Skocz do zawartości

[A-H] Zagadka z PDC


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Bzikuje mi czasem PDC, wpiąłem wczoraj Techa2 i oto co ukazało się moim oczom

DSC01983PDC_zps240fc909.jpg

wynika z tego że błąd powoduje czujnik Lewy zew. tymczasem na liście danych L czujnik podaje normalne wartości od 255cm do 19cm a PRAWY jest całkowicie martwy pomiarowo, wskazuje ciągle 255cm.

I moje pytanie jest takie - czy uwalone są dwa - lewy powodujący błąd, a prawy nie powoduje, za to jest całkiem martwy? Czy też błąd jest w opisach i rzeczywiście to Prawy jest uszkodzony.

Zastanawiam się jeszcze - na popularnym portalu aukcyjnym widzę za trzęsienie niby nowych czujników Bosch-owskich w podejrzanie niskich cenach - to zwykły chińczyk podróbka Boscha - czy też rzeczywiście Bosch - podejrzane to jest dla mnie o tyle, że żaden z numerów Boscha (0 263 003 208 i/lub 0 263 009 477) z oficjalnego katalogu online nie jest dostępny w hurtowniach typu Inter-Cars czy Hart, a na aukcjach właśnie te czujniki są powystawiane,

Pytanie dodatkowe - wszedłem w zegary i widzę coś takiego

DSC01986SPort_zps4870d860.jpg

znalazłem w sieci info że jeżeli zegary mają możliwość zaprogramowania sporta to wystarczy podłączyć przycisk na desce i już otrzymuje się możliwość wyłączania TC i inną reakcję na gaz, prawda to? Jeżeli tak to gdzie to się programuje na TECHU2, co potrzeba, indeks kodu, coś innego?

Bo tych modułów, opcji, danych jest tyle że można z tym siedzieć pół dnia i się nie znajdzie niewiem.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działający czujnik słychać jeśli przyłożysz do niego ucho (wydaje cichy, wysokotonowy pisk). Jeśli go nie słychać to sprawdzasz zasilanie i masę (wszystkie czujniki są podłączone równolegle).

Warto też sprawdzić wtyczki. Połączenia w tym miejscu nie mają łatwo.

Co do czujników niewiem.gif, ale znalazłem w sklepie i faktycznie kosztuje ok 2x tyle co na aukcyjnym. Z drugiej strony, mniej niż połowę tego co w ASO wink.gif.

Z przyciskiem można zrobić tak jak mówisz.

Programowania szukałbym w IPC -> variant configuration (czy jak to tam po polsku brzmi) -> sport button (albo sport chassis) zapodajesz na "present" (czy "obecny" po polsku). Wtedy - jeśli masz ESP - będzie można je wyłączyć, a jak nie masz, to poprawi się reakcja pedału gazu i wspomagania kierownicy.

Do programowania będziesz potrzebował kod z carpassu.

Ale najpierw sprawdziłbym fizycznie, czy jest uzbrojony pin 41 w złączu zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś mądrala tu się wypowiadał, że czujniki parkowania w Asiach działają bez zarzutu. Może akurat mógłby odszczekać swój pogląd?! Nadal twierdzę, że PDC OPLA to żart i lepiej dobrze łeb obracać niż później rysy ze zderzaków swoich i cudzych usuwać.

Wcale mnie nie dziwi, że te czujki Ci nie działają. Nawet jak je naprawisz, to i tak nie masz co im ufać. Szajs! Wejdź do Skody Octavii i zobacz jak powinny działać: błoto, lód, kurz - zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Działający czujnik słychać jeśli przyłożysz do niego ucho (wydaje cichy, wysokotonowy pisk).

o widzisz, o takim sprawdzeniu nie pomyślałem, sądzę że Lewy jest OK, a prawy szwankuje, tym bardziej że w danych na techu pokazuje płynnie zakres od max do min w miarę jego przykrywania. Prawy natomiast jest martwy, sprawdzałem tylko wtyczkę wzrokowo i wiązkę, wszystko wydaje się OK,

> Jeśli

> go nie słychać to sprawdzasz zasilanie i masę (wszystkie czujniki są podłączone równolegle).

Widziałem schemat i sądzę, że coś ten Prawy jest nie teges skoro reszta działa bez zarzutu, a zasilane są równolegle więc tylko wyjście jest indywidualnie do modułu wprowadzone,

> Warto też sprawdzić wtyczki. Połączenia w tym miejscu nie mają łatwo.

> Co do czujników , ale znalazłem w sklepie i faktycznie kosztuje ok 2x tyle co na aukcyjnym. Z

> drugiej strony, mniej niż połowę tego co w ASO .

w jakim sklepie znalazłeś jeżeli to nie tajemnica?

> Z przyciskiem można zrobić tak jak mówisz.

> Programowania szukałbym w IPC -Do programowania będziesz potrzebował kod z carpassu.

> Ale najpierw sprawdziłbym fizycznie, czy jest uzbrojony pin 41 w złączu zegarów.

OK, dobrze wiedzieć, wyciągnę zegary i sprawdzę, mam ESP więc by się wyłączało i dało w razie potrzeby zamielić kołami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś mądrala tu się wypowiadał, że czujniki parkowania w Asiach działają bez zarzutu. Może akurat

> mógłby odszczekać swój pogląd?! Nadal twierdzę, że PDC OPLA to żart i lepiej dobrze łeb

> obracać niż później rysy ze zderzaków swoich i cudzych usuwać.

> Wcale mnie nie dziwi, że te czujki Ci nie działają. Nawet jak je naprawisz, to i tak nie masz co im

> ufać. Szajs! Wejdź do Skody Octavii i zobacz jak powinny działać: błoto, lód, kurz - zero

> problemów.

wiesz, mają 8 lat więc i coś może się uwalić, jak wymienię uszkodzony i/lub znajdę przyczynę a potem pojeżdżę trochę to sobie wyrobię pogląd na tę sprawę, na razie trudno mi oceniać, a póki co cofam jak zawsze na lusterka i nic nie uszkodziłem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś mądrala tu się wypowiadał, że czujniki parkowania w Asiach działają bez zarzutu. Może akurat

> mógłby odszczekać swój pogląd?! Nadal twierdzę, że PDC OPLA to żart i lepiej dobrze łeb

> obracać niż później rysy ze zderzaków swoich i cudzych usuwać.

> Wcale mnie nie dziwi, że te czujki Ci nie działają. Nawet jak je naprawisz, to i tak nie masz co im

> ufać. Szajs! Wejdź do Skody Octavii i zobacz jak powinny działać: błoto, lód, kurz - zero

> problemów.

No w VC 2003r do tej pory działają doskonale, łącznie z lodem, błotem i syfem na sobie. Zmień markę bo strasznie marudzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś mądrala tu się wypowiadał, że czujniki parkowania w Asiach działają bez zarzutu. Może akurat mógłby odszczekać swój pogląd?!

Jeśli masz na myśli mnie to proszę podaj konkretnie co napisałem, a jeśli to nie ja to proszę Cię o wyszukanie autora, który tak twierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie. Bez nerwów proszę. Moim zdaniem w ogóle czujniki parkowania to poraniona technologia, oducza myślenia i wyczucia własnego pojazdu. Ja tyle lat jeżdżę różnymi już samochodami i do dnia dzisiejszego nie mam problemów z parkowaniem, Jeszcze nigdy podczas takiego manewru nie zarysowałem auta, a do tyłu jeżdżę tak samo pewnie jak do przodu. Nawet przyczepka to nie problem w każdą ciasną dziurę która na to pozwala zaparkuję bez kontaktu fizycznego. Praktyka tylko czyni mistrza jak to niektórzy mawiają. Ja te manewry wyćwiczyłem za młodych lat, jak jeszcze mieszkałem na w si. Tam nie tylko przyczepka jednoosiowa ale i dwuosiowa do cofania się trafiała. Moim zdaniem każdy kierowca powinien na wsi traktorem przynajmniej 2 lata pośmigać wtedy będzie miał oczy wszędzie i żaden manewr nie będzie straszny. Śmieszne? Otóż nie. Ja odkąd we Władymircu do pedałów sięgałem wyręczałem ojca w pracach polowych i jestem mu za to wdzięczny. Takiej szkoły jazdy nie przejdzie się nigdzie. Miarę mam w oczach i zawsze wiem czy się zmieszczę czy nie. Takich czujników jak moje ślepia nigdzie nie produkują grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie spokojnie. Bez nerwów proszę.

Spokojny jestem, aż za bardzo zlosnik.gif. Kolega rusek ma żal do wszystkich, że sobie kupił astrę hahaha.gif.

Czekam na informację o użytkowniku, który napisał o tych czujnikach tak jak on twierdzi, a jak mi nie poda to niech sam zacznie szczekać smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojny jestem, aż za bardzo . Kolega rusek ma żal do wszystkich, że sobie kupił astrę .

> Czekam na informację o użytkowniku, który napisał o tych czujnikach tak jak on twierdzi, a jak mi

> nie poda to niech sam zacznie szczekać

Zluzuj wora przyjacielu, bo to kącik techniczny. To, że piszę co doskwiera mojej jednej lub drugiej Astrze nie oznacza, że się żalę. Na chłodno wymieniam mankamenty a emocje studzę zimnym piwkiem. Nie podchodzę, jak niektórzy, do posiadania samochodu, jako do cudu wielkiego. To zwykły przedmiot codziennego użytku. Zmienię go na inny i wszystko. Co nie zmienia faktu, że mogę opisywać różnego rodzaju buble, które funduje Adam Opel swoim klientom. Jedni to zrozumieją i jakieś wnioski wyciągną, a inni będę się podniecać jak kolega i walić kontry udowadniając tezę, że kompaktowy Opelek to cudo motoryzacji. Rozumiem, że lubisz ten model samochodu i szanuję. Ale co to wnosi do tematu, że montowane w Astrze czujniki parkowania IMHO działają gorzej od aut konkurencyjnych producentów jakie znam?

Mam kolegę, którego żona jest brzydsza od listopadowej nocy, ale wszystkim znajomym opowiada jak dobrze gotuje. Czy to zmienia fakt, że baba jest nadal paskudna a on ma wielkiego pecha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Działający czujnik słychać jeśli przyłożysz do niego ucho (wydaje cichy, wysokotonowy pisk).

Odgrzeję kotlecika dla potomności,

otóż, wpiąłem z ciekawości Autocoma z programem Delphi i cóż się okazało? Pokazywał błąd PRAWEGO czujnika PDC, kupiłem używkę oryginalną wyglądającą jak nówka, podłączyłem i hula aż miło. Uszkodzony był więc prawy, a w oryginalnym Techu2 był błąd opisu ! sugerując uszkodzenie czujnika lewego,

Tak więc kolejny temat załatwiony pozytywnie smile.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś mądrala tu się wypowiadał, że czujniki parkowania w Asiach działają bez zarzutu.

I dać mu piwo.gif bo dobrze gadał. U mnie 8 lat już sie spsuć nie chcą.

Może istotne jest to że jak je Helmut na taśmie w fabryce wsadził tak siedzą i żaden pan Henio swoich brudnych łapek w jakimś zapyziałym kurniku tam nie wsadzał przy okazji robienia igiełki. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dać mu bo dobrze gadał. U mnie 8 lat już sie spsuć nie chcą.

U Ciebie działają, u mnie działają (i jestem z ich działania zadowolony), ale kolega rusek jest niezadowolony i to jest jego prawo. Nie ma chyba idealnego auta a jeśli jest to kosztuje duży worek $$$ grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości

Ale trzeba zrozumieć, że czujniki nie są po to, aby zaparkować auto za kierowcę, lecz żeby ułatwić manewr parkowania. Nigdy nie ufam tylko czujnikom i za każdym razem kiedy cofam uważnie obserwuję co się dzieje wokół pojazdu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i o to chodziło koledze Rusek.

> Jeśli muszę się rozglądać to po co mi czujniki, którym nie mogę ufać

Mi potrzebne są np. po to, aby zauważyły niski słupek lub inną przeszkodę, której nie widać z fotela kierowcy.

A czy systemowi ESP ufasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Ciebie działają, u mnie działają (i jestem z ich działania zadowolony),

u mnie też już działają wszystkie 4 i też jestem zadowolony, a o ile z wciskaniem się na lusterka w miejsca gdzie jest bardzo ciasno nie mam problemów o tyle zdarza mi się, że nie zauważę albo przeszkody albo czegoś tam i to, że nic się zazwyczaj nie przydarza jest raczej kwestią szczęścia niż umiejętności (zresztą za czasów pracy w salonie uszkodziłem zderzak w jednym z aut), tak więc coś takiego jak PDC jest dla mnie zbawiennym wynalazkiem z którego obecności w samochodzie jestem nader zadowolony,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to trzeba sobie uświadomić, że czujniki parkowania pomagają kierowcy a nie zastępują kierowcę, ale jak czytam to nie każdy potrafi to zrozumieć zlosnik.gifok.gif.

Ty rozumiesz, ja rozumiem, ale są też tacy, którzy myślą, że zamkną oczy i czujniki same zaparkują auto grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są też tacy, którzy myślą, że zamkną oczy i czujniki same zaparkują

> auto

bo ludzie za dużo TV oglądają, była jakaś reklama że facet puszczał kierownicę zamykał oczy i mu się samochód sam parkował wink.gif i ludzie myślą, że każde auto tak umie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie,

To dlaczego kupiłeś auto z ESP, któremu nie można ufać i co gorsza nie można wyłączyć?

Również nie ufam ESP, ale zauważyłem, że czasem pomaga, podobnie jak czujniki parkowania. Nie wiem jak w Twoim aucie, ale u mnie można wyłączyć zarówno czujniki parkowania jak i ESP, także jeśli coś mi nie będzie odpowiadać to przełączam na off grinser006.gif. Technika idzie do przodu i chcemy czy nie to producenci aut będą faszerować swoje wyroby coraz to nowszymi wynalazkami i elementami ułatwiającymi jazdę kierowcy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo ludzie za dużo TV oglądają, była jakaś reklama że facet puszczał kierownicę zamykał oczy i mu się samochód sam parkował i ludzie myślą, że każde auto tak umie

o to to, a moje zdanie jest takie, że jak ktoś nie umie zaparkować auta to albo powinien się doszkolić a jak to nie pomoże to nie powinien wcale jeździć 275123014-zielony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, 30 lat praktyki i półtora miliona kilometrów jest dla mnie najlepsze. Inni niech ufają

> czujnikom, ESP itd.

w moim odczuciu ESP to w ogóle dość zwodniczy wynalazek, A-H to moje pierwsze auto z tym systemem którym jeżdżę stale i wcześniej tego tak nie testowałem, ale sam się zdziwiłem, przykład? proszę bardzo:

- zjeżdżam z autostrady w zjazd z niej ewidentnie za szybko do warunków, skręcam kierownicą, następuje uślizg przednich kół które przesuwają się ok 1-2m od planowanego pierwotnie toru jazdy i ZERO reakcji ESP na tę sytuację, to samo powtarza się podczas jazdy po różnych zakrętach które pokonuję za szybko,

- natomiast próbuję włączyć się do ruchu, szczególnie pod górkę, jest lekko wilgotno, normalnie nastąpiłby uślizg kół i auto by pojechało, ale tutaj nie, kontrolka miga jak szalona, auto zwalnia zamiast przyspieszać a facet z tyłu zbliża się coraz bardziej...

- dobre jest z kolei to, że zmiana pasa ruchu na śliskiej nawierzchni powoduje natychmiastową reakcję systemu i ograniczenie uślizgu kół,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem A-H, jeżdżę A-J i uważam, że ESP w tej pierwszej działało dobrze, ale w A-J tak jakby bardziej przewidywało sytuację. Z kolei ABS w porównaniu do A-H to jakieś nieporozumienie. Możliwe że to wina opon, ale już kilka razy zdarzyło mi się uruchomić ABS, gdzie przy innych autach w bardzo podobnych warunkach ABS nawet nie pomyślał żeby zareagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem A-H, jeżdżę A-J i uważam, że ESP w tej pierwszej działało dobrze, ale w A-J tak jakby

> bardziej przewidywało sytuację. Z kolei ABS w porównaniu do A-H to jakieś nieporozumienie.

> Możliwe że to wina opon, ale już kilka razy zdarzyło mi się uruchomić ABS, gdzie przy innych

> autach w bardzo podobnych warunkach ABS nawet nie pomyślał żeby zareagować.

hmm ciekawe spostrzeżenia, ciekawe na ile to kwestia opon, a na ile nastaw danego systemu, gdzieś czytałem że m.in. Subaru nastawia ABS z większą tolerancją na uślizg kół (a przynajmniej w wersjach STI) niż inni producenci aut, może w A-J jest podobnie ale w drugą stronę - jest zbyt ostrożnie ustawione? hmm.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ciekawe spostrzeżenia, ciekawe na ile to kwestia opon, a na ile nastaw danego systemu, gdzieś

> czytałem że m.in. Subaru nastawia ABS z większą tolerancją na uślizg kół (a przynajmniej w

> wersjach STI) niż inni producenci aut, może w A-J jest podobnie ale w drugą stronę - jest zbyt

> ostrożnie ustawione?

> brat

Dla opon jest to teraz czwarty bądź piąty sezon zimowy, bieżnik wygląda jeszcze ok, ale na przyszłą zimę planuję zakupić nowe. Co do ustawień to najlepiej byłoby porównać te dwie astry na jakimś torze z doświadczonym kierowcą bo inaczej będzie trudno o wiarygodne wyniki. Nie można zapominać, że A-J waży ok. 1500kg i to też ma spory wpływ na zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla opon jest to teraz czwarty bądź piąty sezon zimowy, bieżnik wygląda jeszcze ok, ale na przyszłą

> zimę planuję zakupić nowe.

a miałeś okazję pojeździć tym autem na letnich kołach? ciekawe jak wówczas się spisuje,

> Co do ustawień to najlepiej byłoby porównać te dwie astry na jakimś

> torze z doświadczonym kierowcą bo inaczej będzie trudno o wiarygodne wyniki.

to fakt,

> Nie można

> zapominać, że A-J waży ok. 1500kg i to też ma spory wpływ na zachowanie auta.

uuu to faktycznie sporo, niemniej dobrze zestrojone zawieszenie + cała reszta powinna nadążać za tą masą, skrajnym przypadkiem takiego niedopasowania była i jest Laguna II która zachowuje się jak Polonez - nie trzyma się drogi, a hamulce mimo 300mm tarcz nie hamują etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a miałeś okazję pojeździć tym autem na letnich kołach? ciekawe jak wówczas się spisuje,

ja to zazwyczaj spokojny jestem i przy mojej normalnej jeździe na letnich to ABS i ESP nie mają co robić i nawet nie ciągnie mnie żeby sprawdzić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ciekawe spostrzeżenia, ciekawe na ile to kwestia opon, a na ile nastaw danego systemu, gdzieś

> czytałem że m.in. Subaru nastawia ABS z większą tolerancją na uślizg kół (a przynajmniej w

> wersjach STI) niż inni producenci aut, może w A-J jest podobnie ale w drugą stronę - jest zbyt

> ostrożnie ustawione?

> brat

ESP w AH pozwala na delikatne poślizgi, a przy tym reaguje dość przyjemnie, gorzej mam w Galaxym. W Fordzie reaguje od razu i do tego zbyt gwałtownie jak na taką masę przez co "buja" mi samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to zazwyczaj spokojny jestem i przy mojej normalnej jeździe na letnich to ABS i ESP nie mają co

> robić i nawet nie ciągnie mnie żeby sprawdzić

Kiedyś sobie sprawdź. Ja pierwszą zimę z ESP prawie skończyłem w polu, bo ESP mi "wyprostowało" samochód, a ja się obudziłem z mocno już założoną kontrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Moim zdaniem w ogóle czujniki parkowania to poraniona

> technologia, oducza myślenia i wyczucia własnego pojazdu.

Podobnie i ja myślałem aż kupiłem auto z czujnikami. Teraz bez czujników auta nie kupię. Weź pod uwagę że mimo szczerych chęci i ostrożności nie zawsze zauwazysz jakiś słupek itp. Nie każde auto daje dobre wyczucie punktów skrajnych. Z czujnikami najlepiej z wizualizacją zawsze zaparkujesz w trudnym miejscu szybciej, pewniej i bezpieczniej. Ilość przejechanych kilometrów i lat za kólkiem niczego nie zmienia. Mam prawko prawie ćwierć wieku, długie lejce i nie uważam by mnie parktronik zwolnił z myślenia. Ale zasadniczo zwieksza komfort i bezpieczeństwo.

btw

Kiedyś ojciec prawie by mnie przejecha dużym fiatem. Byłem wtedy małym smarkiem. Złapałem zderzak i chciałem na śniegu pojechac na butach za samochodem. Ale ojciec sie troche zakopał i zaczął cofać. Dobrze że sie nie puściłem zderzaka , zacząłem sie drzeć i tylko nogi poszły pod podwozie. W śniegu sie nic mi nie stało. Z parktronikiem pewnie by tylko sie skończyło na kara.gif za głupie pomysły bo by sie ojciec wcześniej zorientował że coś jest nie tak.

Podobnie jest z nawigacją . Niby oducza myślenia ale to tylko wymówka. Jeśłi ktoś nie myśli to zrobi wypadek sprawdzając atlas samochodowy na kolanie w czasie jazdy.

Można by tak wymieniać dalej. Po co komu ABS skoro można hamować pulsacyjnie i wolniej jechać. Po co komu serwo kierownicy skoro daje gorsze wyczucie drogi. Hill Holder też jest zbędny skoro pod górke uczymy sie nawet na kursie prawa jazdy ruszać z ręcznym.

itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.