Fazi87Fazi Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 Witam , potrzebuje opinie o 525d roczniki od 2000. Bolączki tego silnika, jak się zbiera w pełnym zakresie obrotów, ile pali w porównaniu do 530d .... i czy jednak nie lepiej 530 ?? Te 525 wydają się być mniej zajechane , ale jest ich mało .... I pytanie .... manual czy automat?.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Witam , potrzebuje opinie o 525d roczniki od 2000. > Bolączki tego silnika, jak się zbiera w pełnym zakresie obrotów, ile pali w porównaniu do 530d .... > i czy jednak nie lepiej 530 ?? > Te 525 wydają się być mniej zajechane , ale jest ich mało .... > I pytanie .... manual czy automat?.... Gdzieś ostatnio czytałem, że diesle 2.0, 2.5 i 2.5 tds nie są zbyt udane. Sam jestem ciekaw opinii o e39 z dieslem. Czy należy bać się automatu w tym modelu? Ile kkm wytrzymują takie skrzynie? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Sam jestem ciekaw opinii o e39 z dieslem. > Czy należy bać się automatu w tym modelu? Ile kkm wytrzymują takie skrzynie? Mam 530d z manualną skrzynią, co chciałbyś wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Mam 530d z manualną skrzynią, co chciałbyś wiedzieć? Przede wszystkim, co ewentualnie może być mankamentem takiego auta (z końca produkcji) i z jakimi kosztami eksploatacji trzeba się liczyć (rozrząd, co może rdzewieć, co się szybko zużywa itp.). W skrócie, czy Będę Miał Wydatki? Czy faktycznie w tym modelu lepiej szukać manuala (mało ofert) czy zaryzykować automat? Poza tym na co zwracać uwagę przy zakupie? Poza oczywiście sprawdzeniem działania wszystkich "bajerów". No i subiektywną opinię, czy warto? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Hej, Miałem automat w 528, na liczniku jak sprzedawałem było 244kkm, w rzeczywistości ponad 300 i nic się ze skrzynią nie działo. Gorzej z innymi rzeczami. Wymieniłem chyba wszystko co można było, pompę paliwa (zajeżdżona na gazie), pompę wody, pompę wspomagania, maglownicę, amortyzatory z przodu, osprzęt chłodnicy, dwie cewki i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy o których teraz nie pamiętam Sprzedałem ją, bo już miałem dosyć wydatków, chociaż już wszystko było zrobione W każdym razie samochód bardzo wygodny, komfortowy, cichy, z kulturalnym silnikiem. Jak uda się znaleźć pewny egzemplarz to śmiało można się w to pchać, ale raczej nie będzie łatwo takiego znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Hej, > Miałem automat w 528, na liczniku jak sprzedawałem było 244kkm, w rzeczywistości ponad 300 i nic > się ze skrzynią nie działo. Gorzej z innymi rzeczami. Wymieniłem chyba wszystko co można było, > pompę paliwa (zajeżdżona na gazie), pompę wody, pompę wspomagania, maglownicę, amortyzatory z > przodu, osprzęt chłodnicy, dwie cewki i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy o których teraz nie > pamiętam > Sprzedałem ją, bo już miałem dosyć wydatków, chociaż już wszystko było zrobione > W każdym razie samochód bardzo wygodny, komfortowy, cichy, z kulturalnym silnikiem. Jak uda się > znaleźć pewny egzemplarz to śmiało można się w to pchać, ale raczej nie będzie łatwo takiego > znaleźć. Cyrkluję w 530D touring poliftowe. Roczniki to w zasadzie 2002 i 2003. Czy egzemplarze poliftowe też mogą powowować tyle kłopotów co przedliftowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Cyrkluję w 530D touring poliftowe. Roczniki to w zasadzie 2002 i 2003. > Czy egzemplarze poliftowe też mogą powowować tyle kłopotów co przedliftowe? Mam Touringa 3.0d z manualną skrzynią biegów. Przebieg w tej chwili ponad 340000km. Z rzeczy "niezapowiedzianych" w trakcie pięciu(??), a może już sześciu lat eksploatacji wymieniłem: Przy przebiegu ok 160000km: Pompę paliwa, tzw: "progową" - 800PLN w ASO Amortyzatory przód - jak się później okazało niepotrzebnie - Bilstain B6 lub SACHS - 1200PLN (nivo+sport) Przy przebiegu ok 220000: kolektor ssący - rozszczelnienie - ASO 1800PLN Dwa czujniki PDC - 300PLN Przy przebiegu 240000: Wtryskiwacz - 400PLN Pompa wody przy okazji wymiany termostatu - 500PLN Przy przebiegu ok. 280000: Turbinę - Garret, nówka 3200PLN (próbowałem regenerować dwa razy z mizernym skutkiem) Przy przebiegu ok. 300000: Miechy zawieszenia NIVO - ASO 1200PLN Na chwilę obecną czuję już, że docisk sprzęgła niedomaga oraz od przebiegu ok. 250000 lewarek ma tendencję do "haczenia" w pozycji "luz" pozostaje w dziwnym miejscu - ponoć standard. Nie przeszkadza w jeździe a naprawa wymaga zrzucenia skrzyni - czekam aż docisk wyzionie ducha lub zacznie szarpać na tyle mocno, że mnie zacznie wkurzać. Eksploatacja: Tarcze przód - 3X w tym raz niepotrzebnie Tarcze tył - 1X Klocki przód 5X w tym 3X przy wymianie tarcz Oleje, filtry - wg wskazań Rdza: Zdecydowanie tylna klapa przy otwieranej szybie - poza tym, nie zauważono. Środek: Widocznie wytarta kierownica i drążek zmiany biegów. Cała elektronika w 100% sprawna Czy zakupił bym ponownie - OCZYWIŚCIE!!! To auto daje naprawdę frajdę w czasie jazdy. Jedzie 220, pali 6l, na 235/45R17 drogi trzyma się naprawdę fajnie, bagażnik nie za duży ale boxem na dachu moją czteroosobową familię zabiera pod namiot lekkim piardem. Ach byłbym zapomniał W ostatnie wakacje awaria na autostradzie w Austrii: Wytarły się szczotki w alternatorze, wymiana alternatora w ASO - 500 Euro... Przebieg - ok 320000... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Mam Touringa 3.0d z manualną skrzynią biegów. > Przebieg w tej chwili ponad 340000km. > Z rzeczy "niezapowiedzianych" w trakcie pięciu(??), a może już sześciu lat eksploatacji wymieniłem: > Przy przebiegu ok 160000km: > Pompę paliwa, tzw: "progową" - 800PLN w ASO > Amortyzatory przód - jak się później okazało niepotrzebnie - Bilstain B6 lub SACHS - 1200PLN > (nivo+sport) > Przy przebiegu ok 220000: > kolektor ssący - rozszczelnienie - ASO 1800PLN > Dwa czujniki PDC - 300PLN > Przy przebiegu 240000: > Wtryskiwacz - 400PLN > Pompa wody przy okazji wymiany termostatu - 500PLN > Przy przebiegu ok. 280000: > Turbinę - Garret, nówka 3200PLN (próbowałem regenerować dwa razy z mizernym skutkiem) > Przy przebiegu ok. 300000: > Miechy zawieszenia NIVO - ASO 1200PLN > Na chwilę obecną czuję już, że docisk sprzęgła niedomaga oraz od przebiegu ok. 250000 lewarek ma > tendencję do "haczenia" w pozycji "luz" pozostaje w dziwnym miejscu - ponoć standard. Nie > przeszkadza w jeździe a naprawa wymaga zrzucenia skrzyni - czekam aż docisk wyzionie ducha lub > zacznie szarpać na tyle mocno, że mnie zacznie wkurzać. > Eksploatacja: > Tarcze przód - 3X w tym raz niepotrzebnie > Tarcze tył - 1X > Klocki przód 5X w tym 3X przy wymianie tarcz > Oleje, filtry - wg wskazań > Rdza: > Zdecydowanie tylna klapa przy otwieranej szybie - poza tym, nie zauważono. > Środek: > Widocznie wytarta kierownica i drążek zmiany biegów. > Cała elektronika w 100% sprawna > Czy zakupił bym ponownie - OCZYWIŚCIE!!! > To auto daje naprawdę frajdę w czasie jazdy. > Jedzie 220, pali 6l, na 235/45R17 drogi trzyma się naprawdę fajnie, bagażnik nie za duży ale boxem > na dachu moją czteroosobową familię zabiera pod namiot lekkim piardem. > Ach byłbym zapomniał > W ostatnie wakacje awaria na autostradzie w Austrii: > Wytarły się szczotki w alternatorze, wymiana alternatora w ASO - 500 Euro... > Przebieg - ok 320000... No to mnie nieco uspokoiłeś. Przy dieslu liczę się z ryzykiem regeneracji/ wymiany turbo. Bagażnik faktycznie jest sporo mniejszy niż mam w V70II, ale volvo to FWD. Czujniki PDC padają we wszystkich autach. A który to rocznik? Z tego, co piszą w necie to rdza przy szybie bagażnika dokuczała szczególnie 5tce kombi przed FL. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > No to mnie nieco uspokoiłeś. > Przy dieslu liczę się z ryzykiem regeneracji/ wymiany turbo. Tylko wymiana, próbowałem regenerować - efekt za każdym razem był kiepski. > Bagażnik faktycznie jest sporo mniejszy niż mam w V70II, ale volvo to FWD. > Czujniki PDC padają we wszystkich autach. > A który to rocznik? 2002 >Z tego, co piszą w necie to rdza przy szybie bagażnika dokuczała szczególnie > 5tce kombi przed FL. > PZDR Nie wiem czy szczególnie. W moim rdza na "bokach/rantach" klapy jest widoczna. Na wiosnę na bank jadę z tym do blacharza / lakiernika. Jeszcze jedna wada fabryczna mi się przypomniała. Odklejające się uszczelnienie/wygłuszenie tylnych drzwi co objawia się przepuszczaniem wody na podłogę. Do naprawy we własnym zakresie za circa 100PLN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Przede wszystkim, co ewentualnie może być mankamentem takiego auta (z końca produkcji) i z jakimi > kosztami eksploatacji trzeba się liczyć (rozrząd, co może rdzewieć, co się szybko zużywa > itp.). > W skrócie, czy Będę Miał Wydatki? > Czy faktycznie w tym modelu lepiej szukać manuala (mało ofert) czy zaryzykować automat? > Poza tym na co zwracać uwagę przy zakupie? Poza oczywiście sprawdzeniem działania wszystkich > "bajerów". > No i subiektywną opinię, czy warto? > PZDR Bedziesz Mial Wydatki i Bedziesz Mial Wibracje odpusc sobie e39. wedlug mnie te auto to porazka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Bedziesz Mial Wydatki i Bedziesz Mial Wibracje Tak mnie straszono, jak kupowałem V70II. Nie sprawdziło się. > odpusc sobie e39. wedlug mnie te auto to porazka. Na razie lekko parkuję temat, bo szukam E36 320i touring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > No to mnie nieco uspokoiłeś. Hehehe czym? Ze kolega Coliber wydal 12kpln(przynajmniej) na stare auto, ktore i tak dalej bedzie sie psulo i nigdy nie osiagnie statusu klasyk czy czegos podobnego? Ale ofc nie moja sprawa z tym 6 na 100 to tez troche naciagana historia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Hehehe czym? > Ze kolega Coliber wydal 12kpln(przynajmniej) na stare auto, ktore i tak dalej bedzie sie psulo i > nigdy nie osiagnie statusu klasyk czy czegos podobnego? Nie szukam klasyka tylko kanapowozu z dużym klekotem. Co do wydatków to niektóre to eksploatacja - hamulce, zawieszenie - można nie jeździć to się nie będzie zużywało. Inne to ryzyko wieku i przebiegu - turbo, wtryski. Część to ryzyko modelu - termostat, kolektor, rdza na klapie. Jak bym znalazł coś innego (np. V940 kombi z redblockiem, ale tego nie ma w nawet akceptowalnym stanie) to bym nie szukał kanapy od bmw. > Ale ofc nie moja sprawa Jest demokracja. Podobno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 model jest ok zdecydowanie lepszy wyborem bylby pb z lpg lub nawet samo pb jak latasz w trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Hehehe czym? > Ze kolega Coliber wydal 12kpln(przynajmniej) na stare auto, ktore i tak dalej bedzie sie psulo i > nigdy nie osiagnie statusu klasyk czy czegos podobnego? > Ale ofc nie moja sprawa Wg ciebie 12kPLN w przeciągu sześciu lat za naprawy auta premium to dużo? Zawsze można kupić Cinquecento, tam klocki kosztują pewnie 30PLN a "nowy" silnik 120PLN... > z tym 6 na 100 to tez troche naciagana historia Chcesz się założyć? Click Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Wg ciebie 12kPLN w przeciągu sześciu lat za naprawy auta premium to dużo? > Zawsze można kupić Cinquecento, tam klocki kosztują pewnie 30PLN a "nowy" silnik 120PLN... Ale jak to brzmi: 12kPLN! > Chcesz się założyć? > Click Diesel CR jest w stanie spalić tak mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > model jest ok > zdecydowanie lepszy wyborem bylby pb z lpg lub nawet samo pb jak latasz w trasy Za mały kufer na B+G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Za mały kufer na B+G. Zbiornik LPG możesz schować w miejsce zapasu, pod warunkiem, że auto będzie bez NIVO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Zbiornik LPG możesz schować w miejsce zapasu, pod warunkiem, że auto będzie bez NIVO... z nivo też spokojnie można, sprężarka zmieści się bokiem (wiem z autopsji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > odpusc sobie e39. wedlug mnie te auto to porazka. ja w sumie byłem zadowolony (poza naprawami ). Co Ci tak mocno doskwiera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Hehehe czym? Ze kolega Coliber wydal 12kpln(przynajmniej) na stare auto, ktore i tak dalej bedzie sie psulo i nigdy nie osiagnie statusu klasyk czy czegos podobnego? Ja wydałem 9 koła w pół roku na doprowadzenie mojej s60 do stanu normalności. Tak to czasem bywa, jak kupuje się strucla :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Ze kolega Coliber wydal 12kpln(przynajmniej) na stare auto, ktore i tak dalej bedzie sie psulo i > nigdy nie osiagnie statusu klasyk czy czegos podobnego? Ale to nie E34 i starsza 5tka. Ja nie patrzę na to jak na potencjalnego klasyka. > Ja wydałem 9 koła w pół roku na doprowadzenie mojej s60 do stanu normalności. > Tak to czasem bywa, jak kupuje się strucla :/ Bywa. Zakup używanej E39 w wieku 11+ to też loteria. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > z nivo też spokojnie można, sprężarka zmieści się bokiem (wiem z autopsji) A dla słabszych? Czemu się nie zmieści/ zmieści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > A dla słabszych? Czemu się nie zmieści/ zmieści? na środku miejsca na koło zapasowe jest sprężarka od nivo i bez przeniesienia jej "na bok" nie włożysz butli lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > na środku miejsca na koło zapasowe jest sprężarka od nivo i bez przeniesienia jej "na bok" nie > włożysz butli lpg Człowiek uczy się całe życie. Mam nivo w V70, ale każde samo się "pompuje". Znam też rozwiązanie z możliwością podpompowania kompresorem. Rozwiązania bmw nie znałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Hej, > Miałem automat w 528, na liczniku jak sprzedawałem było 244kkm, w rzeczywistości ponad 300 i nic > się ze skrzynią nie działo. Gorzej z innymi rzeczami. Wymieniłem chyba wszystko co można było, > pompę paliwa (zajeżdżona na gazie), pompę wody, pompę wspomagania, maglownicę, amortyzatory z > przodu, osprzęt chłodnicy, dwie cewki i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy o których teraz nie > pamiętam > Sprzedałem ją, bo już miałem dosyć wydatków, chociaż już wszystko było zrobione > W każdym razie samochód bardzo wygodny, komfortowy, cichy, z kulturalnym silnikiem. Jak uda się > znaleźć pewny egzemplarz to śmiało można się w to pchać, ale raczej nie będzie łatwo takiego > znaleźć. Co jeszcze mogło w nim się zepsuć? Opłacało się go po tylu inwestycjach sprzedawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Człowiek uczy się całe życie. Mam nivo w V70, ale każde samo się "pompuje". Znam też rozwiązanie z > możliwością podpompowania kompresorem. Rozwiązania bmw nie znałem. Tu też się samo pompuje. Tyle, że elektryczna sprężarka wraz ze zbiornikiem wyrównawczym umieszczona jest pod kołem zapasowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Ja wydałem 9 koła w pół roku na doprowadzenie mojej s60 do stanu normalności. > Tak to czasem bywa, jak kupuje się strucla :/ Niektórych taka suma może szokować ale żeby mieć dokładny pogląd na sprawę trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na przebieg w jakim te 12kPLN "poszło". Dla nieuważnych policzę: Aktualny przebieg - 340000 km Przebieg przy zakupie - 146000 km 340000 - 146000 = 194000 km (słownie: Sto dziewięćdziesiąt cztery tysiące kilometrów) 12000 PLN / 194000 km = 0.06 PLN / km. Oczywiście mogłem "drutować" wszelkie naprawy dla "oszczędności" tylko po co? Po to, żeby naprawiać częściej? Bzdura totalna, mam zamiar pojeździć jeszcze tym autem, bo idealnie wpasowuje się w moje potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Niektórych taka suma może szokować ale żeby mieć dokładny pogląd na sprawę trzeba przede wszystkim > zwrócić uwagę na przebieg w jakim te 12kPLN (...) Ja to dokładnie rozumiem i uważam ze są to niewielkie nakłady jak na tego typu samochód. Dla porównania mój s60 zrobiło 7000km, ale traktuje to jako bardzo wkurzający, nie do końca przewidziany wkład początkowy. Chciałem sprzedać stucla "tracąc" większość kasy, ale jesli teraz bedzie z autem wszystko ok, to bedzie ono w środowy trwałych firmy i sprzedam za 2,5 roku po amortyzacji. Trzajcie kciuki aby wszystko było ok A Tobie życzę dalszej bezproblemowej jazdy autem które zawsze mi sie podobało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Co jeszcze mogło w nim się zepsuć? nie wiem, ale prędzej czy później coś 'nowego' mogłoby paść Gdyby nie to, że 3 x trzeba było na holu dojechać do warsztatu to może bym się jeszcze zastanawiał. Ostatni raz jak zostawiłem ją 25km od domu padła przepustnica, dało się jechać ze 4km/h > Opłacało się go po tylu inwestycjach sprzedawać? generalnie mimo teraz odczuwalnego braku komfortu, braku przyśpieszenia i kilku innych mankamentów jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Tu też się samo pompuje. Tyle, że elektryczna sprężarka wraz ze zbiornikiem wyrównawczym > umieszczona jest pod kołem zapasowym. Nie samo tylko z wykorzystaniem sprężarki, ale proces jest faktycznie automatyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Co jeszcze mogło w nim się zepsuć? Opłacało się go po tylu inwestycjach sprzedawać? Pozwolę sobie odpowiedzieć za Tomka, bo trochę znałem jego BMW. Tak więc duże prawdopodobieństwo awarii to uszczelka pod głowicą, która mogła paść w każdej chwili zwłaszcza, że przy wcześniejszych uszkodzeniach układu chłodzenia zdarzało się temperaturze wejść na czerwone. Koszt przybliżony to 1600-2000 zł. Nigdy nie wiadomo, kiedy ASB zaprotestuje, a przy tym przebiegu jest taka możliwość, koszt przybliżony 1500-3000 zł. Nie liczę pierdół typu sonda lambda itp, bo to poniżej 1000 zł, ale zawsze coś. W aucie klasy premium z pewnym wiekiem nie można mówić: "wszystko porobione" czy "auto doinwestowane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Pozwolę sobie odpowiedzieć za Tomka, bo trochę znałem jego BMW. Tak więc duże prawdopodobieństwo > awarii to uszczelka pod głowicą, która mogła paść w każdej chwili zwłaszcza, że przy > wcześniejszych uszkodzeniach układu chłodzenia zdarzało się temperaturze wejść na czerwone. Ciężko więc jest pisać o awaryjności samochodu skoro wcześniej dochodziło do zaniedbań. > Koszt przybliżony to 1600-2000 zł. Nigdy nie wiadomo, kiedy ASB zaprotestuje, a przy tym > przebiegu jest taka możliwość, koszt przybliżony 1500-3000 zł. ASB w e39 zwłaszcza w diesel'u nie ma najpochlebniejszych opinii, dlatego ja m.in. szukałem auta z manualem. > Nie liczę pierdół typu sonda > lambda itp, bo to poniżej 1000 zł, ale zawsze coś. > W aucie klasy premium z pewnym wiekiem nie można mówić: "wszystko porobione" czy "auto > doinwestowane". Mam e38 z tym samym silnikiem (2.8i) i jedyne z czym się "zmagałem" to cewki WN, w przeciągu dwóch lat wymieniłem dwie. Drugim problemem jaki "wyszedł" w czasie eksploatacji to bezstopniowy sterownik silnika wiatraka klimatyzacji. Okazało się, że podbiera prąd na tyle skutecznie, że latem w dwa tygodnie wysysał akumulator do cna, zimą bywało, że w dwa dni. Zamienników brak, tylko ASO. Na szczęście sam Siemens przyznał się do niezbyt trwałej konstrukcji i do starszego typu sterownika (czterostopniowego) opracował specjalną przejściówkę. Dało się więc zastosować tańsze, starsze rozwiązanie do nowszego typu bez wywalania tysięcy dutków. Ale najdziwniejszym problemem jaki miałem z tym autem okazało się być "strzelanie" zbiornika paliwa. Związane było to z niedrożnym filtrem par/oparów paliwa, stosowanym w e38. Tego auta po prostu nie wolno tankować, pod korek. Do pierwszego odbicia i stop. Inaczej paliwo zalewa filtr i nie funkcjonuje odpowietrzenie. Oczywiście są tacy co naprawiają tę usterkę w dwie minuty, nawiercając w korku dziurkę. Ja wolałem zakupić nowy i wymienić filtr w ASO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Ciężko więc jest pisać o awaryjności samochodu skoro wcześniej dochodziło do zaniedbań. od kiedy uszkodzenie (zbiornika wyrównawczego, pompy wody lub węży) można nazwać zaniedbaniem? Coś się stało 'na mieście' i wskazówka poszła na czerwone, normalna sprawa Dwa razy udało się dojechać samemu po wystygnięciu (blisko do kaczorka ), raz na holu (bo bez pompy wody ciężko jechać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > od kiedy uszkodzenie (zbiornika wyrównawczego, pompy wody lub węży) można nazwać zaniedbaniem? To zwykła awaria... > Coś > się stało 'na mieście' i wskazówka poszła na czerwone, normalna sprawa ...to już zaniedbanie... > Dwa razy udało się ...a to premedytacja. > dojechać samemu po wystygnięciu (blisko do kaczorka ), raz na holu (bo bez pompy wody ciężko > jechać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > To zwykła awaria... Pękanie zbiorniczka, czy węża wodnego to zwykła awaria dla auta klasy premium z wysilonym silnikiem i dużą masą auta. W zwykłych autach takie rzeczy się prawie nie zdarzają. Tu jest pies pogrzebany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Co jeszcze mogło w nim się zepsuć? gadałem dzisiaj z gościem co ją kupił... miechy od Nivo się odmeldowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Mam Touringa 3.0d z manualną skrzynią biegów. > Przebieg w tej chwili ponad 340000km. > Turbinę - Garret, nówka 3200PLN (próbowałem regenerować dwa razy z mizernym skutkiem) dlaczego? kiepski warsztat regenerujący, czy to przypadłość Garretta ze zemienną geometrią? > Tarcze przód - 3X w tym raz niepotrzebnie czemu raz niepotrzebnie? Domyślam się, ze też borykałes sie z wibracją kierownicy przy hamowaniu. znalazłeś przyczynę problemu? 12 koła na auto w ciągu 6 lat? A ja już myślame, ze to ja wydałem dużo, sam problem turbo i DPF to 7500 PLN, resztę traktuje jako eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > ja w sumie byłem zadowolony (poza naprawami ). Co Ci tak mocno doskwiera? ze od kad kupilem e39 to wymieniam po kolei jedno za drugim. teraz np sie katalizator rozlecial.... najlepsze bylo e36 96 , pozniej e38 95 a myslalem ze e39 02 nie bedzie mialo bolaczek wczesniejszych modeli a jest najgorsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Pękanie zbiorniczka, czy węża wodnego to zwykła awaria dla auta klasy premium z wysilonym silnikiem > i dużą masą auta. W zwykłych autach takie rzeczy się prawie nie zdarzają. Tu jest pies > pogrzebany. ogolnie system chlodzenia w bmw jest beznadziejny padajace wirniki w pompach. termostaty zawieszajace sie . jakosc plastikow uzytych przy gumowo plastikowych wezach,zacierajace sie wentylatory klimatyzacji..... itd wszystko fajnie jest jak weszystkie elementy sa sprawne , ale wystarczy ze jeden z nich zaczyna szwankowac i moze to spowodowac duze straty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > ze od kad kupilem e39 to wymieniam po kolei jedno za drugim czyli podobnie jak u mnie imo prawda jest taka, że albo ktoś kto chwali e39 kłamie, albo miał farta i udało mu się kupić rzeczywiście niezamęczony egzemplarz Ci drudzy mają szczęście i niech jeżdżą jak najdłużej, Ty należysz podobnie jak ja do tych pierwszych, więc sprzedawaj przy pierwszej okazji. Szkoda skarbonkę trzymać długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > czyli podobnie jak u mnie > imo prawda jest taka, że albo ktoś kto chwali e39 kłamie, albo miał farta i udało mu się kupić > rzeczywiście niezamęczony egzemplarz > Ci drudzy mają szczęście i niech jeżdżą jak najdłużej, Ty należysz podobnie jak ja do tych > pierwszych, więc sprzedawaj przy pierwszej okazji. Szkoda skarbonkę trzymać długo juz o tym myslalem ale sam nie wiem. to byla by fajna wtopa pieniedzy wiec musze nia pojezdzic jakies 2-3 lata conajmniej prawdą jest ze im nowesze bmw tym gorzej z jakoscią. mialem ogolnie kupowac e60 ale mialem troche stycznosci z tymi autami i stwierdzilem ze lepszym roziwazaniem bedzie e39 z konca produkcji..... Jak widac mylilem sie to juz napewno bedzie ostatnie moje bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > juz o tym myslalem ale sam nie wiem. to byla by fajna wtopa pieniedzy ja też sporo wtopiłem, nawet nie liczę ile, bo nie chce ciśnienia sobie podnosić > wiec musze nia pojezdzic > jakies 2-3 lata conajmniej ja praktycznie równe 2 lata jeździłem i sporo kasy włożyłem (też wolę nie liczyć ile ) > prawdą jest ze im nowesze bmw tym gorzej z jakoscią. mialem ogolnie kupowac e60 ale mialem troche > stycznosci z tymi autami i stwierdzilem ze lepszym roziwazaniem bedzie e39 z konca > produkcji..... > Jak widac mylilem sie > to juz napewno bedzie ostatnie moje bmw mi się kiedyś marzy e38.... ale jako drugie auto, nawet niech to będzie za 10 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > ze od kad kupilem e39 to wymieniam po kolei jedno za drugim. teraz np sie katalizator rozlecial.... > najlepsze bylo e36 96 , pozniej e38 95 a myslalem ze e39 02 nie bedzie mialo bolaczek > wczesniejszych modeli > a jest najgorsze... Takie już chyba jest e39. Mam kilku stałych klientów z e39 i to wygląda prawie tak, że kończymy naprawiać jedną awarię i już powoli umawiamy się na kolejną. Kolega miał przez dobre 2-3 lata e38 730d i dzień w dzień jeździł, a prawie nic nie robił. Znam kilka e36, które też nie wymagają szczególnej troski. Moja jest takim przykładem, jak ją kupiłem to w układzie brakowało 4 litry płynu chłodzącego, wisko w ogóle nie kręciło, a mimo to dojechałem 150 km do domu. Zrobione mam 20 kkm w ciężkich warunkach i jakoś nie chce się zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > dlaczego? kiepski warsztat regenerujący, czy to przypadłość Garretta ze zemienną geometrią? Boję się, że jedno i drugie. > czemu raz niepotrzebnie? Domyślam się, ze też borykałes sie z wibracją kierownicy przy hamowaniu. > znalazłeś przyczynę problemu? Tak, sworznie wahacza. Na szarpakach nic nie wykazywało, a po wymianie jak ręką odjął. > 12 koła na auto w ciągu 6 lat? A ja już myślame, ze to ja wydałem dużo, sam problem turbo i DPF to > 7500 PLN, resztę traktuje jako eksploatacja Wydaje mi się, że większość narzekających chciało by jeździć używanym autem zupełnie bezawaryjnie. Niestety nawet nowe samochody się psują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > ogolnie system chlodzenia w bmw jest beznadziejny > padajace wirniki w pompach. termostaty zawieszajace sie . jakosc plastikow uzytych przy gumowo > plastikowych wezach,zacierajace sie wentylatory klimatyzacji..... itd > wszystko fajnie jest jak weszystkie elementy sa sprawne , ale wystarczy ze jeden z nich zaczyna > szwankowac i moze to spowodowac duze straty... Jedno zasadnicze pytanie. Psują się oryginalne części czy ich zamienniki, bo może tutaj jest problem. Jeżeli chodzi o układ chłodzenia to najpoważniejszy problem miałem z e34, wymieniałem termostaty na potęgę, dopiero włożenie oryginalnego termostatu BMW załatwiło problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > juz o tym myslalem ale sam nie wiem. to byla by fajna wtopa pieniedzy wiec musze nia pojezdzic > jakies 2-3 lata conajmniej > prawdą jest ze im nowesze bmw tym gorzej z jakoscią. mialem ogolnie kupowac e60 ale mialem troche > stycznosci z tymi autami i stwierdzilem ze lepszym roziwazaniem bedzie e39 z konca > produkcji..... > Jak widac mylilem sie > to juz napewno bedzie ostatnie moje bmw +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Boję się, że jedno i drugie. > Tak, sworznie wahacza. Na szarpakach nic nie wykazywało, a po wymianie jak ręką odjął. krótki poprzeczny czy ten dlugi wygięty skośny? Wiem, że czesto problemem są tuleje metalowo-gumowe w wahaczu skośnym, ale sworznie? > Wydaje mi się, że większość narzekających chciało by jeździć używanym autem zupełnie bezawaryjnie. > Niestety nawet nowe samochody się psują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Mam Touringa 3.0d z manualną skrzynią biegów. > Przebieg w tej chwili ponad 340000km. > Z rzeczy "niezapowiedzianych" w trakcie pięciu(??), a może już sześciu lat eksploatacji wymieniłem: > Przy przebiegu ok 160000km: > Pompę paliwa, tzw: "progową" - 800PLN w ASO > Amortyzatory przód - jak się później okazało niepotrzebnie - Bilstain B6 lub SACHS - 1200PLN > (nivo+sport) > Przy przebiegu ok 220000: > kolektor ssący - rozszczelnienie - ASO 1800PLN > Dwa czujniki PDC - 300PLN > Przy przebiegu 240000: > Wtryskiwacz - 400PLN > Pompa wody przy okazji wymiany termostatu - 500PLN > Przy przebiegu ok. 280000: > Turbinę - Garret, nówka 3200PLN (próbowałem regenerować dwa razy z mizernym skutkiem) > Przy przebiegu ok. 300000: > Miechy zawieszenia NIVO - ASO 1200PLN > Na chwilę obecną czuję już, że docisk sprzęgła niedomaga oraz od przebiegu ok. 250000 lewarek ma > tendencję do "haczenia" w pozycji "luz" pozostaje w dziwnym miejscu - ponoć standard. Nie > przeszkadza w jeździe a naprawa wymaga zrzucenia skrzyni - czekam aż docisk wyzionie ducha lub > zacznie szarpać na tyle mocno, że mnie zacznie wkurzać. > Eksploatacja: > Tarcze przód - 3X w tym raz niepotrzebnie > Tarcze tył - 1X > Klocki przód 5X w tym 3X przy wymianie tarcz > Oleje, filtry - wg wskazań > Rdza: > Zdecydowanie tylna klapa przy otwieranej szybie - poza tym, nie zauważono. > Środek: > Widocznie wytarta kierownica i drążek zmiany biegów. > Cała elektronika w 100% sprawna > Czy zakupił bym ponownie - OCZYWIŚCIE!!! > To auto daje naprawdę frajdę w czasie jazdy. > Jedzie 220, pali 6l, na 235/45R17 drogi trzyma się naprawdę fajnie, bagażnik nie za duży ale boxem > na dachu moją czteroosobową familię zabiera pod namiot lekkim piardem. > Ach byłbym zapomniał > W ostatnie wakacje awaria na autostradzie w Austrii: > Wytarły się szczotki w alternatorze, wymiana alternatora w ASO - 500 Euro... > Przebieg - ok 320000... Edyta: Obecnie 371523 km na blacie. W ciągu ostatniego roku: Wymiana wahaczy przód, końcówek drążków kierowniczych, gum stabilizatora z przodu i z tyłu. Wymiana akumulatora (trzecia sztuka). Rozpadło się (odkręciło) kółko sprzęgła sprężarki klimatyzatora. Docisk szarpie jak szarpał. Karoseria... No niestety ruda (wykwity) przeniosła się na ranty tylnych błotników przy zderzaku, ranty przednich drzwi, oraz progi za przednią osią. Do zrobienia albo we własnym zakresie w dwa popołudnia albo u fachowca za circa 1500 PLN (ceny z okolic Wwy). Auto jeździ jak jeździło, na wiosnę trzeba kupić kolejny komplet opon letnich (też trzeci). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.