Skocz do zawartości

1.9TDI AVF - czego spodziewać się po tym silniku?


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

> Słynne pompowtryski - awaryjne aż tak jak się o tym słyszy?

Co jak co - kulturę pracy a raczej jej brak można im zarzucić ale pompowtryski z VAGa są wg mnie jednymi z bardziej wytrzymałych porównując różne nowożytne diesle.

Była partia jakichś piezoelektryków stosowanych w 2 litrowych Passatach BKP w pierwszej fazie produkcji ale jest na nie akcja naprawcza więc to nie problem.

Osobiście dobijałem na pompowtryskach do 200tys Golfem i nie było oznak dla ich wymiany.

Znajomi jeżdżą różnymi autami z różnymi wydaniami 1.9 i nie słyszałem żeby ktoś wymieniał je - auta często powyżej 200tys (faktycznego, udokumentowanego przebiegu).

Tak więc pompowtrysk z 1,9 nie jest specjalnie ryzykowany wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w tytule, czego spodziewać się po aucie z tym silnikiem i przebiegiem pod 200kkm?

> Jakieś typowe bolączki?

> Ile ten silnik spali w aucie o masie 1400-1500kg?

> Słynne pompowtryski - awaryjne aż tak jak się o tym słyszy?

Jak zawsze przebieg pod 200tys zlosnik.gif One chyba nigdy więcej nie mają.

Awaryjny jak ktoś nie dbał to bedzie. Jak wymieniał olej i odpowiedni olej to daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten silnik z przebiegiem pod 300kkm - do samego silnika żadnych zastrzeżeń. Tylko pilnować

> dobrego paliwa, terminów wymiany oleju i rozrządu i będzie ok.

Paliwo wiadomo może zabić wtryski ale i tak inne marki twierdzą że pompowtryski są "gniotsia-niełamiotsia" więc przy normalnym użytkowaniu raczej nie ma co się nimi bardzo przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Passata 3B6 z tym silnikiem. Auto używałem przez 4,5 roku, od 109000km do 229000km.

Średnie spalanie z tego okresu 6,34l/100km jakiś tekst.

Auto nadal miało oryginalną turbinę i koło dwumasowe zlosnik.gif

Problemów praktycznie zero.

Poważniejsze sprawy były właściwie dwie:

- pękła śruba mocująca napinacz paska wielorowkowego (pominąłem wymianę przy zmianie rozrządu przy 155tys.km - można było to zrobić przy okazji - i niestety pękła śruba po 25tys.km po wymianie rozrządu),

- wystąpiła awaria pompy podciśnienia (były objawy podczas hamowania, które zlekceważyłem, minął mniej więcej rok, pompa się dodatkowo rozszczelniła - a tłoczy także paliwo i kapiące paliwo uszkodziło przewody układu chłodzenia - nowa pompa Bosch to ok.650zł, 3 przewody kupione w ASO ok.300zł)

Przy 155tys.km wymieniłem zawór EGR.

Poza tym właściwie sama eksploatacja.

Stosowałem olej Motul Specific 505 01, tankowałem ON Verva.

Jeśli chodzi o kulturę pracy, to mogę napisać, że CR jest o niebo lepszy - praktycznie niesłyszalny (takie mam wrażenie po przesiadce z PD). Trzeba przyznać, że pompowtryskiwacze powodują dosyć duży klekot (szczególnie przy przyspieszaniu). Dodam jeszcze, że swoje dodaje płytka z napisem TDI umieszczona na osłonie silnika. Jest zamontowana na zatrzaski, ale dosyć luźno i niestety hałasuje. Wstrzyknąłem pod nią (bo ciężko ją zdjąć bez połamania zatrzasków) jakąś masę uszczelniającą i zrobiło się trochę ciszej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie to były objawy?

Po 2-3 naciśnięciach pedału hamulca wykonanych w krótkim czasie, pedał robił się coraz bardziej twardy. Po chwili przerwy działał znowu normalnie. Zbagatelizowałem to, bo myślałem, że mi się tylko wydaje. Wystarczyło zapytać mechanika, bo to typowa wg niego usterka i od razu powiedziałby mi w czym rzecz.

Gdy demontował pompę pokazał mi kilka szczegółów - między innymi mocno poluzowany króciec przewodu podciśnieniowego icon_eek.gif

Poza tym z pompy kapało paliwo, prosto na przewody wodne układu chodzenia. Spuchły niesamowicie. Na moje szczęście zachowały szczelność.

Trudno było uszkodzenie rur zobaczyć, bo wystąpiło między silnikiem a ścianą grodziową kabiny.

Wyciek zauważył mechanik podczas wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawiasz luka 038 145 209 A patrząc czy nie cieknie lub nie ma luźnego króćca.

> Alternatywa kupujesz 038 145 209C Boscha i zapominasz o problemach.

Kupiłem nową pompę Bosch, ale wymieniłem za późno... Miałem to zrobić od razu - nie miałbym problemu z wymianą węży wodnych i kilka stów w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.