nikt-znany Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Jak w tytule, czego spodziewać się po aucie z tym silnikiem i przebiegiem pod 200kkm? Jakieś typowe bolączki? Ile ten silnik spali w aucie o masie 1400-1500kg? Słynne pompowtryski - awaryjne aż tak jak się o tym słyszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Słynne pompowtryski - awaryjne aż tak jak się o tym słyszy? Co jak co - kulturę pracy a raczej jej brak można im zarzucić ale pompowtryski z VAGa są wg mnie jednymi z bardziej wytrzymałych porównując różne nowożytne diesle. Była partia jakichś piezoelektryków stosowanych w 2 litrowych Passatach BKP w pierwszej fazie produkcji ale jest na nie akcja naprawcza więc to nie problem. Osobiście dobijałem na pompowtryskach do 200tys Golfem i nie było oznak dla ich wymiany. Znajomi jeżdżą różnymi autami z różnymi wydaniami 1.9 i nie słyszałem żeby ktoś wymieniał je - auta często powyżej 200tys (faktycznego, udokumentowanego przebiegu). Tak więc pompowtrysk z 1,9 nie jest specjalnie ryzykowany wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Jak w tytule, czego spodziewać się po aucie z tym silnikiem i przebiegiem pod 200kkm? > Jakieś typowe bolączki? > Ile ten silnik spali w aucie o masie 1400-1500kg? > Słynne pompowtryski - awaryjne aż tak jak się o tym słyszy? Jak zawsze przebieg pod 200tys One chyba nigdy więcej nie mają. Awaryjny jak ktoś nie dbał to bedzie. Jak wymieniał olej i odpowiedni olej to daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 225 tys na blacie - oryginale pompki i dwumasa Kultura pracy... mogłaby być lepsza spalanie od 5,5 w górę edit; bolączki - złażąca farba z klimatronika, radia i guzików okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 U mnie w AVQ przy 180kkm byla wymieniana dwumasa.pompki i reszta na razie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Mam ten silnik z przebiegiem pod 300kkm - do samego silnika żadnych zastrzeżeń. Tylko pilnować dobrego paliwa, terminów wymiany oleju i rozrządu i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Mam ten silnik z przebiegiem pod 300kkm - do samego silnika żadnych zastrzeżeń. Tylko pilnować > dobrego paliwa, terminów wymiany oleju i rozrządu i będzie ok. Paliwo wiadomo może zabić wtryski ale i tak inne marki twierdzą że pompowtryski są "gniotsia-niełamiotsia" więc przy normalnym użytkowaniu raczej nie ma co się nimi bardzo przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Jeśli ma rzeczywiste 200 to jest w połowie życia. U mnie przy 200 wymieniłem turbawkę jedynie ze względu że już popuszczała olej do IC i 2 razy rozrząd. Reszta nie ruszana, stan książkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SikorCentomaniak Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Ja mam ATJ 115km na pompowtryskach w passku b5. Licznikowo dobijam do 300000km i jestem zadowolony. Jedyne co szarpęło budżetem to wymiana dwumasy. Tak jak koledzy pisali dbać o wymianę oleju i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Miałem Passata 3B6 z tym silnikiem. Auto używałem przez 4,5 roku, od 109000km do 229000km. Średnie spalanie z tego okresu 6,34l/100km jakiś tekst. Auto nadal miało oryginalną turbinę i koło dwumasowe Problemów praktycznie zero. Poważniejsze sprawy były właściwie dwie: - pękła śruba mocująca napinacz paska wielorowkowego (pominąłem wymianę przy zmianie rozrządu przy 155tys.km - można było to zrobić przy okazji - i niestety pękła śruba po 25tys.km po wymianie rozrządu), - wystąpiła awaria pompy podciśnienia (były objawy podczas hamowania, które zlekceważyłem, minął mniej więcej rok, pompa się dodatkowo rozszczelniła - a tłoczy także paliwo i kapiące paliwo uszkodziło przewody układu chłodzenia - nowa pompa Bosch to ok.650zł, 3 przewody kupione w ASO ok.300zł) Przy 155tys.km wymieniłem zawór EGR. Poza tym właściwie sama eksploatacja. Stosowałem olej Motul Specific 505 01, tankowałem ON Verva. Jeśli chodzi o kulturę pracy, to mogę napisać, że CR jest o niebo lepszy - praktycznie niesłyszalny (takie mam wrażenie po przesiadce z PD). Trzeba przyznać, że pompowtryskiwacze powodują dosyć duży klekot (szczególnie przy przyspieszaniu). Dodam jeszcze, że swoje dodaje płytka z napisem TDI umieszczona na osłonie silnika. Jest zamontowana na zatrzaski, ale dosyć luźno i niestety hałasuje. Wstrzyknąłem pod nią (bo ciężko ją zdjąć bez połamania zatrzasków) jakąś masę uszczelniającą i zrobiło się trochę ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > - wystąpiła awaria pompy podciśnienia (były objawy podczas hamowania, które zlekceważyłem, Jakie to były objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > Jakie to były objawy? Po 2-3 naciśnięciach pedału hamulca wykonanych w krótkim czasie, pedał robił się coraz bardziej twardy. Po chwili przerwy działał znowu normalnie. Zbagatelizowałem to, bo myślałem, że mi się tylko wydaje. Wystarczyło zapytać mechanika, bo to typowa wg niego usterka i od razu powiedziałby mi w czym rzecz. Gdy demontował pompę pokazał mi kilka szczegółów - między innymi mocno poluzowany króciec przewodu podciśnieniowego Poza tym z pompy kapało paliwo, prosto na przewody wodne układu chodzenia. Spuchły niesamowicie. Na moje szczęście zachowały szczelność. Trudno było uszkodzenie rur zobaczyć, bo wystąpiło między silnikiem a ścianą grodziową kabiny. Wyciek zauważył mechanik podczas wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Naprawiasz luka 038 145 209 A patrząc czy nie cieknie lub nie ma luźnego króćca. Alternatywa kupujesz 038 145 209C Boscha i zapominasz o problemach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > Naprawiasz luka 038 145 209 A patrząc czy nie cieknie lub nie ma luźnego króćca. > Alternatywa kupujesz 038 145 209C Boscha i zapominasz o problemach. Kupiłem nową pompę Bosch, ale wymieniłem za późno... Miałem to zrobić od razu - nie miałbym problemu z wymianą węży wodnych i kilka stów w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > Ja mam ATJ 115km na pompowtryskach w passku b5. ATJ ma chyba (?) 130 KM. 115 KM ma AJM - wiem bo miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > ATJ ma chyba (?) 130 KM. > 115 KM ma AJM - wiem bo miałem. B5 nie miał silników 131KM. Te były dopiero po lifcie - AVF, AWX. 115KM w B5 miały silniki ATJ i AJM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 U tescia jak dotad w AVF pod 240kkm i poza regeneracja turbo silnik nie ruszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SikorCentomaniak Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 no to musisz się doszkolić klikamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.