Skocz do zawartości

C4 + i -


franekrob

Rekomendowane odpowiedzi

> a jak z awaryjnością?

Jak kupisz zadbany egzemplarz, to nie bedzie wieksza niz innych aut tego segmentu.

Jest kilka rzeczy, ktore warto sprawdzic przed zakupem:

- dzialania kilmatronika,

- dzialania przelacznika zespolonego przy kierownicy,

- dzialanie skretnych xenonow,

Minusem jest 5-biegowa skrzynia, przez co auto jest dosc glosne przy predkosciach 130+km/h.

Najlepiej podpiac auto pod Lexie i zrobic pelna diagnostyke ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupisz zadbany egzemplarz, to nie bedzie wieksza niz innych aut tego segmentu.

> Jest kilka rzeczy, ktore warto sprawdzic przed zakupem:

> - dzialania kilmatronika,

> - dzialania przelacznika zespolonego przy kierownicy,

> - dzialanie skretnych xenonow,

> Minusem jest 5-biegowa skrzynia, przez co auto jest dosc glosne przy predkosciach 130+km/h.

> Najlepiej podpiac auto pod Lexie i zrobic pelna diagnostyke

rozważamy nówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji? To była stara konstrukcja, na plus gazowalność, na minus SPALANIE i osiągi. Szukałem poprzedniej C4 i jeździłem kilkoma, te koniki Citroena to chyba jakieś inne są albo tylko na papierze. A C4 D3 1.4 to już w ogóle była porażka, w porównaniu z obecnym 1.4 w Toyocie to makabra była, najbardziej mulasty 1.4 w kompakcie jakim jechałem. Sam jestem ciekaw jak jest z nowszymi C4, może bym się za jakiś czas na nowy skusił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji?

Nie. 1.6VTi 120KM to silnik zrobiony w kooperacji PSA z BMW. Stosowany również w Mini.

Wrażliwy na ilość i jakość oleju. Trzeba mocno pilnować by stan utrzymywał się raczej w górnych stanach wg bagnetu. A trochę potrafi go spalić - znajomym bierze ~1-1,5L pomiędzy wymianami (co rok, co w ich przypadku daje przebieg 13-16kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ten sam tylko odmieniony silnik co w poprzedniej generacji? To była stara konstrukcja, na

> plus gazowalność, na minus SPALANIE i osiągi. Szukałem poprzedniej C4 i jeździłem kilkoma, te

> koniki Citroena to chyba jakieś inne są albo tylko na papierze. A C4 D3 1.4 to już w ogóle

> była porażka, w porównaniu z obecnym 1.4 w Toyocie to makabra była, najbardziej mulasty 1.4 w

> kompakcie jakim jechałem. Sam jestem ciekaw jak jest z nowszymi C4, może bym się za jakiś czas

> na nowy skusił.

Problemem jest masa tych aut, a nie slabe konie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poproszę plusy i minusy nowej cytryny C4 1,6 vti 110 KM

> ew porównanie z konkurencją

Mam i nie zniechęcam. Przed zakupem siadłem za kólkiem i-30 i zrezygnowałem. Nie leżał mi ogląd otoczenia z miejsca za kierownicą. Prawie trzy lata bez awarii. Poszukaj tu moich wpisów, bo kilka razy pisałem o wrażeniach i bolączkach. Wersja wtedy nazywała się seduction (środek z wyposażenia) Bardzo wygodny kanapowóz. Zmieniłem olej na Motul i polecam go. Znacznie zmniejszył się i skrócił dieslowaty klekot na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos mam uraz do tego silnika, coprawda poprawili juz rozrzad, ale ten silnik nadal pracuje

> dziwnie i niestety obawiam sie ze w dalszym ciagu bedzie awaryjny

VTI nie ma się co obawiać (oby tylko pilnować stanu oleju, najlepiej więcej niż 2/3 podziałki). Z THP były duże problemy i w sumie to chyba dalej są - z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, kolektor wydechowy też nie jest zbyt trwały - potrafi pęknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie chodzi o trwalosc wariatora albo rozrzadu

Z delikatnym wariatorem (rozumiem, że macie na myśli mechanizm zmiennych faz rozrządu - a jest nim Valvetronic (VTI to silnik PSA - BMW, tak jak już napisał Kenickie)), szczerze mówiąc, to pierwsze słyszę - często przeglądam forum Peugeota... i sam mam Puga z silnikiem VTI. Hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu nie działa dobrze przy niskim stanie oleju (ten napinacz jest ogólnie słabym punktem silników VTI dlatego trzeba trochę na niego chuchać i dmuchać). Nieraz też zawieść potrafi czujnik położenia wałka rozrządu. I jeszcze z czujnikiem odpowiedzialnym za informację o poziomie oleju bywa problem (po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wyświetlana jest informacja o stanie oleju). edit: zdarza się też, że czujnik temperatury płynu chłodzącego trzeba wymienić (jego wskazania wpływają na pracę silnika), potrafi się po prostu zepsuć. Ale jakby coś, to części te nie są drogie - koszt od około 50 do 120 zł. Możliwe jest też, że w nowych silnikach VTI część tych usterek już nie występuje albo występuje rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.