzw. zegary).

Z każdym z tych modułów połączysz się Op-comem. Co więcej op-com potrafi zdiagnozować każdy moduł w AH i nie powoduje problemów z uszkodzeniem modułów, tak jak ma to czasem miejsce w Vectrze C. Czasem zdarzy się uszkodzenie modułu REC objawiające się brakiem komunikacji z tymże modułem, ale na to i TECH2 nic nie poradzi. Moduł można wtedy naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z większością sobie radzi

> Których Ty skrótów nie rozumiesz? Zawsze można postarać się wyjaśnić

kojarzyłem, że CIM to ten pod kierownicą,

REC że pewnie ten z tyłu po lewej stronie,

dla mnie dobrze jest poznać angielskie rozszerzenie nazw bo wtedy zapamiętam na 100%

REC czyli Rear (Electronic Control) unit?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CIM to sterownik z którego wychodzą manetki do obsługi świateł i wycieraczek. Jest w nim

> umieszczony buzzer, który informuje kierowcę o włączeniu np. PDC

> REC to tylny sterownik nadwozia, odpowiedzialny za obsługę i zasilanie np. PDC.

> IPC to zestaw wskaźników (tzw. zegary).

> Z każdym z tych modułów połączysz się Op-comem. Co więcej op-com potrafi zdiagnozować każdy moduł w

> AH i nie powoduje problemów z uszkodzeniem modułów, tak jak ma to czasem miejsce w Vectrze C.

> Czasem zdarzy się uszkodzenie modułu REC objawiające się brakiem komunikacji z tymże modułem,

> ale na to i TECH2 nic nie poradzi. Moduł można wtedy naprawić.

Dzięki 20.GIF

wygląda na to, że na poważnie muszę zastanowić się nad zakupem Op-com'a tylko nie mam konta na ebayu hmm.gif

bo nie mogę przeginać z korzystaniem z uprzejmości z Techa2 w swojej ex. firmie, a mając Op-coma w każdej chwili będę mógł usiąść w aucie i coś popatrzeć.

Jeżeli chodzi zaś o dziwne działanie sygnalizacji załączenia PDC to zastanawiam się nad tym, czy po wymianie akumulatora nie nałapał błędów co powoduje bzika screwy.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno gong przy włączaniu PDC informuje o awarii tego systemu.

ale jaja facepalm%5B1%5D.gif - czyli kontrolka oznaczała błąd PDC i ten gong żeby nie wydzwonić w coś hahaha.gif

No to teraz mnie zabijecie kara.gif bo szukam usterki, która nie jest usterką, a to co było wcześniej oznaczało usterkę mlot.gif

ATSD to ciekawe, że samochód się naprawił...

wygląda na to, że A-H będzie pierwszym samochodem do którego muszę przeczytać instrukcję obsługi boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że zanabyłeś "nową" Asię i się mocno podniecasz niedociągnięciami. Też kiedyś tak miałem... Ale uprzedzę wszystkich planujących kupić w przyszłości Asię J z czujnikami parkowania - tak samo są nieczułe i potrafią się wieszać. Wyjątkowo na czuja trzeba parkować smile.gif

W porównaniu do rozwiązań stosowanych w MAŹDZIE, SKODZIE czy VW, to OPEL raczkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale uprzedzę wszystkich planujących kupić w przyszłości Asię J z czujnikami parkowania - tak samo są nieczułe i potrafią się wieszać. Wyjątkowo na czuja trzeba parkować

Mam w swojej czujniki przód i tył i jakoś nic się nie wiesza 270751858-jezyk.gif

Co do parkowania, hmmm. Czujniki są po to aby pomóc przy parkowaniu a nie zaparkować za Ciebie auto i jak to elektronika w każdym momencie może zawieść i trzeba za każdym razem parkować "na czuja" grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że zanabyłeś "nową" Asię i się mocno podniecasz niedociągnięciami.

wiesz co, to nawet nie to, kolega z pracy ma A-H i wiedziałem czego się mniej więcej spodziewać, że zagospodarowanie wnętrza to krok wstecz w stosunku do A-G itd,

miałem kupować auto francuskie (np Citroena C4 Picasso) ale bałem się świrującej elektryki, więc wybrałem Astrę, specjalnie sam pojechałem do DE kupiłem auto od prywatnej osoby w Niemczech, nie bite, z autentycznym przebiegiem bo liczyłem na to, że elektryka będzie tak solidna jak w A-G. Rozczarowałem się. Inna sprawa to dobór skrzyni biegów - silnik 1.8 a absurdalnie krótka skrzynia.

Oczywiście ma zalety, komfort jest o klasę lepszy niż w A-G jeżeli chodzi o zawieszenie, jak wyciszę silnik to akustycznie też będzie dobrze. Świetne są sportowe fotele i ksenony AFL. Ogólnie drugi raz bym nie kupił no.gif

Lubię Opla i mam sentyment do marki ale A-J na pewno nie kupię.

> Też kiedyś tak

> miałem... Ale uprzedzę wszystkich planujących kupić w przyszłości Asię J z czujnikami

> parkowania - tak samo są nieczułe i potrafią się wieszać. Wyjątkowo na czuja trzeba parkować

> W porównaniu do rozwiązań stosowanych w MAŹDZIE, SKODZIE czy VW, to OPEL raczkuje.

dziś pada w CKMK i czujniki już nie działają, muszę poszukać co zamaka, wiązka, czujnik czy coś innego.

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są tak świetne, że drugi raz byś nie kupił ?

to co zdecydowanie wyróżnia to auto na plus to właśnie fotele na co zwraca uwagę każdy kto wsiądzie, no i światła - jestem przeciwnikiem ksenonów po doświadczeniach z Vectrą B, Laguną II FL (soczewki) i Peugeocie 407, ale przyznać muszę, że te ksenony naprawdę świecą,

Jeżeli chodzi o całokształt to już żałuję że kupiłem to auto i pluję sobie w brodę,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o całokształt to już żałuję że kupiłem to auto i pluję sobie w brodę

Kupiłeś go i podpisałeś umowę na dożywocie niewiem.gif

Skoro taki dobry silnik, od dziadka z Niemiec i dodatkowo z oryginalnym przebiegiem to nie powinieneś mieć problemy żeby go sprzedać. Wiadomo, jest ryzyko że się nie wyjdzie na zero, ale przynajmniej nie będziesz na niego narzekać na forach sick.gif Miałem AH i uważam, że jest to jednak dobre auto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłeś go i podpisałeś umowę na dożywocie

> Skoro taki dobry silnik, od dziadka z Niemiec i dodatkowo z oryginalnym przebiegiem to nie

> powinieneś mieć problemy żeby go sprzedać. Wiadomo, jest ryzyko że się nie wyjdzie na zero,

> ale przynajmniej nie będziesz na niego narzekać na forach Miałem AH i uważam, że jest to

> jednak dobre auto

pewnie że nie, nie kupiłem od dziadka a gościa w zbliżonym do mnie wieku, myślę, że jakbym go teraz sprzedał to byłbym jakieś 8 tys zł do tyłu,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj kogoś w swojej okolicy z op-comem, żeby dobrze zdiagnozował Ci auto i może uda Ci się niewielkim kosztem doprowadzić do ładu. Myślałem o sprzedaży swojego op-coma bo mojego auta nie czyta, lecz za dużo znajomych prosi mnie o pomoc i nie ma jak sprzedać grinser006.gif. 8 tyś. zł. straty to sporo, ale skoro auto w miarę pewne to chyba nie naprawiane w stodole i warto trochę się pobawić, żeby doprowadzić go do dobrego stanu. Moja była "trójka" nie miała tak bogatego wyposażenia jak Twoja, ale jak ją sprzedawałem to miała ponad 200 kkm i do wymiany jedynie dwumas za ok. 20 kkm. Nawet kompletny rozrząd wymieniłem miesiąc przed sprzedażą facepalm%5B1%5D.gifwink.gif. Jeśli będziesz w moich okolicach to służę pomocą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zbyt emocjonalnie podchodzisz do błahostek, jakie napotykasz w nowym nabytku. Ważne, aby motorownia i blachy były zdrowe, reszta jest do ogarnięcie. Jakbym wypisał Ci listę usterek mojej poprzedniej AH to byś osiwiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj kogoś w swojej okolicy z op-comem, żeby dobrze zdiagnozował Ci auto i może uda Ci się

> niewielkim kosztem doprowadzić do ładu.

spoko, dam radę bo zostały detale do dopieszczenia, po prostu jak mi się coś nie podoba to piszę, nie będę udawał tak jak ludzie, którzy choćby nie wiem co nie przyznają, że źle wybrali albo zaniżają zużycie paliwa etc.

> Myślałem o sprzedaży swojego op-coma bo mojego auta

> nie czyta, lecz za dużo znajomych prosi mnie o pomoc i nie ma jak sprzedać . 8 tyś. zł.

będę polował na allegro, może trafię nim usuną aukcje wink.gif

> straty to sporo, ale skoro auto w miarę pewne to chyba nie naprawiane w stodole i warto trochę

> się pobawić, żeby doprowadzić go do dobrego stanu. Moja była "trójka" nie miała tak bogatego

> wyposażenia jak Twoja, ale jak ją sprzedawałem to miała ponad 200 kkm i do wymiany jedynie

> dwumas za ok. 20 kkm. Nawet kompletny rozrząd wymieniłem miesiąc przed sprzedażą . Jeśli

> będziesz w moich okolicach to służę pomocą

20.GIF dzięki za chęć pomocy, tak jak mówię, dam radę bo zostały detale do dopracowania, jeżeli chodzi o Twoją H to doskonale to Cię rozumiem, bo ja też sprzedałem swoją G to właściwie do zrobienia były tuleje tylnej belki (popękane ale się nie tłukły) i roszenie oleju z misy - nikt nie wie dlaczego ale kupujący wiedział o tych dwóch rzeczach i wziął bez zająknięcia - człowiek z rodziny od mechanika, który mi robił z tym autem zawsze, a poza tym facet będzie jeszcze jeździł i jeździł i nic mu się nie będzie działo,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że zbyt emocjonalnie podchodzisz do błahostek, jakie napotykasz w nowym nabytku. Ważne, aby

> motorownia i blachy były zdrowe, reszta jest do ogarnięcie. Jakbym wypisał Ci listę usterek

> mojej poprzedniej AH to byś osiwiał.

tak jak już napisałem, po prostu jak coś jest nie OK to piszę o tym i tyle,

silnik pracuje ładnie, blachy też tak wyglądają, zobaczymy jak po naszej zimie, oby nie były gorsze niż w tej A-G którą miałem bo tamta do momentu sprzedaży nawet dzielnie opierała się rdzy pomimo MY99 ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Op-comami ktoś kiedyś handlował na forum Vectry.

Potwierdzam bo tam właśnie kupiłem. Jeśli będzie bratu Pitowi potrzebny namiar na gościa, od którego kupiłem to proszę o priv to poszukam napiarów na delikwenta palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odradzam! Miałem przesłuchanie na Policji, gdy kiedyś kupiłem na allegro.

confused.gif o kurcze???

że kupiłeś coś na allegro? To jakieś chore jest? Jako świadka Cię przesłuchiwali? No bo jeżeli np kupię telefon komórkowy i też nie wiem co kupuję, więc mógłbym się spodziewać wezwania... brzmi jak proces Kafki ...

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem op-coma na allegro, jak tylko pojawiły się w PL. Dałem ponad 400 zł i po pół roku dostałem wezwanie na Policję na przesłuchanie w charakterze świadka, jako że Adako zgłosiło sprzedaż nielegalnych kopii interfejsu oraz oprogramowania. Dzięki allegro zwinęli sprzedawcę i wszystkich jego klientów przesłuchiwali.

Do poczytania:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/78267-opcom-upgrade-i-naprawa-poradniczek/page__st__720

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem op-coma na allegro, jak tylko pojawiły się w PL. Dałem ponad 400 zł i po pół roku dostałem

> wezwanie na Policję na przesłuchanie w charakterze świadka, jako że Adako zgłosiło sprzedaż

> nielegalnych kopii interfejsu oraz oprogramowania. Dzięki allegro zwinęli sprzedawcę i

> wszystkich jego klientów przesłuchiwali.

Tak podejrzewałem jak napisałeś o tej sprawie. Bo innym przykładem podobnej sytuacji mogą być inne towary często podrabiane jak odzież, buty, perfumy etc.

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o tym z VKP (nick na p.....) to miał już niemałe problemy z tego co u nich wyczytałem smile.gif

Czasem trafia się też na klubie Astry G.

Z amazonu ludzie na AKP brali i chwalili sobie za szybką przesyłkę (tydzień do dwóch tygodni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mówimy o tym z VKP (nick na p.....) to miał już niemałe problemy z tego co u nich wyczytałem

Zapewne o tego samego chodzi. Nie śledzę tamtego forum to nie wiem czy dalej sprzedaje, ale można do niego napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.