poziomek Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Golf Hybrid nadchodzi... Quote: Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi hybrydowa odmiana Volkswagena Golfa. Wiadomo już, że otrzyma przydomek "GTE". Volkswagen /Volkswagen Volkswagen Golf GTE będzie napędzany hybrydowym układem napędowym z możliwością ładowania akumulatorów z domowego gniazdka (plug-in), pochodzącym z prototypowego Audi A3 e-tron. Składa się on z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 150 KM, połączonego ze 102-konną jednostką elektryczną oraz 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG. Łączna moc maksymalna tego tandemu wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy - 350 Nm. Oto niemiecka odpowiedź na japońskiego Priusa. VW Jetta z fabryki w Meksyku, zrobiona pod gusta amerykańskie. czytaj więcej Zgromadzona w bateriach energia ma pozwalać na pokonanie dystansu do 50 km bez udziału motoru spalinowego. Ich ładowanie z gniazdka trwa około 4 godzin (wystarczy też 30 min jazdy autostradowej), a prędkość maksymalna samochodu w trybie elektrycznym zostaje ograniczona do 130 km/h. Korzystając z obu silników, Golf GTE rozpędza się do "setki" w niespełna 8 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 200 km/h. Jeśli w pełni wykorzystać możliwości trybu elektrycznego, średnie zużycie paliwa na odcinku 100 km ma według Volkswagena wynosić jedynie 1,5 l/100 km. Golf GTE zostanie zaprezentowany jesienią br., prawdopodobnie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. msob Kto odważny do zakupu? Co do wytłuszczonego tekstu.... jaki maksymalny moment obecnie przenosi to 6 DSG 350 NM? ? Zakładając, że wzmocnią to i tak cudów nie zrobią, maks pewnie ze 400NM. Ojjjj będzie się działo Już więcej nie narzekam i chowam się do jamki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Kto odważny do zakupu? Jedyne sensowne rozwiązanie to jest takie jak w lokomotywach, Amperach i Voltach - silnik spalinowy pracuje na optymalnych parametrach i napędza generator który kręci silnikami elektrycznymi. Nie wiem, czy GM ma na to patent, ale nie mogę zrozumieć dlaczego inni idą w zupełnie innym slepym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Jedyne sensowne rozwiązanie to jest takie jak w lokomotywach, Amperach i Voltach - silnik spalinowy > pracuje na optymalnych parametrach i napędza generator który kręci silnikami elektrycznymi. > Nie wiem, czy GM ma na to patent, ale nie mogę zrozumieć dlaczego inni idą w zupełnie innym > slepym kierunku. To nie jest optymalne rozwiązanie. Silnik spalinowy pracujący na optymalnych warunkach musi stale ładować akumulatory, a dopiero te napędzają silniki elektryczne. Inaczej nie będzie optymalnej pracy spaliniaka. W lokomotywach czy dużych ciężarówkach, stosuje się ten motyw ze względu na duży moment i elastyczność silników elektrycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > To nie jest optymalne rozwiązanie. Silnik spalinowy pracujący na optymalnych warunkach musi stale > ładować akumulatory, a dopiero te napędzają silniki elektryczne. Ale przecież nie musi tego robić przez cały czas jak samochód jedzie, nie mówiąc że 24 godziny na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Ale przecież nie musi tego robić przez cały czas jak samochód jedzie, nie mówiąc że 24 godziny na > dobę. Wystarczy, że będzie doładowywał w czasie jazdy. Biorąc pod uwagę doładowanie wstępne w domu, rekuperacje przy hamowaniu i brak strat na przeniesienie napędu w skrzyni powinno wyjść dużo efektywniej. Kwestia jedynie akumulatorów, które teraz są mało trwałe i wydajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 hybrydy z pluginem są żałośnie drogie. golf pewnie nie będzie inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Wystarczy, że będzie doładowywał w czasie jazdy. Biorąc pod uwagę doładowanie wstępne w domu, Czepiasz się jak mój profesor doktor habilitowany i "wuj z Zamościa jeden" , zamiast przyjąć do wiadomości fakty zasadnicze! W Zakopcu też woda leci ludziom z gór za darmo i par excellence nic z tym nie zrobi, żeby nie wiem co . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > hybrydy z pluginem są żałośnie drogie. golf pewnie nie będzie inny. Tylko czemu? Ze względu na dużo wieksze aku czy układ ładujący? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Fajny, moża by do pracy na samym elektryku jeździć. Na zakupy też Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Kto odważny do zakupu? > Co do wytłuszczonego tekstu.... jaki maksymalny moment obecnie przenosi to 6 DSG 350 NM? ? > Zakładając, że wzmocnią to i tak cudów nie zrobią, maks pewnie ze 400NM. Ojjjj będzie się > działo Już więcej nie narzekam i chowam się do jamki.... Na "zachodzie" jest wiele r32 powyzej 400nm i 250 koni z dsg. Z tego co czytalem jedyna rzecz to przypalone sprzegła, ale są dostępne mocniejsze sprzęgła na których tego problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Kto odważny do zakupu? jeśli cena będzie w miarę rozsądna, to ja bardzo chętnie w miarę rozsądna, to na poziomie chociażby aktualnego aurisa H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > (...) > Kto odważny do zakupu? > Co do wytłuszczonego tekstu.... jaki maksymalny moment obecnie przenosi to 6 DSG 350 NM? ? > Zakładając, że wzmocnią to i tak cudów nie zrobią, maks pewnie ze 400NM. Ojjjj będzie się > działo Już więcej nie narzekam i chowam się do jamki.... Ta, każda hybryda jaką dotąd jeździłem dostarczała żałosnych wrażeń z jazdy, nawet jeśli na papierze obiecywali że będzie dobrze. Ciekawe czy ten Golf będzie potrafił więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Ta, każda hybryda jaką dotąd jeździłem dostarczała żałosnych wrażeń z jazdy, nawet jeśli na > papierze obiecywali że będzie dobrze. > Ciekawe czy ten Golf będzie potrafił więcej. A jakimi jeździłeś? Napęd Toyoty (Prius, Auris czy Lexusy), mimo obiektywnie niezłych osiągów, przyjemności nie daje żadnych... Z chęcią oddałbym nawet litr/100km na rzecz wirtualnych przełożeń (jak np. w nowej wersji Audi Multitronic czy np. CVT w C-Max 1.6) i wyłączenia silnika elektrycznego tylko na postoju... Honda, z napędem bardziej konwencjonalnym i ze skrzynią CVT daje przyjemności minimalnie więcej. Voltem nie jeździłem... Jeśli tutaj jest DSG, to znaczy że auto będzie brzmiało normalnie przy przyśpieszaniu, wraz z większą prędkością silnik będzie się kręcił szybciej. IMHO całkiem ciekawa propozycja, ale wydaje mi się, że koszt zakupy będzie zabijać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > A jakimi jeździłeś? Napęd Toyoty (Prius, Auris czy Lexusy), mimo obiektywnie niezłych osiągów, > przyjemności nie daje żadnych... Auris oraz Lexusy CT200 (to samo co Auris) i IS300h. Po tym ostatnim spodziewałem się najwięcej. > Z chęcią oddałbym nawet litr/100km na rzecz wirtualnych > przełożeń (jak np. w nowej wersji Audi Multitronic czy np. CVT w C-Max 1.6) Wirtualne przełożenia w Subaru działają IMO perfekcyjnie. > i wyłączenia > silnika elektrycznego tylko na postoju... Honda, z napędem bardziej konwencjonalnym i ze > skrzynią CVT daje przyjemności minimalnie więcej. Voltem nie jeździłem... Możliwe że powyższe auta zabija właśnie skrzynia. Ale za to jest bardzo sprytnie zrobiona i z tego co wiem trwała i bezawaryjna. > Jeśli tutaj jest DSG, to znaczy że auto będzie brzmiało normalnie przy przyśpieszaniu, wraz z > większą prędkością silnik będzie się kręcił szybciej. Niby tak, ale ciarki mam na myśl o możliwej awaryjności DSG z takim układem. > IMHO całkiem ciekawa propozycja, ale > wydaje mi się, że koszt zakupy będzie zabijać... A to na pewno. Już Toyota chce za swoje hybrydy kasy z sufitu. VW się tu świetnie odnajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Auris oraz Lexusy CT200 (to samo co Auris) i IS300h. Po tym ostatnim spodziewałem się najwięcej. IS300h na papierze wygląda rewelacyjnie, a w realu pewnie ma dokładnie te wyniki z papieru... > Wirtualne przełożenia w Subaru działają IMO perfekcyjnie. > Możliwe że powyższe auta zabija właśnie skrzynia. Ale za to jest bardzo sprytnie zrobiona i z tego co wiem trwała i bezawaryjna. Zabija cała filozofia przeniesienia napędu. Wciskasz gaz, to dzieje się wiele rzeczy - wszystkie silniki zaczynają się kręcić z inną prędkością... Jest pewna inercja, zanim osiągną swoją prędkość docelową, to trwa... Nie długo, ale wystarczająco, żeby mieć poczucie szarpania za gumkę od majtek. Jeśli ktoś szuka niezawodności, osiągów itd - to hybrydy Toyoty są super. Ale emocji tam jak na lekarstwo - zupełne przeciwieństwo AR;) > Niby tak, ale ciarki mam na myśl o możliwej awaryjności DSG z takim układem. DSG + TSI + Silnik z pralki Siemensa? To się nie może popsuć > A to na pewno. Już Toyota chce za swoje hybrydy kasy z sufitu. VW się tu świetnie odnajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Jedyne sensowne rozwiązanie to jest takie jak w lokomotywach, Amperach i Voltach - silnik spalinowy > pracuje na optymalnych parametrach i napędza generator który kręci silnikami elektrycznymi. > Nie wiem, czy GM ma na to patent, ale nie mogę zrozumieć dlaczego inni idą w zupełnie innym > slepym kierunku. Ono jest sensowne wyłącznie na papierze. W przypadku samochodu ktory musi sie często zatrzymywać i rozpędzać, takie rozwiazanie nie jest ekonomicznie uzasadnione. Zauważ ze Prius pali mniej od Volta jak juz sie obu zapas energii skończy. Moim zdaniem najlepiej rozwiązanym systemem hybrydowym dostępnym obecnie jest HSD Toyoty i ich układ dwóch elektrycznych i jednego spalinowego Atkinsona. Wszystkie inne rozwiązania sa zdecydowanie gorsze co widać po osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > IS300h na papierze wygląda rewelacyjnie, a w realu pewnie ma dokładnie te wyniki z papieru... Nie jeździłem IS 300h, za to jeździłem ES 300h ktory jest cięższy a ma ten sam układ napędowy. I mi sie podobało - cisza, cisza i jeszcze raz cisza. Przyspieszenie w warunkach miejskich bardzo przyzwoite, choc włączając sie na autostradę troche sie rece pocą. A przy 130 km/h przyspieszenie właściwie nie występuje. A ideałem hybrydy dla mnie jest CT 200h - samochodzik jest lekki, zrywa sie fajnie, i pomimo napędu z Priusa daje sporo frajdy z jazdy. Mógłbym tym po mieście jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.