mAbZ Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy Tak se wymyśliła to ma. Ja mam pytanie: czy ktokolwiek z Was robił chip-tuning tego silniczka? W teorii wygląda to nieźle- ponoć podnosi moc z 69 na 75 KM. Niby niedużo, ale prawie 10% mocy w tak słabym aucie piechotą nie chodzi. Tylko czy warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej ,polecam ultimate na bp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej A jak zrobię jedno i drugie to będę miał 10 więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej zeby to tak pieknie bylo... bo w tym silniczku te 98 oktanow to co najwyzej bedzie pare groszy na litrze wiecej wydane... i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy > Tak se wymyśliła to ma. > Ja mam pytanie: czy ktokolwiek z Was robił chip-tuning tego silniczka? > W teorii wygląda to nieźle- ponoć podnosi moc z 69 na 75 KM. > Niby niedużo, ale prawie 10% mocy w tak słabym aucie piechotą nie chodzi. > Tylko czy warto? wszystko zalezy od ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 masz jakiegos linka do oferty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > wszystko zalezy od ceny Ale abstrahując od ceny, czy różnica 6 KM będzie wyraźnie odczuwalna aucie? No bo nie da się ukryć, że mimo nominalnej mocy kilka KM większej i wadze niewiele większej od poprzedniego auta żony (Ford Ka) Fiacik jest wyraźnie bardziej zmęczony na niższych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > masz jakiegos linka do oferty? Zagraniczny link, bo za granicą mieszkam: http://itsfun.nu/en/component/content/article/2442.html Cena w przeliczeniu trochę ponad 2000 zł nie jest zła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Ale abstrahując od ceny, czy różnica 6 KM będzie wyraźnie odczuwalna aucie? > No bo nie da się ukryć, że mimo nominalnej mocy kilka KM większej > i wadze niewiele większej od poprzedniego auta żony (Ford Ka) > Fiacik jest wyraźnie bardziej zmęczony na niższych obrotach bo fiacik to samochod w ktorym silnik ma sie krecic 6 KM zapewne bedzie to roznica tak malo znaczaca w codziennej eksploatacji ze nie bedziesz wiedzial ze je masz - tym bardziej jak mowisz ze raczej autko jest jezdzone na niskich obrotach - a w zakresie tych niskich przyrost bedzie na poziomie... 2 KM? ostatnio jezdzilem splash`em silniczek 1,0 ale 70 KM a nie 69 jak w pandzie - moc zalozmy ze ta sama i tamto dopiero nie chcialo jechac!!! a na niskich obrotach, na np II biegu wcisniecie gazu w podloge dawalo efekt...... nijaki po kilku dniach wsiadlem znowu w swoja pande 1,2 69 KM - rakieta hehehe a tak bardziej w temacie - trzeba sie nauczyc korzystac z tego co sie ma - a ten silniczek lubi nieco wyzsze obroty - wiec jezeli chcesz zwawo przyspieszyc to albo zredukuj albo krec wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Zagraniczny link, bo za granicą mieszkam: > http://itsfun.nu/en/component/content/article/2442.html > Cena w przeliczeniu trochę ponad 2000 zł nie jest zła. skoro uwazasz ze cena nie jest zla to mozesz sie pobawic - ale nie licz na cos wiecej jak dobre samopoczucie popytaj czy maja/czy zrobia jakis program ktory bardziej podnosilby moment i moc w niskim i srednim zakresie obrotow nawet kosztem wysokich obrotow to bedziesz czul znacznie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > skoro uwazasz ze cena nie jest zla to mozesz sie pobawic - ale > nie licz na cos wiecej jak dobre samopoczucie No właśnie tego się obawiam > bo fiacik to samochod w ktorym silnik ma sie krecic > 6 KM zapewne bedzie to roznica tak malo znaczaca w codziennej eksploatacji ze nie bedziesz wiedzial > ze je masz - tym bardziej jak mowisz ze raczej autko jest jezdzone na niskich obrotach - a w > zakresie tych niskich przyrost bedzie na poziomie... 2 KM? > ostatnio jezdzilem splash`em > silniczek 1,0 ale 70 KM a nie 69 jak w pandzie - moc zalozmy ze ta sama i tamto dopiero nie chcialo > jechac!!! a na niskich obrotach, na np II biegu wcisniecie gazu w podloge dawalo efekt...... > nijaki > po kilku dniach wsiadlem znowu w swoja pande 1,2 69 KM - rakieta hehehe > a tak bardziej w temacie - trzeba sie nauczyc korzystac z tego co sie ma - a ten silniczek lubi > nieco wyzsze obroty - wiec jezeli chcesz zwawo przyspieszyc to albo zredukuj albo krec wyzej Ja na codzień jeżdżę dużo mocniejszym autem więc pewnie się czepiam. Żonie w jej autku nic nie przeszkadza Tak się tylko chciałem zorientować na co można liczyć we Fiaciku. Dzięki za poświęcony czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Jak narazie wszyscy mowia, ze chip nic nie da ale jeszcze nikt nie probowal zrobic i przetestowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Jak narazie wszyscy mowia, ze chip nic nie da ale jeszcze nikt nie probowal zrobic i przetestowac a co moze dac.. moze nie tak - co moze dac taki "czip" co bedzie do wyczucia w codziennej eksploatacji kiedy on w maksymalnym momencie da dodatkowe 6 KM i kilka Nm a w zakresie obrotow w jakich przecietny uzytkownik kreci silnik przyrosty sa co najwyzej o polowe deklarowanej wartosci maksymalnej jezeli juz sie ktos ma ochote bawic to dobracowac dolot i wydech i wtedy dorobic program do tego - wtedy zysk moze byc na tyle wiekszy ze bedzie czuc albo skrocic skrzynie - bo w takim samochodzie jak panda czy 500 dociaganie na II prawie do setki a na II w okolice predkosci maksymalnej to... jednak dluga skrzynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > a co moze dac.. > moze nie tak - co moze dac taki "czip" co bedzie do wyczucia w codziennej eksploatacji kiedy on w > maksymalnym momencie da dodatkowe 6 KM i kilka Nm > a w zakresie obrotow w jakich przecietny uzytkownik kreci silnik przyrosty sa co najwyzej o polowe > deklarowanej wartosci maksymalnej > jezeli juz sie ktos ma ochote bawic to dobracowac dolot i wydech i wtedy dorobic program do tego - > wtedy zysk moze byc na tyle wiekszy ze bedzie czuc > albo skrocic skrzynie - bo w takim samochodzie jak panda czy 500 dociaganie na II prawie do setki a > na II w okolice predkosci maksymalnej to... jednak dluga skrzynka Panowie po co te dyskusje,niech żonie kupi fiata abarta-130km i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Panowie po co te dyskusje,niech żonie kupi fiata abarta-130km nie ma takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > nie ma takiego - ( jest fiat 500 abarth),poprostu zle napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Ej no, nie ma Splasha 70KM. Jest 65 lub w wersji z vvt 68KM. Do tego Suzuki ma moment max <100Nm jako efekt mniejszej pojemnosci, moment maksymalny duzo wyzej oraz trzy cylindry. Ale masz racje, przy Splashu 1.0 i mi Panda II 69KM wydala mi sie rakieta. Do tego silnik nie generuje takich wibracji. A, Splash 1.0 65Km idzie. w miare rowno z Punto II 1.2 8v. Ps. chyba, ze jechales dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Ej no, nie ma Splasha 70KM. Jest 65 lub w wersji z vvt 68KM. Do tego Suzuki ma moment max sorki - masz racje 68 KM z silniczka 3 cylindry 1,0 benzyna - takim jezdzilem..... raczej turlalem sie bo dosyc malo chetny ten silnik jest do jazdy w tym samochodzie - a konsumpcja benzyny w warunkach jazdy miejskiej na poziomie (wg wskazan komputerka) 9,5 l/100 km jest troszke za duza - ja rozumie ze bylo zimno ale... mimo wszystko a druga sprawa... myslalem ze panda lubi wyjezdzac przodem ale ten splash w warunkach jakie byly ostatnio na drogach jest.... akierowalny!!! pokonywanie zakretow to bylo spore wyzwanie i troche zabawa w zgaduj zgadula... gdzie pojade zapewne to po czesci wina koszmarnie dobranego ogumienia - balon zimowy 185 do tego samochodu wg mnie jest stanowczo za szeroki i samochod jedzie jak na sankach ps. przy okazji - po chwilowej przygodzie z panda z ropniaczkiem gdzie jest non stop w czasie mojej eksploatacji zimno w srodku oraz po przygodzie ze splashem gdzie bylo troszke cieplej niz w ropniakowej pandzie bardzo doceniam to jak pandzie w benzynie szybciutko lapie temperature i dmucha ciepelkiem do srodka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Napewno po chipsie lepiej by się śmigało bo wartość max Nm przed softem miałbyś w zakresie 2300-5000obr , tyle tylko ,że skok Nm jest tylko o ~8 (w tdi bywa o np 70 co jest już odczuwalne mocno) Dlatego patrząc na przyrost ogiągów do kosztów to nie opłaca się. Minimum musiałbyś wsadzić lepszy wałek rozrządu + chips i miałbyś ~80km i ~120Nm co byłoby już odczuwalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > wałek rozrządu + chips i miałbyś ~80km i ~120Nm co byłoby już odczuwalne ... czepiam się ale... co znaczy miałbyś "80km"? że co.. 80 kilometrów by jechało? by się rozpadało? by się... co???? z tego co mnie kiedyś nauczyli km to kilometr a KM to koń mechaniczny - i zdaje się, że w koniach mechanicznych podaje się moc a co do samego dłubania w sofcie.... wszystko zależy od ceny - szczerze mówiąc nie wiem ile sobie warsztaty śpiewają za zrobienie czegoś takiego w pandzie może jakby to kosztowało ok 500 zł za te +10% mocy i momentu to sam bym się zastanawiał ale zapewne jest to kwota znacznie wyższa więc wg mnie - wydatek nie jest warty efektów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > ... czepiam się ale... co znaczy miałbyś "80km"? że co.. 80 kilometrów by jechało? by się > rozpadało? by się... co???? Czepiam się ale... co znaczy: Fiat Panda My Life km - kilometr KM - kon mechaniczny Co to jest kon? A kon mechaniczny? Jest jakaś różnica między nim a zwykłym konem? Wracając do tematu to najlepszą, choć kosztującą trochę więcej żetonów jest coś takiego: jakiś tekst Panda kolegi z AK. I to bez zakuwania i na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Czepiam się ale... co znaczy: > Fiat Panda My Life > km - kilometr > KM - kon mechaniczny > Co to jest kon? A kon mechaniczny? Jest jakaś różnica między nim a zwykłym konem? > Wracając do tematu to najlepszą, choć kosztującą trochę więcej żetonów jest coś takiego: > jakiś tekst > Panda kolegi z AK. I to bez zakuwania i na LPG. Robi wrażenie ten Misiek na gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy Bliźniaczy Ford Ka 1.2 miał/ma w opcji możliwość wybrania skróconego przełożenia głównego. jakiś tekst Quote: Ciekawe, że mały Ford jest oferowany również z innym, nieco wyższym przełożeniem przekładni głównej (3,73:1 zamiast 3,44:1), które z kolei zapewnia lepsze osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Czepiam się ale... co znaczy: > Fiat Panda My Life > km - kilometr > KM - kon mechaniczny mówisz masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Bliźniaczy Ford Ka 1.2 miał/ma w opcji możliwość wybrania skróconego przełożenia głównego. > jakiś tekst > Quote: > Ciekawe, że mały Ford jest oferowany również z innym, nieco wyższym przełożeniem przekładni głównej > (3,73:1 zamiast 3,44:1), które z kolei zapewnia lepsze osiągi. Lepsze osiągi w fordzie, ale brednie, ten ford w porównaniu z fiatem wcale, a wcale nie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Lepsze osiągi w fordzie, ale brednie, ten ford w porównaniu z fiatem wcale, a wcale nie jedzie Po pierwsze: tam nie było napisane, że Ka ma lepsze osiągi od 500, tylko że wersja z opcjonalnym krótszym przełożeniem ma lepsze osiągi od wersji standardowej. Po drugie: standardowe 500 1.2 i Ka 1.2 są identyczne pod względem mechanicznym, więc różnice w osiągach pomiędzy nimi mogą być tylko minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej A co ma liczba oktanowa do podniesienia mocy? Mnie uczono ze liczba oktanowa jest to odpornośc paliwa na spalanie detonacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > A co ma liczba oktanowa do podniesienia mocy? Mnie uczono ze liczba oktanowa jest to odpornośc > paliwa na spalanie detonacyjne Tak, ale jeśli paliwo ma większą odporność na spalanie detonacyjne, to można przyspieszyć zapłon, a to oznacza nieco większą moc. Inna sprawa, że w zwykłych samochodach komputer sterujący przyspiesza zapłon w ograniczonym stopniu, zwykle opóźnia zapłon jeśli czujnik wykryje spalanie detonacyjne (spowodowane np. zbyt niską liczbą oktanową). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Czyli jedynie tankujac 98 poczujesz lepsze przyśpieszenie z powodu lzejszego portfelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Najlepiej nie ingerujac w silnik zmienic skrzynie biegow na 6 biegowa z 500 1.4 16v stilo bravo itd to to samo roznice sa bardzo duze w dynamice a skrzynia pasuje p&p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9FW5 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Najlepiej nie ingerujac w silnik zmienic skrzynie biegow na 6 biegowa z 500 1.4 16v stilo bravo itd > to to samo roznice sa bardzo duze w dynamice a skrzynia pasuje p&p Mozna poszukać skrzyni z pandy 100HP to jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.