Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Podstawiłem auto do warsztatu na wymianę rozrządu. Po przeczytaniu AK kupiłem zestaw INA. mechanik przed chwilą dzwoni że nie mam "pasków klinowych" - w liczbie mnogiej. sprowadzi to i wymieni. Mówi że bez pasków nie wymieni mi tego rozrządu - jest w tym jakiś sens czy robi mnie w bambuko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Podstawiłem auto do warsztatu na wymianę rozrządu. > Po przeczytaniu AK kupiłem zestaw INA. > mechanik przed chwilą dzwoni że nie mam "pasków klinowych" - w liczbie mnogiej. sprowadzi to i > wymieni. > Mówi że bez pasków nie wymieni mi tego rozrządu - jest w tym jakiś sens czy robi mnie w bambuko? Bambuko Pasek klinowy masz na napęd pomocniczy czyli klimatyzacja , alternator itp. Niekiedy warto zmienić pasek klinowy jak już wytarty/zużyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Bambuko Pasek klinowy masz na napęd pomocniczy czyli klimatyzacja , alternator itp. Niekiedy > warto zmienić pasek klinowy jak już wytarty/zużyty Rozbiera się te same graty do niego? na zasadzie "przy okazji" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Rozbiera się te same graty do niego? na zasadzie "przy okazji" ? nie, rozrząd robisz "osobno" Może nalega na wymiany pasków (tak są dwa, a z rozrządem trzy) bo jedne z tych pasków napędza pompę wody i jak zostawi stary pasek a coś padnie to nie chce mieć facet kłopotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > nie, rozrząd robisz "osobno" Może nalega na wymiany pasków (tak są dwa, a z rozrządem trzy) bo > jedne z tych pasków napędza pompę wody i jak zostawi stary pasek a coś padnie to nie chce mieć > facet kłopotów? Czyli jest jakaś tam logika... Ochrzanić go czy przyznać mu rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Czyli jest jakaś tam logika... > Ochrzanić go czy przyznać mu rację Twój wybór. Ale pamiętaj jedno do napędu klimy jest specjalny taki trochę elastyczny. Nie pamiętam oznaczenia ale mi magicy w serwisie założyli zwykły i były kłopoty (za sztywno i szlak trafił koło pasowe na wale) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Twój wybór. Ale pamiętaj jedno do napędu klimy jest specjalny taki trochę elastyczny. Nie pamiętam > oznaczenia ale mi magicy w serwisie założyli zwykły i były kłopoty (za sztywno i szlak trafił > koło pasowe na wale) Już po, mechanik policzył dodatkowe 90 zł za dwa paski w tym jeden "specjalny elastyczny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Już po, mechanik policzył dodatkowe 90 zł za dwa paski w tym jeden "specjalny elastyczny" w szanowanym sklepie "na prowincji" zaplacilem: Pasek alternatora 31 Pasek klimatyzacji 40 (oba gates'y) i dla porzadku jeszcze Rozrząd INA zestaw 210 W internecie byloby pewnie taniej o 10 ma sztuce, ale lube jak po dzien dobry od razu pada tekst: "dzis olej, czy zamawiamy czesci do fiata" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > w szanowanym sklepie "na prowincji" zaplacilem: > Pasek alternatora 31 > Pasek klimatyzacji 40 > (oba gates'y) > i dla porzadku jeszcze Rozrząd INA zestaw 210 > W internecie byloby pewnie taniej o 10 ma sztuce, ale lube jak po dzien dobry od razu pada tekst: > "dzis olej, czy zamawiamy czesci do fiata" To ten do klimy to nie kupiles elastyka. Z tego co pamietam to w fota/intercars w detalu ten pasek kosztuje 70-80 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > To ten do klimy to nie kupiles elastyka. Z tego co pamietam to w fota/intercars w detalu ten pasek > kosztuje 70-80 pln. Akurat w to ze w IC za 40zl tego paska nie kupie, to pewnik. Czegokolwiek bym nie sprawdzal (termostat, chlodnica), to IC detalicznie liczy sobie conajmniej +20% tego,co moj lokalny sklepik - o allegro nie wspomne. Na aletanio nawet taki jeden (4PK 917SF) jest. Mialem toto w rekach i faktycznie był elastycznego - tego od alternatora w ogóle nie szlo rozciagnac. Zresztą na AK mamy kilku zaufanych kolegów, oferujących solidny towar w atrakcyjnych cenach.... Przyznaję się - rozrząd był z AK, ale paski z lokalnej budki z częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Dla potomności napiszę co i jak: rozrząd INA z allegro 210 zł wymiana 270,60 zł pasek klinowy 5PK940 continental 40,70 zł pasek klinowy 4PK719 ELAST continental 54 zł Mechanik twierdził że te paski trzeba wymienić bo jak się zerwie to odłamki spadną na pasek rozrządu. Nie znam się na tyle aby stwierdzić w jakim paski były stanie ale małe pęknięcia miały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > To ten do klimy to nie kupiles elastyka. Z tego co pamietam to w fota/intercars w detalu ten pasek > kosztuje 70-80 pln. Mógł kupić taki jak trzeba. Mam przed oczami swój katalog z hurtowni i moje ceny wyglądają tak: 5PK940 Gates 20zł 4PK917SF Gates 28zł Przy założeniu, że sklepikarz dorzucił na marży 11-12zł na szt, wszystko się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Dla potomności napiszę co i jak: > rozrząd INA z allegro 210 zł > wymiana 270,60 zł Co to za cena za wymianę 270, 60 zł? Rozumiem ogólną kwotę, choć jak dla mnie trochę wysoka cena, ale jak mu wyszło 60 gr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Co to za cena za wymianę 270, 60 zł? > Rozumiem ogólną kwotę, choć jak dla mnie trochę wysoka cena, ale jak mu wyszło 60 gr? Nie wiem nie pytałem już. Wysoka tzn jaka powinna być normalna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Nie wiem nie pytałem już. > Wysoka tzn jaka powinna być normalna? U mnie 220zł dla człowieka z ulicy, dla stałego klienta 200. Jeśli chodzi o usługi, to z reguły zaokrąglam ceny do 10zł, dlatego zdziwiło mnie te 270,60. Oczywiście wszystko zależy od rynku. W Gdyni, a szczególnie dzielnicy, w której mam warsztat, gdybym powiedział za usługę 205zł to 99% klientów nie chciałoby zapłacić tych 5zł z końcówki. Inna sprawa, że przyjeżdża taki np drugi raz (pierwszy raz był 2 lata temu) i na początku zaczyna się pytać o rabat dla stałego klienta Zawsze się wtedy zastanawiam, czy u prywatnego lekarza albo w Tesco też się pytają o rabaty przy drugiej wizycie/zakupach? Trzeba iść spać chyba, bo rano do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 na początku zaczyna się pytać o rabat dla stałego klienta Nie tylko w Gdyni tacy są . Wszędzie są tacy. Drugie hasło to przychodzi pierwszy raz i mówi mi ,że ja mam upust w hurtowni na części i ten upust powinien być dla niego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > na początku zaczyna się pytać o rabat dla stałego klienta > Nie tylko w Gdyni tacy są . Wszędzie są tacy. > Drugie hasło to przychodzi pierwszy raz i mówi mi ,że ja mam upust w hurtowni na części i ten upust > powinien być dla niego . upust powinien być chyba wspólny? na zasadzie wilk syty i owca cała. Osobiście powiem że np ten facet nie zdenerwował mnie tą wymianą pasków ale ich ceną. Bo skoro można je kupić oba za 50 zł to uczciwą ceną był by chyba z 20% marży a nie 80%. Tym mnie zraził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Nie wiem nie pytałem już. > Wysoka tzn jaka powinna być normalna? Ja płaciłem 150zł, ale to raczej cena nieosiągalna. Do tego zestaw Dayco za 225PLN z IC i 50PLN za rolkę i pasek do osprzętu. Fakt, że do Hienki - ale poza paskiem osprzętu klimy reszta niczym nie różni się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Nie tylko w Gdyni tacy są . Wszędzie są tacy. Tu są naprawdę specyficzni ludzie pod tym względem. Kiedyś pracowałem w tej branży przez 5 lat w Gdańsku i tego nie było. > Drugie hasło to przychodzi pierwszy raz i mówi mi ,że ja mam upust w hurtowni na części i ten upust > powinien być dla niego . U mnie to jest też stały tekst Jak sprawdzam części dla obcego klienta, to potrafi zapuszczać żurawia na monitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.