fred77 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Od bardzo długiego czasu rozglądam się za godnym następcą mojej zacnej Felicii. Samochód nie będzie używany na co dzień ale jak już będzie to konkretnie i na dłuższe trasy. Ma mieć klimatyzację i czasami będzie ciągną około tony w postaci przyczepy z drezyną lub innym ładunkiem. Ponieważ z drezyną czasami trzeba będzie dojechać w nieciekawym terenie to wybór zawężył się do jakiegoś busa lub terenówki. Ostatecznie raczej zdecyduję się na coś terenowego i mocno rozważam zakup Nissana Terrano z lat 1998 - 2000. Nie jest to ostateczna decyzja ale jest duże prawdopodobieństwo, że to będzie ten wóz. Czy ktoś może coś jeszcze podpowiedzieć? Zachęcić? Zniechęcić? Wszelkie sugestie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 jeep'a cherokee XJ bardzo milo wspominam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > jeep'a cherokee XJ bardzo milo wspominam... Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać biegi, a nie automat. Do tego jeszcze biorę pod uwagę przedział cenowy. Samochód ma kosztować pomiędzy 10000zł, a 15000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. właśnie moim zdaniem automat w terenie robi robote... na długich podjazdach przy zmianie biegu nie masz rozłączania napędu poprzez wcisnięcie sprzegła... > Do tego jeszcze biorę pod uwagę przedział cenowy. Samochód ma kosztować pomiędzy 10000zł, a > 15000zł. spokojnie bys dał radę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Po normalnej drodze jedzie się tym tragicznie. Mieliśmy to w firmie kiedyś. 2,7 diesel palił jakieś 12l/100km i nie było różnicy czy z przyczepą czy bez. Jest to jeden z najgorszych samochodów jakimi jechałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. > Do tego jeszcze biorę pod uwagę przedział cenowy. Samochód ma kosztować pomiędzy 10000zł, a > 15000zł. proszę: XJ z manualną skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. za całe 400zł zakładasz te pudełeczko i decydujesz o zmianie biegów w automacie jeśli zechcesz, jak ci się znudzi przełączasz na off i automat decyduje http://offpoje.net/modul-aw4matic/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Po normalnej drodze jedzie się tym tragicznie. Mieliśmy to w firmie kiedyś. 2,7 diesel palił jakieś > 12l/100km i nie było różnicy czy z przyczepą czy bez. Jest to jeden z najgorszych samochodów > jakimi jechałem. I mi to zbytnio nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. Bez sensu - właśnie poza asfaltem automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym zawsze będzie to robił lepiej, z dwóch powodów: - przy zmianie biegów nie będzie odłączał napędu, - poślizg w przypadku sprzęgła hydrokinetycznego jest rzeczą absolutnie normalną, przez co nie ma dylematu "zadławić silnik czy spalić sprzęgło". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Od bardzo długiego czasu rozglądam się za godnym następcą mojej zacnej Felicii. Trochę OT: Zacząłeś się rozglądać zaraz po tym jak wsadziłeś równowartość auta w remont blacharki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Trochę OT: Zacząłeś się rozglądać zaraz po tym jak wsadziłeś równowartość auta w remont blacharki? A czemu nie? Kto wie? Może się jeszcze porozglądam rok lub więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jednak wolę sam zmieniać biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Wszelkie sugestie mile widziane. Do zastosowań które opisałeś, Cherokee będzie chyba najlepszym wyborem. Jeszcze frajdy da co nie miara na co dzień . Tylko trzeba uważać, bo zależnie od tego co trafisz może być mniejsza lub większa skarbonka, a że jesteś pedantem będzie raczej większa. Ale jak walić kasę w trupa, to przynajmniej w fajnego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Niestety terrano nie umie jeździć po czarnym z napędem 4x4. Domyślnie ma napęd na tył, ciężki silnik z przodu i lekki tył powoduje że łatwo zrobić bączka autem. Z kolei w terenie brakowało czasem blokady tylniego mechanizmu różnicowego. Miałem z silnikiem 3 litrowym, skrzynia automatyczna. Pomijając powyższe niedogodności jeździło się bardzo przyjemnie. Automat super sprawa w terenie. Niestety palił jak smok. Przy bardzo delikatnej jeździe 10 litrów, przy normalnej 12 litrów, jak się trochę pocisnęło to między 15 - 17 litrów (oczywiście ropy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 XJ 4.0 .. mam, uwielbiam, polecam > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. uwierz mi, nie chcesz manual w terenie to zło .. i spalone sprzeglo nawet kilka razy w sezonie > Do tego jeszcze biorę pod uwagę przedział cenowy. Samochód ma kosztować pomiędzy 10000zł, a > 15000zł. za 15 znajdziesz ladnie zmotanego ale musi cos zostac na pakiet startowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Niestety palił jak smok. Przy bardzo > delikatnej jeździe 10 litrów, przy normalnej 12 litrów, jak się trochę pocisnęło to między 15 > - 17 litrów (oczywiście ropy). i to ma byc smok? no prosze Cie .. moj w trasie 18, w miescie 25 a w terenie .. ile zdazy ale przy wiekszej ilosci gorek i odrobienie blota potrafi lyknac i 40 .. dobrze ze gaz tani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > XJ 4.0 .. mam, uwielbiam, polecam > uwierz mi, nie chcesz > manual w terenie to zło .. i spalone sprzeglo nawet kilka razy w sezonie ale kolega nie kupuje auta do katowania w terenie jak automat jeep'a sprawdza sie z przyczepą ? nie trzeba dokładać chłodnicy ? terrano IMO to przyjemne auto w swojej klasie, rozważałem zamiast vitarki tyle że pewnie problemem będzie znaleźć coś zdrowego 10-15kzł to chyba mało na takie auto pomyśl jeszcze nad grand vitarą, zwłaszcza jak chcesz diesla, siedzi tam fajny klekot od PSA (2.0) a auto technicznie zbliżone do terrano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > ale kolega nie kupuje auta do katowania w terenie > jak automat jeep'a sprawdza sie z przyczepą ? nie trzeba dokładać chłodnicy ? do wersji US pasowałoby dołożyć ale te na rynek europejski już mają fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > ale kolega nie kupuje auta do katowania w terenie ale ja tez nie katuje, bo szkoda mi go katowac - jedze po prostu po drogach nie utwardzonych ktore czasami sa mocno błotne (taka pora roku) i zdobywam niektore wieksze lub mniejsze gorki ogolnie cieszy mnie pokonywanie kilometrow gdy za oknami fajne widoki, a nie wpadanie w bloto po szyby i potem wyrywanie za pomoca trzech innych aut > jak automat jeep'a sprawdza sie z przyczepą ? nie trzeba dokładać chłodnicy ? tego nie wiem, mam hak ale jeszcze go nie uzywalem. ale wiatraki sa dwa (wiskoza i elektryk) wiec chyba powinno wydolic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > tego nie wiem, mam hak ale jeszcze go nie uzywalem. ale wiatraki sa dwa (wiskoza i elektryk) wiec > chyba powinno wydolic? w jeepie po części tę funkcję spełnia chłodnica wody która schładza też olej skrzyni ale przy haku powinna być osobna chłodnica dla skrzyni i w wersjach eu ona jest, niektórzy radzą by do ciężkiego terenu wymienić tę chłodnicę skrzyni na jeszcze większą/wydajniejszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > ale ja tez nie katuje, bo szkoda mi go katowac - jedze po prostu po drogach nie utwardzonych ktore > czasami sa mocno błotne (taka pora roku) i zdobywam niektore wieksze lub mniejsze gorki > ogolnie cieszy mnie pokonywanie kilometrow gdy za oknami fajne widoki, a nie wpadanie w bloto > po szyby i potem wyrywanie za pomoca trzech innych aut o widzisz to tak jak ja, i popatrz od ponad 5lat sprzęgło mam oryginalne > tego nie wiem, mam hak ale jeszcze go nie uzywalem. ale wiatraki sa dwa (wiskoza i elektryk) wiec > chyba powinno wydolic? chodzi o chłodzenie skrzyni, do niektórych aut wymagane jest dołożenie chłodnicy oleju kolega wyżej napisał że niektóre mają fabrycznie pytanie też czy drezyna jest na tyle ciężka że jeep sobie nie poradzi nawet bez chłodnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Też brałem pod uwagę ale jeżeli samochód ma czasami jeździć w terenie to wówczas ja chcę zmieniać > biegi, a nie automat. > Do tego jeszcze biorę pod uwagę przedział cenowy. Samochód ma kosztować pomiędzy 10000zł, a > 15000zł. popacz jeszcze grand vitare ta starsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > o widzisz to tak jak ja, i popatrz od ponad 5lat sprzęgło mam oryginalne > chodzi o chłodzenie skrzyni, do niektórych aut wymagane jest dołożenie chłodnicy oleju > kolega wyżej napisał że niektóre mają fabrycznie > pytanie też czy drezyna jest na tyle ciężka że jeep sobie nie poradzi nawet bez chłodnicy ? u mnie chlodnica skrzyni jest, wydawalo mi sie ze we wszystkich AW4 jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > u mnie chlodnica skrzyni jest, wydawalo mi sie ze we wszystkich AW4 jest tylko w wersji EU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > A czemu nie? Kto wie? Może się jeszcze porozglądam rok lub więcej. Jeśli dobrze pamiętam to jakiś rok temu założyłeś kontrowersyjny wątek, gdzie do upadłego broniłeś sensu przepłaconego remontu z uwagi na planowane jeszcze pięcioletnie użytkowanie samochodu. Zaczynasz się rozglądać na 4 lata przed zakupem czy jednak remont nie miał sensu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Jeśli dobrze pamiętam to jakiś rok temu założyłeś kontrowersyjny wątek, gdzie do upadłego broniłeś > sensu przepłaconego remontu z uwagi na planowane jeszcze pięcioletnie użytkowanie samochodu. > Zaczynasz się rozglądać na 4 lata przed zakupem czy jednak remont nie miał sensu? A gdzie ja napisałem, że będę się trzymał sztywno tych pięciu lat? Poza tym z tego co mi się wydaje to była mowa chyba o trzech latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > A gdzie ja napisałem, że będę się trzymał sztywno tych pięciu lat? Poza tym z tego co mi się wydaje > to była mowa chyba o trzech latach. TUTAJ Nie chcę w żadnym wypadku się czepiać, po prostu odnoszę wrażenie, że bez względu na to co Ci inni piszą i jak radzą Ty i tak zrobisz po swojemu i będziesz tego bronił. Tylko po co w takim razie pytać o porady na forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Jednak wolę sam zmieniać biegi. jednak nie ma jak to swoje doświadczenie nie ? to po co pytasz o poradę jak wiesz lepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > jednak nie ma jak to swoje doświadczenie nie ? to po co pytasz o poradę jak wiesz lepiej ? jakbyś nie zauważył wcześniej kolega Fred jest odporny na wiedzę To już któryś wątek, kiedy poddaje coś pod dyskusję, ale nie przyjmuje żadnych argumentów Tak czy siak, rzeczywiście automat w takim aucie to jedyne sensowne wyjście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > TUTAJ > Nie chcę w żadnym wypadku się czepiać, po prostu odnoszę wrażenie, że bez względu na to co Ci inni > piszą i jak radzą Ty i tak zrobisz po swojemu i będziesz tego bronił. Tylko po co w takim > razie pytać o porady na forum? Quote: No i mam samochód, który znów posłuży mi z 5 lat, bo takie jest założenie. I to według Ciebie jest argument przemawiający za tym, że będę się sztywno trzymał tego założenia? Kruszysz kopię nie wiadomo o co i po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.