gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Które z tych aut jest potencjalnie mniejsza miną, C5 około 2003 przed liftem czy Scenic II około 2004? Który silnik benzynowy bez gazu w tych autach się sprawdzi pod względem trwałości w pierwszej kolejności, a drugiej ekonomii? Wszelkie wskazówki użytkowników, mechaników mile widziane. Kto nie miał do czynienia z tymi samochodami proszę o nie zabieranie głosu Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 SCII w benzynie to bierz 2,0. na mniejsze nie patrz, bo palą niewiele mniej, no i są słabsze. usterki z tych roczników są już bardzo dobrze opanowane i tanie w usuwaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > SCII w benzynie to bierz 2,0. > na mniejsze nie patrz, bo palą niewiele mniej, no i są słabsze. > usterki z tych roczników są już bardzo dobrze opanowane i tanie w usuwaniu 2.0 będzie też mniej problematyczne, KZFR jest tam trwalsze, cewki są te same. Silnik jest mało wysilony - 136KM więc pewnie będzie też trwalszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > 2.0 będzie też mniej problematyczne, KZFR jest tam trwalsze, cewki są te same. Silnik jest mało > wysilony - 136KM więc pewnie będzie też trwalszy ok, czyli jeśli scenic II to 2.0 136KM - ile to pali w tej wysokiej budzie, pewnie z 11-12 w mieście czy więcej? moje stilo pali w tej chwili 10-11 litrów, więc specjalnie nie jestem przerażony, ale jeśli pali 14-15 to raczej zrezygnuję. mało widzę tych aut (2.0) jest na rynku wtórnym, większość benzyn 1.6, czy to przepaść pomiędzy 2.0 a 1.6 jeśli chodzi o awaryjność? jakie są jeszcze inne bolączki tego auta, słabe punkty - totalna syntetyczna wiedza mi tu jest potrzebna na które auto się zdecydować. KZFR - koło zmiennych faz rozrządu - dobrze rozszyfrowałem? domyślam się, że w 1.6 to słaby punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > jakie są jeszcze inne bolączki tego auta, słabe punkty - totalna syntetyczna wiedza mi tu jest > potrzebna na które auto się zdecydować. tego modelu raczej, bo na silnik to nie słyszałem, by ktoś narzekał lub zgłaszał problemy. typowe usterki to elektryka generalnie łatwa w opanowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 2.0 Scenic II w automacie gazu pali 13L benzyny palił mi koło 11 a na forum Scenic Manuale koło 9L ludzie piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > ok, czyli jeśli scenic II to 2.0 136KM - ile to pali w tej wysokiej budzie, pewnie z 11-12 w > mieście czy więcej? moje stilo pali w tej chwili 10-11 litrów, więc specjalnie nie jestem > przerażony, ale jeśli pali 14-15 to raczej zrezygnuję. Kolega Lysy już to rozwinął > mało widzę tych aut (2.0) jest na rynku wtórnym, większość benzyn 1.6, czy to przepaść pomiędzy 2.0 > a 1.6 jeśli chodzi o awaryjność? nie, są raczej zbliżone ale ze wskazaniem na 2.0 > jakie są jeszcze inne bolączki tego auta, słabe punkty - totalna syntetyczna wiedza mi tu jest > potrzebna na które auto się zdecydować. > KZFR - koło zmiennych faz rozrządu - dobrze rozszyfrowałem? domyślam się, że w 1.6 to słaby punkt. Zgadza się, w 2.0 też jest, też się psuję, ale z tego co mi wiadomo to zdecydowanie rzadziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daroo89 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Nie wiem jak to ludzie robią, co bym nie robił to mi 1.6 w mieście mniej niż 9.8l nie spali, a tu niby 2.0 tyle bierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Nie wiem jak to ludzie robią, co bym nie robił to mi 1.6 w mieście mniej niż 9.8l nie spali, a tu > niby 2.0 tyle bierze. nie wiem nie mam pojęcia ja mam automat więc wiem tylko to co piszą Jak miałem Megane II 1.6 to paliła mi między 7-8 L No i często słabszy silnik pali tyle ile większy w tej samej budzie bo mój kolega miał megane 1.4 i paliła mu koło 8L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daroo89 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Wiadomo, w Scenicu 1.6 ma co szarpać. Chciałem 2.0, ale... żona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > ok, czyli jeśli scenic II to 2.0 136KM - ile to pali w tej wysokiej budzie, pewnie z 11-12 w > mieście czy więcej? moje stilo pali w tej chwili 10-11 litrów, więc specjalnie nie jestem > przerażony, ale jeśli pali 14-15 to raczej zrezygnuję. > mało widzę tych aut (2.0) jest na rynku wtórnym, większość benzyn 1.6, czy to przepaść pomiędzy 2.0 > a 1.6 jeśli chodzi o awaryjność? > jakie są jeszcze inne bolączki tego auta, słabe punkty - totalna syntetyczna wiedza mi tu jest > potrzebna na które auto się zdecydować. > KZFR - koło zmiennych faz rozrządu - dobrze rozszyfrowałem? domyślam się, że w 1.6 to słaby punkt. Tak KZFR to tak jak piszesz ponoć 2.0 są mniej awaryjne i mało kto narzeka. z jego bolączek to jeszcze taki diwajs on odmy który lubi się zużyć i przy opalaniu głośniej chodzi ( ponoć nie wpływa na eksploatacje ) Co do bolączek to pewnie raczej elektryczne typu zamek bagażnika , przyciski w klamce w systemie Hands Free , hamulec elektryczny choć jego naprawa to nie kosmos bo 250zł . lub oporniki w liczniku koszt naprawy 200zł . To tyle co najwięcej piszą o C5 się nie wypowiem bo nie miałem i nie znam więc bzdur nie chcę pisać druga sprawa 1.6 może palić podobnie do 2.0 z tego co piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Co do bolączek to pewnie raczej elektryczne typu zamek bagażnika , tylko jeden taki przypadek znam > przyciski w klamce w systemie > Hands Free miałem, zrobiłem, bardzo popularne (koszt 5 mikrowyłączników w ASO 18 PLN) > hamulec elektryczny choć jego naprawa to nie kosmos bo 250zł . nie miałem, bardzo popularne > lub oporniki w liczniku koszt naprawy 200zł . gasnący wyświetlacz? miałem, bardzo popularne 100 PLN + przesyłka dodam jeszcze: - opadające szyby, zdarza się - koszt części 25 PLN w ASO, wymiana 15 minut - wymiana łożysk w ramieniu wycieraczek, bardzo popularne - łożysko 2 PLN (608R), wymiana ok. godziny - silnik obiegu wewnętrznego - zdarza się, koszt nowego ok. 100 PLN, wymiana ech... - czujniki na pedałach gazu i hamulca - zdarza się, koszt ok. 30 PLN/szt., wymiana ok. 30 min/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Nie wiem jak to ludzie robią, co bym nie robił to mi 1.6 w mieście mniej niż 9.8l nie spali, a tu > niby 2.0 tyle bierze. bo 1.6 jest za słaby do tej budy i dlatego dużo pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Że się wtrącę to jeśli chodzi o reno to mówimy o modelu jak z tego ogłoszenia: http://otomoto.pl/renault-scenic-C31761935.html znajomy coś narzekał że tarcze tył z łożyskami to prawda i koszty spore, licznik mu padł i też go szarpło więc chyba źle szukał jak naprawić bo podawane wyżej kwoty są akceptowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > znajomy coś narzekał że tarcze tył z łożyskami to prawda i koszty spore, licznik mu padł i też go mógł same tarcze zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > 2.0 Scenic II w automacie gazu pali 13L benzyny palił mi koło 11 a na forum Scenic Manuale koło > 9L ludzie piszą Podziwiam i zazdroszczę. Mój SCENIC II 1.6 palił LPG 10 na trasie i 12.5 w mieście. Wynik powtarzalny wielokrotnie, spalanie miejskie dla Wrocławia. SCENIC II 1.9 dCi spalał odpowiednio 6.5 w trasie i 10.5 w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > tylko jeden taki przypadek znam > miałem, zrobiłem, bardzo popularne (koszt 5 mikrowyłączników w ASO 18 PLN) > nie miałem, bardzo popularne Elektryczny ręczny częściej pada w grandach niż w krótkich. Ma inną konstrukcję. > gasnący wyświetlacz? miałem, bardzo popularne 100 PLN + przesyłka Powyżej 2005 lub 2006 wyświetlacze poprawiono i już nie padają. > dodam jeszcze: > - opadające szyby, zdarza się - koszt części 25 PLN w ASO, wymiana 15 minut > - wymiana łożysk w ramieniu wycieraczek, bardzo popularne - łożysko 2 PLN (608R), wymiana ok. > godziny > - silnik obiegu wewnętrznego - zdarza się, koszt nowego ok. 100 PLN, wymiana ech... > - czujniki na pedałach gazu i hamulca - zdarza się, koszt ok. 30 PLN/szt., wymiana ok. 30 min/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Podziwiam i zazdroszczę. > Mój SCENIC II 1.6 palił LPG 10 na trasie i 12.5 w mieście. Wynik powtarzalny wielokrotnie, spalanie > miejskie dla Wrocławia. > SCENIC II 1.9 dCi spalał odpowiednio 6.5 w trasie i 10.5 w mieście. Mój 2,0i automat pali 12-13 LPG po Warszawie, 10-11 w trasie. Benzyny palił odpowiedni 2 l mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Elektryczny ręczny częściej pada w grandach niż w krótkich. Ma inną konstrukcję. na pewno jest w innym miejscu, ale na podstawie 4-o letniego obcowania z forumowymi SC II nie potwierdzam tego, co napisałeś na pewno dziś można go znacznie szybciej i taniej naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > na pewno jest w innym miejscu, ale na podstawie 4-o letniego obcowania z forumowymi SC II nie > potwierdzam tego, co napisałeś > na pewno dziś można go znacznie szybciej i taniej naprawić. i były też jakieś akcje serwisowe z nim związane. Zmiana oprogramowania czy ćuś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 były, bo podobno na świecie kilka sceników w trakcie jazdy zostało ni z gruchy ni z pietruchy zahamowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.