Skocz do zawartości

W Brazylii - koniec ery V8 w F1


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> ostatnia okazja zeby uslyszec ten odglos, pozniej dzwiek bedzie przypominal prace odkurzacza.

Przy obrotach rzędu 10 krpm i wyższych nie ma znaczenia ilość, czy układ cylindrów. Do dźwięku, jaki słyszymy bardziej przyczynia się moc wydobyta z cylindra. Porównaj chociażby z litrowym 4-ro cylindrowym silnikiem z motocykla, który ma odpowiedni wydech. Przy 12 krpm miód dla ucha porównywalny z dźwiękiem silnika F1. Na żywo w F1 fajnie słychać tylko na okrążeniu zjazdowym po GP, kiedy wszyscy jadą na obrotach rzędu 4 krpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy obrotach rzędu 10 krpm i wyższych nie ma znaczenia ilość, czy układ cylindrów. Do dźwięku,

> jaki słyszymy bardziej przyczynia się moc wydobyta z cylindra. Porównaj chociażby z litrowym

> 4-ro cylindrowym silnikiem z motocykla, który ma odpowiedni wydech. Przy 12 krpm miód dla ucha

> porównywalny z dźwiękiem silnika F1. Na żywo w F1 fajnie słychać tylko na okrążeniu zjazdowym

> po GP, kiedy wszyscy jadą na obrotach rzędu 4 krpm.

Brzmienie mercedesa 2014

Brzmienie hondy 2014

brakuje tych najwyzszych jazgotliwych rejestrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, że w 1 roku może być masakra z niezawodnością.

To mi się wydaje bardzo prawdopodobne. Kompletnie nowe konstrukcje, zbudowane od 0 i niezbyt duże możliwości ich dobrego, wszechstronnego przetestowania. Ze względu na tą zmianę mistrzostwa mogą być ciekawe, a wyniki nie do przewidzenia. Logicznie biorąc FIA powinna rozważyć przynajmniej na 1 sezon zwiększenie limitu silników przysługujących jednemu kierowcy (w tym roku to było 8 silników), bo końcówka sezonu może być bardzo ciężka i kary za dodatkowe silniki będą się sypać hurtem. Szkoda że FIA postanowiłą inaczej i w nowym sezonie limit silników na 1 kierowcę zmniejszono do zaledwie 5 i to przy większej liczbie wyścigów w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze wspomnieć o limicie paliwa jaki narzuciła FIA od 2014 roku skromny.gif ma być to 100 KG na wyścig spineyes.gif z tąd mogą pojawić sie główne różnice między silnikami i swobodnym rozwijaniem duuużych mocy zlosnik.gif

Dodam jeszcze że w 1985 roku z 1,492cc pojemności potrafiono wycisnąć 1400 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba jeszcze wspomnieć o limicie paliwa jaki narzuciła FIA od 2014 roku ma być to 100 KG na

> wyścig z tąd mogą pojawić sie główne różnice między silnikami i swobodnym rozwijaniem

> duuużych mocy

ciekawe jak to bedzie wygladalo, czy co niektore bolidy nie beda stawaly klika okrazen przed koncem wyscigu.

> Dodam jeszcze że w 1985 roku z 1,492cc pojemności potrafiono wycisnąć 1400 KM

a ile wtedy te silniki wytrzymywaly? zlosnik.gifzlosnik.gif

byly limity ilosci silnikow ? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

wtedy na kwalifikacje zakladano silnik co mial wytrzymac 2-3 okrazenia. zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jak to bedzie wygladalo, czy co niektore bolidy nie beda stawaly klika okrazen przed koncem

> wyscigu.

> a ile wtedy te silniki wytrzymywaly?

> byly limity ilosci silnikow ?

> wtedy na kwalifikacje zakladano silnik co mial wytrzymac 2-3 okrazenia.

Zgadza się zlosnik.gif

Ogólnie zapowiada się ciekawie, sporo nowości i niewiadomych... tylko ten dzwięk nowych silników alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F1 zapedzila sie za daleko z aero.

> Imponujace, ale jednak slepa uliczka utrudniajaca sciganie.

> Powzdychac...

mi tylko te ostatnie się nie podobają pakiety aero (wąskie tylne skrzydło, szeroka patelnia z przodu i garbaty nos biglaugh.gif)

z ostatnich lat najbardziej podobało mi się BMW SAUBER Robka:

bmw_sauber_france_20080620_08.jpg

(jeżeli chodzi o aero, natomiast jeżeli chodzi o malowanie to najbardziej kozackie z ostatnich lat to żółto-czarne Renówki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.