Skocz do zawartości

1.6 i-DTEC


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Honda-i-DTEC-engine-2012-Paris-motor-show.jpg

Dzisiaj miałem okazję jeździć i muszę powiedzieć, że jestem tym silnikiem bardzo pozytywnie zaskoczony. Krótka jazda obejmowała trochę szosy, kawałek autostrady i trochę ruchu podmiejskiego. Dynamika naprawdę zaskakująco dobra, klekot nawet w miarę... Jeździłem Civiciem.

Ciekawe na ile się to da schipować grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj miałem okazję jeździć i muszę powiedzieć, że jestem tym silnikiem bardzo pozytywnie

> zaskoczony. Krótka jazda obejmowała trochę szosy, kawałek autostrady i trochę ruchu

> podmiejskiego. Dynamika naprawdę zaskakująco dobra, klekot nawet w miarę... Jeździłem

> Civiciem.

> Ciekawe na ile się to da schipować

Musze sie umowic na jazde testowa i porownac w 2.2 i-CTDi, ktorym smigam na codzien.

Slyszalem wiele dobrych opinii o tym silniku.

A w testach spalanie wychodzi swietne.

Co do chipa to pewnie jakis magines jest, ale konstrukcja silnika na maxa odelzona, z cienkimi sciankami itp moze stanowic bariere, turbinka pewnie tez niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze sie umowic na jazde testowa i porownac w 2.2 i-CTDi, ktorym smigam na codzien.

> Slyszalem wiele dobrych opinii o tym silniku.

> A w testach spalanie wychodzi swietne.

> Co do chipa to pewnie jakis magines jest, ale konstrukcja silnika na maxa odelzona, z cienkimi

> sciankami itp moze stanowic bariere, turbinka pewnie tez niewielka.

Ja bym chętnie porównał z 2,2 ale nie mają żadnego. Dzisiaj dostałem tego diesla bo swojego civica zostawiłem na przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym chętnie porównał z 2,2 ale nie mają żadnego. Dzisiaj dostałem tego diesla bo swojego civica

> zostawiłem na przegląd.

W PL w ogole nie sprzedawali 2.2 i-DTECa w 9gen. Chociaż kilku dealerów kombinowało i mieli z indywidualnego importu. W innych krajach sie zdarzal.

W tej chwili po wprowadzeniu 1.6 do gamy, 2.2 jest wycofane z oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i?

> Quote:

> Dynamika naprawdę zaskakująco dobra

> nie dynamika tylko wrażenie wynikające z momentu na dole

To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko 120KM.

Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów.

Co do tego jaką charakterystykę mają silniki turbo, jakie daje odczucia i jak to się przekłada na rzeczywiste osiągi to możesz mi wierzyć że jakieś tam doświadczenie w temacie mam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko

> 120KM.

> Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów.

od razu lepiej wink.gif

> Co do tego jaką charakterystykę mają silniki turbo, jakie daje odczucia i jak to się przekłada na

> rzeczywiste osiągi to możesz mi wierzyć że jakieś tam doświadczenie w temacie mam

ależ ja Ci wierzę zlosnik.gif niestety większość zapomina o tym, że często odczucia nijak się na faktyczne osiągi nie przekładają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko

> 120KM.

> Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów.

niestety przy 4000 zdechnac musi. Nawet fajny warkot ma na filmiku wink.gif

Silnik do dupowozu spoko ale cenaaaaa w PL jest "niezla"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i?

> Quote:

> Dynamika naprawdę zaskakująco dobra

> nie dynamika tylko wrażenie wynikające z momentu na dole

Coś w tym jest. Pamiętam moją pierwszą jazdę Astrą 1.7 CDTI (sam miałem wtedy Micre 1.0). I zaskoczenie, ale to ma kopa yikes.gif

Wróciłem do domu, sprawdziłem, że to ma całe 73KM i 15 sek do 100, czyli dokładnie tyle ile moja ówczesna 55 konna Micra.

Strzał z turbo po plecach potrafi mocno zmienić percepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik do dupowozu spoko ale cenaaaaa w PL jest "niezla"

No niestety HPL pojechała z ceną jak dzik w sosnę.

W innych krajach cena tego silnika jest na poziomie benzyny 1.8 z automatem w analogicznym poziomie wyposażenia i to bylaby fajna cena (4tys drozej do 1.8 w manualu).

Ale to co mają w cennikach to bardziej w kategoriach zartu mozna odbierac, bo przy obecnych promocjach to jest 20tys drozej niz benzynowe 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety HPL pojechała z ceną jak dzik w sosnę.

> W innych krajach cena tego silnika jest na poziomie benzyny 1.8 z automatem w analogicznym poziomie

> wyposażenia i to bylaby fajna cena (4tys drozej do 1.8 w manualu).

> Ale to co mają w cennikach to bardziej w kategoriach zartu mozna odbierac, bo przy obecnych

> promocjach to jest 20tys drozej niz benzynowe 1.8

i teraz już się tego akcyzą nie da wytłumaczyć hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w i-CTDi w Civicu 8 gen jest. Czy w innych autach (CR-V i Accord) z tym silnikiem to nie wiem

> Nie wiem tez czy w i-DTEC bylo to kontynuowane.

A w sumie jak to spr? po odpleniu wlaczyc temp. na max i czekac czy cieplo sie robi od razu?

To realizowane jest przez jakas elektryczna ,,farelke" przy nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w sumie jak to spr? po odpleniu wlaczyc temp. na max i czekac czy cieplo sie robi od razu?

> To realizowane jest przez jakas elektryczna ,,farelke" przy nagrzewnicy?

Ponoć opisane w instrukcji wink.gif ale ja tez sie dowiedzialem o tym na civicklubie smile.gif

Warunki są dwa temp. zewnetrzna ponizej 7 (chyba confused.gif) stopni i temperatura nawiewu na max.

Warto zmniejszyc sile nawiewu bo na poczatku bedzie lecial mroz z sila orkanu Ksawery wink.gif

Moje subiektywne odczucie jest takie, ze wyraznie szybciej zaczyna leciec cieplejsze powietrze z nawiewów. Jak rozumiem, grzałki są umieszczone gdzieś w układzie nawiewu smile.gif Próbowałem na schematach z EPC wykminić co to za części ale nie połapałem, które to wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć opisane w instrukcji ale ja tez sie dowiedzialem o tym na civicklubie

> Warunki są dwa temp. zewnetrzna ponizej 7 (chyba ) stopni i temperatura nawiewu na max.

> Warto zmniejszyc sile nawiewu bo na poczatku bedzie lecial mroz z sila orkanu Ksawery

Dokladnie. Rowniez przy spelnieniu tych warunkow (nie jestem tylko pewien tej zewnetrznej temperatury, wydaje mi sie, ze 3st lub mniej, tak zeby sie zaswiecila na desce zolta sniezynka) odpala sie samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby (a przynajmniej w moim 2.2 Type-S+ sie odpalalo). Co ciekawe nie jest to sygnalizowane podswietleniem guzika i zeby je wylaczyc to trzeba 2 razy ow guzik wcisnac.

> Moje subiektywne odczucie jest takie, ze wyraznie szybciej zaczyna leciec cieplejsze powietrze z

> nawiewów.

No generalnie jest tak, ze bardzo niedlugo po ruszeniu z nawiewow leci juz cieplo. Mimo, ze wskazowka temperatury na desce ani drgnie, a silnik ciagle brzmi jak gwozdzie w wiadrze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. Rowniez przy spelnieniu tych warunkow (nie jestem tylko pewien tej zewnetrznej

> temperatury, wydaje mi sie, ze 3st lub mniej, tak zeby sie zaswiecila na desce zolta

> sniezynka) odpala sie samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby (a przynajmniej w moim 2.2 Type-S+

> sie odpalalo). Co ciekawe nie jest to sygnalizowane podswietleniem guzika i zeby je wylaczyc

> to trzeba 2 razy ow guzik wcisnac.

True. Ja się pierwszy raz zdziwiłem z tym ogrzewaniem jak stojąc w korku zobaczyłem parę lecącą ze szkieł lusterek smile.gif potem zauważyłem, że na tylnej szybie też wokół pasków jest już sucho smile.gif

> No generalnie jest tak, ze bardzo niedlugo po ruszeniu z nawiewow leci juz cieplo. Mimo, ze

> wskazowka temperatury na desce ani drgnie, a silnik ciagle brzmi jak gwozdzie w wiadrze

No to trzeba przyznać, ja pierwszy raz na jezdzie testowej 2.2 byłem jak było dobre -10*C i powaznie sie zastanawialem czy to dobry pomysl, kupowac auto z tym silnikiem wink.gif ale po rozgrzaniu tragedii nie ma, jak na diesla 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trzeba przyznać, ja pierwszy raz na jezdzie testowej 2.2 byłem jak było dobre -10*C i

> powaznie sie zastanawialem czy to dobry pomysl, kupowac auto z tym silnikiem ale po

> rozgrzaniu tragedii nie ma, jak na diesla

Hahaha, nie zapomne jak odpalilem go po nocy jak -30 bylo. Bezproblemowo i nawet swiece zarowe szybko podgrzaly...ale TEN dzwiek grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na cieplo jak najbardziej...na zimno jak stare dobre 1.9TDI

zakładam, że nie słyszałeś starego dobrego TDI przy tej temperaturze grinser006.gif minimalna temp przy jakiej miałem okazję odpalać Octę to -27, sama się ze śniegu otrzepywała hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 60-100 4 sekundy

> ile miala Twoja octa ?

Jako wlasciciel 9 gen z 2012, tylko niesmialo dodam,ze predkosciomierz bardzo zawyza. Na org. 16" felach na zimowkach realne 100 km/h to bedzie jakies 105 na wskazniku. Na 17" bylo kapeczke dokladniej. Przy prekdkosciach 130 km,/h rozrzut to az 8 km/h. Podaje w stos. Do gpsa z Automapa. Te pomiary na oko to tak z jego przymrozeniem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.