cezar55 Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 jaki akumulator byłby najbardziej odpowiedni dla silnika 1.6 HDi w berlingo ?? wiadomo, że w dieslu potrzeba więcej "mocy" z aku do rozruchu wydaje się, że 77Ah powinien dać radę... co do producenta ?? Bosch, Varta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 WESTA albo AUTOCRAFT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > wydaje się, że 77Ah powinien dać radę... 100Ah też da radę, ale sugeruję kupić taki jaki przewiduje producent. W 206 1.6 HDI dopuszczalne jest włożenie nawet tak małego akumulatora jak 50Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jaki akumulator byłby najbardziej odpowiedni dla silnika 1.6 HDi w berlingo ?? > wiadomo, że w dieslu potrzeba więcej "mocy" z aku do rozruchu > wydaje się, że 77Ah powinien dać radę... > co do producenta ?? Bosch, Varta ... Varta poleca od 70-77Ah i prąd rozruchowy od 640A i tego minimalnego parametru się trzymaj. Z resztą aku Varty idzie do Peugeotów i Citroenów na pierwszy montaż. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sstefan Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 W tej chwili na rynku jest tyle różnych producentów ze "głowa mała", ja kierowałem się zasadą - najpierw musi spełniać moje oczekiwania, czyli parametry - pojemność i prąd rozruchowy, następnie gabaryty, póżniej cena i oczywiście okres gwarancji (min. 2 lata), patrz również na datę produkcji bowiem niektórzy dają łączną gwarancję od daty wyprodukowania na 36 m-c. Aby prawidłowo dobrać wielkość akumulatora trzeba zapoznać się z serwisówką a niekoniecznie kierować się opinią sprzedającego który niejednokrotnie chąc coś sprzedać będzie zachwalał. Każdy posiadacz Puga ma nr. VIN, wystarczy go wpisać w http://services.prosoftware.pl/pvin/ i w temacie - Elektryka - przeczytać , w moim przypadku akumulator L2 400, czyli 12 V 400/640 A, lub skorzystać z - http://www.akumulator.pl/...date=2004-02%3B pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Varta poleca od 70-77Ah i prąd rozruchowy od 640A i tego minimalnego parametru się trzymaj. > Z resztą aku Varty idzie do Peugeotów i Citroenów na pierwszy montaż. > pozdr. > M. myślę, że 77Ah 780A byłby odpowiedni znalazłem Bosch'a w rozsądnej cenie Varta jest moim zdaniem dużo za droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jaki akumulator byłby najbardziej odpowiedni dla silnika 1.6 HDi w berlingo ?? > wiadomo, że w dieslu potrzeba więcej "mocy" z aku do rozruchu > wydaje się, że 77Ah powinien dać radę... > co do producenta ?? Bosch, Varta ... Jak chcesz więcej mocy do rozruchu to pytaj jaki prąd rozruchowy wybrać a nie pojemność. Jak największy. Ja w 1.6HDi 110 mam Centre Future 65 Ah o prądzie rozruchu 680A. W C5 2.0HDi 138 mam 77Ah 760 A. Pytanie jaki gabaryt akumulatora Ci wejdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jaki akumulator byłby najbardziej odpowiedni dla silnika 1.6 HDi w berlingo ?? > wiadomo, że w dieslu potrzeba więcej "mocy" z aku do rozruchu > wydaje się, że 77Ah powinien dać radę... > co do producenta ?? Bosch, Varta ... najtańszy z gwarancją... jaki spełnia parametry zalecane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Jak chcesz więcej mocy do rozruchu to pytaj jaki prąd rozruchowy wybrać a nie pojemność. > Jak największy. Ja w 1.6HDi 110 mam Centre Future 65 Ah o prądzie rozruchu 680A. > W C5 2.0HDi 138 mam 77Ah 760 A. > Pytanie jaki gabaryt akumulatora Ci wejdzie ? do mojego wejdzie 278mm dł x 175mm szer x 190 wys więc 77Ah 780A powinien się zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > myślę, że 77Ah 780A byłby odpowiedni > znalazłem Bosch'a w rozsądnej cenie > Varta jest moim zdaniem dużo za droga przedobrzyć też nie jest wskazane alternator może nie być w stanie doładować tej pojemności aku. jak dobrze pamiętam zalecany jest 60Ah/640 A (+-10% pojemności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > do mojego wejdzie 278mm dł x 175mm szer x 190 wys > więc 77Ah 780A powinien się zmieścić Zapakuj o takich parametrach jak masz oryginalnie. O wiekszej pojemnosci i pradzie rozruchowym nie jest potrzebny jak nie masz tam jakiegos dodatkowego zestawu audio czy czegos specjalnie pozerajacego prad na postoju lub w trakcie jazdy. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Zapakuj o takich parametrach jak masz oryginalnie. O wiekszej pojemnosci i pradzie rozruchowym nie > jest potrzebny jak nie masz tam jakiegos dodatkowego zestawu audio czy czegos specjalnie > pozerajacego prad na postoju lub w trakcie jazdy. > pozdr. > M. kupiłem auto z aku który ma poniżej 63Ah i 580A i mam wrażenia że już nie daje rady, a przecież mrozów jeszcze nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > kupiłem auto z aku który ma poniżej 63Ah i 580A i mam wrażenia że już nie daje rady, a przecież > mrozów jeszcze nie ma Xp kupiłem z aku 68Ah/570A jakiejś firmy kooperującej z Vartą - padł jak mops po 2 latach. Teraz wsadziłem 64Ah/640A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > przedobrzyć też nie jest wskazane > alternator może nie być w stanie doładować tej pojemności aku. Bez urazy, ale to kompletna nieprawda. > jak dobrze pamiętam zalecany jest > 60Ah/640 A (+-10% pojemności) No i ok. Z całą pewnością wystarczy w typowym użytkowaniu Ale jak zapoda dwa razy większy też nic się nie stanie. Przepłaci i tyle. A czasami specyfika użytkowania jest taka, że duży akumulator jest wskazany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Xp kupiłem z aku 68Ah/570A jakiejś firmy kooperującej z Vartą - padł jak mops po 2 latach. Teraz > wsadziłem 64Ah/640A Gwarancje wytrzymał czyli jak typowe produkty niby takie same jak wiodącego producenta. Też miałem taki akuzłomator i przeżył gwarancję o 30 dni... i padł. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Bez urazy, ale to kompletna nieprawda. może, nie jestem aż takim znawcą, aby upierać się przy swoim Z drugiej str, fabryka na jakiejś podstawie jednak montuje produkt o okreslonej specyjikacji. > No i ok. Z całą pewnością wystarczy w typowym użytkowaniu > Ale jak zapoda dwa razy większy też nic się nie stanie. Przepłaci i tyle. bo ja wiem, na krótkich odcinkach nie ma szans doładować > A czasami specyfika użytkowania jest taka, że duży akumulator jest wskazany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > może, nie jestem aż takim znawcą, aby upierać się przy swoim Z drugiej str, fabryka na jakiejś > podstawie jednak montuje produkt o okreslonej specyjikacji. > bo ja wiem, na krótkich odcinkach nie ma szans doładować > > A czasami specyfika użytkowania jest taka, że duży akumulator jest wskazany. Przyjmuje się że na jedno odpalenie samochodu - normalne, praca silnika w celu doładowania do stanu sprzed rozruchu powinna trwać ~10-15 minut. Alternator jest zawsze liczony z zapasem, w czasie jazdy doładowywanie ACU stanowi znikomą część jego roli, zasadniczą jest zaspokojenie zapotrzebowania samochodu na prąd (silnik, wyposażenie, światła....) Także mówiąc kolokwialnie brednią jest podawanie argumentu "alternator" przy wyborze większego ACU - większego z rozsądkiem, bo to skórka za wyprawkę przepłacić 2x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > bo ja wiem, na krótkich odcinkach nie ma szans doładować To nie zależy od pojemności akumulatora. Rozruch zużywa x kulombów ładunku (czy to z małego czy z dużego) i w takim samym czasie pracy silnika te x kulombów uzupełni. Nie wdając się w pomijalne niuanse, które zresztą działają na korzyść dużego aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Z drugiej str, fabryka na jakiejś > podstawie jednak montuje produkt o okreslonej specyjikacji. Oczywiście. Ale tą podstawą nie jest "niedoładowywalność" większego akumulatora, tylko określenie pewnego rozsądnego minimum. Podobnie z oponami, jakieś tam dają w fabryce, ale nic nie zaszkodzi np. w polonezie dać opony z wyśrubowanymi indeksami prędkości, choć to zazwyczaj byłby kompletny zbytek i rozrzutność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.