Skocz do zawartości

akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

> pytanko mam takie:czy jest jakiś domowy sposób aby sprawdzić akumulator

Możesz do w pełni naładowanego aku podłączyć jakieś obciążenie , np. żarówkę od świateł 55W , która pobiera prąd koło 4,6A i sprawdzić po jakim czasie spadnie napięcie do przyjętego progu bezpiecznego rozładowania 10,5V .

A z tego już policzysz sobie bez problemu faktyczną pojemność aku grinser006.gif

Albo podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego i niech sprawdzi stan aku testerem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam wszystkich

> pytanko mam takie:czy jest jakiś domowy sposób aby sprawdzić akumulator,bo posiadam dwa (perion i

> bateria germany)i auto raz pali raz nie nie wiem gdzie już szukać przyczyny ?

Podłącz woltomierz tak żebyś widział odczyt z kabiny. I próbuj odpalić. Zobaczysz do ilu spada napięcie przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłącz woltomierz tak żebyś widział odczyt z kabiny. I próbuj odpalić. Zobaczysz do ilu spada

> napięcie przy rozruchu.

tak też ostatnio zrobiłem,problem polega na tym że po naładowaniu i przechowaniu akumulatora w domu to on ładnie zakręci a jak zmarznie to już nie bardzo,nie mam jak sprawdzić gęstości elektrolitu bo nierozbieralny jest,problem jest o tyle dziwny że czasem na ciepłym silniku też nie chce odpalić robi lekki obrót kołem zamachowym i staje,a zaraz za kolejną próbą udaje się zapalić ale też ledwo ,mierzyłem przy rozruchu na akumulatorze ładowanym dzień wcześniej i za pierwszym razem spadło na słupkach do około 8 V (tragedia)kolejne próby to już około 10 V (czyli norma ,i w tedy ładnie kręcił),sprawdziłem też napięcie między masą (wydech) a biegunami na bendiksie podczas rozruchu spada do około 10 V jak na akumulatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak też ostatnio zrobiłem,problem polega na tym że po naładowaniu i przechowaniu akumulatora w domu

> to on ładnie zakręci a jak zmarznie to już nie bardzo

Dlatego musisz zrobić test obciążeniowy , żeby wiedzieć czy to wina aku czy auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłącz woltomierz tak żebyś widział odczyt z kabiny. I próbuj odpalić. Zobaczysz do ilu spada

> napięcie przy rozruchu.

sprawdziłem dwa dni temu jak jeszcze mrozy były -7 stopni i tak:na akumulatorze 12,2V ,przekręciłem kluczyk (zapłon,wszystko wyłączone)spadło do 11,9V ,przy rozruchu (oczywiście nieudanym ,bo nie miał siły kręcić )spadało do 8V

rozumiem że mam dziadowski akumulator który przy niskich temperaturach znacznie traci swe właściwości,zastanawia mnie tylko dlaczego nieraz na rozgrzanym silniku po np.40 min. jazdy nie chciał zapalić????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w którym miejscu zdziadział mój rozrusznik?

Że raz pobiera tyle prądu, aż napięcie spada do 8V innym razem do 10v. sprawdziłbym czy nie ma śladów ocierania wirnika o stojan, bo wtedy drastycznie spada moc rozrusznika i rośnie pobór prądu. Tu cytat z elektrody "Przy dużym zużyciu wzrastają opory ruchu i może dojść do ocierania wirnika o stojan. Siły elektromagnetyczne powodują przyciąganie wirnika do stojana w niektórych miejscach. Poza tym zużycie łozyskowań prowadzi do zmiany szczeliny powietrznej obwodu magnetycznego a przez to niepotrzebnego poboru większego prądu" - prosciej zacytować nisz na nowo formuować taką samą treść. Wtedy delikatnie przetacza się wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że raz pobiera tyle prądu, aż napięcie spada do 8V innym razem do 10v. sprawdziłbym czy nie ma

> śladów ocierania wirnika o stojan, bo wtedy drastycznie spada moc rozrusznika i rośnie pobór

> prądu. Tu cytat z elektrody "Przy dużym zużyciu wzrastają opory ruchu i może dojść do

> ocierania wirnika o stojan. Siły elektromagnetyczne powodują przyciąganie wirnika do stojana w

> niektórych miejscach. Poza tym zużycie łozyskowań prowadzi do zmiany szczeliny powietrznej

> obwodu magnetycznego a przez to niepotrzebnego poboru większego prądu" - prosciej zacytować

> nisz na nowo formuować taką samą treść. Wtedy delikatnie przetacza się wirnik.

wszystko dzieje się przy niskich temperaturach ,ten sam akumulator naładowany kilka dni temu i trzymany w domu działa dobrze ,przy rozruchu spada do 10,5 V ,ładowanie przy włączonym wszystkim co się da spada do 13,9V,natomiast ten sam akumulator naładowany i wystawiony na mróz po 2 dniach ma problemy z odpaleniem

chyba zainwestuje w EXIDE EA 530 lub CENTRA CA 530 oba 53 Ah

wtedy mam "pewność" że to nie wina baterii i mogę szukać dalej a tak to szukanie po omacku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są żółte i niebieskie ,jest jakaś różnica między nimi poza kolorem?

nie pamiętam które z nich maja większy prąd rozruchowy. Niebieskie i żólte chyba są z wyższych linii premium, są jeszcze z lini standard pod marka fire ball. Wszystkie mają dobra opinię,zważ ceny i potrzeby , poczytaj w necie i decyduj sam . Tu podane są parametry wszystkich linii

http://www.gepard-akumulatory.pl/akumulatory-samochodowe-westa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pamiętam które z nich maja większy prąd rozruchowy. Niebieskie i żólte chyba są z wyższych

> linii premium, są jeszcze z lini standard pod marka fire ball. Wszystkie mają dobra

> opinię,zważ ceny i potrzeby , poczytaj w necie i decyduj sam . Tu podane są parametry

> wszystkich linii

> http://www.gepard-akumulatory.pl/akumulatory-samochodowe-westa

co myślisz o akumulatorach EXIDE i Centra oba + 30%mocy rozruchowej ?bo nie wiem czy weste kupię gdzieś u mnie w pobliżu w sklepie ,a obawiam się wysyłkowo bo wiem do czego kurierzy są zdolni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co myślisz o akumulatorach EXIDE i Centra oba + 30%mocy rozruchowej ?bo nie wiem czy weste kupię

> gdzieś u mnie w pobliżu w sklepie ,a obawiam się wysyłkowo bo wiem do czego kurierzy są zdolni

To tak jak w żarówkach z tym plusem smile.gif. Jedni chwalą inni mocno ganią, Exite i centra to to samo, kwestie linii modelowej - właścicielem jest Exite Technology i jest wiele narzekań, znów bosch i Varta wygląda podobnie, kager to statoil w innym opakowaniu - maja dość przyzwoitą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak jak w żarówkach z tym plusem . Jedni chwalą inni mocno ganią, Exite i centra to to samo,

> kwestie linii modelowej - właścicielem jest Exite Technology i jest wiele narzekań, znów bosch

> i Varta wygląda podobnie, kager to statoil w innym opakowaniu - maja dość przyzwoitą opinię.

to jak byś miał sklasyfikować akumulatory które polecasz to jak by wyglądała ta lista od najlepszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak byś miał sklasyfikować akumulatory które polecasz to jak by wyglądała ta lista od

> najlepszego ?

Fabryczny montowany w nowym aucie. Żaden inny tyle nie wytrzymuje.

Najlepsze to te ze zwijanymi celami, które zazwyczaj są w pojazdach terenowych, specjalnych. Mają bardzo duży prąd rozruchowy dużą trwałość i wysoką cenę. Osobiście"jade" prawie na najtańszych, za radą właściciela małej firmy u którego od wieli lat kupuję akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak jak w żarówkach z tym plusem . Jedni chwalą inni mocno ganią, Exite i centra to to samo,

> kwestie linii modelowej - właścicielem jest Exite Technology i jest wiele narzekań, znów bosch

> i Varta wygląda podobnie, kager to statoil w innym opakowaniu - maja dość przyzwoitą opinię.

jaki statoil, kager to bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wypadły wyniki testu ?

witam

wyniki testu są następujące obciążenie około 40 W(podłączona przetwornica 220V i 2Xhalogen 20W)przez około 2,20 godziny spadło napięcie do 10,70V

po odłączeniu obciążenia napięcie zaczęło rosnąć doszło chyba do 11,7 V

teraz chcę ponowić test ,pisałeś że robi się to obciążeniem 1/20 pojemności więc jak mam 50Ah to coś około 30 W tak ? poszukam i podepnę,pytanie mam tylko czy akumulator ma być bezpośrednio po naładowaniu czy ma jakiś czas odstać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyniki testu są następujące obciążenie około 40 W

> (podłączona przetwornica 220V i 2Xhalogen 20W)

> przez około 2,20 godziny spadło napięcie do 10,70V

Nie wygląda to za dobrze , ale biorąc pod uwagę sprawność przetwornicy to pobierała ona znacznie więcej z żarówkami niż 40W , wiec nie jest to wiarogodny pomiar .

> pisałeś że robi się to obciążeniem 1/20 pojemności więc jak

> mam 50Ah to coś około 30 W tak

Pod obciążeniem prądem 1/20 pojemności czyli dla 50Ah to 2,5A .

W sumie do testu może być użyta żarówka 21W , która pobiera co prawda tylko 1,75A - tyle że potrwa to nieco dłużej albo zrobić zestaw równoległy 21W+5W co da jakieś 2.25A .

Mam nadzieję że teraz test wyjdzie bardziej optymistycznie niż wcześniej smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.