Skocz do zawartości

Tuning silnika 1,2?


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy crazy.gif

Tak se wymyśliła to ma.

Ja mam pytanie: czy ktokolwiek z Was robił chip-tuning tego silniczka?

W teorii wygląda to nieźle- ponoć podnosi moc z 69 na 75 KM.

Niby niedużo, ale prawie 10% mocy w tak słabym aucie piechotą nie chodzi.

Tylko czy warto? hmm.gif

2442.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy

> Tak se wymyśliła to ma.

> Ja mam pytanie: czy ktokolwiek z Was robił chip-tuning tego silniczka?

> W teorii wygląda to nieźle- ponoć podnosi moc z 69 na 75 KM.

> Niby niedużo, ale prawie 10% mocy w tak słabym aucie piechotą nie chodzi.

> Tylko czy warto?

wszystko zalezy od ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko zalezy od ceny

Ale abstrahując od ceny, czy różnica 6 KM będzie wyraźnie odczuwalna aucie?

No bo nie da się ukryć, że mimo nominalnej mocy kilka KM większej

i wadze niewiele większej od poprzedniego auta żony (Ford Ka)

Fiacik jest wyraźnie bardziej zmęczony na niższych obrotach crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale abstrahując od ceny, czy różnica 6 KM będzie wyraźnie odczuwalna aucie?

> No bo nie da się ukryć, że mimo nominalnej mocy kilka KM większej

> i wadze niewiele większej od poprzedniego auta żony (Ford Ka)

> Fiacik jest wyraźnie bardziej zmęczony na niższych obrotach

bo fiacik to samochod w ktorym silnik ma sie krecic wink.gif

6 KM zapewne bedzie to roznica tak malo znaczaca w codziennej eksploatacji ze nie bedziesz wiedzial ze je masz - tym bardziej jak mowisz ze raczej autko jest jezdzone na niskich obrotach - a w zakresie tych niskich przyrost bedzie na poziomie... 2 KM?

ostatnio jezdzilem splash`em

silniczek 1,0 ale 70 KM a nie 69 jak w pandzie - moc zalozmy ze ta sama i tamto dopiero nie chcialo jechac!!! a na niskich obrotach, na np II biegu wcisniecie gazu w podloge dawalo efekt...... nijaki

po kilku dniach wsiadlem znowu w swoja pande 1,2 69 KM - rakieta hehehe

a tak bardziej w temacie - trzeba sie nauczyc korzystac z tego co sie ma - a ten silniczek lubi nieco wyzsze obroty - wiec jezeli chcesz zwawo przyspieszyc to albo zredukuj albo krec wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zagraniczny link, bo za granicą mieszkam:

> http://itsfun.nu/en/component/content/article/2442.html

> Cena w przeliczeniu trochę ponad 2000 zł nie jest zła.

skoro uwazasz ze cena nie jest zla to mozesz sie pobawic - ale nie licz na cos wiecej jak dobre samopoczucie

popytaj czy maja/czy zrobia jakis program ktory bardziej podnosilby moment i moc w niskim i srednim zakresie obrotow nawet kosztem wysokich obrotow

to bedziesz czul znacznie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro uwazasz ze cena nie jest zla to mozesz sie pobawic - ale

> nie licz na cos wiecej jak dobre samopoczucie

No właśnie tego się obawiam crazy.gif

> bo fiacik to samochod w ktorym silnik ma sie krecic

> 6 KM zapewne bedzie to roznica tak malo znaczaca w codziennej eksploatacji ze nie bedziesz wiedzial

> ze je masz - tym bardziej jak mowisz ze raczej autko jest jezdzone na niskich obrotach - a w

> zakresie tych niskich przyrost bedzie na poziomie... 2 KM?

> ostatnio jezdzilem splash`em

> silniczek 1,0 ale 70 KM a nie 69 jak w pandzie - moc zalozmy ze ta sama i tamto dopiero nie chcialo

> jechac!!! a na niskich obrotach, na np II biegu wcisniecie gazu w podloge dawalo efekt......

> nijaki

> po kilku dniach wsiadlem znowu w swoja pande 1,2 69 KM - rakieta hehehe

> a tak bardziej w temacie - trzeba sie nauczyc korzystac z tego co sie ma - a ten silniczek lubi

> nieco wyzsze obroty - wiec jezeli chcesz zwawo przyspieszyc to albo zredukuj albo krec wyzej

Ja na codzień jeżdżę dużo mocniejszym autem więc pewnie się czepiam.

Żonie w jej autku nic nie przeszkadza zlosnik.gif

Tak się tylko chciałem zorientować na co można liczyć we Fiaciku.

Dzięki za poświęcony czas ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak narazie wszyscy mowia, ze chip nic nie da ale jeszcze nikt nie probowal zrobic i przetestowac

a co moze dac..

moze nie tak - co moze dac taki "czip" co bedzie do wyczucia w codziennej eksploatacji kiedy on w maksymalnym momencie da dodatkowe 6 KM i kilka Nm

a w zakresie obrotow w jakich przecietny uzytkownik kreci silnik przyrosty sa co najwyzej o polowe deklarowanej wartosci maksymalnej

jezeli juz sie ktos ma ochote bawic to dobracowac dolot i wydech i wtedy dorobic program do tego - wtedy zysk moze byc na tyle wiekszy ze bedzie czuc

albo skrocic skrzynie - bo w takim samochodzie jak panda czy 500 dociaganie na II prawie do setki a na II w okolice predkosci maksymalnej to... jednak dluga skrzynka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co moze dac..

> moze nie tak - co moze dac taki "czip" co bedzie do wyczucia w codziennej eksploatacji kiedy on w

> maksymalnym momencie da dodatkowe 6 KM i kilka Nm

> a w zakresie obrotow w jakich przecietny uzytkownik kreci silnik przyrosty sa co najwyzej o polowe

> deklarowanej wartosci maksymalnej

> jezeli juz sie ktos ma ochote bawic to dobracowac dolot i wydech i wtedy dorobic program do tego -

> wtedy zysk moze byc na tyle wiekszy ze bedzie czuc

> albo skrocic skrzynie - bo w takim samochodzie jak panda czy 500 dociaganie na II prawie do setki a

> na II w okolice predkosci maksymalnej to... jednak dluga skrzynka

Panowie po co te dyskusje,niech żonie kupi fiata abarta-130km i po sprawie devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no, nie ma Splasha 70KM. Jest 65 lub w wersji z vvt 68KM. Do tego Suzuki ma moment max <100Nm jako efekt mniejszej pojemnosci, moment maksymalny duzo wyzej oraz trzy cylindry. Ale masz racje, przy Splashu 1.0 i mi Panda II 69KM wydala mi sie rakieta. Do tego silnik nie generuje takich wibracji.

A, Splash 1.0 65Km idzie. w miare rowno z Punto II 1.2 8v.

Ps. chyba, ze jechales dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ej no, nie ma Splasha 70KM. Jest 65 lub w wersji z vvt 68KM. Do tego Suzuki ma moment max

sorki - masz racje 68 KM z silniczka 3 cylindry 1,0 benzyna - takim jezdzilem..... raczej turlalem sie bo dosyc malo chetny ten silnik jest do jazdy w tym samochodzie - a konsumpcja benzyny w warunkach jazdy miejskiej na poziomie (wg wskazan komputerka) 9,5 l/100 km jest troszke za duza - ja rozumie ze bylo zimno ale... mimo wszystko

a druga sprawa... myslalem ze panda lubi wyjezdzac przodem ale ten splash w warunkach jakie byly ostatnio na drogach jest.... akierowalny!!! pokonywanie zakretow to bylo spore wyzwanie i troche zabawa w zgaduj zgadula... gdzie pojade

zapewne to po czesci wina koszmarnie dobranego ogumienia - balon zimowy 185 do tego samochodu wg mnie jest stanowczo za szeroki i samochod jedzie jak na sankach

ps.

przy okazji - po chwilowej przygodzie z panda z ropniaczkiem gdzie jest non stop w czasie mojej eksploatacji zimno w srodku oraz po przygodzie ze splashem gdzie bylo troszke cieplej niz w ropniakowej pandzie bardzo doceniam to jak pandzie w benzynie szybciutko lapie temperature i dmucha ciepelkiem do srodka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno po chipsie lepiej by się śmigało bo wartość max Nm przed softem miałbyś w zakresie 2300-5000obr , tyle tylko ,że skok Nm jest tylko o ~8 (w tdi bywa o np 70 co jest już odczuwalne mocno) wink.gif

Dlatego patrząc na przyrost ogiągów do kosztów to nie opłaca się. Minimum musiałbyś wsadzić lepszy wałek rozrządu + chips i miałbyś ~80km i ~120Nm co byłoby już odczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wałek rozrządu + chips i miałbyś ~80km i ~120Nm co byłoby już odczuwalne

... czepiam się ale... co znaczy miałbyś "80km"? że co.. 80 kilometrów by jechało? by się rozpadało? by się... co????

z tego co mnie kiedyś nauczyli km to kilometr a KM to koń mechaniczny - i zdaje się, że w koniach mechanicznych podaje się moc

a co do samego dłubania w sofcie.... wszystko zależy od ceny - szczerze mówiąc nie wiem ile sobie warsztaty śpiewają za zrobienie czegoś takiego w pandzie

może jakby to kosztowało ok 500 zł za te +10% mocy i momentu to sam bym się zastanawiał ale zapewne jest to kwota znacznie wyższa więc wg mnie - wydatek nie jest warty efektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... czepiam się ale... co znaczy miałbyś "80km"? że co.. 80 kilometrów by jechało? by się

> rozpadało? by się... co????

Czepiam się ale... co znaczy:

Fiat Panda My Life

km - kilometr

KM - kon mechaniczny

Co to jest kon? A kon mechaniczny? Jest jakaś różnica między nim a zwykłym konem?

Wracając do tematu to najlepszą, choć kosztującą trochę więcej żetonów jest coś takiego:

jakiś tekst

Panda kolegi z AK. I to bez zakuwania i na LPG. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czepiam się ale... co znaczy:

> Fiat Panda My Life

> km - kilometr

> KM - kon mechaniczny

> Co to jest kon? A kon mechaniczny? Jest jakaś różnica między nim a zwykłym konem?

> Wracając do tematu to najlepszą, choć kosztującą trochę więcej żetonów jest coś takiego:

> jakiś tekst

> Panda kolegi z AK. I to bez zakuwania i na LPG.

Robi wrażenie ten Misiek na gaz czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żona ma fiata 500 1,2. Pytam tu, bo to silnik + skrzynia Pandy

Bliźniaczy Ford Ka 1.2 miał/ma w opcji możliwość wybrania skróconego przełożenia głównego.

jakiś tekst

Quote:

Ciekawe, że mały Ford jest oferowany również z innym, nieco wyższym przełożeniem przekładni głównej (3,73:1 zamiast 3,44:1), które z kolei zapewnia lepsze osiągi.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bliźniaczy Ford Ka 1.2 miał/ma w opcji możliwość wybrania skróconego przełożenia głównego.

> jakiś tekst

> Quote:

> Ciekawe, że mały Ford jest oferowany również z innym, nieco wyższym przełożeniem przekładni głównej

> (3,73:1 zamiast 3,44:1), które z kolei zapewnia lepsze osiągi.

Lepsze osiągi w fordzie, ale brednie, ten ford w porównaniu z fiatem wcale, a wcale nie jedzie mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepsze osiągi w fordzie, ale brednie, ten ford w porównaniu z fiatem wcale, a wcale nie jedzie

Po pierwsze: tam nie było napisane, że Ka ma lepsze osiągi od 500, tylko że wersja z opcjonalnym krótszym przełożeniem ma lepsze osiągi od wersji standardowej.

Po drugie: standardowe 500 1.2 i Ka 1.2 są identyczne pod względem mechanicznym, więc różnice w osiągach pomiędzy nimi mogą być tylko minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda forsy około 1,5 koła,lepiej tankować lepszą bęzyne 98oktanową i masz 5 koni więcej

A co ma liczba oktanowa do podniesienia mocy? yikes.gif Mnie uczono ze liczba oktanowa jest to odpornośc paliwa na spalanie detonacyjne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma liczba oktanowa do podniesienia mocy? Mnie uczono ze liczba oktanowa jest to odpornośc

> paliwa na spalanie detonacyjne

Tak, ale jeśli paliwo ma większą odporność na spalanie detonacyjne, to można przyspieszyć zapłon, a to oznacza nieco większą moc.

Inna sprawa, że w zwykłych samochodach komputer sterujący przyspiesza zapłon w ograniczonym stopniu, zwykle opóźnia zapłon jeśli czujnik wykryje spalanie detonacyjne (spowodowane np. zbyt niską liczbą oktanową).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej nie ingerujac w silnik zmienic skrzynie biegow na 6 biegowa z 500 1.4 16v stilo bravo itd

> to to samo roznice sa bardzo duze w dynamice a skrzynia pasuje p&p

Mozna poszukać skrzyni z pandy 100HP to jest to samo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.