coenmz Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Dzisiaj miałem okazję jeździć i muszę powiedzieć, że jestem tym silnikiem bardzo pozytywnie zaskoczony. Krótka jazda obejmowała trochę szosy, kawałek autostrady i trochę ruchu podmiejskiego. Dynamika naprawdę zaskakująco dobra, klekot nawet w miarę... Jeździłem Civiciem. Ciekawe na ile się to da schipować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 faktycznie niezle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > faktycznie niezle > to ile było 0-200? bo usnąłem przy 80km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > to ile było 0-200? bo usnąłem przy 80km/h Ale zauważyłeś, że to małolitrażowy diesel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Dzisiaj miałem okazję jeździć i muszę powiedzieć, że jestem tym silnikiem bardzo pozytywnie > zaskoczony. Krótka jazda obejmowała trochę szosy, kawałek autostrady i trochę ruchu > podmiejskiego. Dynamika naprawdę zaskakująco dobra, klekot nawet w miarę... Jeździłem > Civiciem. > Ciekawe na ile się to da schipować Musze sie umowic na jazde testowa i porownac w 2.2 i-CTDi, ktorym smigam na codzien. Slyszalem wiele dobrych opinii o tym silniku. A w testach spalanie wychodzi swietne. Co do chipa to pewnie jakis magines jest, ale konstrukcja silnika na maxa odelzona, z cienkimi sciankami itp moze stanowic bariere, turbinka pewnie tez niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Musze sie umowic na jazde testowa i porownac w 2.2 i-CTDi, ktorym smigam na codzien. > Slyszalem wiele dobrych opinii o tym silniku. > A w testach spalanie wychodzi swietne. > Co do chipa to pewnie jakis magines jest, ale konstrukcja silnika na maxa odelzona, z cienkimi > sciankami itp moze stanowic bariere, turbinka pewnie tez niewielka. Ja bym chętnie porównał z 2,2 ale nie mają żadnego. Dzisiaj dostałem tego diesla bo swojego civica zostawiłem na przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > to ile było 0-200? bo usnąłem przy 80km/h Piszą, że Civic 100km/h z tym motorkiem osiąga w ~10s, więc IMO nieźle. Dalej widać już gorzej mu idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Ja bym chętnie porównał z 2,2 ale nie mają żadnego. Dzisiaj dostałem tego diesla bo swojego civica > zostawiłem na przegląd. W PL w ogole nie sprzedawali 2.2 i-DTECa w 9gen. Chociaż kilku dealerów kombinowało i mieli z indywidualnego importu. W innych krajach sie zdarzal. W tej chwili po wprowadzeniu 1.6 do gamy, 2.2 jest wycofane z oferty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > turbinka pewnie tez niewielka. Nie pewnie a na pewno Widac na zdjeciu dejva jakie to malenstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Nie pewnie a na pewno Widac na zdjeciu dejva jakie to malenstwo. Ale za to siedzi niemal na głowicy i wstaje błyskawicznie - przynajmniej w porównaniu do mojego Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Ale za to siedzi niemal na głowicy i wstaje błyskawicznie - przynajmniej w porównaniu do mojego > Fiata Jedyny plus zintegrowanych z glowica kolektorow wydechowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Jedyny plus zintegrowanych z glowica kolektorow wydechowych Ciekawe jest to, że i tak jest dość zimny. Po spokojnej jeździe na kompresor można położyć rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Ciekawe jest to, że i tak jest dość zimny. Po spokojnej jeździe na kompresor można położyć rękę. Diesel az tak sie nie grzeje. Plus pewnie dobre heatshieldy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Ale zauważyłeś, że to małolitrażowy diesel? no i? Quote: Dynamika naprawdę zaskakująco dobra nie dynamika tylko wrażenie wynikające z momentu na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > no i? > Quote: > Dynamika naprawdę zaskakująco dobra > nie dynamika tylko wrażenie wynikające z momentu na dole To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko 120KM. Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów. Co do tego jaką charakterystykę mają silniki turbo, jakie daje odczucia i jak to się przekłada na rzeczywiste osiągi to możesz mi wierzyć że jakieś tam doświadczenie w temacie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko > 120KM. > Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów. od razu lepiej > Co do tego jaką charakterystykę mają silniki turbo, jakie daje odczucia i jak to się przekłada na > rzeczywiste osiągi to możesz mi wierzyć że jakieś tam doświadczenie w temacie mam ależ ja Ci wierzę niestety większość zapomina o tym, że często odczucia nijak się na faktyczne osiągi nie przekładają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > To inaczej: dynamika naprawdę dobra jak na auto o tej masie z tak małym silnikiem mającym tylko > 120KM. > Owszem, ładnie ciągnie na dole ale wcale nie zdycha przy 3000 obrotów. niestety przy 4000 zdechnac musi. Nawet fajny warkot ma na filmiku Silnik do dupowozu spoko ale cenaaaaa w PL jest "niezla" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > no i? > Quote: > Dynamika naprawdę zaskakująco dobra > nie dynamika tylko wrażenie wynikające z momentu na dole Coś w tym jest. Pamiętam moją pierwszą jazdę Astrą 1.7 CDTI (sam miałem wtedy Micre 1.0). I zaskoczenie, ale to ma kopa Wróciłem do domu, sprawdziłem, że to ma całe 73KM i 15 sek do 100, czyli dokładnie tyle ile moja ówczesna 55 konna Micra. Strzał z turbo po plecach potrafi mocno zmienić percepcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Silnik do dupowozu spoko ale cenaaaaa w PL jest "niezla" No niestety HPL pojechała z ceną jak dzik w sosnę. W innych krajach cena tego silnika jest na poziomie benzyny 1.8 z automatem w analogicznym poziomie wyposażenia i to bylaby fajna cena (4tys drozej do 1.8 w manualu). Ale to co mają w cennikach to bardziej w kategoriach zartu mozna odbierac, bo przy obecnych promocjach to jest 20tys drozej niz benzynowe 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > No niestety HPL pojechała z ceną jak dzik w sosnę. > W innych krajach cena tego silnika jest na poziomie benzyny 1.8 z automatem w analogicznym poziomie > wyposażenia i to bylaby fajna cena (4tys drozej do 1.8 w manualu). > Ale to co mają w cennikach to bardziej w kategoriach zartu mozna odbierac, bo przy obecnych > promocjach to jest 20tys drozej niz benzynowe 1.8 i teraz już się tego akcyzą nie da wytłumaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Dzisiaj miałem okazję jeździć Czy jest dogrzewanie elektryczne kabiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Czy jest dogrzewanie elektryczne kabiny? W poprzednim 2.2 bylo. Wiec teoretycznie tutaj tez powinno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > W poprzednim 2.2 bylo. Wiec teoretycznie tutaj tez powinno... Jak wszedł do salonów to sprzedawca twierdził,że nie ma. Ale sami chyba nie wiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > W poprzednim 2.2 bylo. Wiec teoretycznie tutaj tez powinno... W i-cdti czy i-dtec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > W i-cdti czy i-dtec? w i-CTDi w Civicu 8 gen jest. Czy w innych autach (CR-V i Accord) z tym silnikiem to nie wiem Nie wiem tez czy w i-DTEC bylo to kontynuowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > w i-CTDi w Civicu 8 gen jest. Czy w innych autach (CR-V i Accord) z tym silnikiem to nie wiem > Nie wiem tez czy w i-DTEC bylo to kontynuowane. A w sumie jak to spr? po odpleniu wlaczyc temp. na max i czekac czy cieplo sie robi od razu? To realizowane jest przez jakas elektryczna ,,farelke" przy nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > A w sumie jak to spr? po odpleniu wlaczyc temp. na max i czekac czy cieplo sie robi od razu? > To realizowane jest przez jakas elektryczna ,,farelke" przy nagrzewnicy? Ponoć opisane w instrukcji ale ja tez sie dowiedzialem o tym na civicklubie Warunki są dwa temp. zewnetrzna ponizej 7 (chyba ) stopni i temperatura nawiewu na max. Warto zmniejszyc sile nawiewu bo na poczatku bedzie lecial mroz z sila orkanu Ksawery Moje subiektywne odczucie jest takie, ze wyraznie szybciej zaczyna leciec cieplejsze powietrze z nawiewów. Jak rozumiem, grzałki są umieszczone gdzieś w układzie nawiewu Próbowałem na schematach z EPC wykminić co to za części ale nie połapałem, które to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Ale sami chyba nie wiedzieli. Jakos mnie to zupelnie nie dziwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Ponoć opisane w instrukcji ale ja tez sie dowiedzialem o tym na civicklubie > Warunki są dwa temp. zewnetrzna ponizej 7 (chyba ) stopni i temperatura nawiewu na max. > Warto zmniejszyc sile nawiewu bo na poczatku bedzie lecial mroz z sila orkanu Ksawery Dokladnie. Rowniez przy spelnieniu tych warunkow (nie jestem tylko pewien tej zewnetrznej temperatury, wydaje mi sie, ze 3st lub mniej, tak zeby sie zaswiecila na desce zolta sniezynka) odpala sie samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby (a przynajmniej w moim 2.2 Type-S+ sie odpalalo). Co ciekawe nie jest to sygnalizowane podswietleniem guzika i zeby je wylaczyc to trzeba 2 razy ow guzik wcisnac. > Moje subiektywne odczucie jest takie, ze wyraznie szybciej zaczyna leciec cieplejsze powietrze z > nawiewów. No generalnie jest tak, ze bardzo niedlugo po ruszeniu z nawiewow leci juz cieplo. Mimo, ze wskazowka temperatury na desce ani drgnie, a silnik ciagle brzmi jak gwozdzie w wiadrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Dokladnie. Rowniez przy spelnieniu tych warunkow (nie jestem tylko pewien tej zewnetrznej > temperatury, wydaje mi sie, ze 3st lub mniej, tak zeby sie zaswiecila na desce zolta > sniezynka) odpala sie samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby (a przynajmniej w moim 2.2 Type-S+ > sie odpalalo). Co ciekawe nie jest to sygnalizowane podswietleniem guzika i zeby je wylaczyc > to trzeba 2 razy ow guzik wcisnac. True. Ja się pierwszy raz zdziwiłem z tym ogrzewaniem jak stojąc w korku zobaczyłem parę lecącą ze szkieł lusterek potem zauważyłem, że na tylnej szybie też wokół pasków jest już sucho > No generalnie jest tak, ze bardzo niedlugo po ruszeniu z nawiewow leci juz cieplo. Mimo, ze > wskazowka temperatury na desce ani drgnie, a silnik ciagle brzmi jak gwozdzie w wiadrze No to trzeba przyznać, ja pierwszy raz na jezdzie testowej 2.2 byłem jak było dobre -10*C i powaznie sie zastanawialem czy to dobry pomysl, kupowac auto z tym silnikiem ale po rozgrzaniu tragedii nie ma, jak na diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > No to trzeba przyznać, ja pierwszy raz na jezdzie testowej 2.2 byłem jak było dobre -10*C i > powaznie sie zastanawialem czy to dobry pomysl, kupowac auto z tym silnikiem ale po > rozgrzaniu tragedii nie ma, jak na diesla Hahaha, nie zapomne jak odpalilem go po nocy jak -30 bylo. Bezproblemowo i nawet swiece zarowe szybko podgrzaly...ale TEN dzwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Hahaha, nie zapomne jak odpalilem go po nocy jak -30 bylo. Bezproblemowo i nawet swiece zarowe > szybko podgrzaly...ale TEN dzwiek A niby to jeden z delikatnych diesli,jesli chodzi o ,,klekot". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > A niby to jeden z delikatnych diesli,jesli chodzi o ,,klekot". Na cieplo jak najbardziej...na zimno jak stare dobre 1.9TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Na cieplo jak najbardziej...na zimno jak stare dobre 1.9TDI zakładam, że nie słyszałeś starego dobrego TDI przy tej temperaturze minimalna temp przy jakiej miałem okazję odpalać Octę to -27, sama się ze śniegu otrzepywała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > zakładam, że nie słyszałeś starego dobrego TDI przy tej temperaturze minimalna temp przy jakiej > miałem okazję odpalać Octę to -27, sama się ze śniegu otrzepywała Hahahaha, no nie, przy tak ekstremalnej niestety nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > to ile było 0-200? bo usnąłem przy 80km/h 60-100 4 sekundy ile miala Twoja octa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > 60-100 4 sekundy ja tam widzę 5 sekund i do tego połowa zrobiona na 2ce > ile miala Twoja octa ? jakieś 3,5 na samej 3ce, 100 jest pionowo do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > 60-100 4 sekundy > ile miala Twoja octa ? Jako wlasciciel 9 gen z 2012, tylko niesmialo dodam,ze predkosciomierz bardzo zawyza. Na org. 16" felach na zimowkach realne 100 km/h to bedzie jakies 105 na wskazniku. Na 17" bylo kapeczke dokladniej. Przy prekdkosciach 130 km,/h rozrzut to az 8 km/h. Podaje w stos. Do gpsa z Automapa. Te pomiary na oko to tak z jego przymrozeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.