Skocz do zawartości

ustawienie rozrządu brava 1.2


Rekomendowane odpowiedzi

> Znaków nie ma Szukaj kogoś w blokadami do tego silnika

Można poradzić sobie bez blokad. Trzeba upewnić się że tłoki są ustawione na równo w połowie suwu i dopasować jakąś śrubę jako blokadę wałka. Można posiłkować się eLearnem do Stilona 1,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,chcę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czy są tam znaki i czy jest to widoczne ,gdzie

> je znajdę?

Siema, jak wiesz mam ten sam problem z odpalaniem jak Ty. Właśnie jestem po wymianie kompletnego rozrządu w ASO, jeśli podejrzewasz rozrząd to niestety ale u mnie po wymianie bez zmian. Szukamy nadal confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema, jak wiesz mam ten sam problem z odpalaniem jak Ty. Właśnie jestem po wymianie kompletnego

> rozrządu w ASO, jeśli podejrzewasz rozrząd to niestety ale u mnie po wymianie bez zmian.

> Szukamy nadal

Czy geniusze z ASO sprawdzali koło pasowe wału korbowego? Chodzi mi konkretnie o klin na tym kole. Mi kiedyś ścieło i były problemy z odpalaniem, falowaniem obrotów i nikt nie mógł dojść o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy geniusze z ASO sprawdzali koło pasowe wału korbowego? Chodzi mi konkretnie o klin na tym kole.

> Mi kiedyś ścieło i były problemy z odpalaniem, falowaniem obrotów i nikt nie mógł dojść o co

> chodzi.

czy jak zdejmę osłonę rozrządu to będzie widać ten klin czy jest O.K.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zablokowania wałków pasuje idealnie imbus 10, dol ustawisz tak jak kolega mowil, wystarcza od biedy dwie szprychy rowerowe - wykrecasz swiece i wkladasz po 1 szprychy do 1 i 2 garnka i ustawiasz zeby bylo rowno... Tyle ze to tez dzie ustawic w dwojaki sposob, na kole pasowym walu korbowego masz mala wypustke(punkt) do ustalenia odpowiedniej pozycji kola pasowego alternatora i tak wypustka musi byc ustawiona od tylu pojazdu

sciagnij se ten manual do stilo

http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/1-manuale?download=55%3Arozrzad-silnik-12-by-dwaoczka

to tam jest pokazane te kolo pasowe i bedziesz wiedziec o co chodzi.

bo jak obrocisz o 180* to wtedy nie odpalisz auta pomimo ze ustawienie rozrzadu pozornie bedzie dobre, oczywiscie to wszystko sie sprawdzi jak masz ten klin sprawny.

W w/w instrukcji masz ladnie opisane o co mi wyzej chodzilo...

Quote:

Uwaga! Tłoki znajdą się w równym położeniu dwa razy w ciągu jednego obrotu wału korbowego i cztery razy w ciągu jednego obrotu

wałka rozrządczego.. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na znacznik na kole wału korbowego – ustalić położenie naprzeciw czujnika

(rysunek na poprzedniej stronie), przy jednoczesnym pokryciu się nacięć na blokady. Pozwoli to uniknąć sytuacji gdy tłoki będą na jednym

poziomie, ale wał korbowy obrócony będzie o 180o od położenia nas interesującego.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę?np.jakiś czujnik ,cokolwiek co może mieć wpływ na problem z odpalaniem,dodam tylko że na gorącym nie chce zapalić ,wygląda to tak jakby wał korbowy i cała reszta musiała ustawić się w odpowiednim miejscu i wtedy zapali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do zablokowania wałków pasuje idealnie imbus 10, dol ustawisz tak jak kolega mowil, wystarcza od

> biedy dwie szprychy rowerowe - wykrecasz swiece i wkladasz po 1 szprychy do 1 i 2 garnka i

> ustawiasz zeby bylo rowno... Tyle ze to tez dzie ustawic w dwojaki sposob, na kole pasowym

> walu korbowego masz mala wypustke(punkt) do ustalenia odpowiedniej pozycji kola pasowego

> alternatora i tak wypustka musi byc ustawiona od tylu pojazdu

> sciagnij se ten manual do stilo

> http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/1-manuale?download=55%3Arozrzad-silnik-12-by-dwaoczka

> to tam jest pokazane te kolo pasowe i bedziesz wiedziec o co chodzi.

> bo jak obrocisz o 180* to wtedy nie odpalisz auta pomimo ze ustawienie rozrzadu pozornie bedzie

> dobre, oczywiscie to wszystko sie sprawdzi jak masz ten klin sprawny.

> W w/w instrukcji masz ladnie opisane o co mi wyzej chodzilo...

> Quote:

> Uwaga! Tłoki znajdą się w równym położeniu dwa razy w ciągu jednego obrotu wału korbowego i cztery

> razy w ciągu jednego obrotu

> wałka rozrządczego.. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na znacznik na kole wału korbowego

> – ustalić położenie naprzeciw czujnika

> (rysunek na poprzedniej stronie), przy jednoczesnym pokryciu się nacięć na blokady. Pozwoli to

> uniknąć sytuacji gdy tłoki będą na jednym

> poziomie, ale wał korbowy obrócony będzie o 180o od położenia nas interesującego.

Tak czytam co tu piszecie w tym watku i sie zastanawiam czy ja poprostu mialem kompletnego fuksa, czy jednak to nie jest tak bardzo skomplikowane.

Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu. Zdjalem pasek i zalozylem nowy tak aby oznaczenia sie pokryly. I to wsumie wszystko.

To bylo 5 lat temu (60kkm) i auto caly czas jezdzi jak zloto.

Co wiecej - byla to juz druga wymiana rozrzadu (przy 160kkm) - teraz auto ma 220kkm. Nie wymienilem pompy wody bo stwierdzilem ze nie trzeba. I mimo tego auto nadal jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol

> zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu.

Ten sposób całkiem nieźle się sprawdza pod warunkiem , że do tej pory miałeś rozrząd ustawiony prawidłowo .

Ale jak widać samo potwierdzenie tego faktu już jest bardziej skomplikowane smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol

> zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu.

Ten sposób całkiem nieźle się sprawdza pod warunkiem , że do tej pory miałeś rozrząd ustawiony prawidłowo .

u mnie też rozrząd był zmieniany na tzw.pisak a wcześniej ojciec zmieniał w salonie

jak wiecie mam problem z odpalaniem i szukam wszędzie gdzie tylko mogę aby usunąć tą usterkę,teraz jak jest ciepło to jakoś zapali,problem jest natomiast przy odpalaniu gorącego silnika ,rozrusznik nie chce(albo nie może)obrócić wałem,cofam kluczyk i albo się uda i kręci jak nowy albo kolejny raz cofam i próbuję ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz że masz problem na ciepłym silniku, jest to jakiś trop.

jak jest około zera i poniżej to też nie chce zapalić (objawy jak przy słabym akumulatorze)ale zastanawia mnie dlaczego na gorącym silniku nie chce zapalić (jak silnik pracuje 30 min. to akumulator trochę podładuje),jak już zapali to silnik pracuje prawidłowo i nic złego się nie dzieje więc nie wiem czy czujnik położenia wału może dawać o sobie znać tylko podczas rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pożycz aku od kumpla, taki z 45Ah i żeby miał prawdziwy prąd rozruchu z 400A i porównaj. U mnie

> dolegliwości ustąpiły, a miałem identycznie.

pożyczyłem swój akumulator koledze do takiej samej bravy jak moja i nie zauważył przy odpalaniu nic niepokojącego,będę miał czas to sprawdzę to koło zębate na wale i ten klin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwoniłem dzisiaj do "znajomego" z byłego

> fiata w Z.Górze i powiedział mi że gdyby mi się

> przestawił rozrząd to zapaliła by się kontrolka

> (nie wiem jaka że niby fazy rozrządu są chyba jakoś

> monitorowane) i podpowiedział mi że jeśli na

> ciepłym raz pali a raz nie to mogę mieć najprędzej

> uwalony akumulator(problem z oberwaną celą ,i raz

> styka a raz nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy przestawionym rozrządzie poprzez ścięty klin na wale nie paliła się żadna kontrolka. A z odpalaniem były takie cyrki jakby się silnik blokował i nawet najlepsze akumulatory nie pomagały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie przy przestawionym rozrządzie poprzez ścięty klin na wale nie paliła się żadna kontrolka. A

> z odpalaniem były takie cyrki jakby się silnik blokował i nawet najlepsze akumulatory nie

> pomagały.

dlatego jak będzie lato to sprawdzę ten trop,a problem miałeś tylko z odpaleniem (na ciepłym też )czy jak już chodził to nie chodził tak jak trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego jak będzie lato to sprawdzę ten trop,a problem miałeś tylko z odpaleniem (na ciepłym też

> )czy jak już chodził to nie chodził tak jak trzeba?

Jak zimny to musiał dostać dobrego prądu żeby odpalił bo się zachowywał jakby rozrusznik się kończył i słabo kręcił, na ciepłym odpalał w miarę. Wolne falowały, potrafił zgasnąć ale np. przy bucie w podłodze i generalnie na wyższych obrotach chodził w miarę normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zimny to musiał dostać dobrego prądu żeby odpalił bo się zachowywał jakby rozrusznik się

> kończył i słabo kręcił, na ciepłym odpalał w miarę. Wolne falowały, potrafił zgasnąć ale np.

> przy bucie w podłodze i generalnie na wyższych obrotach chodził w miarę normalnie.

u mnie jest tylko problem z odpalaniem,pytałem jeszcze raz magika z ASO jeden czujnik jest na wale korbowym kolejny jest na wałku rozrządu ,oba skojarzone centralką ,jakiekolwiek uchybienia w odczycie czujników zapala się lampka(marchewka),gość sugeruje raczej uwaloną celę akumulatora dlatego raz pali a raz nie,zależy czy się cela przyklei czy odklei (znikomy prąd rozruchowy)

silnik mam 1.2 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.