Skocz do zawartości

Scenic II elektryczny ręczny jak znosi mrozy ?


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie sie zaciąga automatycznie za każdym razem. Nie wiem czy konstrukcja jest taka sama ale to nie technologia kosmiczna.

Co prawda w nocy auto stoi w garażu ale jak w dzień było po -30 stopni i auto stało na mrozie ponad 8 godzin to nic sie z nim nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą poprzednią zimę działał u mnie automatycznie, a u znajomych tych zim już było kilka i nic się nie stało.

Ja wychodzę z założenia, że ręczny jest po to aby go używać. Czy ręczny ręczny czy automatyczny. Zawsze w każdym aucie używałem i nigdy nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całą poprzednią zimę działał u mnie automatycznie, a u znajomych tych zim już było kilka i nic się

> nie stało.

> Ja wychodzę z założenia, że ręczny jest po to aby go używać. Czy ręczny ręczny czy automatyczny.

> Zawsze w każdym aucie używałem i nigdy nie było problemu.

jop jop ale nawet w instrukcji by było napisane że przy mrozach żeby nie zaciągać go na noc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nigdy nie miałem z ręcznym problemów. Wg mnie to jest najmniej awaryjna rzecz w scenicu.

> Chociaż zdarzają się przypadki, że ktoś miał zonka na skrzyżowaniu,bo ręczny nie puścił.

a czemu by miał się zaciągnąć ? u mnie chyba tylko jak dam na P i na N jak zgaszę silnik hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas się automatycznie zaciąga

To do bani. Bo o ile w suche dni i w suchym klimacie to i może nic się nie wydarzy, o tyle z wilgotnym klimacie jaki mamy nad morzem...

Powiem tak, nie pamiętam zimy bym nie miał problemu z zamarzającym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To do bani. Bo o ile w suche dni i w suchym klimacie to i może nic się nie wydarzy, o tyle z

> wilgotnym klimacie jaki mamy nad morzem...

> Powiem tak, nie pamiętam zimy bym nie miał problemu z zamarzającym ręcznym.

W jakim aucie? Bo w SC miałem non stop problem z ręcznym a w Clio oraz Megane nigdy.

Słyszałem od ludzi którzy mają elektryczny ręczny że działa super i nie narzekają, a ludzie którzy nie mieli pisali że to beznadziejne i musi być awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakim aucie? Bo w SC miałem non stop problem z ręcznym a w Clio oraz Megane nigdy.

> Słyszałem od ludzi którzy mają elektryczny ręczny że działa super i nie narzekają, a ludzie którzy

> nie mieli pisali że to beznadziejne i musi być awaryjne.

Problem miałem w każdym z fiatów (126 -SC- Palio).

Problem występował Fieście (dwa rożne roczniki i modele), w Hondzie, ba , nawet Corolla e11 przymarzła.

Tyle że u mnie jest wilgotniej, bo mam kałużę 500m w linii prostej od domu.

Po jednym przypadku jak nie pojechałem do roboty, oduczyłem się zaciągać. Zostawiam na wstecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy ilu na minusie nie zaciągacie go na noc ?

zawsze świadomie nie zostawiam na ręcznym. no chyba, że na 10 minut. w pozostałych przypadkach tylko na biegu, z kołami skręconymi w krawężnik.

i jakby kto nie wiedział - żeby zwolnić ręczny nie trzeba odpalać silnika jak to robią fachoffcy sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze świadomie nie zostawiam na ręcznym. no chyba, że na 10 minut. w pozostałych przypadkach

> tylko na biegu, z kołami skręconymi w krawężnik.

> i jakby kto nie wiedział - żeby zwolnić ręczny nie trzeba odpalać silnika jak to robią fachoffcy

Skręcać kół też się nie powinno że względu na blokadę kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy ilu na minusie nie zaciągacie go na noc ?

miałem w automacie jak go kupilem w 2009.

było super do czasu jak na lekkiej górce pod kościołem się nie zwolnił ,ani ręczne zwolnienie nie zadziało,zmagałem się z 1 h wreszcie puściło.

Od tamtej pory kumpel wyłączył i jest ok.

Ale jak zaciągam ręcznie to nadal mam dreszcz emocji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem w automacie jak go kupilem w 2009.

> było super do czasu jak na lekkiej górce pod kościołem się nie zwolnił ,ani ręczne zwolnienie nie

> zadziało,zmagałem się z 1 h wreszcie puściło.

> Od tamtej pory kumpel wyłączył i jest ok.

> Ale jak zaciągam ręcznie to nadal mam dreszcz emocji

a powiedz mi który rok ? po akcji serwisowej ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba używać cały czas wówczas nie będzie żadnych z nim problemów.

> Na pewno przy - 20 C nie ma żadnych problemów

używam automatycznie a dzisiaj jedno koło się zmroziło dziwnie i nie odpuściło zlosnik.gif

ale zaciągnąłem jeszcze raz zwolniłem przejechałem 1m i odpuściło i serwisy się pogasiły od ABS , ASR ok.gif ciekawe jak będzie dalej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używam automatycznie a dzisiaj jedno koło się zmroziło dziwnie i nie odpuściło

> ale zaciągnąłem jeszcze raz zwolniłem przejechałem 1m i odpuściło i serwisy się pogasiły od ABS ,

> ASR ciekawe jak będzie dalej

będzie tylko gorzej skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego ja wyłączyłem automatyczne zaciąganie ręcznego. Znaczy przełączyłem na "kraje o zimnym

> klimacie". Lubię jak ja "rządzę". Ale od czasu do czasu go sam ręcznie zaciągam na postoju,

> co by się przesmarował...

właśnie tak też zrobiłem,czasami jak potrzeba to zaciąga grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASR ciekawe jak będzie dalej

wjedź na kanał/najazd, zostaw na biegu - odblokuj ręczny. ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO pooglądaj końcówki linek, tam gdzie chowają się w pancerz:

1) dokładnie oczyść końce

2) sprawdź czy nie zaczęła się strzępić otulina z tworzywa, która ochrania samą linkę metalową. ona lubi przeszkadzać w odblokowaniu

3) generalnie trzeba wziąć szczotkę drucianą, odtłuszczacz w sprayu i raz na kilka lat poczyścić to wszystko na kole tylnym (mechanizmy, dźwignię), uważając by szczotka nie zniszczyć tej otuliny. najlepiej niczym tego nie smarować, bo smar łapie brud,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wjedź na kanał/najazd, zostaw na biegu - odblokuj ręczny. ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO pooglądaj końcówki

> linek, tam gdzie chowają się w pancerz:

> 1) dokładnie oczyść końce

> 2) sprawdź czy nie zaczęła się strzępić otulina z tworzywa, która ochrania samą linkę metalową. ona

> lubi przeszkadzać w odblokowaniu

> 3) generalnie trzeba wziąć szczotkę drucianą, odtłuszczacz w sprayu i raz na kilka lat poczyścić to

> wszystko na kole tylnym (mechanizmy, dźwignię), uważając by szczotka nie zniszczyć tej

> otuliny. najlepiej niczym tego nie smarować, bo smar łapie brud,

a to jutro może podjadę do mojego mechanika hmm.gif

jak na razie wszystko ok i dziwne bo problem nie istniał w tym że problem był w ręcznym bo on się odblokował i nie pokazywał problemu tylko tak jak by zaciski nie puściły hmm.gif i wydaje mi się że bardziej tu powinienem przeczyścić hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze w trakcie zmian kół (zimowe/letnie) myję wszystko sprayem do hamulców i obstukuję młotkiem

tu akurat nie robię bo nie mam gdzie a że w miarę nowy nabytek to nie pomyślałem o tym ok.gif

gdzie można kupić od ręki taki spray ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.