franekrob Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 poproszę plusy i minusy nowej cytryny C4 1,6 vti 110 KM ew porównanie z konkurencją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > poproszę plusy i minusy nowej cytryny C4 1,6 vti 110 KM > ew porównanie z konkurencją + wygląd, stylizacja, ergonomia, - ten silnik, za słaby do tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > + wygląd, stylizacja, ergonomia, > - ten silnik, za słaby do tego auta a jak z awaryjnością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > + wygląd, stylizacja, ergonomia, > - ten silnik, za słaby do tego auta Wiekszosc kompaktow tyle ma i ludzie jezdza. Jak uda sie wynegocjowac dobra cene to brac. Jak nie to isc do konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > a jak z awaryjnością? Jak kupisz zadbany egzemplarz, to nie bedzie wieksza niz innych aut tego segmentu. Jest kilka rzeczy, ktore warto sprawdzic przed zakupem: - dzialania kilmatronika, - dzialania przelacznika zespolonego przy kierownicy, - dzialanie skretnych xenonow, Minusem jest 5-biegowa skrzynia, przez co auto jest dosc glosne przy predkosciach 130+km/h. Najlepiej podpiac auto pod Lexie i zrobic pelna diagnostyke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Jak kupisz zadbany egzemplarz, to nie bedzie wieksza niz innych aut tego segmentu. > Jest kilka rzeczy, ktore warto sprawdzic przed zakupem: > - dzialania kilmatronika, > - dzialania przelacznika zespolonego przy kierownicy, > - dzialanie skretnych xenonow, > Minusem jest 5-biegowa skrzynia, przez co auto jest dosc glosne przy predkosciach 130+km/h. > Najlepiej podpiac auto pod Lexie i zrobic pelna diagnostyke rozważamy nówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > rozważamy nówkę Ja pisalem o poprzedniej generacji... W najnowszych chyba nie ma silnika 1.6 110KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Ja pisalem o poprzedniej generacji... > W najnowszych chyba nie ma silnika 1.6 110KM... taką jechałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > taką jechałem 1.6 VTI ma 120KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > 1.6 VTI ma 120KM... ok. Moja wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 jakos mam uraz do tego silnika, coprawda poprawili juz rozrzad, ale ten silnik nadal pracuje dziwnie i niestety obawiam sie ze w dalszym ciagu bedzie awaryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji? To była stara konstrukcja, na plus gazowalność, na minus SPALANIE i osiągi. Szukałem poprzedniej C4 i jeździłem kilkoma, te koniki Citroena to chyba jakieś inne są albo tylko na papierze. A C4 D3 1.4 to już w ogóle była porażka, w porównaniu z obecnym 1.4 w Toyocie to makabra była, najbardziej mulasty 1.4 w kompakcie jakim jechałem. Sam jestem ciekaw jak jest z nowszymi C4, może bym się za jakiś czas na nowy skusił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji? Nie. 1.6VTi 120KM to silnik zrobiony w kooperacji PSA z BMW. Stosowany również w Mini. Wrażliwy na ilość i jakość oleju. Trzeba mocno pilnować by stan utrzymywał się raczej w górnych stanach wg bagnetu. A trochę potrafi go spalić - znajomym bierze ~1-1,5L pomiędzy wymianami (co rok, co w ich przypadku daje przebieg 13-16kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji? To była stara konstrukcja, na > plus gazowalność, na minus SPALANIE i osiągi. Szukałem poprzedniej C4 i jeździłem kilkoma, te > koniki Citroena to chyba jakieś inne są albo tylko na papierze. A C4 D3 1.4 to już w ogóle > była porażka, w porównaniu z obecnym 1.4 w Toyocie to makabra była, najbardziej mulasty 1.4 w > kompakcie jakim jechałem. Sam jestem ciekaw jak jest z nowszymi C4, może bym się za jakiś czas > na nowy skusił. Problemem jest masa tych aut, a nie slabe konie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > poproszę plusy i minusy nowej cytryny C4 1,6 vti 110 KM > ew porównanie z konkurencją Mam i nie zniechęcam. Przed zakupem siadłem za kólkiem i-30 i zrezygnowałem. Nie leżał mi ogląd otoczenia z miejsca za kierownicą. Prawie trzy lata bez awarii. Poszukaj tu moich wpisów, bo kilka razy pisałem o wrażeniach i bolączkach. Wersja wtedy nazywała się seduction (środek z wyposażenia) Bardzo wygodny kanapowóz. Zmieniłem olej na Motul i polecam go. Znacznie zmniejszył się i skrócił dieslowaty klekot na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > jakos mam uraz do tego silnika, coprawda poprawili juz rozrzad, ale ten silnik nadal pracuje > dziwnie i niestety obawiam sie ze w dalszym ciagu bedzie awaryjny VTI nie ma się co obawiać (oby tylko pilnować stanu oleju, najlepiej więcej niż 2/3 podziałki). Z THP były duże problemy i w sumie to chyba dalej są - z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, kolektor wydechowy też nie jest zbyt trwały - potrafi pęknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Niestety, z mojego doswiadczenia narazone sa silniki N/A i Turbo w jednakowym stopniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Niestety, z mojego doswiadczenia narazone sa silniki N/A i Turbo w jednakowym stopniu Wariatory świrowały z tego co ni sie przypomniało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Wariatory świrowały z tego co ni sie przypomniało. Jest obecnie w Citroenie jakis silnik benzynowym, ktory mozna smialo polecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Jest obecnie w Citroenie jakis silnik benzynowym, ktory mozna smialo polecic? Śmiem twierdzić ze żadna konstrukcja nie jest bezawaryjna, ja bym się nad dieslem wolał zastanowić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Jest obecnie w Citroenie jakis silnik benzynowym, ktory mozna smialo polecic? A po co benzynowy, jak mają świetnego diesla 1,6 HDi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > A po co benzynowy, jak mają świetnego diesla 1,6 HDi ? Bo zwyczajnie w swiecie nie chce diesla Poza tym co w nim swietnego poza niskim spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Bo zwyczajnie w swiecie nie chce diesla > Poza tym co w nim swietnego poza niskim spalaniem? Przyzwoicie przyspiesza bez redukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > A po co benzynowy, jak mają świetnego diesla 1,6 HDi ? Nie każdy chce/ma z czego dopłacać 11 kPLN do HDI. To ponad 30 tys km jazdy benzyniakiem zanim różnica zacznie się zwracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Trzeba mocno pilnować by stan utrzymywał się raczej w górnych > stanach wg bagnetu. Że co? A jak jest w "dolnej normie", to co się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Że co? > A jak jest w "dolnej normie", to co się dzieje? Wtedy frytki są nierówno dosmażone A tak na serio to może pracuje mniej kulturalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Że co? > A jak jest w "dolnej normie", to co się dzieje? Pewnie chodzi o trwalosc wariatora albo rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Pewnie chodzi o trwalosc wariatora albo rozrzadu Z delikatnym wariatorem (rozumiem, że macie na myśli mechanizm zmiennych faz rozrządu - a jest nim Valvetronic (VTI to silnik PSA - BMW, tak jak już napisał Kenickie)), szczerze mówiąc, to pierwsze słyszę - często przeglądam forum Peugeota... i sam mam Puga z silnikiem VTI. Hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu nie działa dobrze przy niskim stanie oleju (ten napinacz jest ogólnie słabym punktem silników VTI dlatego trzeba trochę na niego chuchać i dmuchać). Nieraz też zawieść potrafi czujnik położenia wałka rozrządu. I jeszcze z czujnikiem odpowiedzialnym za informację o poziomie oleju bywa problem (po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wyświetlana jest informacja o stanie oleju). edit: zdarza się też, że czujnik temperatury płynu chłodzącego trzeba wymienić (jego wskazania wpływają na pracę silnika), potrafi się po prostu zepsuć. Ale jakby coś, to części te nie są drogie - koszt od około 50 do 120 zł. Możliwe jest też, że w nowych silnikach VTI część tych usterek już nie występuje albo występuje rzadziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > A tak na serio to może pracuje mniej kulturalnie? Też tak może być, ponieważ w silniku występują hydrauliczne popychacze zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > Też tak może być, ponieważ w silniku występują hydrauliczne popychacze zaworów. Tak samo miałem w obu Mazdach - najfajniej silnik pracował na dość świeżym oleju, przy jego poziomie 3/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.